fiestina potrosnja ulja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #16
    I meni se 8 bara uchinilo kao jako malo, ali nisam hteo/smeo da pametujem... Kod mene je izmereno, ako se dobro secam, oko 11 (sa malim varijacijama od cilindra do cilindra), motor tad imao nekih 140 k km. U pitanju je bio CVH EFi motor (nije Ecotec, Fiesta MkIII), pa sam pomislio da je mozhda kod novijih motora Fieste po defaultu tako nizak pritisak... Po svemu sudeci tu ti je problem...

    BTW. Onaj tapacirung sa unutrashnje povrshine haube veoma mnogo pomazhe u smislu zvuchne izolacije. Narochito pri dugim relacijama i vozhnji autoputem, kad se motor vrti u vishim rpm. Ako ga nemash obavezno ga nabavi, predvidjen je da bude tu s' razlogom. Losha zvuchna izolacija je slaba tachka vecini malih automobila, i tu Fiesta nije izuzetak. Ionako je izdatak minimalan.

    Pozz =]
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • BaneT
      CBC Senator XXL
      • 09.12.2005
      • 562
      • Beograd

      #17
      postavio sam pitanje na fiestinom forumu pa cekam od njih podatak. Inace sta im znaci ovo mokro merenje??? I ajde sad mi recite kako se tacno meri kompresija.
      Ja sto sam video je: skinu se svecice, navrne manometar, i okrenes kljuc i cekas par sekundi, dok nedodje kazaljka do odredjene vrednosti. Negde sam procitao da treba gas papucica da bude pritisnuta do kraja, jel to znaci nesto?
      Sto se tice tapacirunga gde ga naci, pretpostavljam na auto-otpadu? ima li neka radnja da to prodaju?

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #18
        Svaka cast fiestinom forumu, ali ovo nije podatak specifican za Fiestu ili neki drugi tip auta, to je generalni slucaj, tako da nema potrebe da trazis 100 misljenja. Dakle, ako je izmeren pritisak od 8.8 bara aparatom tu dileme nema, motor ima slabu kompresiju odnosno najverovatnije karike ne zaptivaju kako treba, te ti se smesi generalna.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • BaneT
          CBC Senator XXL
          • 09.12.2005
          • 562
          • Beograd

          #19
          muka me hvata kad procitam generalna , tek sam je kupio. Ako su karike u pitanju zar nebi trebao da se pojavi sujmljiv dim iz auspuha???

          Comment

          • zoranbg
            CBC Senator XXL
            • 23.03.2005
            • 4098
            • Rooster's Hill , Beog
            • Grande Punto 1.2

            #20
            @Bane ?...kazi tacno koji je tvoj motor(oznaka iz saobracajne dozvole ) ,kubikaza , konjaza , godiste proizvodnje motora?
            a ne svi ovako napamet pricamo
            pa da vidimo za kompresiju.

            ps: fordov motor 1000 ccm ,proizveden od 1983-87,kompresia 8,5
            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

            Comment

            • BaneT
              CBC Senator XXL
              • 09.12.2005
              • 562
              • Beograd

              #21
              1118ccm, 50 konja (baz ja) , 1995 god, oznaka motora GFJ. Injection varijanta.

              Fiesta Mk 3.5

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #22
                Pa negde nesto bi sigurno trebalo da se pojavi. Ako motor trosi ulje, a a) suv je kao barut, b.) ispod auta nema lokvi ulja, i c) ne dimi na izduvu, neminovno je da ti ili neko istace ulje ili se ipak desava nesto od ova tri problema
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • BaneT
                  CBC Senator XXL
                  • 09.12.2005
                  • 562
                  • Beograd

                  #23
                  neko istace ulje, , bar malo smeha u ovoj muci, 206 jesi li procitao zoranov P.S. naknadno ga je ubacio?!

                  Comment

                  • zoranbg
                    CBC Senator XXL
                    • 23.03.2005
                    • 4098
                    • Rooster's Hill , Beog
                    • Grande Punto 1.2

                    #24
                    pa autodati pise :
                    type : 4/OHV
                    cc : 1118(1098)
                    compress ratio: 8,8
                    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #25
                      Moj motor u 206 po Autodati ima 10.8 kompresiju, a na aparatu za merenje pritiska u cilindrima pokazuje preko 13.

                      Dakle, stepen od 8.8, aparat bi trebao da pokaze recimo 10.
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • BaneT
                        CBC Senator XXL
                        • 09.12.2005
                        • 562
                        • Beograd

                        #26
                        po kojoj formuli to racunas? Zasto je toliko odstupanje od podataka od autodate? Ima li neki logican odgovor?

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #27
                          Halo, razumemo li se?

                          Ne, ocigledno.

                          Nema odstupanja, nego ti mesas stepen kompresije i pritisak u cilindrima, to su dve razlicite stvari.

