Koje gorivo sipati u 1.9 TDI?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • subicd
    CBC Senator XXL
    • 20.06.2008
    • 463
    • Novi Sad

    #46
    Ako hoces da nemas problema najbolje je da sipas ED i ponekad oko 0.5l dvotaktola na rezervoar, tipa svako 3-4 sipanje. Mozda je najbolje gorivo za ovaj motor Eko 3 dizel, ali ga kod nas tesko u poslednjih 1-2 mozes naci.
    Da ti kazem da i traktoru koji je 2005. godiste smeta D2 posle 500 radnih sati, a sta je tek sa autom.
    Rizikujes prljanje unutrasnjosti motora, glave, turbine, usisne grane, dizni, katalizatora ako jos uvek postoji, EGR ventila(koji je najmanji problem jer se moze zacepiti). Moras menjati ulje na svakih 7000km... Ovako ulje menjas na 10.000km i manja je verovatnoca da se dese pomenuti problemi.

    Ja sam vozio na Eko3 dok ga je bilo Golf 3(2001-2005 god. 90.000km, Passata prosle godine 45.000km samo na ED i nisam ima problema niti sa turbinom, niti sa diznama kao ni sa paljenjem.

    Comment

    • David_WRRT
      CBC Veteran
      • 02.11.2007
      • 130
      • Beograd

      #47
      Beli dim? Pre ce biti da je plavicast!
      Potrosnja ulja npr?
      Problemi sa smesom kod dizel motora mogu biti samo kao crn dim ako je prejaka ili totalno bez ako je preslaba smesa a cak je normalno da svaki dizel malo zadimi crnim dimom na "gas-patos"!
      Sto se tice u**** ako propratis cev koja vodi od Intercoolera do motora, u tom pravcu, doci ces do usisne grane, sa leve strane na slici iznad tacke 29, u samom usisu na aluminijumskom delu trebao bi da nadjes naslage ako ti je usis zaprljan, ali da bi to video moras da otkacis crevo i malo da dublje gurnes prste u usis
      Alfabet is like:ABT...
      I like to hear Honda, to see Italian's, but I like to have only a V.A.G. car


      WOLFRACE RACING TEAM

      Comment

      • lukaatv
        CBC Početnik
        • 11.08.2010
        • 9
        • Beograd

        #48
        Re: Koje gorivo sipati u 1.9 TDI?

        Evo i ja imam nesto da dodam posto je i kod mene buduci TDI iz 96 god vlasnik kaze da koristi D2 a da zimi koristi evrodizel sa dovavanjem dvotaktoal. I jedno pitanjce ne vezano za temu ako nije problem mada verujem da ce biti obrisano. Da li je puno da auto potrosi 1 lita ulja no sledece zamene u ovom slucaju oko 5.500km

        Hvala i jos jednom izvinjavam se skretanju sa teme.

        Comment

        • klodovik
          CBC Član
          • 19.01.2012
          • 37
          • Zemun

          #49
          Vidim, diskusija bila plodna...tako i treba, ALI...!
          Šta sada raditi kada imate auto koji je koristio D2 (i samo D2), a njega više nema...? pitao na raznim mestima, dobijao odgovore razne, ali ni jedan da se poklopi sa bilo kojim predhodnim. Kažu, sipaj ED i vozi, ništa ne može da mu se desi... Onda drugi kaže da ako tako budem radio- mogu da se slikam sa boš- pumpom jer je ED suviše suv (D2 mastan i podmazuje boš pumpu). Treći kaže da sipam aditiv (koji naravno ne zna ni kako on izgleda, a u prodavnicama me gledaju kao da sam ih pitao za brizgaljke na spejs- šatlu, a ne za aditiv) i na kraju pominju i dvotaktol, i to u razmeri od 2%...
          Sve ovo pitam jer mi se mnogo sviđa jedan golf 3, ali sa 1900ccm i euro 2 motorom, odnosno motorom na običan dizel, kojeg (kažem) više nema u prodaji... Da li da zbog svega ovoga, zaboravim na golfa, ili...uh!

