Posto mi je gore pomenuti kolega bio pre neki dan a u vezi grejanja kod passata B3 ajde da objasnim kako i sta je bio problem.
Kod VW Passata B3 raslhladna tecnost non stop kruzi kroz takozvani mali hladnjak ili ti radijator sto znaci da je prvi uslov grejanja da su oba creva(nalaze se na sredini tzv pozarnog zida) prikacena i da su kod ugrejanog motora oba podjednako vruca.Razlog slabijeg grejanja moze biti i zaglavljen termostat (to jest stalno otvoren) ali ovaj problem je izrazen pri voznji u jako hladnim danima dok kod temperatura oko 10 stepeni auto postize radnu temperaturu i sa tim nedostatkom a tada bi grejanje trebalo biti normalno.
E sada na red dolazi kretanje vazduha,vazduh se u****va na resetki koja se nalazi u gornjem desnom uglu motornog prostora gledano sa pozicije vozaca,zatim vazduh prolazi kroz turbinu ventilatora(koji ima 4 brzine) i zatim dolazi do prve klapne koja se nalazi u tunelu odmah posle ventilatora.Ta klapna sluzi da potpuno zatvori vazduh kada je regulator brzine ventilatora na komandnoj tabli prebacen na polozaj 0 (na primer kada se vozi iza auta koje dimi da bi se sprecio ulaz dima)Znaci njoj komanduje sajla koja je povezana na selektor brzine(prvi s leva regulator).
E sada dolazi ono najvaznije a to je klapna(Toplo/Hladno) koja regulise da li ce taj u****ni vazduh ici preko radijatora ili direktno u kabinu i od njega zavisi dosta toga a njime komanduje 2 po redu regulator (znaci onaj koji ima plavo na levoj a crveno na desnoj strani).Dva najcesca kvara ovog dela sistema su :
1.Polomljen drzac buzira sajle i kao posledica toga klapna nije u mogucnosti da zatvori dotok hladnog vazduha u potpunosti ili delimicno sto kao direktnu posledicu ima lose ili nikakvo grejanje a opet preko leta moze izazvati problem da auto greje non stop.
2.Posto je klapna od perforiranog lima a oblozena impregniranim sundjerom vremenom se sundjer raspe ili odlepi i onda kroz rupe na klapni prolazi hladan vazduh i ide dalje u usmerivace a da nije prosao kroz radijator.
Ukupno ima tri klapne koje su od metala a to su gore pomenuta klapna potpunog zatvaranja vazduha,klapna toplo/hladno i treca je klapna za usmeravanje vazduha na noge.Na svim ovim klapnama mooze se desiti da otpadne gore pomenuti sundjer.Pored njih ima i dve klapne koje su od plastike a usmeravaju vazduh ka vozacu i ka vetrobranu.
Konkretno kod mog kolege su bila oba problema i napukao drzac buzira a i otpao sundjer sa klapne.Klapnu smo prelepili tankom gumom a buzir ucvrstili pomocu jakih vezica .
Treci regulator usmerava vazduh gore dole i u sredinu i on ne moze biti uzrok problema da auto ne greje vec samo da ne vrsi svoju funkciju.
Da bi se ovaj kvar otklonio mora se ceo sistem ventilacije skinuti zajedno sa komandnom tablom i postaviti lepo na sto gde bi se sistem lepo podesio i proverila funkcija svih klapni.
Da bi se komanda tabla demontirala potrebnio je skinuti volan,instrument tablu prekidace svetla konektore sa glavne razvodne table ,konektor stop svetla,policu ispred i iza menjaca ,masu ventilatora usmerivace vazduha a sama tabla regulatora ostaje zajedno sa buzirima i klapnama,iz motorskog prostora treba otkaciti dva creva.dva srafa M6 i dva srafa M8 koji se nalaze levo a blokira ih plastika koja se pomakne u stranu da bi se oslobodila resetka u**** vazduha.
Kada se to sve demontira mozete proveriti stanje radijatora koji se izvadi iz ovog sklopa tako sto se odviju dva srafa odozgo i radijator izvuce navise ujedno se proveri i stanje dihtunga koji dihtuje oko radijatora.
Na kraju kada se sve sklopi i dolije tecnost u sistem treba proveriti da li termostat otvara i da li slucajno nije ostalo vazduha u sistemu koji vam moze praviti probleme.Vrlo bitan detalj je i kvalitet samog radijatora to jest njegova toplotna efikasnost.Ako ga menjate gledajte da kupite neki kvaliteniji umesto ovog kineskog koji je oko 20 eura.
Posao je prilicno velik tako da vam preporucujem da pazite gde je sta bilo a ako treba i zapisujete jer ce te imati gomilu srafova,konektora plastika i slicno.
