Nista od test-voznje danas, uzeli je novinari, a ovaj potpuno to smetnuo s uma. Sutra od 11-12.30 je auto moj
Inace, pricam s likom o eventualnoj trampi...cisto da vidim kolko bi mi priznao za moj auto. Kaze...aha 160.000km, to mora za izvoz - oko 4000e bi u zameni vredeo
Evo me....skoro celog dana forum nije radio, pa nisam mogao da napisem
Autom sam ODUSEVLJEN
Pa da pocenemo
Dolazim u ugovoreno vreme, i posle popunjavanja raznih papira, i uzimanja podataka, prodavac mi daje kljuc. Ustvari, to i nije kljuc, vec ono sto je sad postalo trend, mala cetvrtasta naprava koja se gura u rupu na centralnoj tabli, ispod koje je dugme za ulazak u Alfa svet. Kao sto rekoh, u pitanju je Alfa 159 1.9 JTD 16v sa 150 konja i 320nm na 2000 obrtaja. Ulazim u auto, trazim odgovarajucu poziciju, ali je ne nalazim, zato sto je srednji retrovizor tako glomazan, da smeta. Sofersajbna je zakosena, a retrovizor sirok i dubok, tako da zaklanja dobar deo pogleda, cak i meni, koji sam 175cm i sedim na skroz spusteno i veoma nagnuto sediste. Volan perfektno lezi u ruci, mali je i oblozen gumom, tako da se ne kliza kao drveni na mojoj Alfi, a na kracima ima oblogu od aluminijuma, istog onog koji dominira centralnom konzolom. Centralna konzola je neverovatno dobro uradjena, definitivno jedan od najboljih detalja na autu. Sve je podredjeno vozacu, okrenuto prema njemu i oblozeno hrapavim aluminijumom, koji je u Distinctive paketu standard. Onaj u slabijem Progressive paketu je glada i deluje prilicno jeftino u odnosu na njega. Rucica menjaca je na najboljem mogucem mestu i odlicno lezi u ruci. Kad je u neparnoj brzini, smeta malo dugmicima dvozonskog klima uredjaja, ali koga jos briga za to...
Kada se sedne za volan 159-ke, jasno se vidi da je vozac na prvom mestu i da je sve namenjeno njemu. Vidi se i to da je glavni uzor bio BMW 3-ka, koja je nazalost u svom novom modelu izgubila ono sto je bio njen najjaci adut. Sedenje na suvozacevom mestu i polozaj rucice menjaca neodoljivo podseca na BMW E46. Zatvaram vrata, zvuk i onaj osecaj kao kad udjes u nemacki auto....odjednom tisina.
Sedista su tvrda, tvrdja od mojih u 156-tici, i time neudobnija, ali pruzaju bolji oslonac. Nazad su pretvrda. Gepek je malo porastao u duzinu, ali mu je prakticnost smanjena, jer je plitak. Jedino sto mogu da se obaraju sedista, ali je nepraktican svakako.
Odmah do rupe u koju se gura kljuc, nalaze se tri pokazivaca, kolicine goriva u rezervoaru, temperature i najvazniji od svih (koji bi trebalo da bude najblizi vozacu) - pokazivac pritiska turbine
Cim sam to video, odmah sam pritisnuo dugme za start, da sto pre oteram pokazivac na maksimum Mali sok - grubo stektanje dizela me malo vratilo u realnost. Pitam se odmah: "jel je moguce da se kao hladan cuje slicno kao svaki Passat TDI?". Isto tako se i meni auto cuje kad ga upalim hladnog, tako da zakljucujem da jos uvek nisu dostigli mirnocu rada na leru C klase ili BMW trojke, pa cak ni Citroena C5....ali cim se malo zagreje, zvuk postaje isti s ostalima.
