radna temperatura 128a064

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • banebg81
    CBC Veteran
    • 26.06.2008
    • 195
    • Beograd

    radna temperatura 128a064

    Interesuje me tačan podatak za radnu temperaturu motora 1.1 koji se proizvodi u Srbiji, dobro poznat motor.

    Prodavci auto delova daju (a i po katalozima stoji) da je termostat koji se ugrađuje deklarisan na 82 stepena a termo prekidač je 92 - 87. Pošto se u toj kombinaciji skala za temperaturu stalno pomera, bukvalno da nikada nije na tačnoj radnoj temperaturi, jer, on krene da se otvara na 82 stepena i onda dok dođe to tačne radne temperature (predpostavljam da je oko 90 stepeni) sporije se greje. To i nije toliki problem (da napomenem da se to primeti na skali a i može da se pod rukom oseti na "donjem crevu" kada počne da propušta toplu vodu) koliki je problem kada se vozi na nizbrdici, tada temperatura opet padne na 82 kada se taj termostat zatvori.
    Znači, vozim uzbrdo, temperatura se podigne na nekih 90 + 2 a kada krenem da se spuštam, temperatura padne na 80 + - 2 !?
    Ubacio sam drugi sat, pa imam podeoke, znam otprilike kolika je temperatura i primete se oscilacije.

    Da napomenem da je zamenjen termodavač u glavi koji šalje signal na skalu, isto se ponaša.
    Grejanje u kabini je OK, relativno brzo postigne radnu temperaturu ali te oscilacije sigurno nisu dobre. Na stranim automobilima, temeratura kao da se zakuca za pola skale,kako god da ga voziš, što je sigurno bolje za motor nego da temperatura vode (rashladne tečnosti) osciluje + - 10 stepeni.

    U ponudi za taj 1.1 motor ima 3 termostata i 2 termoprekidača, 78 - 82 - 88 (temperatura otvaranja) i 92-87 i 82-68

    Ima li neko iskustva sa tim?
    Zna li se tačna radna temperatura rashladne tečnosti tj radna temperatura za taj motor?
    Koliko je min max za otvaranje termostata (znači od momenta otvaranja do max otvorenog termostata) ?

    hvala na odgovorima
    pozzzz
  • elektro-retro
    CBC Član
    • 22.09.2008
    • 33
    • krusevac

    #2
    sve je dobro kada nije preko 100

    Comment

    • charjek
      CBC Veteran
      • 20.09.2008
      • 191
      • Sremska Mitrovica
      • Jugo

      #3
      charjek

      e tu si u pravu brate!
      Zene su zakon, a muskarci uvek traze rupu u zakonu!!!

      Comment

      • banebg81
        CBC Veteran
        • 26.06.2008
        • 195
        • Beograd

        #4
        predpostavljam da ne treba preko 100

        a zna li se tačan podatak koliko treba da bude !?

        jel neko stavljao ovaj termostat što otvara na 88 !?

        pozzzz

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #5
          Osciluje i na stranim automobilima.
          Svakako da nije dobro da oscilacije budu velike i zato treba dobro upariti termostat i termo prekidac.
          U principu je bolja visa radna temperatura ali ne zaboravi da su rashladni sistemi na mnogim krstenim automobilima zatvoreni tj. pod pritiskom pa ne kuvaju tako nisko kao otvoreni.
          Mozda to ljudima nije jasno ali je cunjenica da je jedan Celzijusov stepen ogroman a da ne pricamo o desetak.
          Nikakav temperaturni steres nije povoljan mada ruku na srce variranje radne je manje zlo nego hladni startovi ili cesti startovi.
          I jos nesto. Sto je radna visa to je potrebnije da ulje bude bolje u smislu postojanosti na temperaturu tj. kvaliteta. Nije to za danasnje pojmove nista posebno ali se prodaje svasta na pojedinim trzistima.
          To je ipak Fiatov koncept sto isto ljudi pogresno shvate a to su motori koji se rado vrte. Ekonomicni su samo ako se vozi penzionerski ali su tada i mrtvi skroz i to sve za ondasnje pojmove. Sad je sve drugacije.

