Uticaj termostata na potrosnju

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bingodalton
    CBC Senator XXL
    • 12.11.2012
    • 316
    • Novi Sad
    • GP 1.9 JTDM Sporting

    Uticaj termostata na potrosnju

    Imam jedno pitanje, na koje mozda niko nema precizan odgovor, ali me zanima misljenje.

    Koliko neispravan termostat moze da utice na potrosnju?

    Recimo da se ne zatvara skroz, da sporije greje motor, u vecini slucajeva do 1/4 skale, da moze da dodje do pola nakon ostrije voznje u gradu, ali da postepeno spusta na izmedju 1/4 i 1/2 skale.
  • alexa05
    CBC Senator XXL
    • 23.07.2006
    • 1769
    • Smederevo
    • Opel Vectra B 2.0DI 16v

    #2
    motor zagrejan na propisanu radnu temperaturu ima najmanju potrosnju... dovoljna je logika...
    EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

    NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

    SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

    Comment

    • Bingodalton
      CBC Senator XXL
      • 12.11.2012
      • 316
      • Novi Sad
      • GP 1.9 JTDM Sporting

      #3
      Da, naravno, to znam. Ali koliko potrosnja moze biti veca ako motor nije na radnoj temperaturi? 1-2 litre, 10-20%...?
      U ovoj slucaju u pitanju je JTD motor. Pretpostavljam da i on kao hladan ima neki rezim u kom dozira vise goriva poput coka kod benzinaca.

      Comment

      • alexa05
        CBC Senator XXL
        • 23.07.2006
        • 1769
        • Smederevo
        • Opel Vectra B 2.0DI 16v

        #4
        e pa sad sto se tice % stvarno ne znam...
        dovoljno je da ti kazem da moja Vectra sa izrazito kratkim relacijama do 3km po zimi zna da srkne bez preterivanja i 10,5-11... po papirima mislim da je gradska voznja 8,4 ali to je "zagrejan motor"...
        EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

        NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

        SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

        Comment

        • Bingodalton
          CBC Senator XXL
          • 12.11.2012
          • 316
          • Novi Sad
          • GP 1.9 JTDM Sporting

          #5
          Citao sam da potrosnja moze biti i za litru i vise veca. U sustini termostat se sporo zatvara ili ne moze uopste skroz da se zatvori i ladi motor vise nego sto bi trebalo. Mozda to hladjenje nije toliko presudno, iako jeste za najefikasniji rad motora, mozda je u pitanju rezim rada motora dok je hladan, da li ubacuje vise goriva ili tako nesto?

          Comment

          • Bingodalton
            CBC Senator XXL
            • 12.11.2012
            • 316
            • Novi Sad
            • GP 1.9 JTDM Sporting

            #6
            To znam Franjo Zato sam i pitao kako neispravan termostat moze uticatina potrosnju... Vecini je poznato da zimi auto vise trosi jer mu je potrevno vise vremena da dostigne radnu temperaturu, pa se stoga da zakljuciti da i neispravan termostat koji ne zatvara skroz takodje moze da dovede do povecane potrosnje, ali pitanje je koliko. Zanimalo me je da li je neko imao takva iskustva, ili bar necije misljenje.

            Comment

            • chaboo
              CBC Veteran
              • 17.06.2012
              • 195
              • Beograd V.Mostanica
              • citroen C5 hdi

              #7
              A zasto ne zamenis termostat?Zato sto je skup jer ide sa kucistem?Pa nasao je Srbin resenje kupis termostat od renaulta 4 koji ide u crevo na fabrickom razvalis i povadis sve iz kucista dve nove selne na crevo gde da stavis da se ne pomeri i gas.Da se razumemo najbolje je kupiti originalni deo ali ako se nema para ovo je mnogo jeftinije resenje koje provereno radi.

              Comment

              • Bingodalton
                CBC Senator XXL
                • 12.11.2012
                • 316
                • Novi Sad
                • GP 1.9 JTDM Sporting

                #8
                Kupljen je vec termostat original i bice montiran za vikend, ali sam video da ovakva neka tema na internetu ne postoji i zanimalo me je misljenje ili bar neka iskustva. Ja cu svoja zapazanja postaviti ovde, tj. da li termostat utice na potrosnju ili ne, i koliko.

                Comment

                • Chubbs
                  Everybody lies
                  • 29.01.2006
                  • 5807
                  • Novi Sad
                  • Audi A6 1.8T

                  #9
                  kad je brik pisao o tome, samo treba potraziti...

                  ide vise goriva kada auto stoji hladan i pothladjen dugo vremena u mestu.

                  hladan motor zahteva bogatiju smesu nego topao.

                  odmah po startovanju motora, 5 sekundi i krece se u voznju.

                  to je opste pravilo za sva vozila sa ubrizgavanjem.

                  ako imas auto sa karburatorom, treba u mestu malo duze pricekati da se stabilizuje rad motora, 30-40 sekundi i krece se u voznju.

                  sve ostalo je neadkvatno i rastrosnije sa potrosnjom goriva, ma koje da je po tipu.
                  a i mnogi drugi...
                  You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                  Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                  Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                  Comment

                  • Bingodalton
                    CBC Senator XXL
                    • 12.11.2012
                    • 316
                    • Novi Sad
                    • GP 1.9 JTDM Sporting

                    #10
                    Ok, ali ovo se vise odnosi na nacin voznje, tj postupak nakon prvog jutarnjeg paljenja motora, efikasnost zagrevanja u mestu,...

