razleteo se roler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    jesu li na novijim Akordima popravili stanje da se lakše i daleko brže to odradi ?

    jesu li današnje konstrukcije dostigle kvalitet da zupčasti traje 200+ k km pre zamene, na nekom modelu ?

    120k -160k km interval zupčastog je bilo dostignuto još 90tih godina, valjda je nešto i na tom polju napredovalo poslednje decenije
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Mail Man
      CBC Član
      • 10.10.2007
      • 90
      • Beograd

      #32
      Originally posted by JAPANX
      Originally posted by Mail Man
      Kod mene na poslu imamo oko 20 Hyunda Acenta i do sad nismo imali problema oko spanera zupcastog remena a o roleru da i ne pricam.
      Delovi jesu malo skuplji ali kako kaze sw.brick uradi jednom kako treba i nema brige.
      Posao zamene zupcastog remena,zatezaca istog,mali pk od servo pumpe,pk remena klime,alternatora i rolera ne moze da traje vise od 2.5 h.Govorim iz licnog iskustva.Naravno da sve ide kako treba.
      voleo bi na mojoj hondi da zamenis za 2.5h ako je to moguce, treba da se skine pola motora i sve to da se vrati na mesto... nije svaki auto isti, ko zna koliko malo mesta je ostavljeno na elantri
      Ja sam rekao za Hyundai a ne za hondu.Mislim samo da se razumemo.Japancu su poznati da kod njih nista nije LAKO odraditi.
      nisam ginekolog ali mogu da pogledam

      Comment

      • Gavra
        CBC Senator XXL
        • 06.03.2008
        • 2031
        • Beograd

        #33
        Originally posted by bobances
        slikao bih vrlo rado taj roler, ali je ostao kod majstora. A menjao sam kais i spaner zato sto mi je tako rekao majstor. cena rolera je 20 eura , 1600 din, spaner 1600, kais zupcasti 1700, i ruke 35 eura.
        Ovo ti je odgovor sto se razleteo roler.

        A sledeci put kad ti kazu 40000 din,ti ih opet z....bi pa uradi sve za 100eura.Mozda ti se i (ne)raspadne
        Poslednji nek ugasi svetlo

        Comment

        • JAPANX
          CBC Senator XXL
          • 10.08.2006
          • 2159
          • Beograd

          #34
          Originally posted by sw.brick
          jesu li na novijim Akordima popravili stanje da se lakše i daleko brže to odradi ?

          jesu li današnje konstrukcije dostigle kvalitet da zupčasti traje 200+ k km pre zamene, na nekom modelu ?

          120k -160k km interval zupčastog je bilo dostignuto još 90tih godina, valjda je nešto i na tom polju napredovalo poslednje decenije
          nisu, accord ima velike motore i gomilu dodataka na strani kaisa(vodena pumpa, servo, alternator, klima kompresor...) + mu je takav trap(veliki) da mora bas da se skine dosta stvari kako bi dosao do kaisa.. sto se tice trajnosti, 80-100 hiljada je neka praksa mada ga neki menjaju i na 50.000

          ja praktikujem proveru i zamenu kad je potrebno ili kad kupim auto(obavezno)

          napredovalo se na najnovijim accord-ima jer su se smilovali i stavili lanac umesto kaisa koji je daleko dugotrajniji..

          Comment

          • JAPANX
            CBC Senator XXL
            • 10.08.2006
            • 2159
            • Beograd

            #35
            Originally posted by gavra
            Originally posted by bobances
            slikao bih vrlo rado taj roler, ali je ostao kod majstora. A menjao sam kais i spaner zato sto mi je tako rekao majstor. cena rolera je 20 eura , 1600 din, spaner 1600, kais zupcasti 1700, i ruke 35 eura.
            Ovo ti je odgovor sto se razleteo roler.

            A sledeci put kad ti kazu 40000 din,ti ih opet z....bi pa uradi sve za 100eura.Mozda ti se i (ne)raspadne
            nije stvar u ceni i kvalitetu nego u ugradnji 99%

            u sustini, treba videti taj deo i odraditi forenziku

            Comment

            • mishio
              CBC Senator XXL
              • 29.05.2007
              • 1204

              #36
              al koji je to spaner i roler za po 20evra ? pa na saxu sam ja spaner placao 4500din za pk i isto tako za zupcasti ..

              Comment

              • Srdjan
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 2416
                • Bajina Basta/Beograd

                #37
                Pa spaner i moze da bude skup, ali roler nema potrebe. Najobicniji lezaj, tu nema sta da se pokvari. Ili radi ili se raspo...
                Lancia Kappa 2.0 20v

                Comment

                • Gavra
                  CBC Senator XXL
                  • 06.03.2008
                  • 2031
                  • Beograd

                  #38
                  Originally posted by Srdjan
                  Pa spaner i moze da bude skup, ali roler nema potrebe. Najobicniji lezaj, tu nema sta da se pokvari.
                  Zasto nema potrebe?