          Comment

          • banebg81
            CBC Veteran
            • 26.06.2008
            • 195
            • Beograd

            #6
            Ja sam danas kuvao ovaj termostat od 88 stepeni i radi pristojno. Činjenica, u običnoj vodi kada počne da se otvara, počinju da se pojavljuju mehurići, sitni, nije kuvanje nego oni što su uz zid, mikro ključanje.
            Dok u korsantinu, otvori se ceo pa tek kasnije počinje da se dešava to sa balončićima tj da kuva.

            To je zatvoren sistem, pa bi trebalo da ranije otvara, zbog pritiska.

            Ulje sipam seleniu gold, što znači da je to odgovarjuće za takav motor.
            Ja vozim često na auto putu, veliki broj obrtaja. Isto tako, vozim i na brdu, prilično puno, pa je bitno da mi bude radna temperatura konstantna a mislim da je ovaj od 88 bukvalno kao pravljen za 1.1

            To mogu da znam tek ako budem stavio taj termoprekidač 92-87 (držaće temp vode u hladnjaku u tom rasponu) i stavim termostat od 88 koji će na 90 već biti otvoren, ne potpuno, nego dovoljno da održava tu temperaturu.

            Pitanje je samo kolika je radna temperatura tog motora?

            Da li je neko to stavljao i kakva su iskustva?

            sumnjam da razlika od par stepeni može da ošeti motor, mislim da će mu više prijati da je "malo" topliji.

            hvala na odgovorima
            pozzzz

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #7
              Naravno da prija da je malo visa.
              Sa tim zastavinim motorima su uvek pravili cirkus po sistemu zimski i letnji termostat shatro. Neko ocigledno nije imao mozga da moze i da misli da je tako nesto normalno. To kazem zato sto sta god da neko kaze izmedju 82 i 88 stepeni bice tacan odgovor iako to uopste nije isto.
              Ne vidim da motor moze da prokuva ili da ne prokuva zato sto je termostat za koji stepen vise ili manje. Ako sistem za hladjenje nije kako treba kuvanje je svejedno obavezno tu nema spasa cak i zimi kad auto stoji duze.
              Naravno da etilen glikol kljuca na nekih oko 250 stepeni valjda pa racunaj pola od toga jer je mesavina oko 50% sa vodom.
              Stavljati cistu vodu koja inace ima bolju temperaturnu provodljivost nego mesavina antifriza ima svoje i vrline i mane a vise mane ako su hladnjak i pumpa dobri.
              Da ne razglabam sada jer je pisano detaljno o tome na ovom forumu.

              Comment

              • banebg81
                CBC Veteran
                • 26.06.2008
                • 195
                • Beograd

                #8
                i ja mislim da je to ******ština, letnji i zimski.
                Određeni delovi motora ustvari ceo sklop zahteva radnu temperaturu jer su predpostavljam i delovi koji su ugrađivani unutra testirani na nekoj radnoj temperaturi u nekim uslovima i da ukoliko se ti uslovi ispune i pri eksploataciji, trebalo bi da traje i da performanse budu dobre.

                Ako je radna temperatura 90 stepeni, onda bi ovaj termostat što počinje da se otvara na 88 trebalo da bude dobar.

                Danas ću da ga ugradim, pa ću da vidim.

