Saab 9000 Protok ulja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *Egon*
    CBC Senator XXL
    • 31.12.2004
    • 1232
    • Beograd, Dorcol, N 44

    #16
    Originally posted by bruno
    aha
    ok
    a jel golf 3 td ima samo jedan ili vise razlicitih ?
    mislim jel to td u stvari tdi ili sdi ili crveni i ili slicno
    uopste se ne razumem u te aute tako da ne znam sve to
    znaci da pojednostavim, ako odem u radnju za VW i kazem dajte mi filter ulja za golf 3 td, dal je to dovoljno ili ima pod vrsta od pod vrste od pod vrste ?
    Da nebi mnogo lutao, odes kod M-a i on ti da sta ti treba .
    Garaza
    1996 SAAB 900 NG Cabrio

    Comment

    • bruno
      CBC Veteran
      • 22.03.2006
      • 146
      • Beograd

      #17
      malo sam dosadio ?
      lepo recite ...
      Naši ...
      Kako znaš ?
      Rečnik im poznajem ...

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #18
        klasičan TD motor. jedan jedini koji je VW pravio 20tak godina.
        nije bitna verzija motora, M će ti iz kataloga pogledati sve moguće varijante proizvodjača filtera ako imaš neke posebne želje.

        što se tiče protoka tj rashladnog kapacitet izmenjivača ne znam a i nikada nisam naišao na takav podatak.
        ako ti odgovara možeš da potražiš i takav hladnjak za ulje od Volvo turbo klasičnih motora i njihov filter.

        mada ne znam zašto uopšte razmišljaš u smeru zamene filtera i šta je problem /šta bi dobio zamenom/ sa saabovim originalnim filterom.

        Volvo je na turbo motorima koristio ulje -vazduh sistem hladjenja ulja pa je prešao na ulje-voda.
        da li je to bolje za hladjenje ne znam ali to jeste bolje zimi za brže grejanje ulja jer je istovremeno i grejač.

        po veličini onako odokativno Volvo i Golf vodeni izmenjivači su praktično istih dimenzija a za Golfa se sigurno lakše pronalazi i kudikamo jeftinije.

        možda da ugradiš instrument za temp ulja pa tu pratiš stanje.
        obično ulje ne prelazi max 105C kod normalnog do srednjeg velikog opterećenja motora a limiti ulja su tu negde oko 120-130CC.

        znam da na Volvo fabričkom meraču temp ulja na 130C počinje zona na krajnjem desnom delu mernog područja.

        inače na ranijem Volvou sam imao pokazivanje temp ulja pa znam da je opseg bio od 95-100C a samo pod punim gasom duže vremena poraste na oko 105C i tu prestane dalje da raste.

        do 110C mislim da se može tolerisati porast temp ulja bez posledica po gumene delove motora.


        protok ulja kroz hladnjak je isti onolikikolikije i protok kroz pumpu za ulje. pošto je ulje nestišljivo ista zapremina ulja stalno se vrti ukrug za dati vremenski interval, +- promene protoka usled poromene viskoziteta ulja.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #19
          1. Ako se dobro secam, maksimalni protok pumpe ulja je oko 48l u minuti.
          2. Zasto bi povecavao kolicinu ulja u sistemu?
          3. Optimalna sa vodeno hladjenim hladnjakom ulja je ~100c, je uljni termostat (oilstat) na adapteru na bloku pusta ulje na hladnjak tek na oko 90c, a temperatura ulja se odrzava na ~5c vise nego temperatura vode, u normalnim radnim uslovima
          4. Na leru oko 0.5bar, u voznji nesto manje od 3bar, sve sa zagrejanim motorom. Moguce manje varijacije u zavisnosti od viskoziteta i temperature ulja.

          Igore, sa izvadjenim balanserima tesko da ce da ima i veci protok i veci pritisak. Ono sto ce imati, a sto je najbitnije je da se kapacitet uljne pumpe ne trosi na podmazivanje balansera, vec na neke bitnije sklopove motora.

          Hladnjaci za ulje menjaca mogu da se koriste za motor, ali nikako kao primarni sistem hladjenja, jednostavno nemaju dovoljan protok i kapacitet izmene toplote. Mogu, ali nece odradjivati dobar posao.

          Ja koristim Mocal-ov izmenjivac, ima svoje prednosti i mane. Prednost je to sto ce mnogo brze ohladiti ulje (mnogo veci kapacitet odvodjenja toplote ima voda od vazduha), temperatura je konstantnija, teze se greje kada gazite auto.

          @brick - ulje se ne zagreje nista brze jer ulje u taj izmenjivac ode tek kad se zagreje na oko 90c.

          Mane su to sto vam je potreban JAKO dobar hladnjak da ne biste dosli u situaciju da vam se ulje greje vise nego sto bi trebalo. Takodje, nesto povecana radna temperatura ulja u odnosu na vazdusno hladjenje (meni konkretno zna da ode i do 120-125c u ekstremima), nista neobicno ili zabrinjavajuce, motor ro konstrukciono trpi bez problema. Hladnjaci su, takodje, prilicno skupi, makar oni koji valjaju...Trebaju vam creva doooobrog protoka, konkretno meni su 38mm za vodu i 27mm za ulje.

          Koga ne mrzi, neka pogleda kako je to vezano kod mene na motoru, ima u slikama u okviru teme M3 - adapter na bloku (na koji se inace srafi filter) na koji je vezana odlazna linija prema hladnjaku ulja, i povratni vod (oilstat pusta ulje u nju), po povratku ulje ide kroz filter i nazad u blok (kod mene je i folter relociran, ali nebitno za ovu pricu...).

          Ako hoces da cuvas turbinu, sve sto ti je potrebno je da montiras malu cirkulacionu pumpu vode (i po mogucnosti ulja) na vodove ulja i vode na turbo. Sve i bez hladnjaka, ako tecnosti cirkulisu preko turba, nece doci do koksiranja na lezajevima, sto je bitno za radni vek.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #20
            kod VW dizela i Volvo turbo nema oilstata, leti je hladjenje a zimi grejanje ulja tako da ti sistemi imaju obe funkcije.

            kod Saaba kako si opisao je očito samo hladjenje realizovano.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            Working...
            X