Izbacivanje vode iz ekspanzivnog suda - boce

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stratos
    CBC Senator XXL
    • 10.09.2008
    • 2594
    • Novi Sad

    #16
    Aj' onda 'vako.
    Resetuj greške i iščitaj parametre temperature motora tom spravom koju si već kačio.
    To je najlakši način da se utvrdi šta "vidi" ECU u vezi temperature,pa ćemo znati mnogo više. Bilo bi lepo kada bi pratio od hladnog starta do postizanja radne temp.

    Dobio sam sugestiju da je izraz "obadva" pravopisno neispravan. Umesto te kovanice može se koristiti izraz "oba" ili "ta dva".
    Hvala drugu "lancia".
    Last edited by Stratos; 20.07.2011, 21:34.

    Comment

    • TECA
      CBC Senator XXL
      • 14.10.2007
      • 2355
      • Oz

      #17
      Rekoste da je temperatura motora uvek u normali....franja lepo rece,ali...kod ovih motora,sa ovakvim simptomima, uglavnom je u problemu dihtung glave.CO2 tester bi posle dugotrajnog testiranja tek malo promenio boju.Navedene kodove gresaka bih zanemerio jer ih kodira skoro svaki C5,a i zbog izbacenog termostata.Creva treba pipati na pritisak ,nesto pre trenutka kada mislite da ce doci do izlaska tecnosti

      Comment

      • ada
        CBC Senator XXL
        • 04.06.2005
        • 2375
        • Novi Sad
        • Svasta nesto

        #18
        Ajde da dopunim jos malo. Danas sam skinuo ukrasnu plastiku koja pokriva sve sa namerom da ocistim ekspanzivnu bocu (spolja) i ima sta da vidim. Senzor koji stoji na boci uopste nije pricvrscen nego samo stavjen da stoji. neko je zaboravio da ga zaokrene za 90 stepeni da bi zadihtovao bocu. E sada pitanje da li je moguce da je zbog toga pustao vodu jer je imao gde oduska bez problema, videcemo. Praticemo sta se desava.
        Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
        Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
        Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
        Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

        Comment

        • Stratos
          CBC Senator XXL
          • 10.09.2008
          • 2594
          • Novi Sad

          #19
          Znači da je kvar tamo gde je majstor dirao!

          Comment

          • Chubbs
            Everybody lies
            • 29.01.2006
            • 5807
            • Novi Sad
            • Audi A6 1.8T

            #20
            Zar nije uvek tako.
            You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
            Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
            Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

            Comment

            • Stratos
              CBC Senator XXL
              • 10.09.2008
              • 2594
              • Novi Sad

              #21
              Jeste uvek.

              Comment

              • nnad
                CBC Veteran
                • 16.01.2008
                • 171
                • pancevo

                #22
                Odg: Izbacivanje vode iz ekspanzivnog suda - boce

                pozdrav forumasi, imam pitanje vezano za hladjenje motora u pitanju je pezo 406 1.8 16v motor- da li je normalno da posle voznje postoji pritisak u exp. posudi. u sustini auto mnogo gubi vodu, ne pregreva se u voznji bar po pokazivacu temperature, medjutim kad pocne da se zagreva temp. normalno raste, u kabini duva mlako da bi cim izadje iz plavog poceo ubrazno da podize temperaturu do 90 c i tada uduvava hladan vazduh u kabini. odmah zatim spusti temp. nazad na sedamdeset i mozes ceo dan da vozis sve radi normalno, i grejanje i temp. motora po pokazivacu u kabini su u redu.

                Comment

                • Franjo
                  Banovan
                  • 14.08.2009
                  • 2831
                  • Inđija - Beograd
                  • Renault megan II res

                  #23
                  Odg: Izbacivanje vode iz ekspanzivnog suda - boce

                  U ovim uslovima, realnije bi bilo pitanje o zagrevanju motora, ali vezano za sistem hlađenja, pravilno je postavljeno.

