Vidi sa Shell Ultra Dizel 5W-40 potpuno sintetičko i uživaj.Ja ga već jako dugo koristim i iskustva su mi odlična.Vidi samo da to ulje bude orginal.Ima ga npr. u mega-marketu "INTEREX"........Obavezno uvek menjaj i filter, a ja ga menjam na 10000 km, nema potrebe ranije!
Hvala dechko ... sa ovim mojim koje mi serviser daje i preporucuje prelazim 8000 km i TACKA. Cak mi nije ni rekao sta mi je stavio unutra samo znam da je polusintetika.
Imam jos jedan problemcic... motor dok je hladan radi extra ... a kad se malo zagreje onda pocinje trokiranje ili nekakvo ljuljanje motora.. nestabilan rad do bola teshko meni a ne njemu.
Do cega moze da je??
Kazu mi da moram kupit nove prskalice (dizne) 5x20 + ruke = 120E
Ima li kakvo manje bolno resenje dok se ne izlecim da kupim nove?
Opel kadet GSI 8v 95kW 20SEH
Dobra vila mi je ispunila dve zelje... treci put nisam mogo
Podmladio si Tetka,ali ne verujem da ce mu smetati...
A dizne moze boshista i da ti proveri pre nego sto ih zamenis...ako ne valjaju manje bolno resenje je da ne vozis.Ozbiljno, nemoj tu stedeti,moze biti belaja na duze staze...
Kad se zagreje preko nekih 60 stepeni ondaj e sve OK
Ali dok radi na nekih 20-50 onda je loshe.
Varira stalno ne moze da mu se ugodi nikako.
Presao je oko 450 000 ali je do skoro radio extra i sa 449 000
Koliko mogu da nabavim za njega prskalice, Boshove?
Opel kadet GSI 8v 95kW 20SEH
Dobra vila mi je ispunila dve zelje... treci put nisam mogo
Hvala,prijatelju ,na ono "dechko".....nego da se vratimo na temu.Prešao si lepu kilometražu sa mecom, pa bih ti preporučio jednu posetu "bošisti" kako bi testirao pumpu.Mislim da tu leži problem!
Dobar viskozitet za istrosen motor. A sta cemo sto je to ulje ustvari za benzinca?
Idealno bi bilo neko ulje sa deterdzentima za dizel a gusce od normalnog.
Obicno se sipa polusintetika u takve dizele sa turbinom. Postoje neki argumenti da je polusintetika (10w40) bolja nego full u smislu da bolje podmazuje samu turbinu.
Taj motor i kad je nov nije tako zahtevan sam po sebi ali uglavnom kod novijih je upotreba dizel ulja veoma preporucljiva jer je dizelima pranje produkata sagorevanja (narocito sumpora) daleko vaznije nego benzincima. Zavisi i od vrste dizela koji se koristi a ovaj motor bas koristi stari dizel za sumporom. Znaci.....
Ja u takav motor konkretno ne bi sipao full sintetiku nikada ni da je nov a posebno sto je presao bas dosta. U moderan motor uvek samo full. Da se razumemo. Uopste ne zbog cene ulja. Tu cinjenicu mnogi pogresno tumace. Nekada je jevtinije jednostavno bolje. Nije vise potrebno da se luta jer skoro svaki proizvodjac ima odgovarajuce ulje za skoro svaku priliku. Kvalitet i cena su vec druga prica.
Znaci, ako motor ima dobru kompresiju i dobro pali polusintetika za dizel. Ako je na izdisaju eventualno neka Castrolova sema za stare motore iako nije striktno za dizel. Castrol je skup ali su muke sa starim dizelom cesto mnogo vece i pomaze samo generalna ili bar nove karike sto je ipak ozbiljna intervencija na motoru.
Svaki dizel obozava cestu zamenu ulja posebno ako je losije gorivo pa je zato interval najvise 10k. U smislu podmazivanja samo moglo bi kvalitetno ulje da traje mnogo duze. Posebno ako se vozi na dugim relacijama svakodnevno.
F1 definitivno nije ulje ni za taj ni za motor u tom stanju. Mislis da ce da prede sto je gusto kad se zagreje? Jos kad bi traktor mogao da prede.
Naravno da skoro svako ulje moze u takav motor. Ja rekoh da su ulja za dizel ipak nesto drugacija po pitanju deterdzenata i nista vise. Q8 uopste nema u programu ulje za tretman starijih dizel motora. Ima, neka druga ulja ali za profesionalce ali ne za maloprodaju i konfekciju. Nije vredno o tome pisati a koga interesuje neka pogleda na netu. Vecina tih specijalnih ulja su gusta ulja i to polusinteticka i mineralna za teze masine. Da ne kazem jevtina ulja za manje zahtevne motore.
Ti predlazes ulje koje bi ja sipao da je to recimo stariji Porsche motor koji se dimi kao da je dvotaktni svaki put kad das gas a ne u traktor ako je vec rec o starim delimicno istrosenim motorima. Garaza koja je odrzavala taj motor je u pravu.
Nije jasno da li motor lupa kad je hladan ili kad je na radnoj temperaturi. Ako je na radnoj problem onda bi mozda malo pomoglo gusce ulje mada razlika od 40-50 ne popravlja nista. Cista je zabluda da se uljem moze postici bilo sta posebno. Podrazumevam da je kvalitet ulja stvarno po normama. Mi cak i ne znamo koje je ulje tacno sipano u taj motor. Ne znamo kakva je kompresija takodje. Dizelman je lepo napisao. Covek je majstor pa zna sta se desava u tom dobu motora. Dzabe nasa tolika prica. Ja sam se cak uzdrzao da kazem sta bi ja sipao od recimo Q8 ulja (ako bi bilo Q8) da je taj auto moj. Ipak ne bi da se "svadjam" sa preporukama proizvodjaca i da jos tako nesto preporucim nekome koga ne poznajem.
Comment