Juce mi rece pumpadzija da moze da se nadje super 98 ali je u pitanju samo ime, vrednosti su iste kao kod 95
Kaze idi u Madjarsku, Grcku.
vidi taj pumpadzija te ocito zaje.... kakva grcka i super 95 je bezolovni benzin a 98 super je druga prica i steti katalizatoru a u grckoj ima na svim pumpama 100 oktana bezolovni koji i ja sipam a vidio sam da ga ima i u srbiji na omv-u
za sada ostajem pri bmb98 ili bs100. uz to sto nemam detonacija (kao pri bmb95), siguran sam (a to su testovi u novinama a i drzavni inspektorat dokazao) da koristenjem bmb98 ili bs100 imas manje cadji u motoru. a i na www.vtec.net imas raspravu o tome (forumi). tak da ...tko voli nek izvoli. nek sipa i vodu ak mu nece nista biti, za sebe sam siguran : 95 nece u moj rezervoar. (P.S. ina proizvodi bmb95 u sisku, rafineriji koja proizvodi gorivo za ne-eu clanice jer to gorivo ne zadovoljava eu norme, puno je otpada. bmb98 se proizvodi u rafineriji rijeka a bs100 se uvozi iz austrije)[/url]
"Your eyes look a little red son... have you been hitting VTEC??"
nema beda, sam bi mi bilo zao da imas izdatke za polugeneralku. starac vujadin je u pravu. ne vrtjet ga zestoko i ne kociti motorom, ako bas moras tociti bmb95
"Your eyes look a little red son... have you been hitting VTEC??"
Izvinjavam se ako nisam uocio, da li je navedeno auto evropsko? Mislim ne vazno evropsko, americko la bla, samo ako nije uvezeno iz Japana. U jap landu koriste 100 oktansko gorivo i na autima uvezenim iz japana je pozeljno uraditi re-map za 95 oktana. Doduse, ja sam sebi uvezao EG6 prijee nesto vise od godinu dana i josh uvijekek nisam uradio re-map i do sada nisam imao problema. Sipam 95. Prije toga sam imao isto EG6 dve godine bez mapiranja i nisam imao problema. Isto tako kolega je uvezao 180sx prije skoro godinu dana, nije uradio re-map i nema problema, prije toga je imao EG6 dve godine bez mapiranja isto bez problema. Ali problemi mogu da se pojave, cak stavise znam za mnoge slucajeve, sto se tice hondi sa B ili K series masinama uglavnom ventili pocnu se cuju, znaci nista strasno i lako se resava. Josh uvek nisam vidio hondu da joj je masina produvala iz gore navedenih razloga. Znam samo za jedan slucaj gdje je masina produvala a razlog bio upravo lenost vlasnika sa re-mapom ali to je bilo na Glanza 1.3 turbo (starlet '96-'99 kod nas).
Znaci, ukoliko je tvoje auto radjeno za evropsko trziste onda je vec mapovano za 95/98. Naravno da je 98 bolji izbor (govoreci o performansama) ali provjereno znam da je kod nas bas rijetkost naci onaj "pravi" 98. Iz mnogo bolnog iskustva znam da 98-ica mnogo cesto puta ima manje oktana nego 95 jer pumpadzije imaju mnogo vise prostora da se igraju sa tim gorivom nego sa 95-icom. Sto se mene tice 98 nikad vise.
Slobodno sipaj 95 i neces imati problema, naravno uzimam u obzir da ga redovno odrzavas tj. onako kako vtec masina treba da se odrzava. Savrsena kombinacija bi bila 95 + octan booster ukoliko mozes naci "genuine" oct booster, ali opet kazem sa 95 apsolutno neces imati nikakvih problema gde 98 moze da bude noz sa dve ostrice.
P.S. zaboravih, ne uzimaj americke forume previse ozbiljno ...
mnda? oke...u pravu ste. iako sam cuo motor koji ima kvar lupajuceg klipa. tocnije, moj stari motor je imao knocking piston kvar uzrokovan koriscenjem loseg goriva (d16a8) tj 95icom. preuranjene eksplozije razglave bolcnu u klipu i onda pocinju problemi. naravno ne unisti se motor odmah vec nakon dosta prijedjenih kilometara na losem gorivu.
i btw zasto ne uzimati u obzir amercike stranice u slucaju honde. pa u slucaju honde motori su identicni i u japanu, americi i europi. razilka je u ECu-u, tj software-u.
znaci, ako zelis "spricati" hondurasa na 7000 pa navise rpm, moras mu dati: kvalitetno ulje, kvalitetnu rashladnu tekucinu i kvalitetno gorivo. mislim da ti je to logicno.
osim toga radi sto hoces, ali lose gorivo ima utjecaja na stanje motora (visokoturaznih). raspitaj se kod motorista, mehanicara za motore....
znaci, senzor nije bas svemoguc
I jos jedna napomena, SVE integre, civic type-r koji se prodaju bilo gdje u svijetu su proizvedene u japanu (pogledaj serijski broj na skoljci nadji na vtec.net-u tablicu).
"Your eyes look a little red son... have you been hitting VTEC??"
Stari ATR se proizvodio engleskoj. Za Civic neznam.
Po mojim verodostojnim izvorima (uvoznik honde), novi Civic + TR i CR-V se takodje proizvode u engleskoj.
Japan, Engleska ili Turska..nebitno za ovu pricu - ta kola se vrte preko 7000 obrtaja bez problema i zbog toga traze dobar benzin. Mogu da gutaju i slabiji, ali je vrlo preporucljivo da se vozi 98. Takve su Honde uvek bile... U vreme kada je bezolovni poceo da smenjuje MB benzin u `80im i pocetkom `90ih, Honda je retka firma cija su kola skoro podjednako dobro u voznji trpela i jedan i drugi, za razliku od drugih koji su jedva isli na bezolovni.
Sta god da programirash ili ne, ima da napravi kantarele od izduvnih ventila i da popali sve sto ima u izduvu na prvom metru od glave.
Brzina sagorevanja domaceg goriva je tako niska da preko 5-6000 rpm sagoreva u izduvu. (ovo zavisi od srednje przine klipa i varira od konstrukcije do konstrukcije a honda se nemoze pohvaliti sa visokom Lambodom geometrije motora)
Paljenje ako bi se optimisalo za nize oktanske vrednosti, optimise se na jos kasnije sto bi znacilo smrt za motor u kratkom vremenskom periodu.
Jednom rechju, gazenjem u zonu VTEC sa domacim ruglom osuda na smrt.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
bravooooooo.....hail to the king
ja sam samo cekao kad ce se pojaviti i reci rec dvije o tome. boost, daj im reci i za octan booster. snake oil. iliti "ne mosh od kake napraviti pitu".
zbog loseg goriva, bmw naftash se nije mogao kupiti (legalno kod uvoznika) u hr do pred 5-6 godina. iz istog razloga nisi mogao kupiti ni integru, type-r i zesce verzije accorda. srecom kod nas se kvaliteta popravila i to zahvaljujuci novinama, inspektoratu i na kraju krajeva kupcima.
"Your eyes look a little red son... have you been hitting VTEC??"
Comment