razleteo se roler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gavra
    CBC Senator XXL
    • 06.03.2008
    • 2031
    • Beograd

    #46
    Originally posted by sw.brick


    da li zaista treba da košta 500 evra ta zamena zupčastog, generalno nebitna marka ?
    DA
    Za neke modele i vise,samo ne zaboravi da 500 eura kostaju svi potrebni delovi i rad.
    Poslednji nek ugasi svetlo

    Comment

    • bobances
      CBC Član
      • 08.05.2008
      • 36
      • beograd

      #47
      Pa mozda treba da kosta 500E, ali kako se to desilo samo meni kako svi ostali koji ne odrzavaju svoje automobile po ovlascenim servisima nemaju ovakve probleme. Pre ovoga sam vozio juga, pa za juga kad sam kupovao delove (bar te neke lezajeve), ne znam da li on ima te spanere, i rolere ,bio sam miran bar 20000km iako znam da njih proizvode razni fuseraji. Sto kaze M-power ja da sam pravio taj lezaj sto mi se raspao izdrzao bi vise od 100 km. Nemoguce da sve radnje drze fush delove, i da ni u jednoj ne treba kupovati.
      Jos plus kad sam odvezao auto kod majstora na reklamaciju on mi jos kaze ma to se meni vec desavalo vise puta i na hyundai-u i na toyoti (kao ne valjaju delovi). Pa mislim stvarno, kako se to desava samo kod njega i samo kad on ugradi deo, taj deo ne valja.

      Comment

      • bobances
        CBC Član
        • 08.05.2008
        • 36
        • beograd

        #48
        Originally posted by M-power
        Kako se raspao. Verovatno do ugradnje...da si ga sam pravio izdrzao bi vise od 100k

        u potpunosti se slazem.

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #49
          Notorna je istina da LOSi majstori IZ STRAHA da ne prezupci redovno pretezu kais.
          Bez obzira sto postoje merne sprave za merenje zategnutosti iskusan majstor ZNA koliko treba da je zategnut. Jednostavno zna, na dodir.

          Niko nije rekao sta se sve to menja sto kosta 500+ eura za ruke i materijal odn. za koji auto tacno.
          I sam materijal zna da kosta na zapadu i vise pa ko se za**** da kupi takav auto, zajebao se. Ovo sve SAMO za set a ne i za vodenu pumpu, kao kod nekih, da se odmah razumemo.
          Majstori KOBAJAGI iz predostroznosti predlazu da se menja i na 60k-80k. I ja bi tako sigurno kad bi imao koristi od toga.
          Prvo. Procitajte na koliko fabrika preporucuje zamenu i to je mera. Ne zaboravite da se nece pokidati ni za duplo vise kilometraze normalne voznje ako je set kvalitetan. Znaci. SVE je predvidjeno i ostavljena ogromna rezerva.
          I drugo. Odaberite dobrog majstora i platite ga sa zadovoljstvom. Ne birajte SERVIS vec MAJSTORA. To nije isto. Sta je ko ikada imao od reklamacije? Maltretiranje samo i gubitak vremena a mozda i para zbog cekanja na auto, mozda i slepovanje itd. Ne daj boze nikome.
          I jos nesto. Ko jos ne zna neka pogleda na netu za koliko su obrtaja "obicni" lezajevi pa kad vidite da nisu ni za 10 000 nego za 7-800 i jos ako su i ti losi... Svako zasto ima svoje zato.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #50
            DA
            Za neke modele i vise,samo ne zaboravi da 500 eura kostaju svi potrebni delovi i rad
            ajde ako ti nije teško obrazloži za delove, šta doprinosi da toliko koštaju ?

            površinska obrada- pozlaćeni nisu pa da košta.
            nisu komplikovani za izradu, rade se u milionima komada i hiljadama verzija, već desetinama godina.
            tehnologija izrade odavno savladana, nema troškova razvoja koje treba naplatiti.

            zanima me šta zaista košta toliko koliko košta ?

