"Osvezavanje" motora Astre F 1.6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LaMar
    CBC Veteran
    • 01.03.2006
    • 140
    • Beograd

    "Osvezavanje" motora Astre F 1.6

    Posto sam odustao od prodaje astre jer za duple tolike pare (4500 x 2 9000) ne mogu da nadjem corsu c (2003) a da je presla manje nego ta astra dosao sam na ideju da pare ulozim u astricu. Nasao sam soluciju za plin, na spisku su mi i novi amortizeri i posto auto slabo vuce sa klimom (a ne bas sjajno ni bez nje) jer ima samo 75KS ja zazelim da sredim i motor. Malo pitao po mnajstorima i kazu da ne treba generalka vec samo osvezavanje motora i onda ce on da se vrati na fabricko stanje. Pod osvezavanjem oni navode:
    -rasturanje motora u najsitnije cinioce;
    -pranje istih;
    -ravnanje glave (mada mi nikada nije kuvao) a gde ide ravnanje ja bih i malo upustio tu glavu;
    -novi ventili (8 ventila po 200 dinara);
    -balansiranje bregaste;
    -nove hilzne (komplet za standard je 4000 dinara);
    -raznorazni semerinzi i lezajevi po motru;
    -ciscenje dizni;
    -reparacija pumpe za vodu (mada bih ja ipak novu posto je samo 2300)
    -reparacija pumpe za ulje;
    -dihtung motora (3200 dinara)
    -dihtunzi usisne i izduvne grane (200 dinara)
    -zupcasti (1500);
    -remeni kais (1600);
    -spaner (1200);
    -dobos kocnice/ zadnje (2000) brembo;
    -disk kocnice/ prednje (1600) brembo;
    -lezajevi tocka (4x800 dinara)
    To je otprilike to, znaci motor i jos ponesto oko njega a sve gore nabrojano sa rukama uzimaju oko 500 Evra ali garantuju da su to orginalni delovi.
    Ja bih ovo odradio jer kazu da ce posle auto manje da trosi benzina pa ce se to samo od sebe vremenom vratiti. Posto mi je skoljka u perfektnom stanju a treba mi auto za narednih 5 godina da li mislite da ovo vredi uraditi i da je to O.K. cena?
    Ovo je prvi kvar za pet godina od kako je auto u srbiji da ne idem kod zvanicnog servisera jer bi to kod njih valjda bilo barem duplo skuplje. Znaci na ovih 500 dodajem jos 150 evra za 4 amortizera (platim 3 dobijem cetri) i jos 400 evra za plin (aluminijumska usisna plus singl-point) onda jos 200 evra za registraciju i oko 100 za atest. Imam nove letnje i nove zimske gume i valjda cu bez problema da izvozim tih 5 godina.
    Sta Vi mislite o ovom poduhvatu?

  • #2
    mislis na pločice prednjih kočnica i obloge paknova ili šta za taj novac? oko 2000din košta komplet prednjih pločica original GM i još oko 700 rad u ovlašćenom servisu.Moj savet (pošto imam isti auto samo je kod mene 1.6 16v) da ne kupuješ ništa od nabrojnih delova ako nije original GM jer možeš napraviti veću štetu nego korist.Pumpa za vodu da se reparira ma daj?Evo našao sam račune ovlašćenog Opel servisa iz 5.2006.(tzv veliki servis za 1.6 16v)
    pumpa za vodu 4620 din
    zaptivač pumpe za vodu 154din
    klizač zup.remena 2416din
    španer zup.remena 2361din
    španer zup.remena 3080din
    semering bregaste 513din x2
    semering uljne pumpe mali 725din
    zupčasti remen 2567din
    rad 700din
    Meni nije bio problem da dam taj novac jer znam da sam miran narednih 5 godina što se tiče toga.Garancija je 2 godine na sve ugrađene delove.

