Problem sa gasenjem - Fiat Uno 1.1 '91

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cika_crni
    CBC Početnik
    • 25.11.2007
    • 6
    • Beograd

    Problem sa gasenjem - Fiat Uno 1.1 '91

    Pozdrav svima,

    evo kakav je problem: krenuo je da se gasi sam od sebe, najpre malo trokira pa se ugasi.
    Prvo sam stavio novi filter za benzin, a onda sam skapirao da se gasi kad se zagreje.
    Onda sam zamenio pumpu celu, jer sam primetio da kad se ugasi i stavim hladnu krpu oko nje, on krene.
    Posto sam zamenio te dve stvari problem ostao.
    Onda sam dobro produvao karburator, ali i dalje isto sve.

    E sad, ostaje nekoliko pitanja: elektro ler dizna svakako treba da se zameni ali ne mogu da nadjem istu. Na leru radi nestabilno vec dugo, ne gasi se ali se cuje razlika u radu, kad skinem buksnicu sa nje, motor se ne ugasi. Nasao sam jednu slicnu, novu stavio, kad sa nje skinem buksnu on se ugasi. Ali nije ista, pa sam za svaki slucaj vratio staru.

    Elem, problem i dalje tu: kada ga upalim on na leru moze da radi dosta dugo bez da se gasi. Kada se zagreje (posle nekih 10ak km, zavisi od semafora, guzvi itd) on sve losije i losije radi i na kraju se gasi.
    Plus, lampica od akumulatora se povremeno pali i treperi kada su upaljeni farovi i muzika uglavnom.
    Kapiram komutator, zar ne? Ali kada se ugasi, ako cuknem karburator dobro, on se upali i radi neko vreme (jako kratko) i opet se ugasi. To bi onda trebalo da bude plovak, tj onaj iglicasti ventil koji mozda glavi.
    Problem je i sto taj plovak ne mogu da nadjem, tj tog ventila nema nigde.

    U svakom slucaju, otvoren sam za sve ideje, sta moze jos da bude. Sutra idem kod majstora da zamenim komutator pa cu videti i to, ali ako nekome padne nesto na pamet, neka pise.
    Uno je radio perfektno 6 meseci i sad me vec 15 dana zeza, stalno izgleda kao da je sredjeno, pa krene opet...

    Hvala svima unapred
  • BARTONE
    CBC Senator XXL
    • 25.09.2006
    • 398
    • Bor

    #2
    stara dizna je mozda ostala zaglavljena
    ako ta nova ne lici na onu staru nema veze,ako moze da se zavije(a vidim da moze)ostavi nju
    obrati paznju samo na velicinu otvora,odnosno na broj koji je utisnut(50 ili 47-to je u stvari precnik otvora od 0.5 ili 0.47mm
    posluzi se prirodnim padom,otkaci crevo koje dovodi gorivo u pumpu,zatim otkaci dovod u karburator od pumpe i na njegovo mesto stavi drugo crevo koje ces da uronis u flasu sa benzinom,a flasu digni malo vise od visine karburatora i okaci je negde na podignutu haubu
    povratno crevo na karburatoru takodje skini ili lagano pritegni papagajkama da sprecis gorivo iz flase da ne ode u rezervoar
    normalno moras malo duvati u flasu kako bi gorivo krenulo i napunilo lonce karba
    sada gledaj u karburator,treba da je suv,ne sme ni kapljica goriva da krene iz rasprsivaca
    ako kaplje to znaci da ti karburator preliva,nije dobro podesen plovak ili iglica ne naleze dobro pa pusta gorivo koje ce na leru da ti ispocetka malo remeti rad a kasnije ce toliko da obogati smesu pa ce auto da se ugasi
    lampica od akumulatora ti treperi verovatno od pada obrtaja na leru,od olabavljenog kaisa ili neispravnog reglera na alternatoru
    ona nema veze sa komutatorom
    to je uredjaj u sklopu elektonskog paljenja,znaci ako nemas elektronsko paljenje vec obicne platine-nemas ni komutator
    i suprotno-nemas platine ali imas komutator
    imao-nemao platine ili komutator,majstor ne treba da menja komutator vec da ti pogleda kais,alternator i regler sa cetkicama(istrosene,zamascene...)

