Alfa 146 i detonacije na leru

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • imandic
    CBC Veteran
    • 10.01.2005
    • 124
    • Kragujevac

    Alfa 146 i detonacije na leru

    Pozdrav svima,
    auto je: Alfa 146, 1.6 TS, 1998, 88kw, 120.000km, Selenija 20K, ECU: 2.10.4

    Auto je hladan skroz:
    na leru radi na 850-860rpm, jako mirno i stabilno.
    kada dam gas, auto se ugusi, cuje se eksplozija u usisnoj grani, i broj obrtaja krene da se podize
    iz auspuha se pojavi beli dim...ne nesto puno...odmah posle eksplozije.

    Auto je na radnoj temperaturi:
    na leru je toliko miran da moram da gledam obrtomer da bi uopste skontao da motor radi
    kada dam gas, auto se ugusi, proguta knedlu, i krene da dize broj obrtaja kako bi i trebalo.

    Auto u voznji:
    vozim trecom 80km/h, oduzmem gas, auto pocne da usporava, dam gas, auto cimne pa krene da ubrzava

    Na autoputu, auto dostize 190km/h bez ikakvih problema.

    Do sada smo probali sledece:
    - brizgalice ociscene ultrazvucno i proverene
    - pritisak pumpe 2.5 bara na kljucu, 2.2 u radu (stabilno)
    - zamenjen protokomer novim
    - senzor temperature vazduha nov
    - lambda sonda lepo radi, na leru varira od 0.2 do 0.8, u voznji menja napon u zavisnosti od rezima rada
    - ociscen leptir gasa i telo
    - promenjen filter za vazduh i benzin
    - ociscen ventil za ler gas (probano i sa drugim)
    - senzor temperature vode nov
    - auto je ponovo ozupcen (sa alatom za blokiranje bregastih)
    - senzor na radilici zamenjen istim takvim sa Fiat Marea 1.8 (bez promene)


    VISA ne pokazuje nikakve greske, ali je cudna sledeca situacija:

    na leru, ugao predpaljenja je 7-8 stepeni
    kada naglo dam gas, ugao ode na -7 stepeni (minus) i pocne da se gusi ili se cuje eksplozija (ovo traje manje od sekunde)
    onda se oporavi i ugao ode do 27-28 stepeni kako se dize broj obrtaja

    ako lagano dodam gas sa lera, ugao ode na 3-4 stepena pa se penje do 27-28 stepeni, i u tom slucaju nema ni gusenja ni detonacija


    Ovo isto probano na drugoj alfi, sa istim motorom, i nema tog odlaska u pre od 7 stepeni...kako god dao gas, auto ode do 3 stepena, pa se popne na 27-28....

    Da li neko ima ideja sta jos da testram i probam?
    Ukoliko vam je potrebno jos informacija, samo recite...
    Ivan Mandic
    www.spotkg.com
  • imandic
    CBC Veteran
    • 10.01.2005
    • 124
    • Kragujevac

    #2
    Jos jedna napomena:

    - Auto se potpuno normalno ponasa kada radi na plin (venturi), prima gas, ide dobro

    - Svi ovi problemi se desavaju na benzinu

    - Skinuo sam venturi i stavio sekvencijalni, i auto se isto ponasa kao na benzinu, svi problemi su tu, osim sto nema eksplozija, ali je broj obrtaja nestabilan, desi se da se ugasi auto kada ode u idle (ler)

    - Auto je proban 7-8 dana bez plina (sa izvadjenim svim elementima gasnog sistema) i nema promena.
    Ivan Mandic
    www.spotkg.com

    Comment

    • imandic
      CBC Veteran
      • 10.01.2005
      • 124
      • Kragujevac

      #3
      Knock senzor mi ne daje nikakav otpor na 1. i 2. pinu.
      Koliko knock senzor moze da utice na ovaj problem?
      Ivan Mandic
      www.spotkg.com

      Comment

      • misar
        CBC Član
        • 20.10.2007
        • 62
        • Novi Sad
        • Fiat Bravo 1.8GT

        #4
        Knock senzor je u stvari mikrofon, za odrećenu frekvanciju. Sa povećanjem buke, na toj određenoj frekvenciji, povećava se signal i elektronika zaključuje da ima detonacija pa smanjuje predpaljenje u određenim stepenima do osnovnog predpaljenja. Nisam stručnjak ali bih rekao da predpaljenje ne bi trebalo biti manje od 0 stepeni tj. ići u minus, kako si ti naveo da se dešava.
        Na nekom forumu sam pročitao da se knock senzor može proveriti tako što se prati stepen predpaljenja, na dijagnostici i ključem za šrafove se začangrlja po bloku motora. Trebalo bi da se primeti smanjenje predpaljenja.

        Comment

        • imandic
          CBC Veteran
          • 10.01.2005
          • 124
          • Kragujevac

          #5
          Meni se auto potpuno isto ponasa i sa zakacenim i otkacenim senzorom detonacija...

          A VISA ne ne pokazuje greske kada je senzor otkacen.

          Za sve ostale prikaze odmah gresku pri otkacinjanju, i ukljuci se lampica sa brizgalicom na instrument tabli.
          Ivan Mandic
          www.spotkg.com

          Comment

          • dieselman
            CBC Senator XXL
            • 14.11.2005
            • 833
            • tt

            #6
            ..zakacite osciloskop na knock senzor da vidite signal...mozda su neispravni,a mozda samo pretegnuti...

            Comment

            • imandic
              CBC Veteran
              • 10.01.2005
              • 124
              • Kragujevac

              #7
              Uh, to je problematicno ovde...
              Ali je bitnije pitanje da li knock senzor moze toliko da promeni ugao paljenja da ode u "minus" 7-8 stepeni.

              Ako ne moze, onda treba da trazim problem na nekom drugom mestu, samo vise ne znam gde

              Hvala u svakom slucaju
              Ivan Mandic
              www.spotkg.com

              Comment

              • dieselman
                CBC Senator XXL
                • 14.11.2005
                • 833
                • tt

                #8
                ..nisam ispitivao tacno koliko moze da otera u minus.ali verujem da moze dosta...i kojom ste "dijagnostikom" citali greske,pa ne prijavljuje knock senzor?...sad pogledah,moze da ide u minus tokom zagrevanja katalizatora,pa pogledajte u tom smeru...

                Comment

                • imandic
                  CBC Veteran
                  • 10.01.2005
                  • 124
                  • Kragujevac

                  #9
                  VISA
                  Ivan Mandic
                  www.spotkg.com

                  Comment

                  • misar
                    CBC Član
                    • 20.10.2007
                    • 62
                    • Novi Sad
                    • Fiat Bravo 1.8GT

                    #10
                    Da li ima novosti?

                    Comment

                    • imandic
                      CBC Veteran
                      • 10.01.2005
                      • 124
                      • Kragujevac

                      #11
                      Nema novosti...

                      Vratio venturi i vozim se ko covek
                      Ivan Mandic
                      www.spotkg.com

                      Comment

                      Working...
                      X