grijanje passat b3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • deki74
    CBC Veteran
    • 03.02.2008
    • 139
    • Beograd

    #16
    Posto mi je gore pomenuti kolega bio pre neki dan a u vezi grejanja kod passata B3 ajde da objasnim kako i sta je bio problem.
    Kod VW Passata B3 raslhladna tecnost non stop kruzi kroz takozvani mali hladnjak ili ti radijator sto znaci da je prvi uslov grejanja da su oba creva(nalaze se na sredini tzv pozarnog zida) prikacena i da su kod ugrejanog motora oba podjednako vruca.Razlog slabijeg grejanja moze biti i zaglavljen termostat (to jest stalno otvoren) ali ovaj problem je izrazen pri voznji u jako hladnim danima dok kod temperatura oko 10 stepeni auto postize radnu temperaturu i sa tim nedostatkom a tada bi grejanje trebalo biti normalno.

    E sada na red dolazi kretanje vazduha,vazduh se u****va na resetki koja se nalazi u gornjem desnom uglu motornog prostora gledano sa pozicije vozaca,zatim vazduh prolazi kroz turbinu ventilatora(koji ima 4 brzine) i zatim dolazi do prve klapne koja se nalazi u tunelu odmah posle ventilatora.Ta klapna sluzi da potpuno zatvori vazduh kada je regulator brzine ventilatora na komandnoj tabli prebacen na polozaj 0 (na primer kada se vozi iza auta koje dimi da bi se sprecio ulaz dima)Znaci njoj komanduje sajla koja je povezana na selektor brzine(prvi s leva regulator).

    E sada dolazi ono najvaznije a to je klapna(Toplo/Hladno) koja regulise da li ce taj u****ni vazduh ici preko radijatora ili direktno u kabinu i od njega zavisi dosta toga a njime komanduje 2 po redu regulator (znaci onaj koji ima plavo na levoj a crveno na desnoj strani).Dva najcesca kvara ovog dela sistema su :

    1.Polomljen drzac buzira sajle i kao posledica toga klapna nije u mogucnosti da zatvori dotok hladnog vazduha u potpunosti ili delimicno sto kao direktnu posledicu ima lose ili nikakvo grejanje a opet preko leta moze izazvati problem da auto greje non stop.

    2.Posto je klapna od perforiranog lima a oblozena impregniranim sundjerom vremenom se sundjer raspe ili odlepi i onda kroz rupe na klapni prolazi hladan vazduh i ide dalje u usmerivace a da nije prosao kroz radijator.

    Ukupno ima tri klapne koje su od metala a to su gore pomenuta klapna potpunog zatvaranja vazduha,klapna toplo/hladno i treca je klapna za usmeravanje vazduha na noge.Na svim ovim klapnama mooze se desiti da otpadne gore pomenuti sundjer.Pored njih ima i dve klapne koje su od plastike a usmeravaju vazduh ka vozacu i ka vetrobranu.

    Konkretno kod mog kolege su bila oba problema i napukao drzac buzira a i otpao sundjer sa klapne.Klapnu smo prelepili tankom gumom a buzir ucvrstili pomocu jakih vezica .

    Treci regulator usmerava vazduh gore dole i u sredinu i on ne moze biti uzrok problema da auto ne greje vec samo da ne vrsi svoju funkciju.

    Da bi se ovaj kvar otklonio mora se ceo sistem ventilacije skinuti zajedno sa komandnom tablom i postaviti lepo na sto gde bi se sistem lepo podesio i proverila funkcija svih klapni.
    Da bi se komanda tabla demontirala potrebnio je skinuti volan,instrument tablu prekidace svetla konektore sa glavne razvodne table ,konektor stop svetla,policu ispred i iza menjaca ,masu ventilatora usmerivace vazduha a sama tabla regulatora ostaje zajedno sa buzirima i klapnama,iz motorskog prostora treba otkaciti dva creva.dva srafa M6 i dva srafa M8 koji se nalaze levo a blokira ih plastika koja se pomakne u stranu da bi se oslobodila resetka u**** vazduha.

    Kada se to sve demontira mozete proveriti stanje radijatora koji se izvadi iz ovog sklopa tako sto se odviju dva srafa odozgo i radijator izvuce navise ujedno se proveri i stanje dihtunga koji dihtuje oko radijatora.

