Problem sa Kadettom....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TommyZG
    CBC Član
    • 28.03.2005
    • 36

    Problem sa Kadettom....

    Molim uvazene doktore mehanike da probaju ovako na daljinu okvirno ustvrditi sto ne valja. Auto je Opel Kadett, motor 1.3 sa jednostrukim solexom, rucni cok.
    Naime, auto mi nekad nece upaliti ili se ugasi u voznji, pa nakon toga nece upaliti. Nece upaliti iskljucivo kad je zagrijan na radnu temperaturu, npr. kad ga nakon voznje ugasim, pa ga hocu za 10 minuta upaliti. Ugasio mi se u voznji dva puta, oba puta u zavoju, oba puta sa barem 25 litara goriva u rezervoaru. Ponovno upali tek kad se ohladi, ali i onda teze. Ujutro pali najnormalnije, uvijek kad je hladan upali sa cokom. Originalno je u autu bio 1.2 motor, pa smo ga zamijenili sa 1.3, komplet sa getribom i agregatima (anlaser, alternator, frga... sve sa 1.3). Jel' ima to veze? ECU i instalacija je ostala od 1.2 motora. Fergazer je bio katastrofalan, pa smo ga dva dana cistili u otopini i nakon toga nastelali smjesu.
    Hvala unaprijed!!!
  • KdF
    CBC Senator
    • 06.12.2004
    • 242
    • Beograd

    #2
    Kad ti se to desi, da se auto ugasi i nece da upali, prvo treba da ustanovis da li je uzrok nedostatak goriva, ili nedostatak varnice na svecicama.

    Da bi ustanovio ovo, u takvoj prilici prvo odvrni cep sa lonceta karburatora, tu treba da iscuri nesto benzina. (Ako nema cepa, skini crevo sa karburatora i zaverglaj motor kratko - benzin mora da prska!)

    Ako bezina ima, moguce je da zaglavljuje iglicasti ventil plovka (otvori kuciste filtera za vazduh i povuci polugu za gas par puta - ako se pojavljuje benzinska maglica u karburatoru onda benzina definitivno ima). Iglicasti ventil je mozda prljav, a mozda i pohaban.

    Ako je uzrok nedostatak benzina, problem je verovatno u pumpi. Kad se motor dobro zagreje, benzin pocinje da isparava unutar same pumpe (tzv. feding), i ako su nepovratni ventili u pumpi prljavi ili pohabani pa slabo zatvaraju, pumpa pocinje da radi u prazno i ne moze da povuce benzin. Lek je ciscenje ili zamena pumpe. (Kada se to desi, ako je uzrok losa pumpa, uzmi krpu i umotaj pumpu pa dobro nakvasi hladnom vodom! Kad se pumpa ohladi trebalo bi da sve proradi).

    Test struje - izvuci kabl sa neke od svecica i drzi ga prema masi na 10-ak mm. Pri verglanju motora mora da skace varnica! (Kabl drzi izolovanim klestima).

    Ako je u pitanju nedostatak varnice, on moze da bude prouzrokovan nekim kvarom u sistemu paljenja. Cesto se bobina ponasa tako da dobije prekid ili kratak spoj kad se zagreje. Uzrok moze biti i kondenzator (ako je sa platinama) ili komutator ili davac u razvodniku (ako je elektronsko paljenje).

    Na kraju, postoji mogucnost i da anlaser slabije vergla kad je vruc, ali to mozes i sam da ocenis.

    Comment

    • TommyZG
      CBC Član
      • 28.03.2005
      • 36

      #3
      Puno hvala na savjetu. Gledali smo, baca iskru. Jedino taj iglicasti ventil plovka nismo gledali. Ja mislim da je nesto sa pumpom i vrucim benzinom jer mozda ga onaj mali ventilator goriva ne hladi dovoljno... Sutra ujutro idem odmah kod frenda u garazu. Ako jos netko ima kakav savjet, samo dajte.......

      Comment

      • KdF
        CBC Senator
        • 06.12.2004
        • 242
        • Beograd

        #4
        Kakav mali ventilator? Najcesca su dva sistema sa membranskom pumpom. Kod starijeg pumpa radi samo dok se ne napuni lonce. Tada plovak zatvori iglicni ventil i pritisak poraste, membrana "potone" i pumpa radi u prazno dok se gorivo iz lonceta ne potrosi, iglicni ventil se otvori, pritisak padne i pumpa ponovo krene. Ovde je pumpa osetljivija na pregrevanje jer je hladjenje slabo.
        Kod novijeg sistema postoji stalna cirkulacija goriva, tako sto se jednim povratnim crevom visak goriva vraca u rezervoar. Tako benzin ide stalno kroz pumpu i hladi je, pa je manja opasnost od fedinga.

        Comment

        • TommyZG
          CBC Član
          • 28.03.2005
          • 36

          #5
          Ma zabrijao sam, frend to ima na Renault 5 GTT, pa mi je ostalo u glavi. Evo upravo krecem u garazu, pa cemo vidjeti....

          Comment

          Working...
          X