            za rad, ok i mogu da razumem za motore i aute gde je do besvesti iskomlikovano u konstrukciji pa umesto 20 minuta treba 2 i po sata za zamenu zupčastog.

            jasna mi je namera za ovlašćene servise proizvodjača, da se nabiju radni sati i preko toga "odere" kupac proizvoda.

            znam da za neke aute se motor čak mora skidati sa nosača motora, odnosno vaditi da bi se uopšte prišlo kaišu.

            samo kažem da to tako ne mora, i mislim da se veštački tako sklapa sve u celinu da što više oteža tu običnu i prostu operaciju (tako bi trebalo da bude, a očito je sve menja kod modernih motora).

            moje pitanje je bilo šta zaista tu košta baš 500 eura a ne recimo 100 eura.

            kaiš je oko 5 eura manje više nebitno koji model i marka auta u proizvodnji.
            španer možda 20 evra, a i to je mislim ohoho odokativno sa velikom rezervom.

            roler 5-10 evra po komadu.

            sve zajedno, niti 50 evra iliti 80 dolara ni u ludilu ne može da košta više da se napravi za iole neki model koji se serijski ( u milionima komada) proizvodi.

            ne pričam o maloprodajnim cenama, procenjujem koliko realno košta danas u odnosu na to koliko je koštalo ranije za te delove, i da li je to opravdano ili prosto eto može se pa deri.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #51
              Notorna je istina da LOSi majstori IZ STRAHA da ne prezupci redovno pretezu kais.
              Bez obzira sto postoje merne sprave za merenje zategnutosti iskusan majstor ZNA koliko treba da je zategnut. Jednostavno zna, na dodir
              potpuno se slažem.
              a i da pitam.

              nekada jako davno se zupčasti tako zatezao, ručno majstor to zateže.

              malo manje davno zatezanje zupčastog je španerima poluautomatizovano i majstor nema tu šta da razmišlja, niti može da utiče na dotegnutost.
              samo da pravilno postavi kaiš u početni položaj, i posle proveri da li je faziranje "leglo" kako treba.

              još manje davno, zupčasti je komplet samopodešavajuće, tj kaiš /lanac se sam doteže po potrebi bez ikakve iontervencije majstora, vozača, bilo koga. to je uvedeno pre jedno 20tak godina na evropskim modelima

              postoji li neki motor konstruisan u zadnjih 10 godina kome majstor podešava zategnutost zupčastog, odnosno nije sistem automatik ?


              ili je to privilegija još uvek samo srednje i više takozvane klase vozila
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Gavra
                CBC Senator XXL
                • 06.03.2008
                • 2031
                • Beograd

                #52
                Skoro 35% planete zivi od auto industrije!!!!!!!!!!!!!
                Mora da kosta,isto kao sto racunari stalno poskupljuju,tako i automobili dobijaju novu standardnu opremu...

                Ko je rekao hocu 16V?
                Hocu 150kw?
                Hocu automatsku klimu?
                Hocu da bude tih?
                Hocu da imam AIRBAG?
                Hocu da bude lep i udoban?
                Hocu da ESP pazi na moje greske?
                Hocu da se sami pale brisaci i svetla?
                Hocu da se otkluca cim mu pridjem a ne guram kljuc u bravu?

                Mogu ovako bar 5 strana,poenta je jasna....
                Kupac trazi =Kupac placa

                Zato pre nego sto pocne kuknjava kako se nesto desilo treba naci uzrok,zasto se desilo?U ovom slucaju je neko hteo da ustedi 400 eura....
                Misli da je ustedeo a verovatno svaki put kad krene na posao trese se da li ce da stigne klip ventile ili nece,pa mozda jos i na gazeli ujutro,a slep je skup,pa ce majstor da ga odere,pa taxi 5 dana dok se ne zavrsi auto....

                Kada dodje vreme za veliki servis,svako je dao 70- 100% vrednosti auta za gorivo,ako ne moze da da jos 5-10% za motor ne treba da se vozi,nego lepo kupi konja,vodi na pasu i ne misli o pumpi za vodu i spanerima...
                Poslednji nek ugasi svetlo

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #53
                  Mora da kosta,isto kao sto racunari stalno poskupljuju,tako i automobili dobijaju novu standardnu opremu...

