Audi A6 (1996) 2.0e 16v avant 103kw (ACE) potrosnja 20 - 25 - na otvorenom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • goxy
    CBC Član
    • 20.06.2007
    • 15
    • Podgorica

    Audi A6 (1996) 2.0e 16v avant 103kw (ACE) potrosnja 20 - 25 - na otvorenom

    Potrosnja na otvorenom ide preko 20 l.
    Automobil vozim od 1998. god. i samo tako je cuvan. Od kad sam probao da mi majstori smanje potrosnju (koja je tada bila 15-16 l gradske voznje) prolazim kroz golgotu.
    Najbolji prijatelj benz. pumpi u gradu.
    Da vam ispricam sta sam sve radio i gdje sam sve bio trebalo bi mi previse vremena. Ali ukratko.
    Automobil ima K glavu (KE Motronic) koja nije dirana.
    Posle nekoliko odlazaka kod cuvenog (u Podgorici) majstora za ovu vrstu automobila upalila mi se "check" lampica. Ona se prilikom datog kontakta pali i nakon nekih 2-3 min rada auta sama ugasi.
    Od tada auto ubija sa potrosnjom.
    Svaki put kad sam isao majstoru on je stelovao potrosnju na elektrohidraulicnom acutatoru (diferencijalni pritisak goriva) i stelovao smjesu znate na onom mjestu izmedju protokomjera i razdjelnika goriva - steluje se imbusom br.3. Auto nakon 20-tak predjenih kilometara radi OK da bi nakon toga ponovo pocelo da ubija gorivo.
    Krenem ka moru sa porodicom auto ide kao grom i traga od dima a onda iznenada jedostavno kao da mu neko izvuce svu snagu pocinje slabo da vuce i zamnom se vije oblacina crnog dima. Dim koji tada auto ispusta je nevjerovatno crn. Tada kazaljka od goriva bukvalno pada pred ocima, potrosnja je ko zna kolika, moguce i preko 30 l na 100 km.
    Auspuh mi je kao kumin od peci na drva koja koristi ugalj Smeško.
    Zbog precestog stelovanja elektrohidraulicnog acutatora zamijenio sam ga sa prijateljevog automobila koji radi perfektno (i danas se nalazi na mom autu) da bih polako eliminisao sumnje u ispravnost pojedinih djelova i mogucih kvarova dio po dio.
    El. pumpa daje dobar pritisak.
    Prije nedjelju dana raskacio sam lambda sondu i auto mi je sa 30l goriva preslo 230 km mjesovite voznje. Sto je ispod 14 lit. Ni traga od dima. Auspuh se potpuno ocistio.
    Ja odusevljen.
    Trk u prodavnicu i kupim BERU lambda sondu oznaka OZH 037 - koju proizvodjac deklarise za ovaj automobil. Ugradim je i auto umjesto da smanji potrosnju ono ponovo pocinje da dimi i povecava potrosnju na 20 - 25 l na otvorenom. Na uredjaju za iscitavanje gresama komp - LAUNCH X431 nekad registruje a nekad ne gresku na lambdi. Nekad hoce a nekad ne da se poveze sa kompjuterom auta.
    Nakon uporedjivanja sonde skinute sa auta BOSCH 0258003396 i ove BERU moj majstor kaze da ova BERU ne odgovara ovoj skinutoj vec da je to BERU oznake OZH 017 i da je to vjerovatan problem.
    Drugi majstor kaze da to nema tolikog uticaja, smatra da tolika razlika nemoze biti zbog sonde vec da je moguc kvar ECU -a. Kaze da su ti impulsi koje daju razlicite lambde zanemarljivi, i da to nije tako, nebi se pravile zamjenske sonde koje se koriste - jedna ista za razlicite tipove automobila. Sto i ima nekakvog smisla. Mada i nema. Jer ako auto sa lambdom trosi 20-25 li goriva a bez nje 15-16 lit sve upucuje na nju. Jer koliko se ja razumijem u funkciju lambde trebalo bi da bude suprotno?

    Ima li neko kakav predlog?

    Pozdrav
  • kalimero1
    CBC Senator XXL
    • 01.11.2010
    • 318
    • zagreb
    • c5

    #2
    Odg: Audi A6 (1996) 2.0e 16v avant 103kw (ACE) potrosnja 20 - 25 - na otvorenom

    ako ti je auto štelan odoka onda te ta potrošnja ne mora čuditi.moraš nači nekog tko ima analizator
    ispušnih plinova da ti to naštela.vrijednosti ti se moraju kretati ovako,co-0.5 na leru 0.3 na 2700rpm o2
    0.5,kad postigne te vrijednosti lambda faktor mora bitii zmeđu 0.997 i 1.03 idealno je 1 ali to je teško postiči.
    ako ti je lambda ispod 0.997 smjesa je bogata a ako je puno prebogata lambda sonda ne može dobro mjeriti.
    kad postigneš ove vrijednosti auto ti mora trošiti po propisu.