          Comment

          • comi 1342
            Moderator
            • 28.09.2005
            • 1126
            • NS
            • Giulietta ,PUG 106,

            #50
            Nemoj me pogrešno shvatiti, ali dokle vlasnici euro 2 motora misle da truju građane Srbije. Polovna boš pumpa za G3 košta manje od 100 eura sa zamenom, taman i da je istina da se pojačano troši na ED, pa će ti trajati još samo 150 000 km. Malo li je, skupo li je ?
            Shvatam ja siromaštvo i tuđu muku, ali dajte ljudi jednom krenimo napred, počevši od sebe. Svi skidaju katalizatore, pa ću i ja, svi se voze na gorivo sa 1 ili 2 % sumpora pa ću i ja ... To možda ne prija deci i ostalim šetačima & stanovnicima, ali nema veze, svi ih truju, šta je samo moj auspuh. I posle je ustvari sve NATO ozračio i zagadio, a mi ustvari prečišćavamo taj zagađen vazduh našim euro 0,1,2,3 motorima bez katalizatora.
            "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
            "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

            Comment

            • klodovik
              CBC Član
              • 19.01.2012
              • 37
              • Zemun

              #51
              Eto vidiš, ja sam baš pogrešno shvatio... Koliko znam za zagađenje koje pominješ kriv je sumpor iz D2, koga u ED-u ima u enormno manjoj količini. Dakle, nisam kriv ja kojem se taj G3 sviđa (kao automobil), već gorivo koga sada( i od sada) više nema na pumpama. A moje pitanje je i bilo kako zameniti gorivo kojeg više nema sa gorivom kojeg ima, odnosno kako da motor najbolje pripremim za gorivo koje nije za njega, a da pri tom ne rizikujem kvarove koji bi tada nastajali. Znači, pitanje je kako da koristim ED u autu koji je pravljen za D2, a da smanjim mogućnost kvarova koji mogu nastati korišćenjem ED kao goriva?
              A što se tiče motora euro 1 ili neki bolji, moram samo reći da mi je i posle desetak godina krivo što prodah ladu rivu 1300 koja me nigde i nikada nije ostavila, a palila direktno na plin (manuelni lovato) čak i na -15 bez ikakvih problema. Sa njom se navozah i po gradu, išao i na duga putovanja ali i znao da je natovarim kao magarca i uvek (i ponavljam: uvek) me dovela tamo gde sam krenuo...

              Comment

              • Chubbs
                Everybody lies
                • 29.01.2006
                • 5807
                • Novi Sad
                • Audi A6 1.8T

                #52
                a sta sipaju u, recimo, njemackoj?
                You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                Comment

                • expendable
                  CBC Senator XXL
                  • 04.11.2009
                  • 3662
                  • Bor

                  #53
                  Originally posted by Chubbs View Post
                  a sta sipaju u, recimo, njemackoj?
                  "ED" naravno! Tj. dizel gorivo po EN 590:2009 standardu (sada i kod nas, naravno ne znači da još uvek u Nemačkoj nije bolje).

                  Ovo je više za temu teretnih vozila, naročito poljoprivrednih (traktori) pa o tome ima velika tema na poljoinfo sajtu (ED i D2 razlike, tako nekako). Učestvovah tamo i ima mojih raznih postova, od toga da se sipa ED i ne misli (motori nisu ni Euro 2, već Euro "zero") do umerenijih stavova.
                  O ovome stručno i u detalje su svoj sud dali Chevron, Cummins ... i ostalo "društvance".
                  Uglavnom ED ne smeta starijim motorima, ali zavisi dosta i od goriva (aditiva) kao i od konkretnog motora (serije).
                  ED mora da prođe test "podmazivanja" (habanja zapravo) koje obezbeđuju aditivi, što često nadmašuje dizele sa više sumpora (al' ne mora da bude). I nije tu D2 bolji što je "masniji" pa čak ni zbog sumpora samog po sebi (ili marginalno) VEĆ zbog aromata koji se uklanjaju zajedno sa sumporom kod proizvodnje nisko sumpornog dizela (10 delova na milion u Euro 5 standardu).
                  E ti aromati imaju značajna maziva svojstva. Kako god, nečeg tu ima (iako su navodi preterani pa kako je već neko pre mene rekao, pumpa će možda trajati 80% sa ED u odnosu na D2, i to u najgorem slučaju, a to nije tako skupo popraviti) sledi savet kao zaključak.

