Motor B207L, problem je sledeci
rilikom hladnog starta na niskim temperaturama cuje se specifican zvuk-kao neko blago lupanje,koji posle kratkog vremena nestaje, nakon cega se posle odredjenog vremena pojavila greska sa kodom P0411-nedovoljan protok vazduha.Na netu sam pronasao da je u pitanju najverovatnije kvar na SAI - secondary air injection sistemu koji sluzi za brzo zagrejavanje katalizatora(BOOST je ovo jednom spominjao negde)i koji se sastoji iz ventila i pumpe koja valjda taj vazduh upumpava u izduv.Gresku sam ocistio ali se opet pojavila.Dalje guglujuci sam nasao da je verovatno problem u ventilu koji zbog loseg zaptivanja propusta vodu prema pumpi cija struja voli vodu kao sto je voli i macka, i to je u sustini razlog nastajanja greske.E sad prevencija je periodicna provera i zamena ventila ukoliko se pokaze da ima vlage u njemu,ali ukoliko se pokvarila pumpa neophodna je njena zamena koja nije bas jeftina, makar prema pisanjima na netu.Ventil cu zameniti, ali me interesuju vasa misljenja, koliko je(ukoliko je pumpa ispravna) pametna ideja jednog od posetilaca tog sajta na kome on predlaze busenje jednostavne rupe na toj pumpi kroz koju bi voda oticala?I koliko uopste ceo sistem SAI moze uticati na rad motora?
SAAB 93 SS 2.0t,'03,129kW,Secondary air injection...
Collapse
X
-
Re: SAAB 93 SS 2.0t,'03,129kW,Secondary air injection...
Greska jeste vezana sa radom sistema za upumpavanje vazduha,ali mi nije jasno da pumpa strada zbog prisustva neke vode u njojVentil cu zameniti, ali me interesuju vasa misljenja, koliko je(ukoliko je pumpa ispravna) pametna ideja jednog od posetilaca tog sajta na kome on predlaze busenje jednostavne rupe na toj pumpi kroz koju bi voda oticala?I koliko uopste ceo sistem SAI moze uticati na rad motora?
Pokusaj da lociras gde to lupka?Raskaci konektor od pumpe pa vidi sta se desava ujutru.
Na sam rad motora,SAI, ne bi trebalo da utice negativno.Posledice su stetne po katalizator,sonde, ako se pumpa ne iskljucuje ,sto kod tebe nije slucaj.E sad dal ide u limp mod,kad cekira tu gresku, neeznam.
-
-
Re: SAAB 93 SS 2.0t,'03,129kW,Secondary air injection...
Koliko sam razumeo usled kondenzacije se javlja voda koju propusta taj ventil(umesto da zadrzava) i ona odlazi u pumpu-koja je jedna vrsta fena, koji uduvava taj vazduh u izduv.Probacu da raskacim, a to se cuje bas kao da su lezajevi zaribali na tom nazovi fenu.Lupka tacno tu gde se nalazi ta SAI pumpa, a sto se tice limp moda nema nista, auto ide najnormalnije.Onaj ko poznaje neprijatelja svoga i poznaje samoga sebe, neće biti ugrožen ni u stotinu bitaka.
Comment
-
-
Re: SAAB 93 SS 2.0t,'03,129kW,Secondary air injection...
Ako skineš crevo pišti kao mlazni motor, kad odmah ugasiš motor čućeš nastavak rada pumpe bar neku sekundu pa proceni da li se odatle čuje.
Comment
-
-
Re: SAAB 93 SS 2.0t,'03,129kW,Secondary air injection...
Teorijski je moguce....ali s obzirom da se pumpa pali uvek kad je hladan motor,tako bi trebalo i taj kondenzat da izadje u izduv.Ipak mi se cini da je pumpa odradila svoje.Koliko sam razumeo usled kondenzacije se javlja voda koju propusta taj ventil(umesto da zadrzava) i ona odlazi u pumpu-koja je jedna vrsta fena, koji uduvava taj vazduh u izduv.
Comment
-
-
Re: SAAB 93 SS 2.0t,'03,129kW,Secondary air injection...
Ma fora je u tome sto ta pumpa radi samo jedan minut i to samo kad je hladno pa to sad ne mogu da proverim ali resio sam nesto delimicno.Danas proverio pumpu tako sto sam je vezao direktno(skinuo relej i prespojio pinove) i ona radi.Ventil nisam proverio jer je malo nepristupacno da se skine, pa ne mogu da proverim da li je on zaglavio ali cu videti ovih dana da se zaustavim kod drugara koji ima veci izbor alata pa da proverim.Onaj ko poznaje neprijatelja svoga i poznaje samoga sebe, neće biti ugrožen ni u stotinu bitaka.
Comment
-
-
Re: SAAB 93 SS 2.0t,'03,129kW,Secondary air injection...
Ne trudi se previse oko provere ventila, menjaj. Sistem je tu samo da bi se katalizator zagrejao sto pre u radnu temp po paljenju iz niskih temperatura gde su izduvni gasovi pod obogacenjem i napumpavanje kiseonika podize temperaturu izduva te se kat brze zagreva. Ekologija u pitanju.
Po pitanju sta smeta kad ventil popusti, gubi se snaga u pulsu za pogon turbine.
Kontrola sistema se radi uz pomoc kontrole povecanja temperature (EGT senzor) i jedini nacin da se zaobidje je da se u software ugasi funkcija. Naime izvesna trzista nemaju sistem vec prati pravila ekologije za zemlje u koje se izvozi. U Slucaju dektivacije sistema mehanicki deo jednostavno blindirati. Ko ce ti pomoci da na T8 ugasis funkciju u Srbiji, neznam.Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
Comment