    Na kraju kada se sve sklopi i dolije tecnost u sistem treba proveriti da li termostat otvara i da li slucajno nije ostalo vazduha u sistemu koji vam moze praviti probleme.Vrlo bitan detalj je i kvalitet samog radijatora to jest njegova toplotna efikasnost.Ako ga menjate gledajte da kupite neki kvaliteniji umesto ovog kineskog koji je oko 20 eura.

    Posao je prilicno velik tako da vam preporucujem da pazite gde je sta bilo a ako treba i zapisujete jer ce te imati gomilu srafova,konektora plastika i slicno.
    Izvinjavam se na opsirnosti ali mozda nekome bude od koristi.

    Comment

    • Chila
      CBC Senator XXL
      • 18.07.2008
      • 401
      • Kos. Mitrovica

      #17
      Lepo,postupno i na tenane objasnjeno! I u nekim od prethodnih postova je indikovano da je mozda klapna ali je ovo onako sa svim detaljima objasnjeno za svaku pohvalu!
      Samo vas gledam ...

      Comment

      • master
        CBC Član
        • 06.04.2006
        • 68
        • Nis

        #18
        Procitao sam detaljno objasnjenje iznad ali nesto ipak ne razumem...

        Problem kod mene je klapna za toplo/hladno koja ne radi.

        Najpre je nedostajao deo koji povezuje klapnu tj.onaj deo na spoljnoj strani kutije za filter sa onim crnim poklopcem na karburatoru (motor je 1.6)...mislio sam da tu ide obicno crevo i stavio ga ali sad vidim da sam izgleda pogresio?!? Ako sam dobro shvatio kolegu Dekija tu treba da ide neka sajla? Molim za detaljnije objasnjenje sta tu treba da ide i ako to moze da se kupi kako se zove taj deo?

        Hvala unapred.

        Comment

        • deki74
          CBC Veteran
          • 03.02.2008
          • 139
          • Beograd

          #19
          Ti verovatno mislis na klapnu toplo/hladno koja se nalazi na usisu motora a ja sam u prethodnom postu objasnio sistem ventilacije i grejanja kod Passata B3.
          Ta klapna koju ti pominjes nije problematicna kada je u pitanju grejanje kabine vec sluzi da u hladnim danima motor ne u****va hladan vec vruc vazduh koji dolazi sa izduvne grane da bi motor lakse odrzavao ler gas i imao mirniji rad ali se kod vozila koja imaju plin on iskljucuje.Inace taj sklop radi na principu vakuma i jednog termoelementa.

          Comment

          • master
            CBC Član
            • 06.04.2006
            • 68
            • Nis

            #20
            I ja govorim o Passatu B3.

            Samo da utvrdimo gradivo

            1. ako dobro kapiram klapna koja se nalazi ispod filtera za vazduh ne sluzi za regulaciju toplog/hladnog vazduha u kabini?

            2.Klapna za topli/hladni vazduh u kabini se nalazi gde?

            Comment

            • deki74
              CBC Veteran
              • 03.02.2008
              • 139
              • Beograd

              #21
              1.Tacno tako

              2.Nalazi se ispod komandne table u kabini vozila i na njoj se tesko moze intervenisati a bez totalne demontaze komandne table.




              Comment

              • ZOKI-GTI
                CBC Član
                • 16.08.2008
                • 65
                • novi beograd

                #22
                [quote="deki74"]
                Posto je klapna od perforiranog lima a oblozena impregniranim sundjerom vremenom se sundjer raspe ili odlepi i onda kroz rupe na klapni prolazi hladan vazduh i ide dalje u usmerivace a da nije prosao kroz radijator.

                Ej deki kod mene je isti problem na Golf II
                moram da zamenim te spuzvice na klapnama jer je hladnjak curio i natopio spuzvice koje su se sad skroz raspale.. Sta da stavim umestu tih spuzvica??? Razmisljao sam da stavim onu spuzvicu sto se stavlja ispod laminata.. Ajde pomozi, daj neki savet!?

                Comment

                • deki74
                  CBC Veteran
                  • 03.02.2008
                  • 139
                  • Beograd

                  #23
                  Napisao sam vec zalepili smo parce tanke unutrasnje gume koju smo izrezali na potrebnu meru i zalepili obicnim Sintelan lepkom,i po mom misljenju dobro dihtuje ali bi mozda neki materijal koji je slican originalnom dihtovao 100 % (mozda parce prevrnute koze lli neka slicna tkanina) ipak mislim da je i guma sasvim dovoljna.A evo sta je mana loseg dihtovanja kada se usmeri vazduh ka vetrobranu i ukljuci 4 brzina oseti se blago strujanje vazduha i ka nogama ,sa smanjenjem brzine i strujanje nestaje tako da nije nista drasticno u odnosu na to kada grejanja uopste nema a i guma se da lepo i precizno iseci tako da nema bojazni da ces nesto pogresiti.