                  Aditivi za ovu namenu (povećanje "mazivosti" ED-a) postoje, a imaju ih: Liqui Moly, Wynn's, Sonax ...
                  Ne mogu se lako naći? Ništa zato, sledi najbolji savet uopšte:

                  Koristite Nisotec Diesel Lub (aditiv), koga ćete lako naći na svakoj bolje opremljenoj pumpi NIS-a.
                  Cena je bila 420din./lit. (verovatno je još), a kako ide u odnosu 1:200 (aditiv:dizel), tako da nije neki trošak.
                  Em ga je lako naći, em je možda i ponajbolji (u kombinaciji sa NIS ED-om) po logici da NIS najbolje zna šta im od aditiva nedostaje da bi ED imao mazivost D2 (ovo je malo i šaljivo rečeno, ali "ubedljivo" zvuči).

                  P.S.
                  I bez ovoga bi trebalo sipati ED, jer sitan trošak zbog održavanja (ionako starog automobila) nije vredan ekološke dobiti.
                  Ovo ne pričam kao "ekolog administrativac", već zato što je činjenica da je najveći dobitak (u ekološkom smislu) bio prelaz sa olovnog na bezolovni benzin (Euro 2 standard za benzince u Evropi) kao i postepeno smanjenje sumpora u dizel gorivu.
                  Jednostavno preterana je razlika (i do) 1% u D2 i (do) 0,001% u ED EN:2009 ("Euro 5"), "samo" hiljadu puta. Zaista ne vredi biti toliko sebičan prema sugrađanima (pre svega).
                  Novo PU 01 (plinsko ulje "01) će imati max. 0,1% sumpora (deset puta manje od D2) i idealno je rešenje za starije motore.
                  Ali sa sto puta više sumpora više je rešenje za poljoprivrednike, brodove, (stara) vojna vozila i slično, čemu je prvenstveno i namenjeno nego za putničke automobile.
                  Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                  Comment

                  • comi 1342
                    Moderator
                    • 28.09.2005
                    • 1126
                    • NS
                    • Giulietta ,PUG 106,

                    #54
                    U Njemačkoj više ne sipaju u Golf 3, svi su već ovde ili u okolini,(golfovi, ne Njemci),.

                    Originally posted by klodovik View Post
                    Eto vidiš, ja sam baš pogrešno shvatio... Koliko znam za zagađenje koje pominješ kriv je sumpor iz D2, koga u ED-u ima u enormno manjoj količini. Dakle, nisam kriv ja kojem se taj G3 sviđa (kao automobil), već gorivo koga sada( i od sada) više nema na pumpama. A moje pitanje je i bilo kako zameniti gorivo kojeg više nema sa gorivom kojeg ima, odnosno kako da motor najbolje pripremim za gorivo koje nije za njega, a da pri tom ne rizikujem kvarove koji bi tada nastajali. Znači, pitanje je kako da koristim ED u autu koji je pravljen za D2, a da smanjim mogućnost kvarova koji mogu nastati korišćenjem ED kao goriva?
                    A ja sam ti odgovorio, samo ne može da ti dopre do mozga. Boš pumpa za tvoj golf košta manje nego španer PK kaiša na mom autu koji se menja na 150 000, ili manje od vodene pumpe za neki auto koje se menjaju na velikom servisu. Taman i da se podere za 100 000, doći će ti kao neki veći servis. Ovo za ladu ne razumem, i moj sadašnji (euro 4), a i pređašnji euro 3, auto me dovezu gde treba,kao tebe lada, kakve to ima veze sa pouzdanošću ?
                    "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                    "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                    Comment

                    • klodovik
                      CBC Član
                      • 19.01.2012
                      • 37
                      • Zemun

                      #55
                      Originally posted by comi 1342 View Post
                      U Njemačkoj više ne sipaju u Golf 3, svi su već ovde ili u okolini,(golfovi, ne Njemci),.


                      A ja sam ti odgovorio, samo ne može da ti dopre do mozga. Boš pumpa za tvoj golf košta manje nego španer PK kaiša na mom autu koji se menja na 150 000, ili manje od vodene pumpe za neki auto koje se menjaju na velikom servisu. Taman i da se podere za 100 000, doći će ti kao neki veći servis. Ovo za ladu ne razumem, i moj sadašnji (euro 4), a i pređašnji euro 3, auto me dovezu gde treba,kao tebe lada, kakve to ima veze sa pouzdanošću ?

