Ogrešio sam se o ljude iz Kilera, uopšte nisu prevaranti. Rade onoliko dobro koliko može da se radi reparacija, a to je zamena jezgra. Cena je negde pola ili malo više od cene novog originalnog katalizatora. Ostaje još da sačekam nekog da radi zamenu katalizatora, pa da vidimo kako se ponaša po pitanju katalize i šta kaže L-sonda. Takođe, izvinjavam se i IlijaGM, jer sam startovao sa pogrešnom pretpostavkom da priča o reparaciji bez osnove.
Otvore stari katalizator, izbace staro jezgro, očiste kućište i zaštite ga i onga ubace jezgro od novog materijala za koji tvrde da je kvalitetan. To je nešto najpribližnije originalnom katalizatoru za manje para, pod uslovom da je kvalitet materijala stvarno na nivou. To se da proveriti jedino iskustvom.
Kao što je ranije napisao Dalibor Vukić, ovde nije u pitanju prevara nego propisna reparacija jezgra katalizatora. Ostaje da se vidi kakav je kvalitet uradjenog posla, mada garancija od 50000 km dovoljno govori. Mada, to nije tema ovde... Ja sam na prethodnoj strani izneo svoje mišljenje o ovoj temi i nemam šta više da dodam.
Dakle, nemojte da se čudite što je cena reparacije tolika kolika je, jezgro katalizatora odnosno materijali koji se koriste u njemu su izuzetno skupoceni i to diktira cenu, kako gotovog/novog katalizatora tako i ove reparacije, jer je cela "filozofija" oko rada katalizatora upravo u njegovom jezgru. Jeftinog katalizatora koji radi, a ne samo koji se tako zove, jednostavno NEMA, evo čak ni repariranog.
A to nas ponovo vraća na pitanje kakvi su onda ti "univerzalni" novi katalizatori kad koštaju 50-ak evra?
Prikupio sam neke informacije i o univerzalnim katalizatorima. Na motorima sa manjom zapreminom sasvim solidno rade svoj posao. Naponski signal sa L-sonde je u granicama prihvatljivog i motorni računar ne izbacuje nikakvu grešku. Problem je vek trajanja, koji dosta zavisi od stanja motora tj od toga da li motor radi sa dobrom smešom ili je nešto u sistemu za ubrizgavanje stradalo. Bilo bogata, bilo siromašna smeša drastično mu skraćuje vek koji se zbog svega toga kreće 10-60k km. Za njegovu cenu, po meni sasvim solidno radi svoj posao, naročito ako se auto vozi još neko vreme, pa prodaje. Što se tiče velikih motora, negde 1.4l-1.6l i više, univerzalni katalizator nema dovoljnu površinu katalitičkog materijala i ne radi kako treba. Male su šanse da se ne uključi lampica.
Ja mislim da je sa našim gorivom totalni promašaj kupovina originalnog katalizatora. Veliki je rizik platiti nešto 500+€ ako postoji mogućnost da strada koliko za godinu-dve. Do 1.2l ili 1.4l ja bih ugradio univerzalni, pa nek traje koliko traje, a preko toga reparacija.
Re: Katalizator, univerzalni nov ili originalni polovan?
Obradjivano je vec nekoliko puta u razlicitim temama, ali da ponovim, jer imam problem sa, mislim, katalizatorom?
Kada je vreme za zamenu? Auto bmw 520, presao oko 215000km, originalni katalizator, ponekad se gusi na plinu, ponekad na benzinu, nekad menjanjem goriva u voznji eliminisem roblem, uglavnom kad ga razvucem....mislio sam da je problem oko plina, ali pocelo da se javlja i na benzinu. Inace, ekstra radi na leru i pri manjim opterecenjima. Logicno mi je da je katalizator malo zapusen?
Re: Katalizator, univerzalni nov ili originalni polovan?
Vreme za zamenu se dosta skraćuje ako motor nema pravilno formiranje smeše i ako je gorivo loše. Kad je sve ispravno, pretpostavljam da drži nekih 150-200k km. Imao sam situaciju sa zacepljenim katalizatorom, auto izgubi 50% snage, pa progleda kad se na duže nagazi, pa posle nekog vremena opet guši i tako u krug.
Re: Katalizator, univerzalni nov ili originalni polovan?
kod mene se originalni katalizator zapusio na oko 120hkm, originalne kilometraze na domacem gorivu od pocetka.
kvar se manifestovao tako sto nije vukao na visim obrtajima vec se ponasao kao da proklizava lamela.
bio sam na putu pa sam vozio jos oko 100km gde se znatno pogorsalo stanje i doslo do toga da se auto gusio na brzinama preko 50km/h...
elem, skoro sam stavio univerzalni katalizator, (kao bosalov), planiram da ugradim plin.
neko napisa ovde da ne ide plin sa univerzalnim katom???
ja sam bas mislio da ce duze da traje...
nije mi logicno da ne ide.
Re: Katalizator, univerzalni nov ili originalni polovan?
Ako valja na benzinu, valjaće i na plinu. Duže će trajati u odnosu na benzin ako je plin dobro podešen isto kao što će mu razdešen benzin skratiti vek trajanja.
Katalitička peć traje odredjeno vreme dok se ne potroši, benzin ga više troši jer mora više produkata da sagoreva.
Comment