Pre x dana krenem u preticanje sa alfom 164 20 TS , i dignem obrtaje u trecoj na nekih 5.5 k sto nije nista neuobicajeno , motor zagrejan , vec 20 km na putu ka kuci i kada sam oduzeo gas da presaltujem u cetvrtu iz motora se culo :krrrrrr , prebacim u petu i u momentu stiskanja kvacila i oduzimanja gasa isto , nastavim sa nekih 2800 obrtaja i prvom prilikom pri oduzimanju gasa opet isti zvuk , probam svejedno da li oduzimam gas sa stisnutim kvacilom ili spojenim isto , predjem 2800 obrtaja on opet pocne da se cuje , prvo sam pomislio da je iz nekog razloga spaner na lancu popustio a posle poceo da sumnjam i na malu pesnicu na nekom klipu , tj klipnjaci posto je pritisak i temperaturu drzao normalno .Predjem preostalih 50 km do kuce i parkiram .Ujutru upalim i on na leru pocne da lupa , periodicno kao da nesto nekontrolisano leti unutar bloka , kada se zagrejao putisao se pa prestao , pri laganom dodavanju gasa nista ali pri oduzimanju opet lupanje . Skinem ventil dekl sve uzupceno i uspanovano kako treba , ispustim tecnosti , skidanje glave sa svim sto ide pride , klipovi odozgo ok , na ventilima i klipovima nikakvog traga ostecenja , ajd onda ono sto se ne pise skidanje kartera i vadjenje klipova , sve ok , ni traga od lufta ni na lezajevima ni u pesnicama , klipovi bez ostecenja u predelu karika , glavu na sto i okreci bregastu casice uredno idu gore dole bez nekih zapinjanja , doduse polako kljucem malo po malo .
Nov dihtung , karike i leteci kad je vec otvoreno , ko je radio zna kako je namestiti karter pa jos bez kanala i dizalice , sve spakovano , brisnuto podmazano , usput i nov lanac i spaner , paljenje i opet isto
, otkaceni svi agregati stetoskopom naj pribliznije zvuk dolazi iz glave predela 3-4 , na zvonu menjaca ga nema , poceo da sumnjam da se nije otkacila poluga na korpi ... relativno skoro radjenjo pre dve tri hiljade km , prilikom zvuka udara nista se ne menja u obrtajima i vibracijama motora , u prilogu obratite paznju na kloktav tup zvuk udaraca , ostala mi je jedino sumnja da nije neka opruga na ventilu pukla pa casica neku nano sekundu okasni pa zvekne u bregastu , zvuk i dalje sa pojacanim neizbeznim intezitetom prilikom smanjenja obrtaja , mada je ovde na hladno i cucete povremeno je prisutan . Sa kim sam razgovarao i ko je cuo bio je ubedjen da je ono na sta sam i sam sumnjao .Ako neko ima ideju ili iskustvo bio bih zahvalan , znam svaki sraf na tom motoru , uradio kompet generalke na bar desetak ali nista mi nije mi jasno , da skidam glavu ili vozim u prvoj na 3 K u blizini kuce dok ne pukne sta treba da pukne ... a onda steta moze biti
???????
Nov dihtung , karike i leteci kad je vec otvoreno , ko je radio zna kako je namestiti karter pa jos bez kanala i dizalice , sve spakovano , brisnuto podmazano , usput i nov lanac i spaner , paljenje i opet isto


Comment