Problem sa termostatom ili...(Punto Mk1)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sErGiO
    Moderator
    • 30.01.2007
    • 2769
    • Neko selo pored Beogr
    • Alfa Romeo 156SW

    Problem sa termostatom ili...(Punto Mk1)

    U pitanju je FIAT Punto mk1 1.2 8v 44KW - 1998. godište - ima ugrađen Zavoli TNG uređaj.

    DakleM, pre mesec dana utvrdim da temperatura motora ide do 50-60 stepeni i ni makac preko toga. Kupim nov termostat marke Vernet, zamenim i dešava se sledeće: nakon prvog paljenja temperatura ode do 100 stepeni i neće da spusti. Ventilator se ne pali, verovatno jer je termostat ostao zatvoren. Ugasim auto, ostavim da se ohladi 10-15 minuta i aj reko da probam opet. Kad ono proradi, dođe temperatura do 90 stepeni, pali se ventilator (sve to u mestu), sve ok. Krenem da provozam auto, temperatura je od 85-90. Druga vožnja pola sata kasnije temperatura opet ne prelazi 60. Odem danas da reklamiram termostat, dobijem drugi, opet Vernet, zamenim i dobije sličnu situaciju. Za nijansu je bolje, temperatura ide do 85 (ne preko u vožnji) ali samo u gradskoj kreni-stani vožnji. U normalnoj vožnji 55-60 i to je to.
    Moje pitanje glasi: Da li je moguće da je nešto drugo uzrok problema? Dakle nešto što nije termostat. Vazduh sam ispustio preko onog plastičnog zavrtnja koji se nalazi na hladnjaku.
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #2
    koliko znam na puntu 2 imas jos jedan plasticni sraf koji se nalazi na crevu koje ide ka malom radijatoru u kabini.prvo se izpusti vazduh na tom srafu na velikom hladnjaku,a onda na ovom sto vodi ka malom hladnjaku u kabinu.
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Ako je davač temperature u vazduhu pokazivaće manje pošto je vazduh izolator, ne prenosi toplotu. Da li si siguran da je to tačna temperatura, bilo bi dobro izmeriti laserom tada kad je 60 stepeni.

      Koliko se sećam ima luftirač na cevi koja ide u kabinu. Liči da ga ipak nisi dobro izluftirao...
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • zoranbg
        CBC Senator XXL
        • 23.03.2005
        • 4098
        • Rooster's Hill , Beog
        • Grande Punto 1.2

        #4


        bleeding cooling system, 8v & 16v petrol engines - The FIAT Forum
        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

        Comment

        • sErGiO
          Moderator
          • 30.01.2007
          • 2769
          • Neko selo pored Beogr
          • Alfa Romeo 156SW

          #5
          Ekspresno nema šta Pogledaću ujutru.

          Comment

          • sErGiO
            Moderator
            • 30.01.2007
            • 2769
            • Neko selo pored Beogr
            • Alfa Romeo 156SW

            #6
            Skinuo sam filter vazduha i ostatak u**** zbog lakseg pristupa, upalio auto da se malo zagreje i kad sam krenuo da odvrcem sraf antifriz je odmah krenuo da curi, sto ce reci da tu nema vazduha. Sta dalje?

            Comment

            • sErGiO
              Moderator
              • 30.01.2007
              • 2769
              • Neko selo pored Beogr
              • Alfa Romeo 156SW

              #7
              Zagrejao sam ga na maksimalnu moguću temperaturu (oko 85-86 stepeni po skali), odvrnuo grejanje na maksimum i angažovao ćaleta da drži gas sve vreme dok ja ispištam vazduh. Na čepu hladnjaka je izašlo još vazduha kao i na zadnjem crevu ali temperatura još uvek šeta. Malo manje nego pre, možda ima još vazduha jbmliga. Sutra idem autoputem do Ugrinovaca pa ću baš da vidim gde će da stoji temperatura.
              Primetio sam da se ventilator pali kad kazaljka dođe na 2mm od 90 stepeni, što će reći na nekih 85-86 stepeni otprilike prema skali tako da ostaje mogućnost da i skala malo laže. Kad budem išao sledeći put za nešto kod majstora rećiću mu da izmeri temperaturu antifriza laserom pa ćemo znati da li skala radi kako treba. BTW do sada mi je potrošnja plina bila na 9.5 litara striktno gradske vožnje i to lagane, bez teranja u obrtaje. Sad ću opet da obratim pažnju na potrošnju pa da vidimo gde smo, mislim da je 9.5 mnogo za 1.2 od 60 konja.