                      Ne, prijatelju, ti nisi odgovorio, već izmišljao toplu vodu. Odgovor sam dobio u postu iznad tvog i autoru se zahvaljujem na istom...
                      a što se lade tiče, htedoh da kažem da i ja (sada) imam euro 3 motor u automobilu koji važi za vrlo ekonomičan i pouzdan, ali u praksi se nije pokazao tako. Iako mažen i pažen, na sve moguće načine, ne može da sastavi dva meseca a da mu se ne pobrkaju lončići i da ga ne teram u servis (ovlašćen) koji mi (za to) odere kožu. Dva probijanja dihtunga glave motora za godinu dana, dva menjanja kompletnih hidropodizača ventila (za svih 16) takođe za godinu dana (a i sada čuka kao dizel a u stvari je benzinac), o davačima svega i svačega da i ne pričam...I što je najgore, odvezeš ga u ovlašćen servis na dijagnostiku, oni čeprkaju dva dana na njemu i ne mogu da mu konstatuju kvar... Ako bih i ovlaš stavio na papir, za održavanje ovoga, mogao sam još jedan da kupim...
                      A na ladi se znalo: menjanje ulja na 5, promena svećica i kablova na 10, promena kaiša na 30.000 i vozi Miško gde ti volja, nema šta da crkne... Za vreme koje je bila kod mene prešao sam "svega" 140.000, jednom radio kočnice (sajla, kočione pločice) i vozio ga slatko i sa uživanjem (penzionerski, ne preko 120 na autoputu), kao što ni ovaj sada ne forsiram... Jedina prednost ovog novog je manja potrošnja, ali kada se drugo uzme u obzir- sada bi ga menjao (iako nije stariji od 12 godina) za ladu stariju od 20 i to bez doplate...
                      Zato i pitah za G3 1.9 D, jer sam čuo da su pouzdani i dugotrajni, ali mi nije bilo jasno baš to u vezi goriva. Sada kada sam odgovor dobio, euro 3 će da leti kao bela lala za omraženi i neekološki euro 2...

                      Comment

                      • Chubbs
                        Everybody lies
                        • 29.01.2006
                        • 5807
                        • Novi Sad
                        • Audi A6 1.8T

                        #56
                        Ne bih da ti rusim sneska ali golf 3 je najgori od svih golfova.

                        I spustite lopte, drzite se teme. Stari motori, moderna goriva, u ovom slucaju dizel.
                        You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                        Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                        Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                        Comment

                        • tomamega
                          CBC Senator XXL
                          • 19.03.2009
                          • 715
                          • Beograd / Crna burma, prim. prev.
                          • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

                          #57
                          Originally posted by klodovik View Post
                          Ne, prijatelju, ti nisi odgovorio, već izmišljao toplu vodu. Odgovor sam dobio u postu iznad tvog i
                          Zato i pitah za G3 1.9 D, jer sam čuo da su pouzdani i dugotrajni, ali mi nije bilo jasno baš to u vezi goriva. Sada kada sam odgovor dobio, euro 3 će da leti kao bela lala za omraženi i neekološki euro 2...
                          Možda je nakada i bio pouzdan, ali 2013. godine sigurno nije, jer je star 15+ godina

                          Žao mi je što si imao loša iskustva sa "modernijim" autom, ali izgleda da si nabasao na lošeg polovnjaka. Inače, moderni automobili su vrlo ujednačeni u kvalitetu (pričam o Zapadno-evropskim proizvođačima), i bez problema prelaze 150-200k km.

                          Sa druge strane, ova priča sa gorivima stvarno nameće dilemu ljudima sa starijim automobilima kako postupiti. Da li se "modernizovati" ili nastaviti sa vožnjom starijih automobila, zajedno sa svim komplikacijama koje takva odluka donosi.

                          Comment

                          • comi 1342
                            Moderator
                            • 28.09.2005
                            • 1126
                            • NS
                            • Giulietta ,PUG 106,

                            #58
                            Originally posted by expendable View Post
                            " pa kako je već neko pre mene rekao, pumpa će možda trajati 80% sa ED u odnosu na D2, i to u najgorem slučaju, a to nije tako skupo popraviti) sledi savet kao zaključak.
                            Neko me je razumeo, a neko nije...
                            "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                            "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                            Comment

                            Working...
                            X