    Comment

    • LaMar
      CBC Veteran
      • 01.03.2006
      • 140
      • Beograd

      #3
      Pa ja sam radio kod komnenovica pre nekih godinu dana i cena je bila O.K. s'obzirom da stoje iza svog rada ali sada kada sam resio da ga potpuno sredim neznam da li da jurim nekog majstora pored ovlascenih. Mozda si u pravu, svraticu ponovo pa cu da trazim procenu koliko bi to sve odprilike kostalo. Neznas koliko naplacuju u tom ovlascenom pregled i ako mozes posalji mi koji je servis u pitanju i kontakt.
      P.S. I koliko mislis da bi uzeli za ruke za rasturanje motora da bi zamenili karike, sredili glavu i cisto jos te gluposti unutra posto je to u sustini veoma prost motor i nebi trebalo da ima mnogo stvari.

      Comment


      • #4
        Ne znam,u ovlašćenim servisima se naplaćuje po radnom satu,a koliko neka intervencija traje i to imaju zapisano u pravilniku tako da trajalo kraće ili duže nebitno naplati se cena sata x propisan broj sati.ti hoćeš da radiš najozbiljnije popravke na motoru tako da ne znam šta bih ti rekao...prvo da li je to potrebno uopšte? biće skupo to je sigurno,postoji varijanta da odeš u ovlašćeni servis i tamo u prodavnici kupiš delove pa neka to odradi neki tvoj majstor ali....ako si 100% siguran u njega,bar da ima moment ključ i podatke šta kako i koliko i da uopšte hoće tako da radi jer oni vole da kupuju "svoje" delove ako me kapiraš.poslao sam ti PP gde to možeš da uradiš u Novom Sadu.

        Comment

        • Eon
          Moderator
          • 10.03.2005
          • 4225
          • Beograd-NBG-44
          • Superb 2.0 4x4 DSG

          #5
          Ako je to neophodno da se radi, obavezno original delovi i kod majstora koji nece da fusari! Da budes siguran da su ti zamenjeni svi delovi i da ti da garanciju na rad!!!!
          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            mislim da prvo pre svega izvrsisi merenja u vezi stanja motora.
            prvo kompresija na hladno i na toplo.

            to ce da "isprica" dosta toga o trenutnom stanju motora.

            zatim, ako sumnjas da je motor mehanicki pohaban, da proveris na dyno stanje.

            od ovih predlozenih radova-

            -ravnanje glave nepotrebno ( i po meni stetno) ako je ispravna, nije kriva, nije pregrevana, nije na bilo koji nacin ostecena.

            glavu bih kada da se skine prvo premerio lenjirom, pa ako i samo ako se pokaze da je kriva sproveo proceduru ravnanja.


            - reparacija uljne pumpe
            ne znam zasto bi se to radilo ako nije mehanicki pohabana, tj preveliki zazori a time i mali pritisak kojim gura ulje.

            ne verujem da je korisno (ako je tako lose stanje pumpe) vec izmorenu pumpu krpariti. radije zameniti za novu jer je uljna pumpa srce sistema, jako vazan deo, za podmazivanje svega u motoru.

            - vodena pumpa, samo nova ako je potrebno. isto krparenje ne verujem da bi bilo dugog zivotnog veka a kako nova nije nesto skuplja od same popravke radije sam za novo.

            - hilzne nove.
            ako se vec stavaljaju novi cilindri onda i nove karike.

            ptianje je i da li je uopste potrebno to menjati.

            semeringe, zaptivace, remenje, uopste gumene delove sve promeniti bez razmisljanja. to je uglavnom za jednokratnu upotrebu, nije predvidjeno za skidanje i ponovno vracanje.

            najgora stvar je da se sklopi motor a onda procuri ulje/ voda negde zbog ustede od 100 dinara za neki semering/ dihtung pa mora ponovo da se otvara.

            - balansiranje bregaste. ne znam sta je to. nisam cuo da se to ikada radi ni na jednom autu.
            ne bih rekao da je potrebno ni na Astri.

            - lezajevi tockova. ne bih dirao posto se to ne kvari jako dugo.
            ako se na pojedinacnom tocku pojavio zazora lezajeva, dotegnuti taj lezaj ili zameniti. ali samo na tom tocku a ne sva 4.
            odnosno menjati po potrebi kada i ako se ikada pokvari.