                    Motor vise trosi ako je hladan, to je razumljivo, ali da li i koliko vise trosi ako nije dostigao radnu temperaturu, to me je zanimalo. Koliko na potrosnju utice kad je temperatura blizu radnoj, podigne kazaljku, ali ne na radnu temperaturu. Takvu temu nisam pronasao ovde. Na stranim forumima sam recimo nasao da potrosnja moze da ode za 1-2 litre gore ako je termostat pokvaren.

                    Comment

                    • Chubbs
                      Everybody lies
                      • 29.01.2006
                      • 5807
                      • Novi Sad
                      • Audi A6 1.8T

                      #11
                      trosi vise od 10 do 30 posto, ko to moze tacno izmeriti. A nije mi bas najjasnije ni cemu sluzi ta informacija? Za koliko ce se isplatiti termostat ili sta?
                      You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                      Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                      Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                      Comment

                      • Bingodalton
                        CBC Senator XXL
                        • 12.11.2012
                        • 316
                        • Novi Sad
                        • GP 1.9 JTDM Sporting

                        #12
                        Nisam ni ocekivao tacno u procentima, vec necije prethodno iskustvo.

                        Auto mi trosi malo vise, vidim da je termostat neispravan i kupio sam nov i zamenicu ga. Naravno i posle zamene cu znati da li i koliko je neispravan termostat uticao na potrosnju, pa cemo videti dalje. Svakako ga moram zameniti, dolazi zima, a i motor treba da radi na radnoj temperaturi, a ne nekoj nizoj, jer onda termostat ne bi ni postojao.

                        Ako se potrosnja primetno promeni, ta informacija ce mozda nekome i pomoci kasnije. Sigurno da ima onih kojima termostat nije ispravan, ali dok ne pregrejava, to im ne predstavlja problem, a opet, to im mozda utice na potrosnju.

                        Tema bi mozda bila cudnija da napisem nakon zamene termostata samo zakljucak, verovatno ga ne bih ni pisao dok neko ne postavi pitanje kao sto sam ja postavio, pa bih mu rekao svoj slucaj, da li je ili nije, termostat uticao na potrosnju. A to sam i ja sada ocekivao, da je mozda neko imao slucan slucaj i zapazanje.

                        Ako je uticaj neispravnog termostata na potrosnju primetan, to opet moze pomoci nekome ko ima vecu potrosnju da proveri prvo i termostat, sto obicno ne bi ni gledao. Slican slucaj sam imao sa Stilom da su svi majstori za podrhtavanje kontrolne table, tj cele konzole ispred vozaca i suvozaca, krivili dizne i nemiran rad motora, a konkretno resenje u vecini slucajeva za taj problem je nosac motora. Resenje nekog problema nekad nije ono na sta svi ciljaju.

                        Comment

                        • comi 1342
                          Moderator
                          • 28.09.2005
                          • 1126
                          • NS
                          • Giulietta ,PUG 106,

                          #13
                          Tema očišćena od postova o ličnom shvatanju funkcionisanja novijih SUS motora, i "skevencionalnim ubrizgavanjem", kako napisa autor.
                          Veća šteta od zalivanja gorivom pothlađenog motora je skraćivanje veka katalizatoru, i veće trenje sklopa karika cilindar,zbog većeg spiranja uljnog filma na cilindru. Kvari se i kvalitet ulja u karteru, jer više goriva stiže do kartera usled stalnog viška goriva. Ecu koriguje količinu ubrizganog goriva dužinom vremena otvorenosti dizne i pritiskom u comon railu, ali ne prekida da uračunava podatke sa senzora temperature motora posle +20C, ni kod jednog novijeg sistema (najčešći EDC 15, stilo JTD, ili noviji EDC 16).Ler na stilu je i kod hladnog i kod motora na radnoj temperaturi, 850 obrtaja, amin. I kod mog C4, isto tako...
                          Last edited by comi 1342; 24.10.2013, 17:29.
                          "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                          "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                          Comment

                          • Bingodalton
                            CBC Senator XXL
                            • 12.11.2012
                            • 316
                            • Novi Sad
                            • GP 1.9 JTDM Sporting

                            #14
                            Evo da javim neke preliminarne utiske. Potrosnja jeste manja, ali na kratkim relacijama se svede na isto, jer svakako ne stigne da se zagreje. Na duzim relacijama kad motor dostigne temperaturu bude 0.5-1.0 litru manja potrosnja.
                            Sad mi je to jos teze da proverim jer sam stavio 15" celicne felne i uze gume... Potrosnja ostaje i dalje visoka, tako da trazim dalje krivca...

                            Comment

                            • comi 1342
                              Moderator
                              • 28.09.2005
                              • 1126
                              • NS
                              • Giulietta ,PUG 106,

                              #15
                              Imao sam takav auto, šta ti je visoka potrošnja, kako meriš i kakve su ti ture koje voziš ?
                              "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                              "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                              Comment

                              Working...
                              X