Problem sa FIAT TIPO 1.6i DGT '95.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem sa FIAT TIPO 1.6i DGT '95.

    Pozdrav!

    Imam problema sa mojim autom već duže vremena i nadam se da ćete mi pomoći da nađem bar neke smernice za otklanjanje kvara.

    Facts:
    .0 motor je sa ubrizgavanjem u jednu tačku, sa pumpom za gorivo u rezervoaru i automatskim saugom, katalizator je izvađen (zapravo samo saće),
    .1 problem se javlja stohastički, bez nekih određenih pravila,
    .2 startovanjem motora, on se ponaša kao da jedan cilindar ne radi, auto se trese, iz auspuha izbacuje gasove u razmacima, broj obrtaja motora varira od 600-1200, sa tendencijom gašenja, pritiskanjem gasa broj obrtaja se sporo povećava (sporo reaguje na pritiskanje gasa), a puštanjem isto tako sporo smanjuje,
    .3 pri kretanju automobil trza, pri davanju gasa i ubrzavanju dostigne do određenog broja obrtaja kada neće više da ubrzava (moram da prebacim u drugu brzinu - kao da ima nedostatak snage), pri kočenju-usporavanju-skretanju na raskrsnici broj obrtaja se smanji sa tendencijom gašenja,
    .4 kad vozim u ovakvom stanju i npr. stanem negde na 5-10 minuta, pri ponovnom pokretanju automobila, sve radi normalno, ali ne uvek,
    .5 kada iz prve startujem automobil da radi normalno, ovo gore navedeno može da se desi u toku vožnje.

    E sad, šta sam promenio i uradio na automobilu:
    .1 zadnji lonac,
    .2 ležajevi i regler na alternatoru,
    .3 akumulator,
    .4 aktuator ler gasa.

    Kod automehaničara smo ga prikačili na kompjuter, međutim, on nije mogao da nađe taj tip motora/elektronike (kasnije sam čuo da su te poslednje godine proizvodnje TIPA kombinovali neke motore i neke elektronike koje ranije nisu).

    Eto, mislim da sam sve rekao, a ako nisam dopuniću u odgovorima.
    Unapred zahvalan...

  • #2
    E, da, zaboravio sam da napomenem da mi je čika majstor preporučio da skinem elektroniku i prodam, a da stavim karburator. Znam da ću time malo više vaditi iz džepa za fuel, ali da li će mi to trajno rešiti probleme sa motorom, mislim ovakvog tipa?

    Comment

    • Wiz
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 3104
      • Nish

      #3
      Izvini odakle se javljas,da nisi iz Britanije

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        cika "majstora" pozdravi i zaboravi na njega jer ocito za njega je auto prekomplikovana stvar.

        e sad, fali podataka o izvrsenoj dijagnostici i redovnom odrzavanju.

        kada i da li su menjani filteri vazduha i goriva, VN kablovi, svecice, stanje vakuum creva, sta je sa pritiskom i protokom pumpe za benzin (izmereno ?), da li je ciscen rezervoar za gorivo od taloga, stanje elektro instalacije, svih spojeva i kablova itd..

        autu se mora sistematski pristupiti sa dijganostikom sistema paljenja (dijagram sa osciloskopa najbolje ili bar sa stroboskop lampom), sistema dovoda benzina, sistema dobave vazduha, mehanike i naravno same zicane forme i kablova/spojeva. ne treba zaobici ni premeravanje senzora koji daju informacije za sistem ubrizgavanja.

        kada je to sve na papiru ispred nas, moze da se krene u dijagram toka za blize odredjivanje potencijalnog problema. za to je potreban pravi majstor, koji ima znanje i sposobnost da popravlja auto a ne samo da ga degradira nasumicnim ubacivanjem delova sa drugog tipa vozila (nekakvog nepoznatog karburatora).


        ako majstora nema nigde na raspolaganju tu gde si, kreni sa najprostijim stvarima oko redovnog odrzavanja- svecice, filteri, creva, elektricni spojevi ako to nije vec uradjeno kao redovna procedura.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Boki Ar
          CBC Senator XXL
          • 11.11.2004
          • 2827
          • Aranđelovac
          • Vektra

          #5
          Fiat tipo

          Pošto sam se već sretao sa ovakvim problemima - ičao bih direktno na kvar...Senzor temperature rashladne tečnosti.Nije skup -lako se menja,a imao sam taj slučaj na takvim "kolima" više puta.
          Pozdrav!:-)
          Boki
          ***************

          Comment


          • #6
            Samo je fotka iz Britanije!

