Seat Ibiza

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gtiboy
    CBC Veteran
    • 15.12.2006
    • 110
    • Doboj

    Seat Ibiza

    Nakon 10k km opet imam isti problem sa ler gasom... u pitanju je 1.8 16V motor (ADL). Zamijenio sam IAC ventil, dihtung usisne grane, ocistio kompletnu usisnu granu i nisam imao problema jedno vrijeme... U zadnjih par dana par puta auto nije htio upaliti iz prve, samo kad je motor topal. A i kad upali nakon toga ler je nestabilan, u toku voznje se desava da pri mijenjanju stepena prenosa ler ostane i na nekih 1.5 do 2.0k rpm.... Prije 3 dana sam ponovo uzeo IAC ventil sa nekog passata sa 2.0l motorom, broj na ventilu je isti kao i na mom .... Sta jos moze biti uzrok ovakvom ponasanju, vec sam ostao bez ideje sta dalje da radim :x
    I da, mjerio sam unimerom lambda sondu i trebalo bi po auto-dati da je u redu.. Dijagnostika na servisu ne javlja nikakvu gresku ?
    Problem sa paljenjem se javlja samo povremeno i jedino kad je motor topal, a sa ler gasom nema pravila, zeza i hladan i topal ali ne stalno. Dva dana je ok pa onda krene da zeza i opet sam dodje na 800rpm.. Svaki savjet je dobrodosao jer vise neznam sta da kontrolisem...
  • Gtiboy
    CBC Veteran
    • 15.12.2006
    • 110
    • Doboj

    #2
    Niko nema bar ideju sta pokusati ..... ???
    Problem za radom na leru (povecan broj obrtaja) nestaje sa gasenjem i ponovnim paljenjem auta...
    Da li je moguce da ECU zeza....?
    Kablovi, razvodna kapa, ruka, svjecice pa cak i paljenje (bobina) je mijenjano, sve kupljeno na servisu ...
    Moze li se Bosch Digifant na neki nacin reprogamirati... ili vratiti bar na fabricko stanje?

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #3
      Ja bi probao opet da ocistim leptir bez obzira sto je skoro ciscen.
      To je jednostavna procedura pa javi ima li promena
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • Gtiboy
        CBC Veteran
        • 15.12.2006
        • 110
        • Doboj

        #4
        Ok, to cu uraditi jos danas...
        Moguce da nakupi sitnih cestica jer nije obican filter...
        O ovome nisam razmisljao, imam HP Raid filter (gljivu)
        sa nekom kao spuzvom sa vanjske strane...
        Ocisticu danas pa javim sta se desava.
        EDIT : Ociscen usis, nije u njemu bilo cak ni sitne prasine...

        Comment

        • Zloran
          CBC Veteran
          • 11.01.2005
          • 130
          • Beograd

          #5
          Gtiboy, da li si obratio paznju na ler gas u zavisnosti od temperature rashladne tecnosti? Pitam zato sto sam ja imao problem, za koji mi je automehanicar rekao da je nemoguc, da mi je senzor temperature rashladne tecnosti bio bad, tj imao je cudnu krivu pada otpora, pri zagrevanju otpor pada po "normalnoj" krivi, a onda je na dva mesta pokazivao "veliki" otpor i automatski kompjuter otvara IAC, jer je po njemu motor hladan. Kada predje te dve vrednosti temperature opet je ler gas normalan. Zamenio sam ECT senzor i problem je nestao.
          Pozdrav / Zloran

          Comment

          • Gtiboy
            CBC Veteran
            • 15.12.2006
            • 110
            • Doboj

            #6
            Nisam ECT mijenjao jer na dijagnostici ne pokazuje da je los....
            Ali cu kupiti taj senzor i zamijeniti ga.... Kad je hladan motor inace radi na malo vecem broju obrtaja ca. 1100. Jel taj ECT ako drzi otvoren IAC moze uticati i na potrosnju? ECU obori potrosnju samo kad malo duze vozim recimo iznad 60 km/h na manjem broju obrtaja, inace je potrosnja dosta visoka po displeju (i u stvarnosti) ako vozim laganije na nekih 3-4000rpm, dodje i do nekih 15l / 100km
            U svakom slucaju hvala za info, pokusacu nabaviti pa se javim kad zamijenim ECT.
            Thnx Zloran