                  Comment

                  • ZOKI-GTI
                    CBC Član
                    • 16.08.2008
                    • 65
                    • novi beograd

                    #24
                    OK hvala Deki. Mislio sam da stavim onu spuzvicu/izolaciju sto se stavlja ispod laminata ali mozda bi bilo previse tanko pa cu probati sa gumom.
                    Ili mozda trulex krpa?
                    A i pukao mi je onaj deo na klapni gde se kaci sajla...

                    Comment

                    • ZOKI-GTI
                      CBC Član
                      • 16.08.2008
                      • 65
                      • novi beograd

                      #25
                      E samo da javim da sam postavio novi hladnjak i da greje ko da imam "smederevca" u autu...
                      Razmisljao sam da stavim polovan hladnjak ali sam ipak kupio novi i nisam pogresio.

                      Comment

                      • muki_kg
                        CBC Član
                        • 17.12.2008
                        • 33
                        • kragujevac

                        #26
                        ne bih vam preporucio da stavljate unutrasnju gumu umesto sundjera!!! obicno kada se kupuje nov grejac (mali hladnjak) dobije se uz njega i sundjer za klapne.a ako nema u kutiji,onda kao sto je neko rekao gore ona truleks krpa ili sundjer za laminat(samo ako je gust).jer mi se desilo na jednom bas b3 pasatu da stavim gumu i to je toliko smrdelo kad se pusti grejanje na paljenu gumu da je to bio uzas.srecom musterija je prodao auto tako da nisam morao ponovo da skidam tablu...
                        ma samo napred! ali popreko!

                        Comment

                        • muki_kg
                          CBC Član
                          • 17.12.2008
                          • 33
                          • kragujevac

                          #27
                          Originally posted by deki74
                          1.Tacno tako

                          2.Nalazi se ispod komandne table u kabini vozila i na njoj se tesko moze intervenisati a bez totalne demontaze komandne table.




                          druze,mozes li mi reci odakle ti ova gornja slika(kutija grejaca)?jel to neki program kao auto data ili sa neta nesto?
                          ma samo napred! ali popreko!

                          Comment

                          • ZOKI-GTI
                            CBC Član
                            • 16.08.2008
                            • 65
                            • novi beograd

                            #28
                            Originally posted by muki_kg
                            ne bih vam preporucio da stavljate unutrasnju gumu umesto sundjera!!! obicno kada se kupuje nov grejac (mali hladnjak) dobije se uz njega i sundjer za klapne.a ako nema u kutiji,onda kao sto je neko rekao gore ona truleks krpa ili sundjer za laminat(samo ako je gust).jer mi se desilo na jednom bas b3 pasatu da stavim gumu i to je toliko smrdelo kad se pusti grejanje na paljenu gumu da je to bio uzas.srecom musterija je prodao auto tako da nisam morao ponovo da skidam tablu...
                            Ja sam kupio novi hladnjak ali nisam dobio uz njega sundjere.
                            Onaj sundjer sto se stavlja ispod laminata ne moze, skuplja se od temp.
                            a truleks propusta vazduh, sve sam probao i na kraju sam stavio onu samolepljivu gumu sto se izoluju prozori i vrata i odlicno radi, kao fabricka.

                            Comment

                            • muki_kg
                              CBC Član
                              • 17.12.2008
                              • 33
                              • kragujevac

                              #29
                              da,ali kako si sanirao one rupe po sredini?nece da propusta vazduh ako zalepis i sa jedne i sa druge strane,mislim na truleks.doduse za onaj sundjer od laminata stvarno nisam znao da se skuplja na toploti a i nisam ga nikad ni postavljao...
                              ma samo napred! ali popreko!

                              Comment

                              • ZOKI-GTI
                                CBC Član
                                • 16.08.2008
                                • 65
                                • novi beograd

                                #30
                                Ma svasta sam probao ali ova guma za izolaciju prozora je najbolje resenje. A mozda bi i trulex vrsio posao ali ovo je ipak najsigurnije.

                                Comment

                                Working...
                                X