Potrosnja na otvorenom ide preko 20 l.
Automobil vozim od 1998. god. i samo tako je cuvan. Od kad sam probao da mi majstori smanje potrosnju (koja je tada bila 15-16 l gradske voznje) prolazim kroz golgotu.
Najbolji prijatelj benz. pumpi u gradu.
Da vam ispricam sta sam sve radio i gdje sam sve bio trebalo bi mi previse vremena. Ali ukratko.
Automobil ima K glavu (KE Motronic) koja nije dirana.
Posle nekoliko odlazaka kod cuvenog (u Podgorici) majstora za ovu vrstu automobila upalila mi se "check" lampica. Ona se prilikom datog kontakta pali i nakon nekih 2-3 min rada auta sama ugasi.
Od tada auto ubija sa potrosnjom.
Svaki put kad sam isao majstoru on je stelovao potrosnju na elektrohidraulicnom acutatoru (diferencijalni pritisak goriva) i stelovao smjesu znate na onom mjestu izmedju protokomjera i razdjelnika goriva - steluje se imbusom br.3. Auto nakon 20-tak predjenih kilometara radi OK da bi nakon toga ponovo pocelo da ubija gorivo.
Krenem ka moru sa porodicom auto ide kao grom i traga od dima a onda iznenada jedostavno kao da mu neko izvuce svu snagu pocinje slabo da vuce i zamnom se vije oblacina crnog dima. Dim koji tada auto ispusta je nevjerovatno crn. Tada kazaljka od goriva bukvalno pada pred ocima, potrosnja je ko zna kolika, moguce i preko 30 l na 100 km.
Auspuh mi je kao kumin od peci na drva koja koristi ugalj Smeško.
Zbog precestog stelovanja elektrohidraulicnog acutatora zamijenio sam ga sa prijateljevog automobila koji radi perfektno (i danas se nalazi na mom autu) da bih polako eliminisao sumnje u ispravnost pojedinih djelova i mogucih kvarova dio po dio.
El. pumpa daje dobar pritisak.
Prije nedjelju dana raskacio sam lambda sondu i auto mi je sa 30l goriva preslo 230 km mjesovite voznje. Sto je ispod 14 lit. Ni traga od dima. Auspuh se potpuno ocistio.
Ja odusevljen.
Trk u prodavnicu i kupim BERU lambda sondu oznaka OZH 037 - koju proizvodjac deklarise za ovaj automobil. Ugradim je i auto umjesto da smanji potrosnju ono ponovo pocinje da dimi i povecava potrosnju na 20 - 25 l na otvorenom. Na uredjaju za iscitavanje gresama komp - LAUNCH X431 nekad registruje a nekad ne gresku na lambdi. Nekad hoce a nekad ne da se poveze sa kompjuterom auta.
Nakon uporedjivanja sonde skinute sa auta BOSCH 0258003396 i ove BERU moj majstor kaze da ova BERU ne odgovara ovoj skinutoj vec da je to BERU oznake OZH 017 i da je to vjerovatan problem.
Drugi majstor kaze da to nema tolikog uticaja, smatra da tolika razlika nemoze biti zbog sonde vec da je moguc kvar ECU -a. Kaze da su ti impulsi koje daju razlicite lambde zanemarljivi, i da to nije tako, nebi se pravile zamjenske sonde koje se koriste - jedna ista za razlicite tipove automobila. Sto i ima nekakvog smisla. Mada i nema. Jer ako auto sa lambdom trosi 20-25 li goriva a bez nje 15-16 lit sve upucuje na nju. Jer koliko se ja razumijem u funkciju lambde trebalo bi da bude suprotno?
Ima li neko kakav predlog?
Pozdrav
Automobil vozim od 1998. god. i samo tako je cuvan. Od kad sam probao da mi majstori smanje potrosnju (koja je tada bila 15-16 l gradske voznje) prolazim kroz golgotu.
Najbolji prijatelj benz. pumpi u gradu.
Da vam ispricam sta sam sve radio i gdje sam sve bio trebalo bi mi previse vremena. Ali ukratko.
Automobil ima K glavu (KE Motronic) koja nije dirana.
Posle nekoliko odlazaka kod cuvenog (u Podgorici) majstora za ovu vrstu automobila upalila mi se "check" lampica. Ona se prilikom datog kontakta pali i nakon nekih 2-3 min rada auta sama ugasi.
Od tada auto ubija sa potrosnjom.
Svaki put kad sam isao majstoru on je stelovao potrosnju na elektrohidraulicnom acutatoru (diferencijalni pritisak goriva) i stelovao smjesu znate na onom mjestu izmedju protokomjera i razdjelnika goriva - steluje se imbusom br.3. Auto nakon 20-tak predjenih kilometara radi OK da bi nakon toga ponovo pocelo da ubija gorivo.
Krenem ka moru sa porodicom auto ide kao grom i traga od dima a onda iznenada jedostavno kao da mu neko izvuce svu snagu pocinje slabo da vuce i zamnom se vije oblacina crnog dima. Dim koji tada auto ispusta je nevjerovatno crn. Tada kazaljka od goriva bukvalno pada pred ocima, potrosnja je ko zna kolika, moguce i preko 30 l na 100 km.
Auspuh mi je kao kumin od peci na drva koja koristi ugalj Smeško.
Zbog precestog stelovanja elektrohidraulicnog acutatora zamijenio sam ga sa prijateljevog automobila koji radi perfektno (i danas se nalazi na mom autu) da bih polako eliminisao sumnje u ispravnost pojedinih djelova i mogucih kvarova dio po dio.
El. pumpa daje dobar pritisak.
Prije nedjelju dana raskacio sam lambda sondu i auto mi je sa 30l goriva preslo 230 km mjesovite voznje. Sto je ispod 14 lit. Ni traga od dima. Auspuh se potpuno ocistio.
Ja odusevljen.
Trk u prodavnicu i kupim BERU lambda sondu oznaka OZH 037 - koju proizvodjac deklarise za ovaj automobil. Ugradim je i auto umjesto da smanji potrosnju ono ponovo pocinje da dimi i povecava potrosnju na 20 - 25 l na otvorenom. Na uredjaju za iscitavanje gresama komp - LAUNCH X431 nekad registruje a nekad ne gresku na lambdi. Nekad hoce a nekad ne da se poveze sa kompjuterom auta.
Nakon uporedjivanja sonde skinute sa auta BOSCH 0258003396 i ove BERU moj majstor kaze da ova BERU ne odgovara ovoj skinutoj vec da je to BERU oznake OZH 017 i da je to vjerovatan problem.
Drugi majstor kaze da to nema tolikog uticaja, smatra da tolika razlika nemoze biti zbog sonde vec da je moguc kvar ECU -a. Kaze da su ti impulsi koje daju razlicite lambde zanemarljivi, i da to nije tako, nebi se pravile zamjenske sonde koje se koriste - jedna ista za razlicite tipove automobila. Sto i ima nekakvog smisla. Mada i nema. Jer ako auto sa lambdom trosi 20-25 li goriva a bez nje 15-16 lit sve upucuje na nju. Jer koliko se ja razumijem u funkciju lambde trebalo bi da bude suprotno?
Ima li neko kakav predlog?
Pozdrav
Comment