Broj obrtaja varira kod hladnog motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uča
    CBC Veteran
    • 24.01.2008
    • 168
    • Kruševac

    Broj obrtaja varira kod hladnog motora

    KADETT suza 1.6i (motor c16nz). Već 2-3 dana imam problem sa variranjem broja obrtaja. Naime, kada startujem auto kad je hladan ( jutarnje paljenje) auto upali ''iz prve''. Podigne broj obrtaja na 1400 a zatim posle par sekundi pada na 1200 i tada varira za po 100 obrtaja gore-dole. Čak po nekad i padaju na 900 obrtaja. To se dešava i na plinu i na benzinu. Auto NE trokira već na svakih nekoliko sekundi kao da preskoči ili proguta neku knedlicu. To traje sve dok se auto malo ne zagreje, a zatim radi normalno i spušta broj obrtaja ravnomerno. Radi lepo, lepo vuče ali neznam što se to dešava kad je hladan. Moguće je da je i ovaj minus u pitanju, mada mi se to nikada nije tako dešavalo. Auto mi stoji ispod nastrešnice ( ne u klasičnoj zidanoj garaži ). Napominjem da sam razvodnik paljenja zamenio pre 27 dana, podmazao ležajeve u alternatoru, zamenio kablove (silikonske ). Jedino što nisam skoro uradio je zamena svećica. Sigurno su prošle oko 40000km. Samo su očišćene pre zime. Ako neko zna neka me uputi u čemu je problem jer sam perfekcionista i volim da mi auto u svakom momentu radi besprekorno. Neko možda ne bi na to obratio pažnju, ali ja uvek kad sam za volanom osluškujem rad motora. Ajd sad da vas čujem!
    Prvo: Ja sam uvek u pravu. Drugo: I kad nisam u pravu poštuje se prvo pravilo
  • mexa
    CBC Veteran
    • 13.04.2009
    • 154
    • lazarevac

    #2
    Re: Broj obrtaja varira kod hladnog motora

    moze da bude svasta ali meni pada na pamet step motor naravno ako nisu svecke koje zezaju dok se ne ugreju(mislio sam da sam samo ja lud )

    Comment

    • Uča
      CBC Veteran
      • 24.01.2008
      • 168
      • Kruševac

      #3
      Re: Broj obrtaja varira kod hladnog motora

      Hvala na komplimentu ' mislim za ono LUD. Pomenuo si nekakav ''step motor''. Šta je to? Mnogo puta sam čuo da ga ljudi na forumu pominju ali nikad nisam pitao za pojašnjenje. Evo sad se namestila prilika da tebe pitam. Jutros (-7C) pribegao sam jednoj taktici. Skinuo sam minus klemu sa akumulatora da bi se izbrisala eventualna greška u kompu. To sam uradio jer mi se ranije dešavalo da sauh zaglavi i da su brojevi obrtaja visoki. Primetio sam da kad je postojala opasnost od gašenja motora (kad br. obrtaja pada ) špricnem mu malo gas, a onda se desi (nisam to naveo u prethodnm postu ) da br. obrtaja na nakoliko sekundi ostane visok, pa padne ali sporo 3-4sek. Tek kad dodje na 1200obrtaja počinje da se guši. E, jutros nakon skidanja kleme na par minuta i ponovnog vraćanja, auto je upalio bez problema i držao br. obrtaja na 1400 bez variranja. Mislim da je problem rešen ali i dalje ostaje otvoreno pitanje da mi odgovoriš šta je ''step motor''?
      Prvo: Ja sam uvek u pravu. Drugo: I kad nisam u pravu poštuje se prvo pravilo

      Comment

      • aivan
        CBC Senator
        • 28.02.2006
        • 247
        • Bograd, Mirijevo

        #4
        Re: Broj obrtaja varira kod hladnog motora

        Ajd ja da probam, "step motor" ili IAC (Idle Air .. trt mrt...) je mali motorcic koji u sustini regulise ler gas. To radi tako sto dozvoljava odredjenoj kolicini vazduha da prodje "pored" klapne gasa kada je skroz zatvorena.

        Ako je 1.6i slican sa 1.3i (a mislim da su 99% isti), naci ces ga sa prednje strane "throtle body" (deo u kome je dizna i klapna gasa), izgleda kao mali elektro motor, zasrafljen sa 3 torusna srafa i na njega ide dzek sa (cini mi se) 4 zice.

        Ako ga skidas sa prednje strane ces videti mali klip sa oprugom, on se pomera napred nazad i regulise protok vazduha. Cisti se sa wd40 ...

