iskustvo sa majstorima

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nicolas
    CBC Veteran
    • 17.11.2007
    • 175
    • Beograd

    #16
    Originally posted by 12M
    Što si bre kupovao AutoDatu, pa narezao bih ti ja za dž.
    Hehe, pa nisam jos kupio, to sam samo naveo kao predlog. 'aj ako dolazis na okupljanje u nedelju, ponesi... pa cemo popiti nesto u to ime

    Originally posted by laki
    Vrlo je nezahvalno nekog majstora nekome preporuciti, samo meni jedno nije jasno kako ti ljudi uopste rade kad nepostuju rok kasne 2-3 dana, tata mi se bavi tim odnosno auto-limar je ako on kaze u utorak u 5 ce biti gotov auto mora da bude gotov zbog musterije, kako ce mi sledeci put doci ili nekome preporuciti
    Nemojte ici u prave servise jer oni deru, nadjite nekog majtora koji radi popodne u svojoj garazi to je najbolje
    Kako rade? Hm... znas kako, koliko sam ja imao iskustva sa majstorima, uglavnom se probijanje termina desava majstorima iz Bg ili okoline. I to iz dva razloga: 1. nemarni su, ali bas ih briga, Bg je veliki grad, uvek ce se naci neko "za ****nje", 2. imaju puno musterija, pa prihvate da rade i ono sto ne mogu da stignu, sto iziskuje probijanje termina.
    U svakom slucaju... i jedno i drugo je nekorektno. Ja svoju platu zaradjujem posteno i svaki je*eni dinar odradim i te kako, a za svaku gresku budem propisno kaznjen. Iz istog razloga, ocekujem da kada tako zaradjenim novcem platim neku uslugu ili servis, da to bude maksimalno ispostovano (od kvaliteta, do rokova zavrsetka). Medjutim, zasto se vecini ljudi u Srbiji dize kosa na glavi kada pomisli da mora zbog bilo cega da se obrati MAJSTORU?!
    Retki su oni (ali ima ih), koji rade posteno, postuju musteriju i sve urade kako je dogovoreno. Ja mogu takve majstore, koje znam, da nabrojim na prste jedne ruke, bez obzira o kojoj bransi se radi.

    Comment

    • Sanja
      CBC Član
      • 12.08.2008
      • 26
      • Beograd

      #17
      Pa ako ste vi imali ovakva iskustva koji nesto i znate o servisiranju onda mozete da pretpostavite kako je meni koja sam zensko i koja tek treba da pocnem da se rvem sa muskarcima na njihovom terenu.
      Ja sam imala losih iskustva u prodavnicama tehnike, milon puta, samo sto sam zensko, ali sada znam koje prodavnice posecujem.
      A za majstore sam i pitala, jer sto kaze nicolas, svi mi zaradjujemo pare na tezak nacin i nije fer da "izdrzavamo" nekoga ko nam nije niko i nista. Pa ja koja radim i studiram i imam samo nedelju slobodnu uopste nemam zivaca da me i majstor zeza (zato se i raspitujem da se ne bih jednog dana nervirala). 6 dana u nedelji si okruzen sa po 150 do 200 ljudi koji ti prolete kroz zivot i jedno 50 njih hoce nesto, e pa nedeljom mi netreba niko. Lakse mi je da predjem i duzi put i da dam i nesto vise para, nego da tri puta radim jednu te istu stvar.
      Nisu cak ni pare u pitanju koliko je stvar u gubljenju vremena i zivaca koje svakim danom svi mi imamo sve manje i manje.

      Comment

      • jaksa
        CBC Senator XXL
        • 23.10.2004
        • 701
        • Novi Beograd, SC

        #18
        Majstor Dragan je prema meni i ljudima koje znam uvek bio korektan.
        Ako ti treba kontakt, javi se na pp.

