Skoda Felicia - problem sa rashladnim sistemom?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heinz
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 1027
    • Beograd, Voždovac
    • Avensis 2.0 D4D

    Skoda Felicia - problem sa rashladnim sistemom?

    Evo šta se dešava:
    1. Primetan je gubitak rashladne tečnosti. Što je boca punija sve se više troši, kako se prazni tako se smanjuje gubitak.
    2. Temperatura motora se kreće oko 90 stepeni po skali u kabini, ventilator se uključuje na oko 100 stepeni.
    3. Creva su blago naduta, na svim spojevima se vide crveni tragovi antifriza (G-12). Kada se odvrne čep boce šuje se izjednačavanje pritiska.
    4. Nema mešanja ulja i vode.

    Od intervencija: zamenjen je čep boce, a pre izvesnog vremena se i termostat raspao (po drugi put za godinu dan) i stavljen je nov.

    Da li da:
    1. Promenim senzor temperature rashladne tečnosti.
    2. Promenim termoprekidač za ventilator (ako se on kasno uključuje pa se nabija pritisak jer je temp. oko 100 stepeni).
    3. Predihtujem glavu motora?
    Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)
  • ale944
    CBC Senator XXL
    • 20.03.2006
    • 1457
    • Beograd

    #2
    slicna stvar se i meni desava na kolima, tj, ako napunim posudu do nekog nivoa izmedju min i max, posle voznje auto izbaci kroz preliv sve sto sam dolio, i nivo se ustali malo ispod minimuma, i vise ne opada, ni posle duzeg vremenskog perioda...odzracivao sam motor jer sam mislio da negde ima zaostalog vazduha medjutim ista svar se desava. na kraju sam ga pustio da radi kako hoce, jer niti gubi vodu niti se pregreva, skroz uredno radi...
    ..u tvom slucaju bi eventualno stavio termoprekidac koji malo ranije pali,
    nece nista da mu smeta, a imaces odredjenu marginu sigurnosti, pogotova kad krenu vrucine (sa predvidjenim antifrizom ne bi trebalo da kljuca na 100C, ali ipak....)
    i probaj da odzracis sistem, ako ima za to predvidjenu slavinu/sraf.
    creva treba da budu pod odredjenim pritiskom, ali posto se vide tragovi antifriza, ili nisu dobro stegnuta, ili je pritisak veci od normalnog, pa zato i izbacuje vodu...
    necu da malerisem, ali moguce je i da je dihtung popustio, izmedju kompresionog i vodenog prostora, pa odatle pritisak u crevima, ali svakako ti je lakse da prvo probas sa "hladnijim" termoprekidacem.
    ako ne pomogne postoje analizatori kojima se moze utvrditi prisustvo ulja i produkata sagorevanja u atifrizu, pa se moze utvrditi stanje dihtunga glave.
    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

    Comment

    • Heinz
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 1027
      • Beograd, Voždovac
      • Avensis 2.0 D4D

      #3
      Originally posted by ale944
      slicna stvar se i meni desava na kolima, tj, ako napunim posudu do nekog nivoa izmedju min i max, posle voznje auto izbaci kroz preliv sve sto sam dolio, i nivo se ustali malo ispod minimuma, i vise ne opada, ni posle duzeg vremenskog perioda...
      Kod mene opada brzo kad je puna, a sad kad je skoro prazna sporije. Nivo je dotakao dno

      Originally posted by ale944
      ako ne pomogne postoje analizatori kojima se moze utvrditi prisustvo ulja i produkata sagorevanja u atifrizu, pa se moze utvrditi stanje dihtunga glave.
      E ovo bih voleo da proverim pre eventualnog skidanja glave. Može li bilo kakav info o tome gde da se pojavim sa mojim problemom? Ako je baš velika reklama, PM je otvoren.
      Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

      Comment

      • ale944
        CBC Senator XXL
        • 20.03.2006
        • 1457
        • Beograd