            Comment

            • Zloran
              CBC Veteran
              • 11.01.2005
              • 130
              • Beograd

              #7
              Nemoj da kupujes ECT senzor bez veze (jes da nije skup, ali...), prvo ga ispitaj da li linearno menja otpor. Najjednostavnije je da ga skines (hladan motor, otvoris expanzionu posudu da ispustis pritisak) zakacis unimer (bolje analogni, ali moze i digitalni) pa onda ili sa jacim fenom ili ga stavis u lonce sa vodom i zagrevas, a u medjuvremenu pratis pad otpora. Takodje moses da pratis i rast otpora pri hladjenju. Ako ustanovis neku anomaliju, onda pazari novi ECT.
              Pozdrav / Zloran

              Comment

              • Gtiboy
                CBC Veteran
                • 15.12.2006
                • 110
                • Doboj

                #8
                Ok. Kako treba da izgleda to mjerenje...
                Pad ili rast otpora pri grijanju / hladjenju treba da je bez nekih vecih odstupanja ako je ECT dobar?
                Premjerim ga cim danas jos, pa javim kako se ponasa...
                Napravicu i jedan mali klip mob. rada na leru. Auto brlja na leru samo dok se vozi, kad stoji u mjestu na ler gasu radi sasvim dobro..
                U svakom slucaju thnx jos jednom, javim sta sam napravio

                Comment

                • Gtiboy
                  CBC Veteran
                  • 15.12.2006
                  • 110
                  • Doboj

                  #9
                  ECT promijenjen, onaj stari nisam uspio dovoljno ugrijati da promijeni otpor ?
                  Malo sam vozio ima neke razlike, e sad da li treba skidati minus sa akumulatora da bi se ECU resetovao ili nastaviti samo voziti ?
                  EDIT : Bez neke razlike i sa novim ECT senzorom
                  sutra cu napraviti jedan video tog problema mozda pomogne kad se vidi

                  Comment


                  • #10
                    ECT promijenjen, onaj stari nisam uspio dovoljno ugrijati da promijeni otpor ?
                    ili niste dobro postavili skalu unimera ili je senzor bio neispravan.slican problem je bio u ovoj temi

                    postoji nesto sto se zove iac relearn procedure (ecu mora da nauci nove parametre za upravljanje motoricem ler gasa) i to ili traje neko vreme ili zahteva proceduru koja se mora ispostovati ili trazi povezivanje na skener u servisu.mozda neko zna kako ide ta procedura za VW ali najsigurnije je da odes u ovlasceni/opremljeni VW servis
                    U zadnjih par dana par puta auto nije htio upaliti iz prve, samo kad je motor topal
                    ovo izmedju ostalog takodje ukazuje na senzor temperature rashladne tecnosti.Pazi ti ovlasceni servisi nisu bez veze (mada ovo je balkan pitanje je koliko oni stvarno znaju) i treba da imaju opremu sa kojom se rutinski proverava npr. da li je ozicenje ispravno ili negde gubi kontakt to je tzv. breakout box koji sluzi pored toga i za merenje nekih napona itd.
                    I ta gljiva ti je malo... zar nije mogao drugaciji "sportski filter" da se ubaci u kuciste standardnog filtera gde ne bi vukao vruc vazduh ok ok to je restrikcija znam

                    Comment

                    • Gtiboy
                      CBC Veteran
                      • 15.12.2006
                      • 110
                      • Doboj