                  Normalno je, da u toku vožnje i izvesno vreme nakon gašenja motora, postoji neki pritisak u exp. posudi, zavisan od stanja oduške (ventila) na čepu posude. Posuda se ne naziva tako, jer u njoj dolazi do ekspanzije! Ona je u stvari prelivna (iberlauf) posuda. Do ekspanzije dolazi u motoru, zagrevanjem rashladne tečnosti. Kad se stvori određeni pritisak, ventil (u starijim sistemima) propušta nastali višak u exp. posudu, a hlađenjem dolazi do obrnutog toka.

                  Prava svrha exp. posude je čuvanje, privremeno nastalog "viška" rashladne tečnosti, kojeg zatvoreni sistem hlađenja, nakon gašenja motora vrati (u****), jer se stvara podpritisak.

                  A, sada o nenormalnostima: koliko stvarno gubi vodu? S obzirom na opis ne bi trebao ništa, ili vrlo malo. Jedino, ako postoje neispravnosti u sistemu hlađenja: creva, šelne, pumpa ...

                  ... kad pocne da se zagreva temp. normalno raste, u kabini duva mlako da bi cim izadje iz plavog poceo ubrzano da podize temperaturu do 90 c i tada uduvava hladan vazduh u kabini. Odmah zatim spusti temp. nazad na sedamdeset i mozes ceo dan da vozis sve radi normalno, i grejanje i temp. motora po pokazivacu u kabini su u redu.
                  Ovo nema logike! Može da ukazuje na neispravan termostat, ili senzore temperature, što se lako ustanovi dijagnostikom. Pokušaj grejanje sa uključenom klimom.

                  Comment

                  • nnad
                    CBC Veteran
                    • 16.01.2008
                    • 171
                    • pancevo

                    #24
                    Odg: Izbacivanje vode iz ekspanzivnog suda - boce

                    pozdrav franjo, dao si mi ideju da proverim ventil ili iberlauf a pritisak je prilicno veliki u sistemu. kada sam auto proveravao u mestu u leru i cesto otvarao cep posude, sve radi kako treba, od ravnomernog zagrevanja motora preko normalnog konstantnog uduvavanja vruceg vazduha u kabinu. medjutim u voznji se ponasa bas kao sto sam opisao ono brzo podizanje temp. znaci da skazaljka za dve sekunde dodje od 60-90c i onda se malo sporije vrati na 70c. kada sam stao i pipnuo creva bila su prilicno tvrda. sutra cu jos da isproveravam creva, moram da skinem deklo i vidim pumpu pa se javljam.

                    Comment

                    • Franjo
                      Banovan
                      • 14.08.2009
                      • 2831
                      • Inđija - Beograd
                      • Renault megan II res

                      #25
                      Odg: Izbacivanje vode iz ekspanzivnog suda - boce

                      Nisi naveo, koju količinu i za koje vreme gubiš antifriz? Verovatno se radi o lapsusu, kad si napisao: vodu?!

                      Da li si menjao antifriz, proverio tačku mržnjenja i nivo pri hladnom motoru? Najbolje, malo iznad minimuma, nikako na maksimum, ili iznad! Pošto si gubio rashladnu tečnost, moguće, da je došlo do stvaranja vazdušnog čepa i zato ono brzo povećanje temperature od 60-90*C. Termostat je sigurno ispravan, jer nakon otvaranja, temperatura pada, a motor nije prokuvavao.

                      Problem je, što u sistemu hlađenja ima mnogo mesta, gde se često gubi tečnost! Probušena creva, hladnjak, olabavile šelne, slavina i radijator grejača, vodena pumpa, slabo dihtovanje... Ako se radi o većim gubicima, može izazvati teže, pa i katastrofalne posledice po motor. Zato, što pre sanirati stanje!

                      Radi boljeg razumevanja, evo nekoliko objašnjenja, na uprošćenoj laguninoj shemi:





                      Kao, što se vidi pod br. 3 ne govori se o exp. posudi, jer se radi o sasvim drugom sistemu, iako mu je svrha ista. Naziv je "vruća posuda", jer kroz nju cirkuliše zagrejano rashladno sredstvo, nakon uspostavljanja pune cirkulacije u celom sistemu. Osim toga, ima i funkciju oduške stvorenih gasova, u prvom redu pare.
                      Last edited by Franjo; 03.02.2012, 14:38. Reason: dopuna

                      Comment

                      • nnad
                        CBC Veteran
                        • 16.01.2008
                        • 171
                        • pancevo