        #4
        nije reklama jer cak ni neznam koji servisi to imaju, samo sam cuo da postoji..... ali kao sto rekoh prvo probaj sa termoprekidacem, investicija od par stotina din.
        http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

        Comment

        • ale944
          CBC Senator XXL
          • 20.03.2006
          • 1457
          • Beograd

          #5
          ...ili cak pre promene t-prekidaca dospi vodu, i isteraj auto na otvoren put, tako da ima prirodno strujanje vazduha preko hladnjaka, i posle par desetina km otvorenog puta proveri nivo....ako nije izbacio vodu -> termoprekidac, ako jeste onda je vec ozbiljno
          http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

          Comment

          • Heinz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 1027
            • Beograd, Voždovac
            • Avensis 2.0 D4D

            #6
            Originally posted by ale944
            ali kao sto rekoh prvo probaj sa termoprekidacem, investicija od par stotina din.
            Hah, upravo sam saznao da fabrički uključuje ventilator na 97 stepeni, što se poklapa sa mojim "očitavanjem" na skali (oko 100).

            Dakle, verovatno je termoprekidač ispravan, što samo može da znači da je neka veća havarija u pitanju

            Ili da nađem neki drugi koji paše za Škodu (na Golfu mi je otvarao na 85 stepeni recimo, ne znam na Zastavama kakva je situacija).
            Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

            Comment

            • ale944
              CBC Senator XXL
              • 20.03.2006
              • 1457
              • Beograd

              #7
              pa vidi, termoprekidac pali kada voda u HLADNJAKU dostigne 97, u motoru je ipak nesto visa, moguce na granici kljuchanja. ukoliko postoji bilo kakav manji problem sa cirkulacijom vode (pumpa, naslage, vazduh..) sistem nece funkcionisati pravilno, i dolazice na odredjenim mestima do kljuchanja sto ce se odraziti na povecanje pritiska, i na tim mestima jos losije hladjenje, jer tecnost odvodi toplotu od motora, a para ne...
              termoprekidaci imaju svi isti navoj, samo se razlikuju prikljuchci za instalaciju, pa prema tome mozes odabrati koji ti odgovara, nezavisno od toga sta ti kazu u prodavnici za koji je to auto. npr kod porschea 944 termoprekidac pali na 82C a gasi na 67C, tako da uvek motor ima odredjene "rezerve" u hladnjaku, a po vrucem danu ventilator radi skoro non stop.
              slobodno probaj npr nesto sto pali oko 85-90C a gasi oko 75-80.
              http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

              Comment

              • Blackeyed
                CBC Senator XXL
                • 06.07.2005
                • 402
                • Novi Sad

                #8
                Imao sam slican problem, cak mislim da sam ovde vec pisao o tome, nebitno.

                Ja sam gubio vodu a kada sam proveravao ulje sve je bilo OK. Majstor mi kaze da proverim da li baca vodu na auspuh. Stavim novine i kresnem masinu. Stvarno posle par minuta kapljice bas pice. Kazem coveku da baca vodu kroz auspuh a on meni: Dihting glave. Tako i bi.

                Imas jos jednu mogucnost, koja nije bas tako drasticna. Ona slavinica za gde regulises grejanje kabine hoce da popusti i da tu gubi vodu. Proveri taj prostor oko nje i ako je vlazan tu ti pusta.

                Mada...ne bih da malerisem ali ovo jako lici na dihtung.
                "You are reading this for the wrong reason..."

                ENDYMION, Dan Simmons

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #9
                  Originally posted by Blackeyed
                  Majstor mi kaze da proverim da li baca vodu na auspuh. Stavim novine i kresnem masinu. Stvarno posle par minuta kapljice bas pice. Kazem coveku da baca vodu kroz auspuh a on meni: Dihting glave. Tako i bi.
                  Znaci ja sam na svim mojim kolima terbao da menjam dihtung glave.
                  Ma ko ga **** ja sam tako vozio i prelazio hiljade kilometara =].