        I ono najbitnije, ako ti sad radi OK onda ne diraj nista

        pozz
        Astra Classic II 1.4 Twinport (ex: Kadett E 1.3i )

        Comment

        • mexa
          CBC Veteran
          • 13.04.2009
          • 154
          • lazarevac

          #5
          Re: Broj obrtaja varira kod hladnog motora

          objasni ti covek opsirno. Nemas saux taj motoric ti je saux on regulise obrtaje kada uvucen otvara a kada je izvucen zatvara jednu rupicu koja vuce vazduh,moguce da on zeza pa malo varira ler gas

          Comment

          • Uča
            CBC Veteran
            • 24.01.2008
            • 168
            • Kruševac

            #6
            Re: Broj obrtaja varira kod hladnog motora

            Na mom poluajnšpricu postoje sa dve strane neki priključci sa žičicama. Jedan priključak je sa prednje strane ( u pravcu farova ), a drugi priključak je sa desne strane (gledajući od napred prema kabinskom prostoru ) i to u zadnjem delu gde se priključuju creva za benzin. Koji od ta dva uređaja je step motor? Ako može neka sličica da se postavi bio bih zahvalan.
            Prvo: Ja sam uvek u pravu. Drugo: I kad nisam u pravu poštuje se prvo pravilo

            Comment

            • aivan
              CBC Senator
              • 28.02.2006
              • 247
              • Bograd, Mirijevo

              #7
              Re: Broj obrtaja varira kod hladnog motora

              mislim da je onaj napred, pogledaj hajnes priricnik (sigurno ima u nekoj top temi da se downloaduje, a u njemu je fina slika, svi delovi narctani u prostoru, rastavljeni ..). Onaj sa strane je TPS (throtle position sensor - senzor koji salje informaciju o tome koliko si pritisnuo pedalu gasa, tj. koliko je otvorena klapna).
              Astra Classic II 1.4 Twinport (ex: Kadett E 1.3i )

              Comment

              • ragazzoni
                CBC Senator XXL
                • 24.02.2009
                • 774
                • Obrenovac i okolina
                • Opel Omega 2.0i-16v

                #8
                Re: Broj obrtaja varira kod hladnog motora

                Treba da identifikuješ problem ili je step-ler motor ili imaš problem sa radom motora uopšte, pa ECU pokušava da podigne broj obrta motora da bi ga kako tako stabilizovao, a ler motor IZVRŠAVA naređenja. Da li ti motor radi ravno ili ima prekide trza..... Ako ima sve ovo, ove simptome, onda ima i neki drugi problem, brizgaljka, lambda sonda, svećice......npr. Step motor je IZVRŠNI organ-uređaj, ili je on u kvaru ili mu je NAREĐENO da tako radi.
                ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                Comment

                • Vidan KV
                  CBC Senator XXL
                  • 24.10.2007
                  • 432
                  • Kraljevo
                  • vozim onaj koji trenutno ima više goriva

                  #9
                  Re: Broj obrtaja varira kod hladnog motora

                  ....a najprostije je bilo da isčita greške iz ECU-a i da za početak ima predstavu šta može da zeza.Procedura je prosta jer se čita na blink kod....Čistiti samo step motor posle toliko godina i pređenih km je malo uzaludno i najpametnije bilo očistiti kompletan Throtlle Body jer često se zaprlja i samo "sedište" step motora...... ako si baš toliki perfekcionista kao što kaažeš zameni te svećice.....malo je mnoooogo tih četres hiljada km....btw,WD40 daje polovične rezultate,zato je najbolje čistiti specijalnim sredstvima ili posao prepustiti profesionalcu .....usluga ionako nije skupa.......pozzzz!

                  Comment

                  • legenda
                    CBC Senator XXL
                    • 28.03.2009
                    • 1345
                    • Beograd

                    #10
                    Re: Broj obrtaja varira kod hladnog motora

                    Uco prijatelju pazi ovako...od tng-a,odnosno suvog sagorevanja,najverovatnije ti zaglavljuje leptir u monopointu,a kao posledica toga(a i godina i koriscenja)gotov ti je tps senzor iliti senzor leptira gasa(kada dignes haubu i skines poklopac filtera sve komplet,nalazi se sa tvoje desne strane i bele je boje-verovatno je prljav i crn ali ga obrisi malo)...njegov rad mozes da proveris tako sto ces ga izdzekati i videti da li se nesto menja ili pomocu instrumenta(digimer,unimer)...step motor se nalazi ravno(mozda malo ka levoj strani-gledajuci spreda kada dignes haubu)...on se najcesce cisti i kasnije radi bez problema(proverava se unimerom,valjda otpor treba da bude od 50-65oma-samo nemoj me drzati za rec)...ja bih ti predlozio da skines kompletan monopoint,da ga rasturis(poskidas step motor,mesac itd i da ga operes sa carb cleanerom(ima da se kupi sprej))...posebnu paznju obrati na leptir,odnosno dobro ga operi i razradi...mozes to sve da radis i bez skidanja monopointa,ali ne mozes bas detaljno da ocistis i deo prljavstine ce sigurno otici u motor,pa ja to ostavljam neposredno pre zamene ulja..nadam se da sam nesto pomogao