                Voleo bih neke podatke o toj temperaturi...

                hvala na odgovorima
                pozzzz

                Comment

                • banebg81
                  CBC Veteran
                  • 26.06.2008
                  • 195
                  • Beograd

                  #9
                  stavio sam danas termostat koji otvara na 88 stepeni

                  I termoprekidač koji se pali na 92 - 87.

                  sve je vernet fr

                  na leru, dok sam ispuštao vazduh pratio sam temperaturu motora. Pošto imam skalu od alfe 33 koja ima podeoke 40 - 80 - 120 a između na pola od njih crtice, temperatura je počela da raste kada je na skali bilo 100 stepeni. Nakon nekog vremena je počeo i da se pali ventilator i radio kratko (imao sam termo prekidač 82- 68 i sa njim je kada se upali ventilator vrteo ga je po 2 minuta) možda nekih par sekundi prekine. To navodi na zaključak da je u tom periodu dok radi ventilator, temperatura vode u hladnjaku oko 90 stepeni.
                  Skala verovatno laže malo, znači da nije temperatura motora 100 stepeni nego nešto malo ispod.

                  Nisam primetio da voda "ključa" u hladnjaku, pustio sam ga da radi bar nekih pola sata i kada je završio ciklus, tj, otvorio se potpuno i izvrteo vodu, izbacio vazduh, radio je normalno, nisam primetio da ima nekih "anomalija"

                  Ostalo je da se proveri kako će se ponašati u vožnji, da li će temperatura da ide preko tih 100 stepeni i da li će da pada i koliko kada se vozi na nizbrdici.

                  hvala na odgovorima
                  pozzzz

                  Comment

                  • banebg81
                    CBC Veteran
                    • 26.06.2008
                    • 195
                    • Beograd

                    #10
                    posle kraće vožnje (25 - 30 km) stao sam da proverim kako se ponaša.

                    Temperatura je skočila preko podeoka od 100 stepeni, kada se upali ventilator, radi kratko, ugasi se pa se ubrzo opet upali, međutim, skala ne spada ispod 100 čak stoji i iznad tog podeoka !?

                    Ipak ću morati da stavim termostat od 82 stepena, ovaj drži suviše visoko temperaturu, nisam siguran koliko je to dobro !?

                    Taj motor ustvari i nema normalnu radnu temperaturu, njegova radna temperatura je iznad 5000 rpm, konstatno, bez termostata u kućištu

                    hvala na odgovorima
                    pozzzz

                    Comment

                    • banebg81
                      CBC Veteran
                      • 26.06.2008
                      • 195
                      • Beograd

                      #11
                      Izgleda neverovatno.

                      stavio sam i na glavu stari teleoptik za merenje temperature, lepo ga očistio i tako. Nije baš mogao da se uvrne do kraja, išao je jako teško, par krugova rukom normalno, posle dosta teško, mora da je trebalo da sačekam da se skroz ohladi glava. Ne bitno, ne curi, to je naj bitnije.

                      Sada temperatura kod podeoka 100 stoji malo, tek kad pređe 100 krene da otvara termostat, osetim pod rukom donje crevo. Dođe do 110 (otprilike) onda se upali ventilator, vrti se 15 sekundi i stane. Onda se opet upali za 15 sekundi i tako radi, bukvalno non stop, a temperatura stoji na 110 stepeni.

                      Za sve to vreme, voda u maloj prelivnoj posudi je hladna, ne povlači odatle i ne preliva tu.
                      Šta je fora?
                      Da li je moguće da toliko laže sat?

                      Do potpunog otvaranja i do početka rada ventilatora, creva budu kruta, tvrda a temperatura u kabini, dosta veća.
                      Znači, temperatura vode je veća, to je činjenica, a motor radi potpuno normalno, vuče super. Nisam ga vreo puno na visokim obrtajima, gledam šta se dešava ali, sve izgleda NORMALNO.
                      Kada se otvori termostat, sva creva budu normalna, nisu kruta, ništa.
                      Da je mnogo veliki pritisak, prelilo bi se u malu bocu, nešto bi moralo da se dogodi, sada u principu NIŠTA se ne dešava, a bojim se da je to najgore, jer, ne bi bilo dobro da se desi tada može biti kasno


                      Recimo, mislio sam sutra da uzmem ovaj stari što je stajao u tabli pa da njega povežem, da vidim kako on pokazuje?