        Comment

        • nicolas
          CBC Veteran
          • 17.11.2007
          • 175
          • Beograd

          #19
          ^ Ako je to onaj Dragan iz Ustanicke, onda svi mogu slobodno da se vrate na jedan od mojih prethodnih postova i procitaju kako sam prosao kod njega. Ako se komentar ne odnosi na tog Dragana, onda se izvinjavam

          @Sanja: Ja sam dosta naucio o svom autu od kako sam ga kupio. Ali, mene to stvarno zanima i nije mi bilo tesko. A uz sve to, kad neke komplikovanije intervencije vrsi majstor, zelim da znam sta tacno radi, kako me kasnije ne bi lagao i mazao sta je sve radio, a potom i "odrao".
          Medjutim, muskarcima to nekako i lezi, ali ipak mi nije uobicajeno da zensko vidim kako petlja po motoru, masnim rukama ili jos "zanimljivije"... da cacka po autu dok je "na kanalu"
          Iz svog dosadasnjeg, mogu reci, opsirnog iskustva sa majstorima, mogu ti dati sledece savete:

          - nauci ili se bar informisi o osnovnim delovima i sklopovima na autu (drugacije je kad dodjes kod majstora i on stekne prvi utisak da znas sta hoces i o cemu pricas)

          - naci pouzdanog i dobrog majstora je jako tesko... u Beogradu skoro "nemoguca misija" (pricam o prvom pojavljivanju kod njega... svi uglavnom gledaju da "malo vise" zarade na musteriji). Zato, raspitaj se kod prijatelja, rodjaka... da li imaju dobrog majstora za preporuku (ali, sve to uzimaj sa rezervom). Neka vrsta pokazatelja moze da ti bude npr. savet prijatelja za koga znas da svoj auto duze vreme i uspesno odrzava kod majstora koga ti preporucuje

          - neke simptome, probleme i kvarove mozes i sama da detektujes (npr. ovaj forum je zgodno mesto za ucenje o takvim stvarima) - jedno je kad odes kod majstora i kazes mu: "Ne znam sta mu je, jel mozete da pogledate i to sredite"?, a druga je stvar kad odes kod majstora i kazes mu da fali to, to i to i da ocekujes da problem koji si precizirala i resi

          - Retki su majstori koji imaju svoju prodavnicu auto-delova (mada ima i njih). Ako im poveris nabavku dela koji treba da se zameni, neretko ces imati situaciju da ti "uvale" neki polovan/repariran/zamenski deo, a naplate po paprenoj ceni kao nov, uz to naravno taj deo je kod njih UVEK original, plus "ruke". Zbog toga, savetujem ti da kada je u pitanju neka ozbiljnija zamena dela, taj deo nabavis sama u prodavnici delova, gde ces dobiti racun, deklaraciju za taj deo i garanciju (ako se za taj deo inace daje garancija). Zatim taj deo odneses u servis da ti zamene i po mogucstvu povedes neku musku osobu sa sobom, da budete u servisu dok se taj deo zameni. Mom bratu su u servisu pre par meseci na Vectri zamenili potpuno ispravan alternator i stavili neki slabiji... i to jos od Astre. Samo zato sto im je auto ostavio na poverenje 2-3 dana. Za takve situacije zamolis nekoga sa foruma da ti pravi drustvo, ako ne mozes da "iscimas" nekog prijatelja ili rodjaka

          - Kada i nadjes nekog majstora od poverenja, obavezno nabavi ili trazi da ti u servisu daju (neki imaju, neki nemaju) - servisnu knjizicu, gde ce ti evidentirati svaki izvrseni servis, pogotovo redovne servise posle odredjene kilometraze. I na taj nacin ces svakako (i kao zensko) odati utisak vozaca, koji zeli da zna kroz sta prolazi njegov auto.

          - Obavezno, u stvari OBAVEZNO, posle svakog servisa trazi od majstora da ti da zamenjene delova sa tvog auta. Time ces smanjiti mogucnost da ti naplate i deo i rad, za nesto sto nije menjano. Mene je to neiskustvo pri prvom servisu kostalo, ali sam tad na sopstvenom primeru naucio... jednostavno, ako majstor iz bilo kog razloga ne moze ili odbija da ti stavi na uvid deo koji je zamenjen na tvom autu, imas puno pravo da mu ne platis uslugu, kao ni sam deo.

