Interesuje me tačan podatak za radnu temperaturu motora 1.1 koji se proizvodi u Srbiji, dobro poznat motor.
Prodavci auto delova daju (a i po katalozima stoji) da je termostat koji se ugrađuje deklarisan na 82 stepena a termo prekidač je 92 - 87. Pošto se u toj kombinaciji skala za temperaturu stalno pomera, bukvalno da nikada nije na tačnoj radnoj temperaturi, jer, on krene da se otvara na 82 stepena i onda dok dođe to tačne radne temperature (predpostavljam da je oko 90 stepeni) sporije se greje. To i nije toliki problem (da napomenem da se to primeti na skali a i može da se pod rukom oseti na "donjem crevu" kada počne da propušta toplu vodu) koliki je problem kada se vozi na nizbrdici, tada temperatura opet padne na 82 kada se taj termostat zatvori.
Znači, vozim uzbrdo, temperatura se podigne na nekih 90 + 2 a kada krenem da se spuštam, temperatura padne na 80 + - 2 !?
Ubacio sam drugi sat, pa imam podeoke, znam otprilike kolika je temperatura i primete se oscilacije.
Da napomenem da je zamenjen termodavač u glavi koji šalje signal na skalu, isto se ponaša.
Grejanje u kabini je OK, relativno brzo postigne radnu temperaturu ali te oscilacije sigurno nisu dobre. Na stranim automobilima, temeratura kao da se zakuca za pola skale,kako god da ga voziš, što je sigurno bolje za motor nego da temperatura vode (rashladne tečnosti) osciluje + - 10 stepeni.
U ponudi za taj 1.1 motor ima 3 termostata i 2 termoprekidača, 78 - 82 - 88 (temperatura otvaranja) i 92-87 i 82-68
Ima li neko iskustva sa tim?
Zna li se tačna radna temperatura rashladne tečnosti tj radna temperatura za taj motor?
Koliko je min max za otvaranje termostata (znači od momenta otvaranja do max otvorenog termostata) ?
hvala na odgovorima
pozzzz
Prodavci auto delova daju (a i po katalozima stoji) da je termostat koji se ugrađuje deklarisan na 82 stepena a termo prekidač je 92 - 87. Pošto se u toj kombinaciji skala za temperaturu stalno pomera, bukvalno da nikada nije na tačnoj radnoj temperaturi, jer, on krene da se otvara na 82 stepena i onda dok dođe to tačne radne temperature (predpostavljam da je oko 90 stepeni) sporije se greje. To i nije toliki problem (da napomenem da se to primeti na skali a i može da se pod rukom oseti na "donjem crevu" kada počne da propušta toplu vodu) koliki je problem kada se vozi na nizbrdici, tada temperatura opet padne na 82 kada se taj termostat zatvori.
Znači, vozim uzbrdo, temperatura se podigne na nekih 90 + 2 a kada krenem da se spuštam, temperatura padne na 80 + - 2 !?
Ubacio sam drugi sat, pa imam podeoke, znam otprilike kolika je temperatura i primete se oscilacije.
Da napomenem da je zamenjen termodavač u glavi koji šalje signal na skalu, isto se ponaša.
Grejanje u kabini je OK, relativno brzo postigne radnu temperaturu ali te oscilacije sigurno nisu dobre. Na stranim automobilima, temeratura kao da se zakuca za pola skale,kako god da ga voziš, što je sigurno bolje za motor nego da temperatura vode (rashladne tečnosti) osciluje + - 10 stepeni.
U ponudi za taj 1.1 motor ima 3 termostata i 2 termoprekidača, 78 - 82 - 88 (temperatura otvaranja) i 92-87 i 82-68
Ima li neko iskustva sa tim?
Zna li se tačna radna temperatura rashladne tečnosti tj radna temperatura za taj motor?
Koliko je min max za otvaranje termostata (znači od momenta otvaranja do max otvorenog termostata) ?
hvala na odgovorima
pozzzz
Comment