                  Ne krivim te.....svasta ce majstori da izmisle ne bi li se dokopali neke zarade
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • ale944
                    CBC Senator XXL
                    • 20.03.2006
                    • 1457
                    • Beograd

                    #10
                    sagorevanjem vodonikovih atoma iz goriva se stvara vodena para, koja se kad je hladnije kondenzuje, pa otuda kapljice iz auspuha....naravno u nekoj razumnoj meri....
                    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                    Comment

                    • Blackeyed
                      CBC Senator XXL
                      • 06.07.2005
                      • 402
                      • Novi Sad

                      #11
                      Pa znam da je normalno da ima kapljica na auspuhu, pogotovo kada se vozi na gas ali kada potrosite celu posudu rashladne tecnosti za 15km voznje ova prica ima smisla. Ako nije tecnost otisla u karter, hladnjak ne curi gde jos voda moze nestati ?

                      Naravno da se i motor vise zagrevao i prilazio crvenoj zoni a sve to u decembru mesecu kada jedva mogu i da zagrejem motor na kratkim relacijama.

                      Ako sam ispao naivan....OK, ali ja sam resio svoj problem.
                      "You are reading this for the wrong reason..."

                      ENDYMION, Dan Simmons

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        ako je u rashladnom sistemu stvoren prekomerni natpritisak pa je posledica izbacivanje vode uzrok je po pravilu prelivanje pritiska sagoravanja (kao viseg).
                        razlog je nezaptivenost unutar motora, bilo dihtunga glave sto je manji i jeftiniji problem bilo propustanjem unutar same glave (poroznost materijala legure) sto je skuplja varijanta.

                        provera da li je to u pitanju se moze izvrsiti merenjem pritiska koji vlada u sistema hladjenja, postavljanjem manometra umesto cepa posude i ocitavanjem.
                        na samom cepu pise koliki je radni pritisak, obicno oko 2.5-3 bara apsolutno odnosno 1.5-2 bara (150-200kPa) natpritiska.

                        pomaze za dijagnozu i postavljanje CO detektora u posudu koji ce odmah signalizirati ima li gasova nastalih sagorevanjem.

                        iako crkne (pukne, porozna, nesto trece) glava motora ne mora da dodje do mesanja ulja i vode, moze i mesanje voda-vazduh ili ulje-vazduh sto je opet neispravno stanje.

                        ako je dihtung stariji od 10-15 godina lako je moguce da je vec korodirao iznutra pa ne zaptiva vise idealno kako treba kompresionu komoru.

                        bez merenja ili bar otvaranja motora tesko je pogoditi sta je pocetni uzrok, navodim najcesce na koje sam nailazio za slicne simptome.
                        svaki primerak motora je prica za sebe..
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Heinz
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 1027
                          • Beograd, Voždovac
                          • Avensis 2.0 D4D

                          #13
                          Sve je to lepo, ali kako da se ustanovi? Gde ima indikatora za CO, ko ima manometar koji se šrafi na bocu?

                          Očigledno je da sa motorom nešto nije u redu, ko vidi o čemu se radi kaže "šta te briga vozi", niko ne nudi neko rešenje.
                          Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                          Comment

                          • Valent Vudriga
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 2778
                            • USA

                            #14
                            Dali je vodena pumpa na tom motoru pogonjena od zubcastog remena?

                            Comment

                            • Heinz
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 1027
                              • Beograd, Voždovac
                              • Avensis 2.0 D4D

                              #15
                              Ja bih rekao da je u pitanju klinasti. Za razvod ventila se koristi lanac i lančanik. Ali pogledaću sutra, nisam expert za Škodu.

                              Za one koji imaju Škode: koliko može da košta da se predihtuje glava? Da li je obavezna obrada glave?
                              Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                              Comment

                              Working...
                              X