          Naravno, ima tu jos puno saveta, mnoge stvari se uce, na zalost i iz sopstvenog (loseg) iskukstva. Ako se setim jos necega bitnog, dodacu svakako, jer znam koliko ti je vazno da mozes da se pouzdas u servis koji ti odrzava auto. Niko od nas ne nalazi novac na ulici. Ja takodje studiram i radim, placam stan, kupujem i spremam hranu, placam racune... i svakako da je poslednja stvar koja mi treba - majstor koji ce da me voza i prazni dzepove, a uz to i trosi moje vreme.
          Nadam se da ce i ostali clanovi sa foruma dati doprinos svojim savetima

          Comment

          • Sanja
            CBC Član
            • 12.08.2008
            • 26
            • Beograd

            #20
            Znaci, post je super. Jao, uvek se setim Milene Dravic u Majstorovoj radionici kada vice: "Jao majstore veliki kvar!"
            Nije meni tesko da naucim, meni je cak sva ta mehanika i zanimljiva ali i sam znas koliko imas vremena kao zaposleni student. Ja jesam u fazonu da znam neke osnovne stvari koje bi trebao svaki vozac da zna jer je to jednostavno normalno, a uzmem li nesto vise da petljam, znajuci sebe rastavicu kola do poslednjeg srafa jer ce me zanimati sta je to i kako ide a onda gde da nadjem vreme da to sklopim sve. Mada bih kao pravi student najvise volela da nadjem knjigu o mojim kolima pa onda procitam nesto pa pogledam sta se desava, pa odem na forum pa pogledam teme vezane sa tim, pa procitam sta se sve ljudima desavalo itd... Mrzim kada moram mnogo da pitam. Tako je krenulo i sa kompjuterima u roku od dva meseca sam naucila brdo stvari. A po najmanje imam problema sa prljavim rukama islomljenim noktima.
            "(drugacije je kad dodjes kod majstora i on stekne prvi utisak da znas sta hoces i o cemu pricas)" -ovaj pogled "zensko zna sta hoce, a nije rec o laku za nokte " sam videla bar jedno hiljadu puta
            Cenim ja da cu do decembra znati svasta nesto. Cak sam i natrcala negde na forumu da postoji neki diskic AutoData pa cu i to skinuti da pogledam sta se desava i tako...
            Hvala ti puno na savetima i veruj mi da mi znace. Ako se setis jos necega ti dopisi, molim te

            Comment

            • jaksa
              CBC Senator XXL
              • 23.10.2004
              • 701
              • Novi Beograd, SC

              #21
              Naravno da to nije taj Dragan.

              Comment

              • nicolas
                CBC Veteran
                • 17.11.2007
                • 175
                • Beograd

                #22
                Originally posted by jaksa
                Naravno da to nije taj Dragan.
                E, sad mi je vec lakse

                Originally posted by Sanja
                Cak sam i natrcala negde na forumu da postoji neki diskic AutoData pa cu i to skinuti da pogledam sta se desava i tako...
                Hvala ti puno na savetima i veruj mi da mi znace. Ako se setis jos necega ti dopisi, molim te
                AutoData je jako dobra stvar, a ne kosta puno... ili ne kosta nista (zavisi na koji nacin je nabavljas )
                Ne kazu ljudi tek tako da je jutro pametnije od veceri, mada je vec uveliko dan
                Evo setio sam se jos nekih stvari:

                - Kada odvezes auto prvi put u neki servis, trudi se da po ponasanju, gestovima i ophodjenju majstora steknes neki utisak kakav je kao osoba. To je vrlo bitna stvar. Ako mu iznosis svoj problem, a primetis da te povrsno slusa ili ne slusa uopste, mozes slobodno da mu kazes "dovidjenja". Ono sto mene posebno iritira je kada mu iznosim problem, on kao slusa i u pola moje recenice krece da prica sa nekim svojim kolegom (krajnje nepostovanje musterije). Pogotovo majstor koji nema praksu da stavi sve na papir nakon tvoje price, vec navodno on to pamti... takvi su uvek za izbegavanje. Dakle, neophodno je da te majstor pazljivo i strpljivo saslusa, uz evidentiranje problema na autu

                - Po preuzimanju auta iz servisa, OBAVEZNO odvoj par minuta da svog ljubimca vizuelno pregledas spolja i unutra. Kad su u pitanju mehanicari, njih izkljucivo zanimaju motor i mehanika na autu, pa znaju da budu neobazrivi i nemarni prema limariji (isprljaju strasno auto - 'aj to i nije neki problem... znaju da ogrebu limariju, iskrive neki deo...)
                Dakle, sve sto mozes na brzinu da pregledas, ti pregledaj.