Izvinjavam se na opsirnosti ali mozda nekome bude od koristi.
Kod VW Passata B3 raslhladna tecnost non stop kruzi kroz takozvani mali hladnjak ili ti radijator sto znaci da je prvi uslov grejanja da su oba creva(nalaze se na sredini tzv pozarnog zida) prikacena i da su kod ugrejanog motora oba podjednako vruca.Razlog slabijeg grejanja moze biti i zaglavljen termostat (to jest stalno otvoren) ali ovaj problem je izrazen pri voznji u jako hladnim danima dok kod temperatura oko 10 stepeni auto postize radnu temperaturu i sa tim nedostatkom a tada bi grejanje trebalo biti normalno.
E sada na red dolazi kretanje vazduha,vazduh se u****va na resetki koja se nalazi u gornjem desnom uglu motornog prostora gledano sa pozicije vozaca,zatim vazduh prolazi kroz turbinu ventilatora(koji ima 4 brzine) i zatim dolazi do prve klapne koja se nalazi u tunelu odmah posle ventilatora.Ta klapna sluzi da potpuno zatvori vazduh kada je regulator brzine ventilatora na komandnoj tabli prebacen na polozaj 0 (na primer kada se vozi iza auta koje dimi da bi se sprecio ulaz dima)Znaci njoj komanduje sajla koja je povezana na selektor brzine(prvi s leva regulator).
E sada dolazi ono najvaznije a to je klapna(Toplo/Hladno) koja regulise da li ce taj u****ni vazduh ici preko radijatora ili direktno u kabinu i od njega zavisi dosta toga a njime komanduje 2 po redu regulator (znaci onaj koji ima plavo na levoj a crveno na desnoj strani).Dva najcesca kvara ovog dela sistema su :
1.Polomljen drzac buzira sajle i kao posledica toga klapna nije u mogucnosti da zatvori dotok hladnog vazduha u potpunosti ili delimicno sto kao direktnu posledicu ima lose ili nikakvo grejanje a opet preko leta moze izazvati problem da auto greje non stop.
2.Posto je klapna od perforiranog lima a oblozena impregniranim sundjerom vremenom se sundjer raspe ili odlepi i onda kroz rupe na klapni prolazi hladan vazduh i ide dalje u usmerivace a da nije prosao kroz radijator.
Ukupno ima tri klapne koje su od metala a to su gore pomenuta klapna potpunog zatvaranja vazduha,klapna toplo/hladno i treca je klapna za usmeravanje vazduha na noge.Na svim ovim klapnama mooze se desiti da otpadne gore pomenuti sundjer.Pored njih ima i dve klapne koje su od plastike a usmeravaju vazduh ka vozacu i ka vetrobranu.
Konkretno kod mog kolege su bila oba problema i napukao drzac buzira a i otpao sundjer sa klapne.Klapnu smo prelepili tankom gumom a buzir ucvrstili pomocu jakih vezica .
Treci regulator usmerava vazduh gore dole i u sredinu i on ne moze biti uzrok problema da auto ne greje vec samo da ne vrsi svoju funkciju.
Da bi se ovaj kvar otklonio mora se ceo sistem ventilacije skinuti zajedno sa komandnom tablom i postaviti lepo na sto gde bi se sistem lepo podesio i proverila funkcija svih klapni.
Da bi se komanda tabla demontirala potrebnio je skinuti volan,instrument tablu prekidace svetla konektore sa glavne razvodne table ,konektor stop svetla,policu ispred i iza menjaca ,masu ventilatora usmerivace vazduha a sama tabla regulatora ostaje zajedno sa buzirima i klapnama,iz motorskog prostora treba otkaciti dva creva.dva srafa M6 i dva srafa M8 koji se nalaze levo a blokira ih plastika koja se pomakne u stranu da bi se oslobodila resetka u**** vazduha.
Kada se to sve demontira mozete proveriti stanje radijatora koji se izvadi iz ovog sklopa tako sto se odviju dva srafa odozgo i radijator izvuce navise ujedno se proveri i stanje dihtunga koji dihtuje oko radijatora.
Na kraju kada se sve sklopi i dolije tecnost u sistem treba proveriti da li termostat otvara i da li slucajno nije ostalo vazduha u sistemu koji vam moze praviti probleme.Vrlo bitan detalj je i kvalitet samog radijatora to jest njegova toplotna efikasnost.Ako ga menjate gledajte da kupite neki kvaliteniji umesto ovog kineskog koji je oko 20 eura.
Posao je prilicno velik tako da vam preporucujem da pazite gde je sta bilo a ako treba i zapisujete jer ce te imati gomilu srafova,konektora plastika i slicno.
Izvinjavam se na opsirnosti ali mozda nekome bude od koristi.
Comment