jedino mi je zao sto je jaguar sutka tako od firme do firme i na kraju ce da ga ugase steta
AR 149, 169, Junior, 8c Competizione i drugi! Sta mislite?
Collapse
X
-
IZAZOV FERARIJU, ROMEO KOJI ZAVODI BRZINAMA
Ovakav alfa romeo do sada nismo videli: osmak sa 450 KS-a, moze da juri 292 km/h. Nema sumnje, on igra u Ferari kategoriji. Iako mu je cena oko 175000 evra, najvatreniji bogatasi vec uplacuju akontaciju za ovu zver.
Temperatura rashladne tecnosti prelazi 90 stepeni. Ulje je tek pri idealnoj radnoj temperaturi, rezeorvar je napola pun, ali zato stvarno ne bi trebalo da znate koliko je krvni pritisak vozaca.
Sta, u stvari cekamo ? Da se Alfin covek u belom kombinezonu skloni u stranu. Pomeramo polugicu iza volana, ubacujemo u prvi stepen prenosa i dajemo gas. ''Pireli'' pneumatici prenose snagu na asfalt, dok ESP sve to drzi pod kontrolom i polako krecemo.
U drugom stepenu prenosa postizemo 6000 obrtaja, a u trecem vec 6500. Alfina probna staza Baloko je vrlo ozbiljna pista. Od ukupno sedam sasvim razlicitih delova, svi su vrlo teski, a ovaj prvi je izuzetno komplikovan zbog vlaznih krivina i mesta gde je asfalt apsolutno gladak, dok se temena krivina nalaze iza mostova. Vise nego uzbudljivo.
Postoje dva duga pravca. Na prvom se nalazi uzbrdica, pa ne moze da se postigne bas visoka brzina, ali, zato, na drugom moze. Pri 7000 obrtaja prelazi se u cetvrti stepen prenosa i vrlo brzo posle toga u peti. Kada se vidi linija horizonta vreme je da se prebaci u sestu brzinu. Sekvencijalni menjac ''kambiokorsa'' je izuzetno brz, prijatan i pruza ogromno zadovoljstvo.
Teoretski, ovaj bolid moze da postigne maksimalnu brzinu od 292 km/h, ali vec pri brzini od 240 km/h na prepunim auto-putevima postaje pretezak za voznju. Pri toj brzini buka vetra postaje jaka. Ipak, zvuk motora je nadjacava i neodoljivo je privlacan. Tockovi od 20 cola registruju svaku neravninu na putu, dok je upravljac precizan kao skalpel.
Brz auto prate izuzetne kocnice, a na ovoj Alfi su odlicne. ''Kompeticione'' savrseno prijanja, a u tome mu pomazu odlican donji postroj i aerodinamika. Samo je letenje lepse.
Alfina ekipa nije bas srecna kada joj se pomene da polovinu genetskog materijala ''8C'' cini Maseratijevo, a cetvrtinu Ferarijevo nasledje. Ogibljenje, upravljac, kocnice i ''transaksal'' direktno poticu iz modela Maserati Gran Sport, dok je V8 agregat blizak rodjak fenomenalnog srca iz Ferarija F430. Sa zapreminom od 4700 ccm, u Alfi on je jos veci nego kod Maseratija i Ferarija. Njegova djavolska snaga limitirana je na 450 KS-a. Do 100 km/h stize za samo 4,2 sekunde, a pri brzini od 200 km/h jos uvek deluje kao usporeni film. Jos jacu stranu ovog motora sa cetiri ventila po cilindru predstavlja obrtni moment od 480 Nm koji je visi i od onog u Ferariju F430 i ''Maseratiju Kvatroporte''.
Karoserija ''8C'' je specijalno kreirana u poznatom ''Centro Stile'' i ima isti efekat kao odeca Armanija, Prade ili Versacea. Enterijer je vrlo prostran, pa ipak nije lako ni uci ni izaci iz Alfe. Krupnije osobe imace velikih problema prilikom smestanja u kadice. Mnogima ni to ne smeta da poruce ovaj auto po ceni od 174600 evra. Skoro svaka musterija potrosila je jos oko 13400 evra samo za dodatnu opremu. Najomiljeniji elementi su ''rejsing'' felne, set kofera ''skedoni'', specijalna kozna sedista i razlicite klasicne Alfine boje kao, na primer, svetlocrvena legendarnog ''tipa 33 stradale'' ili plava boja ''djulije'' iz sezdesetih godina. Vozila se isporucuju musterijama kod Maseratija u Modeni, uz veceru u elitnom restoranu ''Fini''.
Alfa 8C nije neki ''soukar'' koji sluzi za paradiranje po bulevarima i obilazenje trendi kafica. On je pravi, pravcati sportski automobil koji nas vraca u davno, gotovo zaboravljeno vreme, kada je Ferari bilo samo jedno obicno, nepoznato prezime.