                  Mislis ako se raspadne nece da prezupci?

                  Ili ce samo malo da prezupci??

                  Siguran si da je najobicniji lezaj?

                  Na koliko se RPM taj najobicniji lezaj vrti?

                  Iz koliko se delova sastoji kada nema sta da se pokvari?

                  U cemu je razlika izmedju rolara i spanera?
                  Poslednji nek ugasi svetlo

                  Comment

                  • Srdjan
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 2416
                    • Bajina Basta/Beograd

                    #39
                    Jel ti to mene ispitujes sta je razlika izmedju rolera i spanera da vidis da li znam ili da ti naucis?
                    JEsi li ikad drzao u ruci ili video iz neposredne blizine spaner i roler?
                    Ako jesi videces od cega se sastoji roler, dakle najobicniji lezaj koji se vrti na nekoliko hiljada obrtaja, nista strasno jer moze da izdrzi strasno vece obrtaje. Sluzi da preko njega ide kais ali nema mogucnost da ga zateze ili olabavi, fiksiran je na jedno mesto i to je to.
                    Nigde nisam rekao da ne treba da se menja, i ako on otkaze moze da napravi picvajz, samo sam rekao da nema razloga da bude skup kao sto spaner moze da bude.
                    Lancia Kappa 2.0 20v

                    Comment

                    • bobances
                      CBC Član
                      • 08.05.2008
                      • 36
                      • beograd

                      #40
                      najskuplji spaner sto sam ja nasao je 3300 din od istog proizvodjaca kao i ovaj od 1600, cak ima i jeftinije, a roler je najskuplji 2000 (sto sam ja nasao ), a ima i od 1100 dindzi. Ali ne verujem da je do delova, vec do ugradnje ovog slosera sto mi je ugradjivao.

                      Comment


                      • #41
                        Mislim da treba da poslušate gavru u vezi sa kvalitetom izrade tog dela!Pre tačno dve godine na opel 1.6 16v '97 godište motoru roler je koštao nešto preko 2400 din. originalni deo.Zamena zubčastog remena se na njemu radi na 60.000km ili 5 godina.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #42
                          pa koji je to proizvodjač rolera, Hyundai ?

                          ako je jedan te identičan deo a različite trgovine cena ne igra nikakvu ulogu, ili se radi o različitim delovima po poreklu.

                          složio bih se sa srdjanom, roler iliti običan ležaj je tako prost i nepokvarljiv ako je iole solidno napravljen.
                          ne znam ni zašto je uvedena praksa da se svako malo obavezno menja, jer to nije bilo tako ranije i onaj prvi ugradjen u fabrici je tu trajno bio ugradjen na isti način kao što se ležaj točka ne menja kada se svaki put promene gume.

                          isto i za španer, što je takodje običan ležaj u prilagodjenom kućištu manje više za mehanički tip sa oprugom.

                          e sad, pričam o metalnim ležajevima tu izradjenim od čelika u potpunosti.

                          zato sam i pitao od čega je taj puknuti roler, da nije možda od plastike.

                          plastika nije otporna na udarce, vibracije, toplo, hladno...uglavnom brzo se materijal zamori i ostari.

                          ono što mogu da uporedim praktično konstrukcijski- Volvo je krajem 80tih "usavršavao" svoj sistem razvoda zupčastog.
                          stari sistem (koji i sada imam i koji je dokazan) ima jedan metalni španer sa oprugom. ugradjen je u fabrici i pri redovnom održavanju nije prdvidjena zamena. savetuje se, iz prakse, da se na svakoj trećoj zameni zupčastog ipak radi preventive zameni. zupčasti se menja svakih 160,000km pa time španer svakih 480,000km dodje na zamenu.
                          roler ne postoji, niti išta drugo.

                          sam taj španer košta oko 10 evra kao aftermarket.
                          sistem je pouzdan, ne kvari se, nema održavanja, neprimetan.

                          ne može da se pogrešno ugradi kaiš, odvrne se 1 šraf, opruga sama nategne zupčasti, zavrne se opet taj isti 1 šraf i fiksira položaj opruge u španeru. sve se radi kroz otvor na poklopcu zupčastog sa prednje strane motora.
                          ne može da se pretegne kaiš, ne može ulje da iscuri jer ga nema...ali sve je napravljeno od čelika.

                          jedina mana sistema je obaveza da se posle zamene zupčastog na 1,000km izvrši otpuštanje i samodotezanje španera radi prevencije ako se novi kaiš malo rastegne odnosno opusti.

                          za to treba celih 2 minuta posla, ali je procedura obavezna.


                          usavršena varijanta ima obostrano nazubljeni zupčasti za balans osovine, zatim klasični zupčasti, 3 rolera i 2 španera, i pumpu za ulje koja takodje izigrava roler.
                          zamena svega osim pumpe za ulje je predvidjena na svakih 80,000km a praksa je pokazala da je 50,000km optimalno pošto je dolazilo do havarija.
                          roleri su kombinacija metal plastika i loše su se pokazali pošto je bilo podosta havarija motora.
                          taj "usavršeni" sistem Volvo je još jednom "poboljšavao", što opet nije valjalo, i na kraju ukinuo.