                  Ko je rekao hocu 16V?
                  Hocu 150kw?
                  Hocu automatsku klimu?
                  Hocu da bude tih?
                  Hocu da imam AIRBAG?
                  Hocu da bude lep i udoban

                  sve je to stara oprema, stara više od 20 godina u auto industriji i pri tome jako jeftina za napraviti.

                  računari stalno pojeftinjuju, i to drastično.

                  danas lap top košta 300-1000 evra, pre 15 godina koštao je kao Mercedes E klase novi gotovo isto.


                  sve što si pobrojao su manje više kozmetički dodaci koji nemaju mnogo dodira sa samim motorom, i cenom koštanja rolera, španera ili kaiša.

                  šta se to toliko promenilo u proizvodnim troškovima, i da li uopšte jeste skuplja danas proizvodnja tih komponenti.

                  ili je samo cena promenjena ?

                  nije ovde pitanje da li neko ima ili nema para, očigledno je čim poseduje auto da su pare tu.

                  više je razmišljanje da li je realno i normalno da se nešto prosto, jeftino, i odavno najobičnija stvar (pre) prodaje po višestruko uvećanim cenama pre svega radi oligiopolskog dogovaranja najvećih a po džepu potropača.

                  možda i zato toliki otpori na sve moguće i nemoguće načine da se ukoči, spreči, razvoj i širenje Kineske i Indijske auto industrije koja donosi sasvim nove vetrove u pogledu cena kako novih automobila tako i cena delova- troškova održavanja.


                  nego, ne reče šta sadrži tih 500 evra zamene kaiša ?
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Valent Vudriga
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 2778
                    • USA

                    #54
                    If I may..............

                    Prizemljite ovaj dijalog. Prije svega, ne znamo tocno iz kog razloga je doslo do loma. Mozda majstor, mozda dijelovi, mozda obadvoje.

                    Ovdje u USA, radjeni su modeli s plasticnim rolerima i nisu se pokazali dobro. Zamjenski kompleti dolaze s metalnim rolerima.

                    Preporucljivo je odabrati kvalitetne dijelove, a narocito na motorima koji lome ventile.

                    Sto se cijene tice, relativno prema modelu, ne mijesajte voce. Audi A4 s V6 motorom prelazi cijenu od 500E. Normiran je na nekih 6 sati, plus dijelovi. Za mali fordov motor vrijedi drugi arsin.

                    Na USA trzistu postoji velika ponuda jeftinijih dijelova. Cijena i kvalitet i ovdje idu skupa. S obzirom da ovdje garaze daju garanciju na ugradjene dijelove, nije nam u interesu da radimo isti posao dva puta zbog losih dijelova.

                    Jucer sam imao slucaj gdje je je novi kompjuter bio neispravan. Jeste da je prodavach zamijenio isti besplatno, no tko ce platiti za onaj neugodni moment kad moram sumnjati u svoju dijagnozu i vrijeme da se potvrdi da je novi kompjuter neispravan.

                    Zubcasti remeni moraju odgovarati odredjenim standardima. Cesto duzina ne odgovara, ili zubi nisu dobro profilirani. Sumnjam da ce ce jeftini remeni iz Kine ikada biti rjesenje.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #55
                      ko je pominjao uopšte jeftine delove iz Kine, ja sam pričao o najnormalnijim zapadnim firmama.

                      Gates je USA firma ako se ne varam.
                      njihov remen košta od 4-8 evra, možda još koji evro gore- kako koji.

                      nema nikakvog razloga da taj isti remen izvadjen iz magacine dilera košta 50 ili 170 evra sa stanovišta razlike u kvalitetu osim čisto marketinško finansijske politike tj odnosa same fabrike, dilera i servisera postavljenih prema kupcu auta.

                      ista stvar je i sa svećicom, uljem ili gumom.

                      zato i diskutujemo u vezi opravdanosti sadržaja pomenutih 500 evra za Hyundai model motora.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Valent Vudriga
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 2778
                        • USA

                        #56
                        ko je pominjao uopšte jeftine delove iz Kine, ja sam pričao o najnormalnijim zapadnim firmama.
                        Mozda sam krivo shvatio.