                          Stepen kompresije je odnos izmedju zapremine cilindra kada je klip u donjoj mrtvoj tacki, i zapremine kada je klip u gornjoj mrtvoj tacki. Dakle, ako motor ima 2000ccm, a stepen kompresije mu je 10:1, onda jedan cilindar ima 500ccm zapremine kada je klip na BDC, a 50ccm u TDC. Dakle stepen kompresije je matematicki odnos, odnosno koliko puta je manja zapremina cilindra kada je klip u TDC. Znaci, konkretno za Fiestu:

                          1118ccm / 4 = 279.5ccm - zapremina cilindra u BDC
                          279.5 / 8.8 = 31.76ccm - zapremina cilindra u TDC

                          Eto to je stepen kompresije. I on se ne meri aparatom, on se racuna. Da bi se izracunao, treba iskubicirati glavu, klip (ako nije ravan), uracunati i zapreminu nastalu kao razlika izmedju ravni koju pravi klip i ravni glave, pa jos i zapremina debljine dihtunga... pa onda zapreminu klipa u BDC podelis sa tim sto dobijes, i onaj broj koji ostane je stepen kompresije. Jasno? Ne? Ma nije ni bitno, veruj mi, ono sto tebi treba je pritisak, a on se meri aparatom, iskazuje se u barima, i potpuno se razlikuje od stepena kompresije. Stepen kompresije teoretski treba da je 8.8:1, i on je uvek toliki, a pritisak koji meris moze da varira ako cilindar ne zaptiva kako treba, zato se i koristi kao indikativan podatak za stanje motora.

                          Od stepena kompresije zavisi i pritisak u cilindru, ali to NISU dve iste stvari. Dakle, u tom cilindru od Fieste, sa stepenom kompresije od 8.8, pritisak u bar treba da je otprilike 10. Kako znam? Pa ne znam, pretpostavljam, video sam ta merenja na obicnim autima sa slicnim vrednostima stepena kompresije dosta puta, pa govorim kako bi otprilike trebalo biti. Ako BAS hoces u sitna crevca, moze se i pritisak izracunati, koliki bi teoretski trebalo da bude, ali ja o faktorima stisljivosti gasova i ostalim faktorima vezanim za taj proracun znam jako malo, tako da bih to prepustio nekom drugom
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • BaneT
                            CBC Senator XXL
                            • 09.12.2005
                            • 562
                            • Beograd

                            #28
                            jasna mi je razlika izmedju jednog i drugog nego me je vise interesovala ova druga formula, za koju cekamo nekog drugog da nam je detaljnije pojasni. Hvala ti VELIKO u svakom slucaju.

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              formula termodinamike SUS motora je skup vrlo komplikovnaih jednacina.
                              preobimno za pojavu koju ispitujemo, i nepotrebno u sustini.

                              stepen kompresije je matematicka vrednost, volumetrijski odnos kako je vec 206 vrlo jasno objasnio.

                              pritisak u cilindru je termodinamicki parametar u funkciji ostalih radnih parametara SUS motora.

                              vrlo uprosceno- Bojl Mariotov zakon primenjen na fluide, gas odnosno vazduh.

                              pri sabijanju koje vrsi klip motora vazduh se zagreva istovremeno dok mu se menja i zapremina.
                              promena temperature direktno utice na porast pritiska (PV=const*T).

                              koliko ce biti porast pritiska zavisi od mehanicke konstrukcije motora, stanja zaptivenosti, mehanicke pohabanosti, mereno na mokro (sa uljem) ili na suvo, hladan ili vruc motor posle voznje, itd itd.

                              da ne sirimo u dubinu posto je ovo tek vrh ledenog brega, odokativni metod za procenu stanja motora je (ugrubo, ne vazi uvek) stepen kompresije* 1.25 ( odnosno negde oko 1.20 do 1.30-1.35 koefecijent) daje ocekivani izmereni pritisak u barima.

                              pomenuti koeficijent zavisi od konstrukcije motora (klasicni, niskofrikcioni), tipa goriva (razlicit je stepen prirasta za benzinca odnosno dizela), ...

                              kompresija 10-> pritisak 13 +- bara. (opet aproksimativno).

                              za izmerenih 8 bara ispada je koeficijent 0.90 u odnosu na teoretski stepen kompresije, sto znaci da negde vazduh iz cilindra bezi (cilindar ne zaptiva, ima povecani zazor, ostecen, nesto).

                              za 8.8 kompresiju pritisak bi se ocekivao oko 10.5 bara +-.

                              ako motor jos i trosi ulje to je jos jedan dodatni pokazatelj da nesto ipak nije u redu sa cilindrima/stanjem motora (opet pretpostavka, fali jos mnogo podataka za dijagnozu uzroka problema).

                              naravno, podrazumeva se da je manometar kojim se meri bazdaren i sam spoj manometra sa cilindrom apsolutno zaptiven.

                              prati stanje auta dalje, ako mislis da treba premeri jos jednom kompresiju da potvrdis stanje/otklonis sumnju, odnosno da ti majstor kod koga ides uradi dijagnostiku stanja motora merenjem.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • Uros Piperski
                                CBC Senator XXL
                                • 31.01.2005
                                • 2978
                                • Beograd

                                #30
                                @206, samo jedna ispravka. Stepen kompresije je odnos zbira radne zapremine jednog cilindra i zapremine komore, i zapremine komore. Ti si u racunanju za Fiestu i u tekstu pre i posle navodio odnos radne zapremine i zapremine komore. Razlika je mala, ali postoji.

                                Znaci, KO=(VC+VK)/VK (ili KO=VC/VK + 1)

                                Gde je KO - kompresioni odnos
                                VC - radna zapremina cilindra (kvadrat poluprecnika klipa pomnozen sa pi i hodom radilice)
                                VK - zapremina prostora iznad klipa - komora, udubljenje, deo izmedju klipa i komore (dihtung) itd.

                                Najlakse je da se racuna po drugoj formuli: KO-1=VC/VK
                                U tom slucaju je za Fiestu VK=VC/7.8=35.83ccm (i nije mala razlika)


                                RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                                Comment

                                Working...
                                X