                        #26
                        Odg: Izbacivanje vode iz ekspanzivnog suda - boce

                        nije u pitanju voda nego g12 (lapsus) jer kod ovog motora prva brzina ventilatora se ukljucuje na 98 a druga 105c tako da ne trpi samo vodu. nasao sam tragove curenja kod selne gde je uzeta voda za plinski isparivac i dotego sam srafove za po cetri pet kruga. vrlo moguce da je imao vazdusni cep jer skidao sam senzore da proverim otpor na razlicitim temp. i nije izaslo ni malo vode kada sam ih odsrafio.sto se senzora tice ima tri kom. plavi zeleni i braon. ja sam proveravao zeleni i braon.zeleni ima iste vrednosti kao u auto dati na razlicitim temp. dok ovaj braon menja izmedju 1.5 kohm i 2.5kohm pri 0 i +70c. e cini mi se da taj braon sluzi da aktivira ventilatore a oni se normalno ukljucuju kada temp. na dodje do 98c sto se u ovim zimskim uslovima desava jedino u gradskoj guzvi. kad je otvorio termostat sipao sam g12 do minimuma tako da sada ne bi trebalo da ima cepove, i jos sumlajm u grejac pa probacu da istestiram bez grejanja ceo sistem na gubitak tecnosti i rad pa videcemo.

                        Comment

                        • Franjo
                          Banovan
                          • 14.08.2009
                          • 2831
                          • Inđija - Beograd
                          • Renault megan II res

                          #27
                          Odg: Izbacivanje vode iz ekspanzivnog suda - boce

                          Originally posted by nnad View Post
                          odmah zatim spusti temp. nazad na sedamdeset i mozes ceo dan da vozis sve radi normalno, i grejanje i temp. motora po pokazivacu u kabini su u redu.
                          Grejač proveri, samo ako i dalje gubiš antifriz!

                          Comment

                          • nnad
                            CBC Veteran
                            • 16.01.2008
                            • 171
                            • pancevo

                            #28
                            Odg: Izbacivanje vode iz ekspanzivnog suda - boce

                            evo me ponovo- juce probio dihtung glave motora, danas skinut i zamenjen sutra palimo. jedino me jos buni zasto, ustanovili smo da je curio na pumpi koja je zamenjena na velikom servisu kome jos nije proslo 50k, pa jedino predpostavljam da je dolazilo do gubitka tecnosti i kad ja nisam primecivao pa je dihtung izgoreo. zasto kazem da nisam primetio, zato jer nikad nije otisla temperatura preko dozvoljene radne. na ovom autu kuciste termostata i davaci nalaze se skoro na najvisljoj tacki uz glavu pa me zanima ako gubi tecnos da li moze da ostane bez tecnosti u kucistu gde su davaci i da jednostavno ne moze da ocita pravu temperaturutj. da je motor mnogo vise zagrejan nego sto pokazuju davaci. ventilatori su uvek uredno palili na 98c prvu brzinu

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #29
                              Odg: Izbacivanje vode iz ekspanzivnog suda - boce

                              Ako sonda (davač temperature) ostane u vazduhu pokazivaće pogrešno, manje, zato što je vazduh izlotor i loš prenosnik toplote. Mnogi neznaju da kad vide kako se kazaljka temperature spušta dole a sigurni ste da je auto zagrejan posle pola sata vožnje, treba stati i proveriti nivo tečnosti...
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              • nnad
                                CBC Veteran
                                • 16.01.2008
                                • 171
                                • pancevo

                                #30
                                Odg: Izbacivanje vode iz ekspanzivnog suda - boce

                                bas tako dora i to se upravo kod mene i desavalo. danas smo startovali auto i neverovatno koja razlika u svemu. na kucistu termostata postoji sraf za ozraku i u sustini ko posumlja na takav problem moze samo da ga odvije i ako je tu vazduh odmah da trazi kvar. auto se sad normalno postepeno zagreva i kad dodje do 80c tu zakuca i ne pomera. a rad motora je verovatno bolji zato jer ocitava prave temperature pa i sve ostalo moze normalno da radi.

                                Comment

                                Working...
                                X