                - Nikad u autu ne ostavljaj stvari koje nisu neophodne za samo servisiranje. Sve to povadi i ostavi kod kuce, pre nego sto krenes do majstora, jer posle je tesko ubediti se sa njima sta je bilo u autu, a sta ne. Mom caletu je majstor "uzeo" komplet prve pomoci i naravno, posle je jos moj cale ispao bezobrazan jer je majstora optuzio da ga je pokrao. A jednom ortaku su uzeli set gedora, kljuceva, srafcigera, kao i crveni trougao.

                - Ovo sad vec vise spada u egzotiku, kada je u pitanju popravka auta, ali nikad se ne zna, mozda neki majstor na to i pristane. Do sada sam samo u jednom servisu to video i po tom pitanju mogu da ih pohvalim. U pitanju je auto-servis GAGA Ford na Vidikovcu (da, oni sto su poznati po tome da lepo rade, ali jos lepse deru musteriju ). Kada se doveze auto na neku ozbiljniju intervenciju, serviser popunjava jedan njihov formular gde se beleze sve bitne stvari u vezi stanja u kome je auto dovezen (stanje limarije, stakala, kilometraza, nivo benzina u rezervoaru, sva dodatna oprema na autu...). Na tom formularu su vec ispisane stavke koje serviser zaokruzuje ili oznacava na slici mesto gde postoji neko ostecenje. Za to mu treba par minuta, a mislim da je jako prakticna stvar. Za slucaj da nesto zeznu na autu, sto nije bilo u vezi sa predmetom servisiranja, uvek mozes da trazis da ti to nadoknade. Sem pomenutog servisa, na zalost, ja nisam video da to jos neko radi

                Comment

                • ScorpiO 696
                  CBC Član
                  • 02.08.2008
                  • 77
                  • Novi Sad
                  • Scorpio

                  #23
                  Sada si mi vratio misli u proslost
                  -ja pricam majstoru kakve simtome ima motor i sta se desava u voznji a on onako zagleda auto i razmislja na cemu da me odere. Sto je najgore posle 4-5 popravki kod njega posalje me kod drugog majstora.
                  -preskocicu sve ostale i skociti odmah na zadnju posetu mehanicarima.

                  "Kada se doveze auto na neku ozbiljniju intervenciju, serviser popunjava jedan njihov formular gde se beleze sve bitne stvari u vezi stanja u kome je auto dovezen (stanje limarije, stakala, kilometraza, nivo benzina u rezervoaru, sva dodatna oprema na autu...). Na tom formularu su vec ispisane stavke koje serviser zaokruzuje ili oznacava na slici mesto gde postoji neko ostecenje. Za to mu treba par minuta, a mislim da je jako prakticna stvar. Za slucaj da nesto zeznu na autu, sto nije bilo u vezi sa predmetom servisiranja, uvek mozes da trazis da ti to nadoknade. Sem pomenutog servisa, na zalost, ja nisam video da to jos neko radi"
                  - e ovo mi se desilo u ovlastenom servisu znaci malo ulije poverenje ovi su kao ozbiljni samo sto nisi i krvnu grupu trazili.
                  Nisu vratili moj akumulator a nije ni nov , nisu vratili original kablove a nisu ni novi, zamenjen je samo kais (oko 600din u radnji)
                  Sta je radjeno: zamenjen semering radilice prednji (malo sutra), lezajevi kompresora klime (ej ko je ovo spominjao),.....
                  sve to 200e i neka sica mislim strasno.
                  E a glavni majstor seda samnom u kola i kaze da auto mora da radi sa upaljenom klimom jer tada digne obrtaje. Da ne pominjem da je auto bio nedelju ipo dana kod njih.

                  Eto ja sam svoj kurs za mehanicara platio debelo ali posto sam takav kakav sam isao sam i na dpounsku nastavu

                  Ako imate uslove, vreme i dobru volju bolje ulazite u alat i literaturu za vas model verujte jeftinije je.