Rezime : Ovaj dvosed cija je proizvodnja limitirana na 500 primeraka, ima harizmu prave filmske dive, ali i sve tehnicke sposobnosti jednog modela koji nosi amblem ''kompeticione''. Italijani su se uzdrzali da ne proizvedu osrednju sportsku masinu koja bi im, doduse, donela dosta novca. Umesto toga, razvili su pravi dragulj, automobil koji nas vraca u vreme kada je legendarni Alfa Romeo svima oduzimao dah. Bravo !
Istorijat modela :
Jos 1923. godine genijalni inzenjer Vitorio Jano razvio je prvi Alfa Romeo sa osam cilindara. To je bio model ''P1'' sa dve svecice po cilindru i sa kompresorom. Njega je nasledio ''P2'' koji je pobedio gde god je stigao : ''Targa florio'', ''Mile milja'', ''Le Man''...
Redni osmocilindras odlicno se pokazao i na serijskim modelima, a na ''P3'' postigao je svoj vrhunac. Karoserije su pravili Zagato, Kastanja i Turing. Model ''8C 2300'' napravljen je u tri razlicite serije sa dva medjuosovinska rastojanja. Iako je ukupno proizvedeno samo 188 primeraka, bilo je mnogo varijanti : ''spajder'', ''spajder korsa'', ''kabriolet'', ''kupe'', ''roudster kabriolet'', i ''rojal kabriolet''. Redni agregat sa osam cilindara i 2300 ccm imao je dva bregasta vratila u glavi. Vremenom, snaga mu je narasla do cak 165 KS-a, pri 5400 rpm-a. Najbrzi je bio ''spajder mili milja'' sa 215 km/h, a najlepsi ''8C2 2900B'' koji je proizveden u samo 20 primeraka.Mnogo kasnije Alfa Romeo je presao na koncept V8 motora koji je proizveden u vrlo maloj seriji za modele ''tipo33'' i ''montreal'' kao i za posebnu seriju kupea ''alfeta GTV'', koju je kreiralo nezaboravno fabricko odeljenje za trke ''Autodelta''.
tekst preuzet iz Auto-Bilda, br.24, decembar 2007,
sa strana 94, 95, i 96
Comment
-
-
-
Bogami i ja sam bio iznenadjen textom... Hronichno pljuvachki nastrojeni novinari auto bilda kada su u pitanju italijanski automobili, ovde su ipak ostali bez ikakve makar i malo loshije kritike... N E V E R O V A T N O ! Dakle Alfa je defininitivno napravila remek delo, u shta niko od nas nije, verujem, ni trenutka posumnjao...156 2.5 V6 24v
Comment
-
-
Samo se nadam da je ugao slikanja napravio problem, jer na donjoj slici deluje razabljeno kao Peugeot 208, uh grozota od auta...
In essence, then, Alfa has always understood what makes driving a thrill. But it has never been able to make a car. Well, not a car that a rational, normal human being might want to buy.
Comment
-
-
Egzotična i ekstravagantna Alfa 8C Competizione nije bila predviđena za proizvodnju.
Ona je zamišljena samo kao koncept vozilo, sa zadatkom da demonstrira za šta su sve sposobni italijanski inženjeri.
Međutim, reakcija novinara i publike je bila neverovatno pozitivna, te je odlučeno da se ova zverčica pusti na ulicu, ali u ograničenoj seriji od samo 500 komada.
Potražnja nadmašuje ovu cifru, ali u Alfi smatraju da se ovako zadržava vrhunska ekskluzivnost modela, koji će vremenom kao polovnjak samo dobijati na vrednosti. Time se unapređuje imidž kompletnog brenda – lukav potez ili propušten profit, filozofsko je pitanje.
Model 8C Spider, koji stiže 2009. godine, biće dostupan u istom broju tako da zainteresovani moraju na vreme da rezervišu svoj primerak.
Inače, 8C Competizione ima V8 motor od 4.7 litara sa 457 KS pri 7.000 o/min i 470 Nm pri 4.750 o/min.

Znači,8c definitivno nije napravljen za široke mase,niti će ikad biti
Comment
-
-
EVO br.20 test 8c na Alfinoj stazi Balocco
Zameraju naginjanje karoserije u krivinam i kocnice(slabe posle nekoliko uzastopnih ostrih kocenja)
Comment
-
-
A sad spektakl!!!
Auto katalog VG za 2008 i sledeci rezime, Alfa 8c: +odlican dizajn,performanse,kocnice,menjac
-cena,gubitak vrednosti,preglednost
Comment
-
-
-
Pa koji je to amater pisao?!
Pa osim gubitka vrednosti, sto je potpuni debilitet, ova druga dva "minusa" su savrseno irelevantna, zna li on o cemu pise! 
Nepoegledan,
ha...
In essence, then, Alfa has always understood what makes driving a thrill. But it has never been able to make a car. Well, not a car that a rational, normal human being might want to buy.
Comment
-


Comment