            - ventili. ista stvar. pregledao i premerio. to se gotovo nikada ne kvari pa je upitno da li je za zamenu. pogotovu sto ces tesko naci u prodaji ventil po kvalitetu za prvu ugradnju.
            ja to ne bih dirao, osim ako nije jasno osteceno.

            vise bih se orijentisao na ugradnju plina, na gume i slicno odnosno odvojio novac na tu stranu uz uslov da motor nije mehanicki izraubovan.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • LaMar
              CBC Veteran
              • 01.03.2006
              • 140
              • Beograd

              #7
              Elwood hvala za PM

              Ona ne ide toliko lose, 180 km/h joj je maksimalna u cetvrtoj ali mene brine to sto je ytroma. Kada sam seo u jednu corsu od nepunih 1000 kubika ja sam se odusevio kako vuce iz mesta ali sam to pripisao njenoj maloj tezini dok nisam proverio i utvrdio da ona uopste nije mnogo laksa od moje astre. To ja zelim, da dobijem ubrzanje, inace ona niti trosi ulje niti masti filter za vazduh niti ima malu maksimalonu brzinu. Trebam da joj merim kompresiju pa cu tacno znati u kakvom je stanju motor ali i da je dobro stanje ja bih ipak malo da je naostrim.

              Comment

              • RANK
                CBC Senator XXL
                • 28.02.2007
                • 1635
                • Beograd
                • FIAT MAREA WEEKEND 1

                #8
                na tvom mestu, ja bih:

                -promenio svecice (GM dvokrake)
                -filtr vazduha
                -ulje i filter
                -ocistiti dizne
                -ocistiti leptir i kuciste,kao i motor lera

                proveriti:
                -MAP ili MAF, sta vec ima
                -egr
                -opseg i brzinu rada lambda sonde
                -kat. i izduv

                -resetovati ECU

                kada je ovo ispravno, izaci na auto-put i max opteretiti auto pri raznim brojevima obrtaja, pretezno blize crvenom polju, bar 50km
                "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                Comment

                • LaMar
                  CBC Veteran
                  • 01.03.2006
                  • 140
                  • Beograd

                  #9
                  EDIT sri98 Ne citirati post iznad

                  Svecice, filter vazduha, filter motornog ulja, motorno ulje, sam promenio pre 1000 kilometara. Doduse stavili su mi svecice koje po standardu idu na astru ne dvokrake.
                  Katalizator je zamenjen pre 3000 km, a kada je stavio za dijagnozu rekao je da je to stariji auto i da je sobzirom na godiste sve u redu.
                  Ciscenje dizni sam planirao a verovatno cu i te ostale komponente cistiti. Nije mi jasno ovo oko resetovanja ECUa? Sta se time dobija? I koliko red velicina moze da me kosta ovo gore pobrojano kod ovlascenog? A i posto treba da dodje plin da li da ovo radim nakon ili pre ugradnje plina?

                  Comment

                  • RANK
                    CBC Senator XXL
                    • 28.02.2007
                    • 1635
                    • Beograd
                    • FIAT MAREA WEEKEND 1

                    #10
                    iz tvojih postova sam zakljucio da je motor u potpunosti ispravan, cim ne trosi ulje i ide 180. e sad,sto nije zivahan, pa tesko ce da bude obzirom da je 8v i svega 75ks. taj je motor napravljen da bude stedljiv i pouzdan a ne da bude trkac. ovo sto sam napisao je uopsteno ono sto bih ja uradio da ga malo probudim, jer mu popravka ocigledno nije ni potrebna.
                    "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                    Comment

                    • Delkan
                      CBC Senator XXL
                      • 14.06.2005
                      • 829
                      • 60 km From BG,West

                      #11
                      Originally posted by LaMar
                      inace ona niti trosi ulje niti masti filter za vazduh niti ima malu maksimalonu brzinu.
                      Ne razumem te bas najbolje.Ispada da autu sve valja,a ti hoces da radis full generalnu???
                      Jos nesto:
                      Originally posted by LaMar
                      -nove hilzne (komplet za standard je 4000 dinara);
                      Kakve su ovo original hilzne za 4000?Jedino ako su to neke na metar "kod Mileta iza coska" pa ti sam seces koliko ti treba...Da nisi ti mislio na karike?