                      Kako da primtim ranije da li nešto škodi ?

                      hvala na odgovorima?
                      pozzzz

                      Comment

                      • banebg81
                        CBC Veteran
                        • 26.06.2008
                        • 195
                        • Beograd

                        #12
                        Nisam pisao neko vreme, a u autu je ostao termostat koji se otvara na 88 stepeni.

                        Vožen je na auto putu, u gradu, po hladnom i toplom. Pošto je skala koja pokazuje temperaturu u kabini ne pouzdana, merio sam temperaturu vode kod čepa hladnjaka i upoređivao sa temperaturom tj pokazivanjem na skali.

                        Na milimetar od 80 stepeni krene da se otvara termostat, to primetim po temperaturi donjeg creva a na milimetar od 100 se pali ventilator i onda tu negde stoji, možda se malo vrati skala, bliže polovini. U konstatnoj vožnji pod opterećenjem stoji tačno između 80 i 100 stepeni.

                        A to bi značilo da je kada je najtopliji motor, tj kada stoji blizu 100 stepeni na skali, temperatura vode 93 - 94 stepena i tada se ventilator pali na 15 sekundi i radi isto toliko (samo prvi put radi malo duže, možda 20 sek) i onda održava tu temperaturu vode. Možda je ona malo i manja jer kada dođe do čepa ona je već dosta ugrejanija nego ona koja je ušla u motor.

                        A kada je na skali iznad 80 milimetar, temperatura vode je 88 - 89 stepeni. Znači, termostat i termo prekidač održavaju temperaturu vode STALNO U TOM OPSEGU 88 - 93

                        E sada, zdrava logika nalaže da ta temperatura treba da bude i u letnjim danima, stim da će mnogo brže da dođe do te temperature. Ispravite me ako grešim.
                        Potrošnja se smanjila, motor radi mirno, nigde ništa ne curi ... creva jesu dosta kruta dok se ne otvori ventilator ali to nije ništa ne normalno, tako treba da bude.
                        Menjao sam čep hladnjaka, stavljen original zastava, nisam primetio nikakvu razliku, znači da ovaj termostat je bolji i toplo ga savetujem

                        hvala na odgovorima
                        pozzz

                        Comment

                        • Kenno
                          CBC Senator XXL
                          • 21.08.2006
                          • 460
                          • Zenica, BiH

                          #13
                          Bitno je da drzi tu temperaturu nevezano za vanjske uslove (temperatura, vlaznost itd.), ni previsoku, ni prenisku. Meni crijeva nisu previse kruta ni kada je rashladna tekucina ugrijana(radna temp.), ili ja jako stisnem, ali naravno osjeti se razlika u tvrdoci u odnosu na period kada cu crijeva hladna...btw fabricki termostat je 82°C za 1.1 i 1.3 motore.

                          Comment

                          • banebg81
                            CBC Veteran
                            • 26.06.2008
                            • 195
                            • Beograd

                            #14
                            @kenno
                            znam i ja da fabrički ugrađuju taj termostat ali isto tako fabrički ugrađuju i termoprekidač 92-87. To onda prouzrokuje velike oscilacije u temperaturi motora jer kada se otvori termostat u gradskoj vožnji on dovede temperaturu na onih 92 stepena kada krene da ga hladi ventilator a da recimo se taj isti termostat ne zatvara sve do 82 stepena (kada recimo kreneš da voziš nizbrdo).

                            Ja sam zadovoljan, grejanje je bolje (mnogo bolje) motor radi mirno, kada dođe na vrh temperature, znači kod vremena za paljenje ventilatora, on radi ujednjačenim ritmom (pali se na 15 ak sekundi) ne radi dugo ...
                            Manja je i potrošnja.

                            moja preporuka termostat koji se otvara na 88 stepeni.

                            pozzzz

                            Comment

                            Working...
                            X