                      #11
                      Unimer je proban na svim skalama otpora, bez uspijeha sto znaci da je senzor vjerovatno ispustio dusu
                      Bio sam na ovlastenom servisu ovdje i njihova VAG dijagnostika nije ni ranije pokazivala nikakvu gresku ?
                      Ok ako treba vremena, vozicu malo ovako i nadati se da ce ECU ponovo nauciti sve sto treba..
                      Taj breakout box ili nemaju ovde ili ga ne koriste, vec sam negdje pisao da sam imao problem sa lambda sondom. Otisao kod njih na servis, uradili dijagnostiku i kazu lambda ne valja. Kupio novu zamijenili i nakon 2 dana isto ? Njihov komentar je bio da sonda nije kvalitetna pa je odmah otkazala. Onda sam ja kuci bio taj breakout box i nasao prekid u kablu, nastavio kabl i lambda radi. Kasnije sam vracao i staru sondu i auspuh i mjerio je dok motor radi, i ona je ispravna
                      A ovo za filter znam da nije naj sretnije rjesenje ali pravim sad box u koji ce biti zatvoren taj filter i imati dovod vazduha sa vana, jer imam dovoljno mjesta pod haubom. Mada polozaj filtera nebi trebao imati veze sa mojim problem ?
                      Uglavnom senzor temperature rashladne tecnosti je zamijenjen sa novim i sad se vozi da vidimo hoce li biti promijene.

                      Comment


                      • #12
                        polozaj filtera odnosno u**** jeste bitan u smislu temperature vazduha ako je
                        pomeren u motorski prostor.na tom sistemu postoji i IAT senzor (senzor temperature vazduha na usisu) koji nije nista manje vazan od bilo kog drugog,to je isti tip senzora kao i s.temp. rashladne tecnosti-NTC termistor.on ECU daje podatak o gustini vazduha (svaki molekul kiseonika se broji ) i ucestvuje u setovanju tj.korigovanju inicijalne smese kada se startuje vruc motor i nakon starta faze kada motor radi sa bogatijom smesom opet u zavisnosti od temperature rashladne tecnosti i vazduha na usisu.

                        Comment

                        • Gtiboy
                          CBC Veteran
                          • 15.12.2006
                          • 110
                          • Doboj

                          #13
                          Ok, slazem se sa ovim. Ali filter ovako stoji vec dugo vremena, i stajao je i ranije nego me poceo zezati sa ler gasom. Zato mislim da senzor temp. vazduha na usisu nije uzrok problema, bar ranije bio.
                          Pokusacu i zavrsiti kuciste kojim ce filter dobijati samo vazduh sa vana, onda ne bi trebalo da mu smeta polozaj filtera zar ne?
                          Kako provjeriti ispravnost senzora temperature vazduha na usisu ?
                          Cisto da sam siguran da nije i on gotov

                          Comment


                          • #14
                            ako je verovati elektricnoj semi u autodati za taj motor to ispada alpha-N konfiguracija.nema "protokomer" na usisu ili map senzor?bice da je neka greska
                            IAT senzor proveravas isto kao i ECT senzor ali malo je verovatno da je on neispravan

                            sta se desava sa termodinamikom motora kada na taj nacin promenis geometriju u**** neko drugi ce bolje da ti objasni

                            Comment

                            • Gtiboy
                              CBC Veteran
                              • 15.12.2006
                              • 110
                              • Doboj

                              #15
                              Nece biti da je greska
                              Nema MAP-a, samo taj senzor za temp. vazduha na usisu.
                              Premjericu ga cisto da budem siguran da je Ok.
                              A to za geometriju manje vise, racunao mi je neki ing. velicinu te kutije za filter i fi cijevi za dovod vazduha do kutije sto je nebitno za ovu pricu, samo sam htio reci da je filter i ranije bio tu i auto nije imao nikakvih smetnji radio je super.
                              Ima mali napredak u radu na manjem broju obrtaja nakon zamjene ECT senzora, pa se sve nesto nadam da ce se popraviti u voznji
                              Thnx za sliku, sad sam istampao iz autodate za sve senzore kako ih premjeriti pa danas nakon posla idem u mjerenje svih komponenti, pa veceras javim sta radi a sta ne

                              Comment

                              Working...
                              X