                      Comment

                      • Eon
                        Moderator
                        • 10.03.2005
                        • 4225
                        • Beograd-NBG-44
                        • Superb 2.0 4x4 DSG

                        #12
                        @LaMar

                        Reci ti nama od pocetka sve o stanju tog motora, pa da vidimo da li je uopste potrebno otvaranje istog!!!!
                        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                        Comment

                        • LaMar
                          CBC Veteran
                          • 01.03.2006
                          • 140
                          • Beograd

                          #13
                          Prvo ispravka , nisu hilzne nego karike, my bad.

                          Motor je ispravan, servisiran na vreme. Uvezen bez udesa, a to je retko vidjen slucaj kod nas. Motor vuce kao i kada sam ja poceo da ga vozim a ne trosi ulje i ide 180 km/h u cetvrtoj. Nikako da nadjem vremena da izmerim kompresiju ali sada ce vikend pa cu uklopiti. Ovde sam procitao da se prema filteru vazduha vidi dosta e pa ja sam menjao filter za vazduh pre 5 meseci i niti je stari bio mastan niti je sada ovaj novi. Ja sam provozao jednu corsu 1.0 12v i odusevio se kako lepo vuce i to po makadamu, ona ima slabiji motor i manji obrtni moment te sam stoga zaklucio da je ovaj motor isao bolje fabricki i mislio sam da ga osvezim (ako je to pojam za poboljsanje motora ili generalnu ako treba jer trenutno imam para koje sam planirao da dodam kada ovaj auto prodam i kupim noviji, problem je sto su dosta mladji i duplo skuplji u odnosu na moj u gorem stanju nego moj). Ako bih ga zadrzao ugradio bih plin a posto su mi amortizeri mekani i njih bih zamenio.

                          To su cinjenice a sada vas predlog kako da ga ubrzam malo ako je on fabricki bio zivlji. Danas sam cuo da mogu da mu promenim glavu i da stavim 16v i da bih dobio najvise snage za najmanje ulaganja i da ostane dugorocan motor. Mene zanima to sa elektronikom sto ste pricali, ko moze da proveri EGR i slicno i ako treba zameniti.

                          Comment

                          • bax76
                            CBC Senator XXL
                            • 07.11.2006
                            • 605
                            • BG

                            #14
                            Nije iskljuceno da ce da ti zivne motor samom ugradnjom plina, jel daluje da je tebi zapusen injection...Moj kolega je ubacio venturi plin na staru omegu 2.0, i auto se preporodio... Na benzinu ne mozes da das gas, koliko se ugusi, i trokira... Sa plinom sve najnormalnije, jer prakticno mimoidjes ceo injection, zajedno sa Lambda sondom....

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              To su cinjenice a sada vas predlog kako da ga ubrzam malo ako je on fabricki bio zivlji.
                              nemoj da se ljutis, to su samo nagadjanja.
                              cinjenica, brojki jos nema.

                              dakle, izmeri stopericom ubrzanje.
                              izmeri stopericom maksimalnu stvarnu brzinu.
                              - meris vreme a rastojanje su ti reperne tacke na putu, recimo stubici na svakih 50m-

                              izmeris kompresiju na hladno.

                              ti pretpostavaljas da je fabricki bio zivljia zapravo ne znas jer nemas reper kako je bilo kada je bio novi. to moze da te povede na krivi trag.


                              kao prvo, auto sa kilometrima iza sebe nije isto sto i fabricki novi auto.
                              ipak postoji neko habanje za tolike kilometre.

                              kao drugo, ne mozes ti da ubrzavas auto prema zeljama vec mehanicka konstrukcija auta i motora odredjuje domete.

                              ako tebi sada treba brzi, zivlji, auto treba ti i novi auto sa jacim motorom.
                              dakle obicno vece zapremine ili turbo.

                              ako ti zaista postignes 180km/h na ravnom putu bez vetra sa 75KS i 1600kubika taj motor je u savrsenom stanju po meni.

                              za 75KS ovekivao bih oko 165 km/h, eventualno 170km/h da dostigne auto takvog motora.
                              mislim na pravu brzinu, ne skalu brzinomera koji uvek laze navise.


                              dakle, prvo izmeri sve radne parametre motora.
                              ako je potrebno, odradi jedno ciscenje sistema ubrizgavanja recimo Wynns metodom.

                              ne popravljaj ono sto nije pokvareno
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X