    Comment

    • goxy
      CBC Član
      • 20.06.2007
      • 15
      • Podgorica

      #3
      Odg: Audi A6 (1996) 2.0e 16v avant 103kw (ACE) potrosnja 20 - 25 - na otvorenom

      Mene interesuje zasto se auto ovako ponasa, sa starom sondom (presla nekih 70.000 km.) identicno kao i sa novom (koja je kataloski namijenjena ovom autu - procitaj prvi post).
      Dali je normalno da auto vise trosi sa sondom nego bez nje ako ona nije "prava"?
      Kakvu funkciju tu ima katalizator? Njega nijesam nikad mijenjao.
      Od kada imam veliku potrosnju izduvi na auspuhu su izuzetno jaki, karakteristican miris (nikako ono sto sam negdje procitao na pokvarena jaja) - kao kerozin.
      Neko mi je negdje predlozio da uklonim sace iz katalizatora i takvoga vratim.
      Dali ce onda lambda imati ikakvu funkciju?
      Kako da provjerim rad ECU-a?

      Glava nikad stelovana - otvarana, itd.
      Nove svjecice,
      Novi kablovi od svjecica,
      Novi filteri,
      Motoric ler gasa ispravan,
      TPS prekidac ispravan
      Ispravna sauh dizna,
      Pumpa od goriva ispravna,
      Nastelovan (valjda) diferencijalni pritisak,
      Termodavaci neznam gdje se nalaze i koliko ih ima. kako da ih ispitam?
      K-glava u sebi ima potenciometar protokomjera, gdje se on nalazi i kako se mijenja?
      Elektohidraulicni ventil - kako se provjerava ispravnost? Kolika mu je uloga u potrosnji?
      Last edited by goxy; 19.07.2012, 14:29.

      Comment

      • kalimero1
        CBC Senator XXL
        • 01.11.2010
        • 318
        • zagreb
        • c5

        #4
        Odg: Audi A6 (1996) 2.0e 16v avant 103kw (ACE) potrosnja 20 - 25 - na otvorenom

        pročitao sam prvi post pa sam ti zato i savjetovao kud da ideš.sonda ti ne može normalno mjeriti ako je smjesa
        toliko bogata kao u tvom slučaju.kad ju iskopčaš komp si uzme srednju vrijednost i zato ti onda manje troši.
        inače dosta radim na pripremi vozila za tehnički a kod nas je ekotest dio toga.katalizator ti je več vjerovatno propao
        ali ni zbog njega ti nije tolika potrošnja,nego samo zbog onoga što si rekao u prvom postu a to je "inbus 3".

        Comment

        • TECA
          CBC Senator XXL
          • 14.10.2007
          • 2355
          • Oz

          #5
          Odg: Audi A6 (1996) 2.0e 16v avant 103kw (ACE) potrosnja 20 - 25 - na otvorenom

          inbus 3 nikako ne moze uticati na te simptome,ako je preterano sa njim ,nece raditi na leru nikada kako treba,a to sto nekad ide a nekada ne nema veze sa tim....pokusati pracenjem vrednosti na lamda sondi sa zakacenim voltmetrom ,kada je problem izrazen,postaviti merenja....u medjuvremenu prekontrolisati mase i napajanja kompa,ali sa 100postotnom sigurnoscu,kao i celokupnu instalaciju vezanu za motor

          Comment

          • goxy
            CBC Član
            • 20.06.2007
            • 15
            • Podgorica

            #6
            Odg: Audi A6 (1996) 2.0e 16v avant 103kw (ACE) potrosnja 20 - 25 - na otvorenom

            Originally posted by kalimero1 View Post
            pročitao sam prvi post pa sam ti zato i savjetovao kud da ideš.sonda ti ne može normalno mjeriti ako je smjesa
            toliko bogata kao u tvom slučaju.kad ju iskopčaš komp si uzme srednju vrijednost i zato ti onda manje troši.
            inače dosta radim na pripremi vozila za tehnički a kod nas je ekotest dio toga.katalizator ti je več vjerovatno propao
            ali ni zbog njega ti nije tolika potrošnja,nego samo zbog onoga što si rekao u prvom postu a to je "inbus 3".
            A komentar na ovo:
            Podjem majstoru i on "nasteluje" auto i stvarno ono radi kao sat, nema dima odlicno ide potrosnja ok, nekih 15 - 40 km. Onda
            krenem ka moru sa porodicom auto ide kao grom ni traga od dima a onda iznenada jedostavno kao da mu neko izvuce svu snagu pocinje slabo da vuce i zamnom se vije oblacina crnog dima. Tada kazaljka od goriva bukvalno pada pred ocima, potrosnja je ko zna kolika, moguce i preko 30 l na 100 km.

            Comment

            Working...
            X