                          to da tako kažem igranje je trajalo 2 pune godine proizvodnje.
                          taj set španera, rolera, kaiševa košta oko 400 evra, i kao što rekoh potraje 50-80,000km.
                          ceo sistem nije solidno napravljen pa su i posledice takve, rizik prebačen na kupca.

                          ja jedino što tu vidim usavršeno je politika prodavanja magle kupcima.

                          imao sam i taj usavršeni sistem i taj klasični sistem.
                          srećom nisam imao havariju "usavršenog " sistema.

                          da li je to opšta moda zahvatila auto industriju pa su ti španeri, roleri, i ostalo postali brže potrošni delovi od svećica

                          više nije ni bitna marka, ideje su slične kako naterati kupce na česte popravke u servisu. samo se to sada zove veliki servis, što je nekada nazivano veliki kvar.

                          da li zaista treba da košta 500 evra ta zamena zupčastog, generalno nebitna marka ?
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • bobances
                            CBC Član
                            • 08.05.2008
                            • 36
                            • beograd

                            #43
                            Ovaj roler je obican lezaj , metalni , celicni uglavnom nije plastican. a sto se tice proizvodjaca ne znam mogu danas da pogledam , ali vidim da svi drze iste marke, barem po kutijama su isti a sta je unutra to ne znam. i svi imaju deklaraciju. jer sad kad sam menjao obisao sam 3-4 radnje za japanska i korejska vozila i svi drze istu marku.

                            Comment


                            • #44
                              Evo kompletnog spiska šta sam ja radio na astri pre dve godine.Svi delovi su original i urađeno je u ovlašćenom servisu.Garancija na delove 2 godine,sledeća zamena za 60.000km ili 5 godina.

                              zubčasti remen
                              pumpa za vodu
                              dihtung pumpe za vodu
                              klizač zub.remena (roler) 2 kom.
                              španer zub.remena
                              semering bregaste 2 kom.
                              semering uljne pumpe
                              +rad
                              ---------------------
                              = 19.650 din
                              Sabrao sam sve stavke na računu od 11.5.2006.
                              Koliko košta ovakav servis naravno da zavisi od marke automobila i gde se radi.Da li se isplati dati toliko novca i biti opušten 5 godina u mom slučaju DA.Posle 2 godine nikakav problem.Neću da trubim opet o ovlašćenim servisima,ali ako Boga ljudi ne igrajte se sa falš delovima i neka to uradi ozbiljan majstor.Samo neka delovi budu o r i g i n a l n i i da dobijete r a č u n .Ja održavam auto u ovlašćenom servisu i u jednoj radionici koja radi samo opel.U toj radionici sam dobio račun i za uslugu čišćenja EGR ventila ako treba skeniraću ga.

                              Comment

                              • Gavra
                                CBC Senator XXL
                                • 06.03.2008
                                • 2031
                                • Beograd

                                #45
                                Originally posted by Srdjan
                                Jel ti to mene ispitujes sta je razlika izmedju rolera i spanera da vidis da li znam ili da ti naucis?
                                Sta ti mislis?

                                ,
                                Originally posted by Srdjan
                                dakle najobicniji lezaj koji se vrti na nekoliko hiljada obrtaja, nista strasno jer moze da izdrzi strasno vece obrtaje. Sluzi da preko njega ide kais ali nema mogucnost da ga zateze ili olabavi, fiksiran je na jedno mesto i to je to.
                                Zasto mislis da moze da izdrzi mnogo vece obrtaje?
                                Kako je fiksiran na jedno mesto?Kao lezaj tocka koji je pomenuo brickmozda?
                                Ili ima samo 1 sraf u centru i kompletno opterecenje trpi SAM lezaj?
                                Sta ce se desiti ako je predugo stajao na rafu?
                                Originally posted by Srdjan
                                Nigde nisam rekao da ne treba da se menja, i ako on otkaze moze da napravi picvajz, samo sam rekao da nema razloga da bude skup kao sto spaner moze da bude.
                                Razlika izmedju spanera i rolera je SAMO u glavama onih koji stede na kolima.Svako normalan ne pita koliko kosta nego da li je siguran narednih xxxxx km.

                                Da pojasnim:
                                Kupis auto sa xxxxx km,platis ga 6000 eura,znas da ces da ga vozis 3 godine i onda pitas zasto veliki servis kosta 500 eura?????

                                Da li bi TI pustio majstora da ti spanuje zupcasti na vruc motor?
                                Zasto postoje posebne procedure za zamenu kaisa ako je to posao od 35 eura?
                                Ista stvar je sa zamenom zadnjeg semeringa,zasto kosta 150 eura rad kad DEO KOSTA 300 din???
                                Poslednji nek ugasi svetlo

                                Comment

                                Working...
                                X