              Comment

              • alexa05
                CBC Senator XXL
                • 23.07.2006
                • 1769
                • Smederevo
                • Opel Vectra B 2.0DI 16v

                #8
                Meni na vectri b 2.0di nov termostat po skali pali ventilator na nekih 87-88 a dijagnostika pokazuje 92... Znaci 4-5 laze u minus...
                EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

                NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

                SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

                Comment

                • sErGiO
                  Moderator
                  • 30.01.2007
                  • 2769
                  • Neko selo pored Beogr
                  • Alfa Romeo 156SW

                  #9
                  Da li može i na Puntu preko dijagnostike da se očita temperatura?

                  Comment

                  • alexa05
                    CBC Senator XXL
                    • 23.07.2006
                    • 1769
                    • Smederevo
                    • Opel Vectra B 2.0DI 16v

                    #10
                    E to neko od iskusnijih da ti kaze... [emoji4]
                    EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

                    NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

                    SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

                    Comment

                    • zoranbg
                      CBC Senator XXL
                      • 23.03.2005
                      • 4098
                      • Rooster's Hill , Beog
                      • Grande Punto 1.2

                      #11
                      naravno da moze
                      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                      Comment

                      • Delkan
                        CBC Senator XXL
                        • 14.06.2005
                        • 829
                        • 60 km From BG,West

                        #12
                        Originally posted by alexa05 View Post
                        Meni na vectri b 2.0di nov termostat po skali pali ventilator na nekih 87-88 a dijagnostika pokazuje 92... Znaci 4-5 laze u minus...
                        Samo jedna ispravka,termostat ti ne pali ventilator,on radi nesto drugo.

                        Comment

                        • alexa05
                          CBC Senator XXL
                          • 23.07.2006
                          • 1769
                          • Smederevo
                          • Opel Vectra B 2.0DI 16v

                          #13
                          Da, da... Termoprekidac...
                          EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

                          NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

                          SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

                          Comment

                          • zverko
                            CBC Senator XXL
                            • 19.08.2005
                            • 7085
                            • BGD
                            • Audi A4

                            #14
                            Sergio, parkiraj ga na neku uzbrdicu ili mu negde digni nos u odnosu na zadnje tockove pa ga tako izluftiraj.
                            deutsche gemacht-gut gemacht...

                            Comment

                            • sErGiO
                              Moderator
                              • 30.01.2007
                              • 2769
                              • Neko selo pored Beogr
                              • Alfa Romeo 156SW

                              #15
                              Pa i garaza gde radim je pod blagim nagibom tako da mu je nos uzdignut. Primetio sam da je počeo da curi antifriz na termostatu pa sam kupio ABRO gasket maker:


                              Skinuo termostat, detaljno očistio površine i na motoru i na termostatu, naneo ABRO i vratio termostat. Kad sam posle 20-ak minuta upalio auto da izbacim vazduh iz sistema termostat je zaglavio u zatvorenom položaju i temperatura je otišla na malo preko 100 stepeni. To mi se desilo i kada sam montirao prethodni termostat. Ostavio sam auto na pola sata da se ohladi i pokušao ponovo i sada je sve bilo ok.
                              Malo me brine ova sklonost termostata da zaglavi u zatvorenom položaju. Da li je to normalno kada se montira termostat?
                              Jutros je sve radilo ok, sem što opet temperatura šeta i jako teško dostiže 90 stepeni, uglavnom kada je ovakvo vreme kao danas nikad. Kad je napolju toplo onda i dostigne ali ovako samo ako dugo vozim u koloni gde se više stoji nego što se vozi. Ispuštao sam vazduh i na hladnjaku i na crevu do kabine i na oba mesta ide antifriz. Čak sam pustio ovaj na hladnjaku da bude odvrnut dosta dugo, već se počela praviti barica ispod auta. Nisam više pametan.

                              Comment

                              Working...
                              X