    Comment

    • cika_crni
      CBC Početnik
      • 25.11.2007
      • 6
      • Beograd

      #3
      Originally posted by BARTONE
      stara dizna je mozda ostala zaglavljena
      ako ta nova ne lici na onu staru nema veze,ako moze da se zavije(a vidim da moze)ostavi nju
      obrati paznju samo na velicinu otvora,odnosno na broj koji je utisnut(50 ili 47-to je u stvari precnik otvora od 0.5 ili 0.47mm
      posluzi se prirodnim padom,otkaci crevo koje dovodi gorivo u pumpu,zatim otkaci dovod u karburator od pumpe i na njegovo mesto stavi drugo crevo koje ces da uronis u flasu sa benzinom,a flasu digni malo vise od visine karburatora i okaci je negde na podignutu haubu
      povratno crevo na karburatoru takodje skini ili lagano pritegni papagajkama da sprecis gorivo iz flase da ne ode u rezervoar
      normalno moras malo duvati u flasu kako bi gorivo krenulo i napunilo lonce karba
      sada gledaj u karburator,treba da je suv,ne sme ni kapljica goriva da krene iz rasprsivaca
      ako kaplje to znaci da ti karburator preliva,nije dobro podesen plovak ili iglica ne naleze dobro pa pusta gorivo koje ce na leru da ti ispocetka malo remeti rad a kasnije ce toliko da obogati smesu pa ce auto da se ugasi
      ovo cu da probam sutra kada se vratim, kola su mi vec kod majstora. ne razumem se previse, ali ako je rasprsivac mala diznica onda sam zaboravio da spomenem da kada gasim kola iz jedne diznice malo prsne benzina. Nekada mi auto trzne kao da nece da se ugasi, pa se odmah zatim ugasi, a nekad se gasi bez problema.
      U svakom slucaju, kada sam skidao filter vazduha i drzao kola upaljena, nije nista prskalo, karburator je bio suv.
      Nova ler dizna je skoro ista kao stara, samo je malko duza (nekih 0.5cm).
      Probacu sutra ovako kako si mi objasnio, pa cu javiti sta se desava.

      Originally posted by BARTONE
      lampica od akumulatora ti treperi verovatno od pada obrtaja na leru,od olabavljenog kaisa ili neispravnog reglera na alternatoru
      ona nema veze sa komutatorom
      to je uredjaj u sklopu elektonskog paljenja,znaci ako nemas elektronsko paljenje vec obicne platine-nemas ni komutator
      i suprotno-nemas platine ali imas komutator
      imao-nemao platine ili komutator,majstor ne treba da menja komutator vec da ti pogleda kais,alternator i regler sa cetkicama(istrosene,zamascene...)
      To sam i ja mislio, kada je na leru i sam ler smanjen onda se palila lampica. No, u zadnje vreme mi se pali stalno, pa i kad vozim petom 120km/h po autoputu a i kad vozim trecom 60km/h. Dakle, nema pravila, osim da treperi sve jace u zadnje vreme, nekada se ugasi i ne pali neko vreme, ali definitivno (a i logicno) povezano sa ukljucenim farovima, muzikom itd...
      Kais od alternatora nije knap zategnut, ali nije ni previse labav (bar meni laiku), a za regler moram da pitam majstora, to vec pojma nemam.

      Na ovom forumu sam citao da gasenje kola ima veze sa komutatorom, a i majstor (koji je brat mog cimera, dakle nije tu da me za****) mi je prvo rekao "komutator" kad je cuo simptome.
      Sad vec nisam siguran... Valjda ce sutra biti jasnije. Poenta je da zelim da osposobim kola da mi se ne gase, a da ih zatim oteram kod elektricara koji ce mi proveriti alternator i ostalo.

      U svakom slucaju, VELIKO hvala sto si mi detaljno objasnio sta da pokusam. Javljam sta sam uradio.

      Comment

      • BARTONE
        CBC Senator XXL
        • 25.09.2006
        • 398
        • Bor

        #4
        U svakom slucaju, kada sam skidao filter vazduha i drzao kola upaljena, nije nista prskalo, karburator je bio suv
        moras gledati unutar karburatora,rasprsivac je u obliku malog cilindra a ispod njega je leptir gasa
        te dve stvari moraju biti suve kad auto radi na leru
        nisi napomenuo-imas li platine ili elektronsko paljenje?

        Comment

        • cika_crni
          CBC Početnik
          • 25.11.2007
          • 6
          • Beograd

          #5
          Vratih se kuci. Dakle, zamenili smo komutator i jos neki deo (nisam zapamtio sta tacno, ali ima dve zice koje su izgorele totalno i povezan je sa komutatorom).

          Nastelovano je i paljenje i ler i za sada ide dobro, veceras cu ga vozati dok ima benzina pa cu javiti jel problem resen.

          Comment

          • cika_crni
            CBC Početnik
            • 25.11.2007
            • 6
            • Beograd

            #6
            evo da se javim posle duzeg vremena... definitivno je bio komutator i kako su mi u servisu rekli, PRVO sto se menja pri ovakvim simptomima je komutator jer je boljka Una.

            komutator je naravno uticao na gasenje motora, nikakve veze nema sa lampicom akumulatora koja i dalje sija, nekad jace nekad slabije. Elektricar je rasklopio alternator i testirao ga, kaze da je dobar i da je mozda negde spoj, posto se akumulator ne prazni (vec 6 meseci ga vozim ovako).

            Comment

            Working...
            X