Koje ulje?? Mercedes 250 D Turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    pa ti timovi stru?njaka su napisali API normu CD, i samo tako deklarisali da nije baš za dizele.
    za traktor da, može da prodje CC ili CD.

    za dizele pogotovu sa turbinom o?ekivana norma je CF-4, radi hvatanja sumpora (sumporne kiseline) i detergenata kada se koristi klasi?no D2 gorivo.

    navedeno F1 ispunjava norme za benzince i tek uslovno može i za poneki stari dizel (?itati atmo stare generacije).

    naravno, ne?e se ni sa tim uljem pokvariti motor ali ako se ve? može birati tip ulja po nameni zašto ne i?i na optimizovano dizel ulje kada je cena ista a dobije se viši nivo sigurnosne margine.

    timovi stru?njaka su dobro odradili posao, tehni?ki definisali norme ulja pa to treba i ispoštovatii kroz primenu..

    slažem se sa dranixom, ne znamo ništa o stanju motora ni o postoje?em ulju, kao ni na?inu upotebe vozila.
    a to više odredjuje potrebno ulje nego sama API -ACEA norma.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Q8oils
      CBC Veteran
      • 21.03.2006
      • 131
      • Vojvodina

      #17
      ok
      a da ja imam to auto - sipao bi
      Q8 - t 860 sintetika API CH-4,CF i ACEA E4,E5,E7
      10w40 teretni program do 100.000km,
      menjao na 10.000km i zapravo da prede.
      (to je posebana prica,teretni program ulja u putnicki).
      Potpis nije po pravilima foruma.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #18
        i ja, isto.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • @urelius
          CBC Veteran
          • 05.03.2007
          • 110
          • @urelius

          #19
          E ovo mi pise na kartici koju sam dobio od majstora koji je promenio ulje:

          MOBIL SUPER M 15W40

          Filter ulja DA
          Filter goriva DA
          Filter vazduha DA

          Datum servisa 03. Jan 2007.

          Kilometraza 449 446km. Sledeci servis 459 000km. A sadasnje stanje je 452 385 km.
          Opel kadet GSI 8v 95kW 20SEH

          Dobra vila mi je ispunila dve zelje... treci put nisam mogo

          Comment

          • Durango
            CBC Senator XXL
            • 01.02.2006
            • 590
            • Zemun, Srbija

            #20
            Slobodno nastavi sa tim uljem i napravices jos 450 kkm!
            MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #21

              Ja napisah negde gore da bolje ne kazem sta ustvari mislim da ne bi polemika trajala do zore. Ocigledno da ima dobrih majstora pa nije frka. U vecinu starih motora se sipa ladno 15W40 i to mineralno ili najvise polusintetika. To je jednostavno uobicajena rutina u garazama. Uglavnom su to najjevtinija ulja ali ponekad i nisu ako su od neke skuplje marke. Samo menjaj redovno i ne brini. Ako ti do sada nije dosadilo da vozis taj motor dosadice ti sigurno. Ima vremena do milion i po je jos dugo.
              Pu, pu ne mislis valjda stvarno da vozis toliko dugo isti auto. Moras onda da zivis kao gavran a to dosadi.

              Comment

              • Durango
                CBC Senator XXL
                • 01.02.2006
                • 590
                • Zemun, Srbija

                #22
                U fabrickom uputstvu koje sam dobio uz svoj 190E pise izmedju ostalog i za taj motor da fabrika preporucuje gradaciju 15-40, a zimi ne bi bilo lose 10-40! Ja u moj auto sipam Valvoline Max Life 15-40 vec 70 i kusur hiljada i bas me zanima sta ce se desiti motoru, sto nisam sipao, recimo, 10-40?
                Cisto da znas da prethodni odgovor nisam napisao napamet, a niti sam neki dundjer majstor!
                MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

                Comment

                • Eon
                  Moderator
                  • 10.03.2005
                  • 4225
                  • Beograd-NBG-44
                  • Superb 2.0 4x4 DSG

                  #23
                  Pazi ovako, nema razloga da razmisljas sta ce ti se desiti, jer da je trebalo vec bi ti se desilo...