            Filteri vazduha i goriva promenjeni prošle godine, negde u ovo doba, kao i filter ulja.
            Svećice menjane u jesen, originalne za ovaj automobil.
            Kablovi provereni, glava proverena, bobina(?) ne znam.
            Pritisak goriva izmeren, 1 bar. Protok nije.
            Rezervoar nije čišćen.
            Elektro-instalaciija nije detaljno pregledana, u smislu svih kontakata i spojeva, ali je pločica sa relejima zamenjena.

            Prethodne nedelje sam išao za BG svaki dan i problem se javljao par puta, isto tako bez pravila, ali je vrlo kratko trajalo i praktično se nije javljao na otvorenom putu.

            Ali nešto drugo sam primetio. Motor nije reagovao na papučicu gasa kako bi trebalo. Ovako, kada u brzini naglo pustim gas, kratko vreme broj obrtaja motora opada i onda naglo opadne na otprilike vrednost ler gasa, tako da auto "cimne". Posle toga, pritiskanjem papučice gasa naglo, auto sa zakašnjenjem počne ubrzavanje, takođe sa efektom cimanja.

            E sad, pošto sam uvideo da nema vajde od ovog majstora u bližoj budućnosti, nabavio sam AUTODATA 2004, i prostudirao malo senzore koji su odgovorni za ubrizgavanje. Pošto imam malo iskustva oko elektrike, eto meni zanimacije kad odem na godišnji.

            Ili, ako je moguće da mi preporučite nekog dobrog majstora iz Novog Sada ili okoline (može i BG).

            Hvala svima na odgovorima: detaljnim, praktičnim i šaljivim!

            Comment


            • #7
              p.s. Da li mi možete reći gde se nalazi taj senzor temperature i da li mi možete reći gde mogu da nađem neku šemu koja pokazuje gde se koji senzor nalazi. U AUTODATA 2004 postoje neke šeme i za neke senzore mogu da odredim položaj, ali uglavnom ne.

              Comment

              • Valent Vudriga
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 2778
                • USA

                #8
                Re: Problem sa FIAT TIPO 1.6i DGT '95.

                Ako se zelis sam igrati sa svojim Tipo-m, evo ti prakticno uputstvo za pocetni pristup.

                .2 startovanjem motora, on se ponaša kao da jedan cilindar ne radi, auto se trese, iz auspuha izbacuje gasove u razmacima, broj obrtaja motora varira od 600-1200, sa tendencijom gašenja, pritiskanjem gasa broj obrtaja se sporo povećava (sporo reaguje na pritiskanje gasa), a puštanjem isto tako sporo smanjuje,
                Posto nemas mogucnosti dijagnoze za vrijeme voznje, treba poceti na samom pocetku manifestacije problema, pri hladnom startu. Ako imas dojam da jedan cilindar trokira, a ubrizgavanje je monopoint, onda ili imas problem sa strujom na doticnom cilindru ili je smjesa goriva premrsava i motor pati od simptoma zvanog "lean miss".
                Pokusaj odvajati kablove izoliranim kljestima jedan po jedan i prati promjene brzine. Takodjer, nadji spricaljku za vodu, zasoli vodu dobro i pospricaj zice i kapu dok motor radi.

                Detekciju mrsave smjese mozes obaviti umjetnim obogacenjem smjese. Mozes koristiti plin iz kamperskih bocica, iz acetilenske boce za varenje, ili sprej za ciscenje karburatora i usisnih grana. Doziranje goriva mora poceti u manjim kolicinama. Ako je smjesa mrsava, moras paziti da je ne obogatis previse.

                Ako ti je dostupan manometar negativnog pritiska u usisnoj grani, trebao bi ga spojiti i pogledati koliki je pritisak i dali je stabilan.

                Ove procedure bi ti trebale dati dijagnosticki pravac za sljedeci dio tvojih putesestvija.

                Dali taj sistem koristi MAP ili MAF? Dali ima EGR ventil? Dali ti je dostupna stroboskopska lampa i dali imas digitalni voltmetar?

                Comment


                • #9
                  Any schema?
                  Pozicija senzora temperature rashladne tecnosti?

                  Comment

                  • Uros Piperski
                    CBC Senator XXL
                    • 31.01.2005
                    • 2978
                    • Beograd

                    #10
                    Ako je motor sa jednom bregastom, senzor temperature bi trebao da se nalazi sa desne strane motora (gledano sa prednje strane), zasrafljen u kuciste termostata.
                    Ako je sa dve bregaste, opet bi trebalo da bude u kucistu termostata ili odmah pored njega.
                    Videces mesingani sestougaonik (za kljuc) a iznad njega konektor koji je obicno od plave plastike. Dve zice idu sa njega.


                    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                    Comment

                    Working...
                    X