U vezi sa overboost ventilom: kakve su posledice njegove disfunkcije? Da li pušta preveliki pritisak, pa ECU naredi safe mod ili javlja ECU da je pritisak veliki (a u stvari nije) pa se pritisak na turbini nepotrebno smanjuje. Radni pritisak za 147JTD 8v je oko 1.2bara, a u uslovima tuninga do 1.5bara-1.6bara.
Ako se stavi neki dobar filter za vazduh (BMC-CDA, model 85-150, baš taj tražim) i veći FM intercooler umesto fabričkog, turbina radi efikasnije i lakše postiže pritisak. Ako je overboost neispravan, neće ograničiti pritisak na 1.5bara ili 1.6bara (definisan u mapi) već će pritisak da ode na 2.2bara-2.4bara - što može da bude pogubno po moror... U boljoj varijanti ECU naredi limp (safe) mod.
Uzgred, a uz izvinjenje na digresiji, da pitam: na šta si tačno mislio kada si u temi o potrošnji dizela na JTD mašinama pitao da li može u trećoj preko 3000o/min?
U vezi sa torque limiterom, a dok se ne javi Lord_o21: u pitanju je parametar kojim se ograničava veličina obrtnog momenta (u Nm ili u % u odnosu na puni iznos, a sve u softveru za remap ECM2001 - Alientech) da bi se sprečilo oštećenje (ili samo proklizavanje) kvačila (lamele).
U gorem slučaju, ako iz bilo kojih razloga, set kvačila (lamela, korpa i druk ležaj) prenese preveliki moment na transmisiju/menjač (situacija sa novom i/ili sa tzv. sportskom lamelom) torque limiter sprečava ozbiljno oštećenje koje je skupo za popravku i potpuno onesposobi menjač. Naime mnogi su "maštali" da umesto "Valeo" seta kvačila (oko 200€) u 147JTD 8v ugrade neki "sportski" set i odgovarajući zamajac, ali predviđen za model 147GTA ili 159... U tom slučaju menjač postaje najslabiji deo sistema, ne može da prenese torque, koji nije ograničen u mapi i... Polovni 5st ili 6st menjač koji bi mogao da ide u 147JTD 8v je oko 450€-500€.
U mapu se (pretpostavljam tabelarno) unosi zavisnost torque/broj obrtaja - Na primer: za 2000o/min verovatno nema ograničenja, jer su motor i transmisija u inerciji, a za sve ispod (a posebno pri starovanju iz lera na800o/min) u cilju zaštite transmisije torque mora da se smanji. Koliko tačno - znaju tuneri (čitaj Lord).
Kao što sam napisao na jednom stranom forumu... u filmu sa naslovom "Alfa Romeo Tuning" postoje glumci sa glavnim i epizodnim ulogama, scenaristi, reditelji, producenti i publika... Ja sebe vidim kao publiku i kao scenaristu (jer me pre svega zanima radnja filma, a ne rediteljske/umetničke cake) - hoću da poznajem tehnologiju snimanja dovoljno dobro da me neki epizodni glumci (majstori, serviseri i prodavci delova, pre svih) ne foliraju.
Pozdrav. Dušan.
Ako se stavi neki dobar filter za vazduh (BMC-CDA, model 85-150, baš taj tražim) i veći FM intercooler umesto fabričkog, turbina radi efikasnije i lakše postiže pritisak. Ako je overboost neispravan, neće ograničiti pritisak na 1.5bara ili 1.6bara (definisan u mapi) već će pritisak da ode na 2.2bara-2.4bara - što može da bude pogubno po moror... U boljoj varijanti ECU naredi limp (safe) mod.
Uzgred, a uz izvinjenje na digresiji, da pitam: na šta si tačno mislio kada si u temi o potrošnji dizela na JTD mašinama pitao da li može u trećoj preko 3000o/min?
U vezi sa torque limiterom, a dok se ne javi Lord_o21: u pitanju je parametar kojim se ograničava veličina obrtnog momenta (u Nm ili u % u odnosu na puni iznos, a sve u softveru za remap ECM2001 - Alientech) da bi se sprečilo oštećenje (ili samo proklizavanje) kvačila (lamele).
U gorem slučaju, ako iz bilo kojih razloga, set kvačila (lamela, korpa i druk ležaj) prenese preveliki moment na transmisiju/menjač (situacija sa novom i/ili sa tzv. sportskom lamelom) torque limiter sprečava ozbiljno oštećenje koje je skupo za popravku i potpuno onesposobi menjač. Naime mnogi su "maštali" da umesto "Valeo" seta kvačila (oko 200€) u 147JTD 8v ugrade neki "sportski" set i odgovarajući zamajac, ali predviđen za model 147GTA ili 159... U tom slučaju menjač postaje najslabiji deo sistema, ne može da prenese torque, koji nije ograničen u mapi i... Polovni 5st ili 6st menjač koji bi mogao da ide u 147JTD 8v je oko 450€-500€.
U mapu se (pretpostavljam tabelarno) unosi zavisnost torque/broj obrtaja - Na primer: za 2000o/min verovatno nema ograničenja, jer su motor i transmisija u inerciji, a za sve ispod (a posebno pri starovanju iz lera na800o/min) u cilju zaštite transmisije torque mora da se smanji. Koliko tačno - znaju tuneri (čitaj Lord).
Kao što sam napisao na jednom stranom forumu... u filmu sa naslovom "Alfa Romeo Tuning" postoje glumci sa glavnim i epizodnim ulogama, scenaristi, reditelji, producenti i publika... Ja sebe vidim kao publiku i kao scenaristu (jer me pre svega zanima radnja filma, a ne rediteljske/umetničke cake) - hoću da poznajem tehnologiju snimanja dovoljno dobro da me neki epizodni glumci (majstori, serviseri i prodavci delova, pre svih) ne foliraju.
Pozdrav. Dušan.
Comment