                  Comment

                  • nicolas
                    CBC Veteran
                    • 17.11.2007
                    • 175
                    • Beograd

                    #24
                    Ako je u pitanju ovlasceni servis (kako si napisao), a ne samo specijalizovani... cudi me da su sebi takve stvari dopustili. Ovlasceni servisi su obicno ok, samo sto kod njih od samog pocetka, umesto "Dobar dan", postoji "100 evra".
                    'aj kad neki manji servis ili majstorcic zezne musteriju, zameni mu ispravan deo i slicno, to je na zalost postala praksa, ali ovlasceni servis za ovakve stvari mozes i da tuzis. Sad, druga je stvar da li bi time nesto postigao, ali dovoljno je da tako nesto das u novine, a ovlasceni servisi ipak kao pokusavaju da drze neki nivo i reputaciju.

                    Odrzavanje u ovlascenom servisu je neophodno samo ako je auto nov i pod garancijom, u svakom drugom slucaju moja preporuka je izbegavanje tih derikoza.

                    Nego, evo setih se jos jednog saveta:

                    - Svaki dobar majstor, kada saslusa problem, eventualno provoza auto i pogleda motor, trebalo bi da vec ima predstavu sta je urzok problema. Ako krene sa pricama "mozda bi moglo da bude ovo, a mozda i ono... pa videcemo...", odmah odvezi auto od takvog majstora. Ili zna u cemu je problem - ima puno cimanja, a ne moze to da naplati adekvatno, pa mu se ne radi... ili stvarno ne zna, nema iskustva, pa bi malo da se uci na tvom autu. Takvima se samo zahvali na tom vremenu od par minuta koje su ti posvetili i trazi dalje.

                    Comment

                    • ScorpiO 696
                      CBC Član
                      • 02.08.2008
                      • 77
                      • Novi Sad
                      • Scorpio

                      #25
                      Jedini ovlasceni u vojvodini Autoxxxxs Dobardan-skini sta valja-dovidjenja 200e i kusur.
                      Bas sam zbog dobardan 100e i ostavio njih za kraj a kada sam video kako rade

                      A da nepominjem golfa II na dizalici u garazi pa jel to fordov servis.
                      Tuziti u srbiji mozes samo sudiju.
                      Sudija je pexxxr.

                      Pre par godina mi zveknulo kachilo par sati pred put u italy
                      nadjen je majstor koji me odrao za prekovremeni rad al ok ko ce ti menjati set kvacila nocu.
                      To kvacilo je izdrzalo ns---bar-trajekt-bari---messina (donja italy)
                      Slep sluzba skupo, naci majstora jos teze al sve je ispalo kako treba.
                      Sta me zapanjilo posle sat i po traganja po kolima nasao je kvar (sajla je prosla kroz karoseriju i kvachilo patosirano)
                      Sredio je to uzeo 50e nije veliki kvar al treba sve skinuti da se dodje do pedale ok moze.
                      Provera ulja , rashladne tecnosti........alo majstore sta radis....
                      Drugim recima on je odgovoran za to sto je radio i proverava sve zivo (sto ove niko nije uradio bar meni)
                      ipak se ti vozis u tim kolima.

                      Comment

                      • jeremijabg
                        CBC Početnik
                        • 02.09.2007
                        • 7
                        • Beograd
                        • bx image