                  Nego, da ne bi razmisljao kada i na koliko km da menjas neko ulje itd, ti bolje da sipas stalno polusintetiku npr 10W-40 i da menjas redovno. Kada kazem redovno onda mislim na 5000km. I nemoj da ti ovo zvuci kao kratak period, jer u nasim uslovima je to neki prosecan motor.

                  Vozim Opela 2.0 DTI i GM polusintetiku menjam na 5k i mogu da ti kazem da ga ne trosi ni grama, a cistoca motora je savrsena. Kada skines cep i pogledas unutra, metal se sija, nema nikakvih reziduala. Ja sam zimi sipao 5W-30, ali sam shvatio da je to overkill jer nema vise tako hladnih zima i opet cu ulje menjati na 5k.
                  Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                  Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                  Comment

                  • Durango
                    CBC Senator XXL
                    • 01.02.2006
                    • 590
                    • Zemun, Srbija

                    #24
                    Ja takodje menjam uje na 5.000 plafon 5.500. Za razliku od tvog, moj motor, trosi ulje ali trosio je i kada sam probao sa 10-40! Inace, kada ispustim ulje ono je jos uvek zuto, malo tamnije nego kada sam ga sipao, a kada se odvrne cep od sve je cisto i sija se kao novo. Bas kao i kod tebe!
                    MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

                    Comment

                    • M-power
                      Moderator
                      • 10.01.2005
                      • 10060
                      • Bg; Banovo Brdo
                      • CorsaC, astra H,

                      #25
                      Onda trosi na gumicama
                      To date there has never been a faster car built for the public road and,
                      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                      Comment

                      • Durango
                        CBC Senator XXL
                        • 01.02.2006
                        • 590
                        • Zemun, Srbija

                        #26
                        Pa nisam bas siguran da su gumice u pitanju jer ne dimi ni malo, kako na iberu tako i na auspuhu! Kompresiju sam merio pre 2 godine i bila je 8.7-8.8 na svim cilindrima, a s obzirom da je fabricka 9.1 to nije lose.
                        Od kada sam uzeo auto presao sam 70 i kusur hiljada i probao tri marke ulja, a potrosnja je uvek bila ista. Dolijem oko 2l ulja od zamene do zamene. Inace auto odlicno ide, lepo vuce, ne greje se itd.

                        Izvinjavam se na off-u!
                        MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #27
                          @Durango
                          Pa tvoj je auto benzinac onda. Topic je o dizelu.

                          Inace ulje ne bi trebalo da prilikom zamene bude kao novo osim ako se eventualno ne vozi na gas. Ako je suvise cisto ili je motor u super stanju ili ulje nema dovoljno deterdzenata u sebi. Za dobro ulje i solidno stanje motora auta koji je normalno vozen je dovoljno da se pogleda kako izgleda ulje posle 5k pa posle 7,5k ali da se zameni na 10k a ako je ranije lose onda i pre. Ili posle 6 meseci sta dodje pre. To mozda niko i ne radi ali tako kazu da treba. U ogromnoj vecini slucajeva se nista lose ne desi (a da je to vidljivo) i ako se ne menja redovno. Zavisi sve od mnogo cega a najpre od kvaliteta ulja i od broja hladnih startova. Ne preporucuje?m nikome da sipa lose ulje ali nema potrebe da se koristi ni neka egzotika za obicne motore. Tuning je nesto veoma razlicito od standarda po pitanju teperature pa je neophodno da se maksimalno pazi sta se i kada menja.

                          Comment

                          • Durango
                            CBC Senator XXL
                            • 01.02.2006
                            • 590
                            • Zemun, Srbija

                            #28
                            U pitanju je benzinac sa ugradjenim gasom i pored MaxLife-a sam probao jos Mobil SuperS 10-40 i Castrol Magnatec. Nijedno ulje nije mnogo promenilo boju posle 5.000 km.