                    Comment

                    • Uča
                      CBC Veteran
                      • 24.01.2008
                      • 168
                      • Kruševac

                      #11
                      Re: Broj obrtaja varira kod hladnog motora

                      Sada nakon skidanja kleme (kao što sam rekao ) auto radi super. Nema više variranja obrtaja. Što se svećica tiče već sam naručio od jednog rodjaka da mi donese iz Beča svećice NGK. Nešto nemam poverenja u ove što se prodaju kod nas. I prethodne su kupljene u Austriji i trajale su toliko dugo da me je sramota da ponovo kažem koliko. Sramota me je jer sam trebao davno da ih menjam, a nisam. Što se tiče saveta oko skidanja monopointa, mislim da ste potpuno u pravu jed nije nikada skidan osim kada je stavljana ploča za plin. Bez obzira što sada radi kako treba neće mi biti teško da sve to skinem i lepo očistim. Čekaću samo malo da odlepša vreme pa ću na tenane uz pivce da odradim posao i da mi to predstavlja zadovoljstvo, a ne opterećenje. Hvala vam na savetima. Razumeo sam u potpunosti.
                      Prvo: Ja sam uvek u pravu. Drugo: I kad nisam u pravu poštuje se prvo pravilo

                      Comment

                      • KadetSuza
                        CBC Član
                        • 07.03.2010
                        • 36
                        • Leskovac

                        #12
                        Re: Broj obrtaja varira kod hladnog motora

                        Takodje i ja vozim kadetta suzu 1.6i monopoint i imam sledeci problem,ujutru kad ga upalim krene lepo da radi na nekih 1300,1400 o\min i onda krene da brljavi,takodje nece ni da primi gas,kako duze radi i zagreva sve lepse radi i bolje prima gas,a kad je zagrejan ponekad,ne uvek hoce da zeza kad dodajem gas da ubrzavam,ponekad jednostavno nece da primi gas vec se gusi,trza,secka.Ako neko zna sta moze da mu bude neka napise.Zamoljavam!

                        Comment

                        • legenda
                          CBC Senator XXL
                          • 28.03.2009
                          • 1345
                          • Beograd

                          #13
                          Re: Broj obrtaja varira kod hladnog motora

                          Za pocetak skini i ocisti step motor,ako te ne mrzi kupi carb cleaner i ocisti kompletan monopoint sa naglaskom na leptir...promeni svecice(uzmi ngk v-line),vidi kakvi su ti kablovi,pa po potrebi zameni i njih...razvodnu kapu i ruku stavi novu,barem to nije neki veliki izdatak(1000din)...pozz

                          Comment

                          • KadetSuza
                            CBC Član
                            • 07.03.2010
                            • 36
                            • Leskovac

                            #14
                            Re: Broj obrtaja varira kod hladnog motora

                            Prvenstveno moram da ti zahvalim sto mi pomazes.Vazi uradicu sve sto predlozis,samo pre nego sto nisam poceo sa radom,moram ti reci sta sam sve radio,posto to nisam naveo u predhodnom pitanju.Zamenio sam bombinu novom,razvodnu ruku i kapu novim i kablove,svecice nisam skoro menjao ali znam da su NGK,merio sam pritisak u sistemu goriva i bio je 0.8 do 1 bar i kad skinem crevo za visak na mono pointu i upalim auto gorivo sa viska se vraca u rezervoar,sto znaci da je pritisak ok,valjda.Zamenio sam i lamda sondu novom,filteri su svi novi,pokusavao sam i sa drugu diznu na mono pointu ali je problem bio isti.Sve ostalo nije dirano. Posle ovoga sta predlazes???

                            Comment

                            • Uča
                              CBC Veteran
                              • 24.01.2008
                              • 168
                              • Kruševac

                              #15
                              Re: Broj obrtaja varira kod hladnog motora

                              Ako smem da izrazim svoje mišljenje, smatram da su ti svećice gotove jer mnoge svećice dok su hladne umeju da brljave, a kad se zagreju rade kao da su nove. Prvo bih probao sa detaljnim čišćenjem svećica (obrati pažnju na prostor između centralnog stubića i tela svećice - dobro očisti), podesio bih odgovarajući zazor. Ako to ne uspe, uzmi brate jedan komplet dobrih novih svećica - ionako ih nećeš baciti. Pre ili kasnije ćeš ih iskoristiti. Baš me zanima u čemu je problem. Javi kad ga rešiš.
                              Prvo: Ja sam uvek u pravu. Drugo: I kad nisam u pravu poštuje se prvo pravilo

                              Comment

                              Working...
                              X