                        #26
                        takodje od skoro vlasnik poprilicno starog forda i jos uvek bez pravog majstora...klasicna prica.....u Srbiji si izgleda uvek ovca osim ako ukapira majstor da kad popiz.is i nisi bas tako lagan....jedino gde sam prosao ok je kod drugara kod koga sam odrzavao i prosle automobile i koji mi je skroz korektno odradio kompletnu generalnu na motoru uz sve racune i za korektnu cenu...e sad,nije on to meni uradio zato sto se znamo vec zato sto covek jednostavno ne dozvoljava brljivost u svom poslu i ima onu tako retku osobinu-postenje,tako da znam da bi isto to uradio i bilo kome ko dodje sa ulice(pretpostavljam ne po istoj ceni)...problem je sto on nema svoj servis pa se nesto i ne lomi da juri posao a i neretko odbija neke stvari da uradi bas zbog nedostatka prostora za rad(znanja ima na pretek)..e sad,posto sam zbog tih razloga bio upucen da neke druge stvarcice na kolima uradim negde drugde naslepo uvideo sam i zasto je velika steta sto takav majstor nema svoj servis.....otisao sam kod nekog duduka da mi opere rezervoar i on je skinuo dva srafa,proprao rezervoar vodom i uzeo mi 50e...cak nije hteo da skine plovak i opere ga zato sto nije imao dihtung gumu istoga pa ne moze da vrati....cak sam ja sat vremena trazio po radnjama neki slican dihtung da bi sve to vratili a on za to vreme na volseban nacin nasao "original" koji jhe hteo dodatno da naplati...plovak ni tada nije oprao...naravno da mu nisam dao vise para...i ovako ne znam ni onih 50e zasta odose...posle odoh kod drugog da mi nadje sta mi lomi pozadi oko diferencijala i zadnjih tockova...i nasao je...i ta intervencija me je kostala 140e za delove i ruke za auto star 35 godina....naravno,opet nista od racuna a od 4 "zamenjena" dela dobio sam samo 2...mada ne krci vise...ajde dobro...sve u svemu,mogu za sada da preporucim samo ovog majstora sto mi je radio motor i za njega sam prilicno siguran da ce sve odraditi korektno....pa koga zanima mogu da mu dam kontakt a za ove druge me ni ne pitajte...

                        Comment

                        • Ogi
                          CBC Senator XXL
                          • 07.10.2007
                          • 309
                          • Beograd
                          • Hyundai i30 1,4

                          #27
                          Koji je to majstor, vidis da smo ocajni? Govori !!!

                          Comment

                          • jaksa
                            CBC Senator XXL
                            • 23.10.2004
                            • 701
                            • Novi Beograd, SC

                            #28
                            Originally posted by jaksa
                            Majstor Dragan je prema meni i ljudima koje znam uvek bio korektan.
                            Ako ti treba kontakt, javi se na pp.
                            Ovo sam napisao jos 6.septembra

                            Comment

                            • Van
                              CBC Senator XXL
                              • 16.02.2007
                              • 1425
                              • Nbgd

                              #29
                              Moje iskustvo je da kada vozis stari auto ( stariji od 15 godina ) ili ga prodas ili ga popravljas sam . Em ce majstori da te oderu em ces zivce da izgubis ako ga vozis kod majstora . A takvim kolima na svakih 1-2 fali neka sitnica a na 6 meseci nesko krupno ...
                              ...zivi , Franjo je ziv !!!

                              Comment

                              • nicolas
                                CBC Veteran
                                • 17.11.2007
                                • 175
                                • Beograd

                                #30
                                Originally posted by jaksa
                                Originally posted by jaksa
                                Majstor Dragan je prema meni i ljudima koje znam uvek bio korektan.
                                Ako ti treba kontakt, javi se na pp.
                                Ovo sam napisao jos 6.septembra
                                Samo mi potvrdi da li je to servis Dragan u Jajincima ili neki drugi. Za ovog Dragana iz Jajinaca sam cuo da je ok, ima garazu koja bas i ne uliva poverenje, ali svi koji su pisali na forumu su rekli da su bili zadovoljni posle servisa.
                                Ako je to taj... davaj broj telefona
                                A i ako nije... posalji opet...

                                Crkla mi je pumpa za gorivo (tj. bar se vise ne cuje kada dam kontakt, a ni na bezin ne mogu da upalim). Sto je najgore, auto mi se ugasio na ukljucenju na Gazelu, iz pravca Sajma gde je inace guzva... opsti haos sam napravio. Nije bilo sanse da upalim, verglao sam, skoro sam akumulator istrosio. Na kraju je naisao jedan decko, koji se sam ponudio da me odslepa do parkinga kod Sava Centra. Zurio je, nisam stigao ni da mu se oduzim, ali sam mu neizmerno zahvalan (jos uvek postoje fini ljudi).
                                eLeM, nije hteo ni na plin da upali, pa sam bas bio u problemu. Veceras, kad sam se vracao sa posla, dosao je cale da me odslepa, ali smo uz gurku i kojekakve egzibicije uspeli da upalimo auto (na plin). Na benzin ni ne posmislja, jer se pumpa vise ni ne cuje da nabija pritisak

                                Comment

                                Working...
                                X