                            Potpuno se slazem sa tobom da ne treba koristiti neka ultra full high performance ulja za motore koji su konstruisani pre 20 godina pa jos i dizeli. Danas su sva ulja mnogo kvalitetnija nego tada tako da ne moze pogresiti kojeg god renomiranog proizvodjaca da odabere. U poslednje vreme sam video dosta ljudi koji u prosecene automobile stare po 15 i vise godina sipaju neku Motul-ovu Full sintetiku koja kosta boga oca! Po meni je to bacena para!
                            MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

                            Comment

                            • @urelius
                              CBC Veteran
                              • 05.03.2007
                              • 110
                              • @urelius

                              #29
                              @dranix
                              Meni je auto dobar i ne mislim da kupujem neki drugi pa bilo to jos 450kkm Dobro vuce... a jos bolje ide kad se malo, sto bi mi rekli RAZLAUFA.
                              Mecka je mecka!
                              Imam i morisa benzinca i njega sredjujem.


                              @durango
                              2l od zamene do zamene....oooo... mnogo. Ja mojem dolijem pola litra i to nema potrebe ali eto radi reda. Menjaj mu te gumice i dihtunge.
                              Opel kadet GSI 8v 95kW 20SEH

                              Dobra vila mi je ispunila dve zelje... treci put nisam mogo

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #30
                                Pa nisam bas siguran da su gumice u pitanju jer ne dimi ni malo, kako na iberu tako i na auspuhu! Kompresiju sam merio pre 2 godine i bila je 8.7-8.8 na svim cilindrima, a s obzirom da je fabricka 9.1 to nije lose

                                može da se desi da je u pitanju zabuna.

                                za kompresiju od 9,1 izmereno treba da bude najmanje 11bara a za dobar motor oko 13 bara.

                                ako je izmereno 8,8 bara, kompresija je pala na oko 7, što je jako malo.
                                prakti?no izraubovan motor koji bi jedva radio a trošio ulje ko blesav.

                                verovatno je negde greška u o?itavanju.

                                ako su gumice -semerinzi ventila što je ?est slu?aj posle 10tak godina, ne vidi se to sagorelo ulje kroz auspuh onako u vožnji jer je na onoliku koli?inu sagorelih gasova to zaista mala koli?ina.

                                ali se curkanje na gumicama ventila pouzdano utvrdjuje jednim od slede?a 2 metoda.

                                neka neko vozi iza tvog auta, ti ubrzavaš u drugoj i menjaš u tre?u, ali sa potpuno skinutom nogom sa pedale gasa.
                                tada ?e se pojaviti obla?i? dima.
                                kao i pri svakoj promeni brzine menja?a kada skineš nogu sa gasa.

                                drugi metod je jednostavniji ali i manje pouzdan.

                                zagrejan motor ostaviš da radi na leru oko 2 minuta, onda samo jednom naglo stisneš pedalu gasa.
                                iz auspuha ?e se pojaviti plavi?asti dim ako puštaju gumice (i ako puštaju karike).

                                kao obla?i? otrpilike.

                                zadržiš pedalu gasa na pola, tre?ini hoda, u ravnomernom položaju.
                                ako su gumice ventila nema dima, ako su karike i dalje ima plavi?astog dima.

                                ovaj metod pošto ima dva potencijalna uzroka niej tako pouzdan kao onaj prvi.

                                kroz gumice ventila na ina?e sasvim ok motoru može da prodje i do 0,5litara ulja na 1,000km i da se to jedva vidi golim okom tokom vožnje.

                                pogotovu kod motora ve?e zapremine gde je i koli?ina sagorelih gasova povelika.

                                postoji i tre?i metod provere, analizator gasova koji ?e brojkama pokazati stanje sagorevanja ulja.

                                ako je izmereni pritisak u cilindru manji od o?ekivanog to i dalje ne zna?i da je motor potrošen u delu karika-cilindar.
                                možda su samo ventili malo razdešeni, ili ima taloga na njima usled vožnje motora sa malim optere?enjem ve?i deo vremena.

                                jako dobar motor klasi?ni benzinac treba da ima izmerenih oko 14-15 bara kada je u perfektnom stanju.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X