Izlgeda da ce morati boost kazaljka da priceka dok se auto ne zagreje. Vozim se polako, gledam kakve sve opcije ima bord kompjuter, radio, prekidaci i slicno. Upravljanje bord kompjuterom je relativno komplikovano i lose reseno, jer se upravlja preko prekidaca na poluzi za zmigavce i na poluzi sa desne strane. Uz to, sa leve strane postoji jos jedna poluga, mislim da je za brisace....nepotrebno mnogo poluga, i uz sve to prenatrpanih. Volan je ostao onako direktan, mada je sada zgodniji nego na 156. Na njemu tasteri za radio i mobilni tel. Estetski perfektno izgleda, sto se na slikama moze i videti. Retrovizori su veliki i dosta se vidi - to je veliki napredak. Voznja u nazad je jos gora nego na 156, jer se mnogo slabo vidi.
Kvacilo je potrebno jace stisnuti nego na 156, dok je kocnica meksa, ali ne i meka (to sam utvrdio tek sto sam seo u moj auto i krenuo ). Hodovi menjaca su skraceni, sto je jos jedan veliki plus.
Auto se zagrejao i krecem. Odjednom kez na mom licu - auto iznenadjujuce dobro vuce, a narocito je ubedljiv od malo ispod 3-4000 obrtaja. U poredjenju sa mojim 2.4 motorom, ovaj je veoooma zivlji i skoro bez turbo rupe. Zivosti svakako doprinosi i sestostepeni menjac z6. Iako moj auto ima samo 15 nm manje, na istim obrtajima, meni deluje mnogo zivlje i bolje vuce iz svih obrtaja, a narocito preko 3000. Do 3000 nema tako velike razlike. U pricnipu je razlika do 100 relativno mala, ali je osecaj drasticno razlict. Na autobahnu je jako ubedljiv, vrlo lako stize do 180...dalje nisam mogao, zbog guzve. Inace, voznja je takva da se brzina i ne oseca, ako se ne pogleda na km sat. Naravno, lagana voznja na auto-putu, uz 6. brzinu je uzivanje, a uz to je i potrosnja minimalna.
Posle toga sam otisao da je provozam po krivinama, da vidim kako se ponasa. Sta da kazem - nego jos jednom da sam odusevljen Ide kao po sinama, osim sto hoce da klizne preko nosa prilikom preterivanja, ali je granica pomerena jako u odnosu na 156, narocito kad je vlazno, kao sto je sad ovde. Program stabilnosti dopusta vrlo malo klizanja, i onda vraca na pravi put....da ga iskljucim nisam smeo iz razumljivih razloga
Voznja predstavlja takvo zadovoljstvo da je to cudo, odavno se nisam tako obradovao. Vozio sam i brza i snaznija auta u toj klasi, i udobnija i bolje opremljena, ali ni jedan mi nije pruzio tolikav osecaj kao 159....to je onaj osecaj zbog kog ljudi i kupuju Alfu. Sat vremena nisam ni primetio kad je proslo...bukvalno je proletelo. Psovao sam sve zivo sto mi se naslo na putu, svaki semafor, zastoj....skracivali mi uzivanje Zakasnio sam 15 minuta, a prodavac je rekao: "osmeh na licu sve objasnjava"
Prosek potrosnje mi je bio oko 9l, ali je bila voznja kakva i dolikuje test voznji
Slike sam napravio na brzinu, skoro da sam i zaboravio da treba da ga slikam....jednostavno nisam imao volju da izadjem iz auta. Nisu umetnicke fotografije, posto su slikane na brzinu.
Cena ovog auta koji sam vozio je 32000 evra. Na auto se ceka 8 nedelja.
Ako ima nekih pitanja, slobodno. I ako moderatori mislie da treba ovo da bude poseban topic, neka otvore.
Super, blago tebi. Tako sam se i ja osecao kada je u "Auto", `98 stigla na test 156 V6...kao malo dete. Nego, svi kritikuju jak aluminijumski odbljesak sredisnje konzole od vetrobrana koji smeta vozacu - kako ti se to cini? Jel` si imao kozna sedista ili...? Jel` si probao klimu, odmagljivanje stakala, mozda?
I meni se ne svidjaju te rucice kod volana, deluju mi nesto "americki" glomazne. Ako se setim jos neceg pametnog pitacu te...
Pozdrav
Comment