Imam nedoumicu: Stvar je u tome da auto (vectra b 1.8 16v) trokira kada na uzbrdici saltam u visu. Npr stojim u mestu na uzbrdici, krecem prva, izvucem ga malo vise nego obicno jer je uzbrdica, brzo saltam u drugu, auto prestaje da vuce tj ubrzava, ne dize obrtaje ili dize kao da je natovaren sa 500kila a sam sam u autu... Kao da vozim ficu! I jugo bolje ide na toj uzbrdici. A auto ima 120 konja! A izgleda kao da ima 70ks. To je u globalu to, e sad, ako je blaza uzbrdica, nekako uspem da ubrzam za trecu, ali opet kad ubacim u trecu ista prica, nece da ubrza, stoji recimo na 2000obrtaja. Probao sam i znatno vise da ga izvucem u nizoj brzini pa onda da saltam u visu, ali opet isto. Najvise me nervira sto u drugoj tako trokira, pa recimo neke uzbrdice prosto moram da vozim u prvoj brzini pola sata! E, a ako ga zaletim, pa u uzbrdicu udjem sa vecim brojem obrtaja i vecom brzinom, on normalno izvuce do gore. Problem je znaci kad stanem, ili kad hocu da povecam brzinu na uzbrdici. Mislim da je tako bilo i pre ugradnje TNG sistema. Motor je u dobrom stanju. Jos jedan prijatelj ima isti problem sa njegovom 1.6 16v. Vi cete verovatno znati kako se ovaj problem tacno zove, a ja moram ovako da objasnjavam. Poz
Slabo vuce
Collapse
X
-
Re: Slabo vuce
@Deki: Tesko da je zapusen lonac... Katalizator je skinut pa bi rekao da pre moze biti do odsustva katalizatora, ali bojim se da je nesto ozbiljnije. Da li je moguce da mu neki senzor (knock, radilice, bregaste) ne radi kako treba a da ne prijavljuje gresku???? Auto inace ne prijavljuje nikakve greske.
@M-power: i na benzinu i na gasu isto, na benzinu za nijansu bolje, ali opet uocljivo.
Comment
-
-
Re: Slabo vuce
Nesto bas neobicno...
Ja imam slican (ma, skoro identican) problem ovih dana (mada je sasvim drugaciji auto: R19), pa sam malo namucio search po forumu. Cini li se meni, ili je to odjednom "pandemija" trokiranja automobila svih vrsta i modela, bas ovih dana?
Uostalom, evo neki text za search, pa pogledaj, mozda nesto i naucis (ja jos citam): ' trzanje trokiranje "2000 obrtaja" ' (bez jednostrukih navodnika). Mnogo pametnih stvari/ideja se nadje, forum je prosto neiscrpan...
Pozz
RajkoFiat Stilo 1.9 JTD
Comment
-
-
Re: Slabo vuce
Na prvu loptu, meni izgleda da je u pitanju problem sa paljenjem. Na manjem broju obrtaja i velikom opterećenju pojave se detonacije i motorni kompjuter počne da smanjuje pretpaljenje. Kako nastavlja da detektuje detonacije, tera paljenje toliko kasno da motor gubi snagu i ne može da poveća broj obrtaja. Kada je promena prenosa na većem broju obrtaja, pojava detonacija je ređa, pretpaljenje ide prema mapi i nema gubitka snage.
Uzroci za pojavu detonacija mogu biti različiti. Od zagušenog auspuha koji je deki-ascona pomenuo, preko loših svećica (neodgovarajuća toplotna vrednost ili jednostavno loš kvalitet), do velikih taloga gareži ili ventila koji ne naleže kako treba pa se pregreva. Postoji još gomila stvari koje se slično manifestuju, tipa star protokomer, neispravna l-sonda itd, ali bi za te kvarove morala da bude prijavljena greška. Jedino što bi možda prošlo bez detekcije greške, a da deluje negativno na takav način je poluispravan senzor temperature rashladne tečosti.
EDIT: Nisam najbolje rastumačio prvi post, ali i pored toga mi deluje kao problem sa paljenjem.
Comment
-
-
Re: Slabo vuce
Zdravo Rajko i hvala sto pomazes. Da, nesto se tu cudno desava, samo sto kod mene nema trzanja, samo gubitak snage, tj mala snaga.
Zdravo Dalibore!! Cini mi se da si prilicno tacno opisao situaciju. Auspuh nije sigurno. Svecice su GM, isti model kao sto pise u GM uputstvu da se stave, za kvalitet ne znam, nisam ih ja kupovao i ne znam koliko su prosle, na oko izgledaju ok. To za talog garezi na ventilima - vrlo moguce, ne znam kako da proverim i/ili otklonim a da ne rasturam glavu. I ja sam verovao da je mozda kais prezubljen za 1 zub ili tako nesto. Bas sam uzeo novi kais i menjacu ga ovih dana pa cu proveriti nazubljenje. Ne znam sta bi jos mogao tom prilikom da proverim. Za ove senzore ne znam sta da kazem, valjda nisu oni.
Pozdrav i hvala na pomoci.
Comment
-
-
Re: Slabo vuce
Senzor apsolutnog pritiska usisne grane, zna da bude, a naročito kad se smanji otpor u izduvnom sistemu. Ovo je na prvu loptu, na drugu....... kad proverite ovo.''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!
Comment
-
-
Re: Slabo vuce
Nisam 100% siguran, ali mislim da je na Vektri Simensov motorni računar, a oni uglavnom nemaju MAP.
Vektra, evo ti par stvari da ispitaš, sve što ti je potrebno je običan voltmetar, digitalni ili još bolje analogni:
1. Protokomer. Meriš na konektoru. Između izvoda 2 i 1 treba da bude: 0-0,2V na kontaktu; 0,5-1V u praznom hodu; prelazi 4V kada se dodaje pun gas.
2. Lambda sonda. Korišćene su i titanijumska i cirkon kristal sonda, tako da ili treba da šeta od ispod 0,2V do preko 0,8V ili od ispod 0,1V do preko 4,5V sa bar jednom promenom u 1-2 sekunde. Ovo se meri kada je motor zagrejan.
3. Senzor temperature rashladne tečnosti. Na ovoj temperaturi oko 0C napon treba da bude ~4V i da padne na ~1,5V kada se motor potpuno zagreje.
Najbolje od svega bi bilo zakačiti dijagnostički uređaj i proveriti šta ima da kaže, obzirom da motorni računar raspolaže samodijagnozom.
Comment
-
Comment