                        Gates je USA firma ako se ne varam.
                        njihov remen košta od 4-8 evra, možda još koji evro gore- kako koji.
                        Remeni se ovdje krecu negdje izmedju $15 i $30 USA u velikoprodaji.

                        nema nikakvog razloga da taj isti remen izvadjen iz magacine dilera košta 50 ili 170 evra sa stanovišta razlike u kvalitetu osim čisto marketinško finansijske politike tj odnosa same fabrike, dilera i servisera postavljenih prema kupcu auta.
                        Diskutabilno.
                        Mali serviser nema puno utjecaja na velikoprodajnu cujenu. S druge strane, da bi bio profitabilan mora naplatiti i svoju marzu. Ovdje je ciljna
                        prosjecna marza 100%, ili duplo od nabavne cijene, s tim da se roba od $1 naplacuje cetverostruko, a nakon toga marza se progresivno smanjuje.
                        Kad musterija donosi svoje dijelove, sto vecina servisra ne prihvata, povecava se cijena rada da bi se nadoknadila razlika. Posto se cijene formiraju na osnovu troska poslovanja, identican dio ce imati razlicitu cijenu zavisno od lokacije garaze te mnogih drugih faktora.
                        Na primjer. Jedan mehanicar radi isti posao za 100 jedinica. Koristi se primitivnim alatom, nema namjeru da raste, radi u zabitom podrucju, zadovoljan je minimumom.
                        Drugi je na lokaciji gdje je gradnja skupa, poreska osnova veca, kupuje
                        potrebnu opremu, obrazovanje............itd. Dali on moze raditi isti posao za 100 jedinica, dali on moze prodavati dijelove po istoj cijeni?
                        ista stvar je i sa svećicom, uljem ili gumom.
                        Ista stvar je sa svakom robom ili uslugom na kugli zemaljskoj. Cak se i novac kupuje i prodaje. Cijeli mehanizam formiranja cijena je izvan utjecaja servisne radnje. Radnja mora brinuti o vlastitom opstanku.

                        zato i diskutujemo u vezi opravdanosti sadržaja pomenutih 500 evra za Hyundai model motora.
                        Quote:
                        DA
                        Za neke modele i vise,samo ne zaboravi da 500 eura kostaju svi potrebni delovi i rad
                        Kljucne rijeci u gavrinom komentaru su "za neke modele". Ne odnose se direktno na Hyundai, vec su bile u kontekstu teze o koristenju jeftinih dijelova. Radna norma za remen elantrinog motora je 3.3 sata. Niti bi sve radnje trebale imati istu cijenu za ruke, niti za dijelove.

                        Comment

                        • JAPANX
                          CBC Senator XXL
                          • 10.08.2006
                          • 2159
                          • Beograd

                          #57
                          ja bih samo voleo da znam koji je to majstor i koji su delovi(firma) i gde su kupljeni

                          toliko...

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #58
                            Gates je USA firma ako se ne varam.
                            njihov remen košta od 4-8 evra, možda još koji evro gore- kako koji.

                            Remeni se ovdje krecu negdje izmedju $15 i $30 USA u velikoprodaji
                            možda je neki lokalni fenomen u tvom kraju sa tim VP cenama koje navodiš.

                            na primer, ceo set semeringa i zupčastog zajedno, dakle komplet od firmi Continental i Elring košta 9,4 evra. maloprodaja.

                            http://www.fcpgroton.com/product-exec/p ... ory_id/203

                            ili
                            http://www.autopartsworld.com/1992_volv ... parts.html

                            5,56 euro
                            GoodYear, Conti dakle nisu neki levi kineski brendovi.

                            za Fordove 7,85 eura
                            http://cgi.ebay.ie/GATES-powergrip-TIMI ... m153.l1262

                            itd..

                            možda se i pravi u Kini to ne znam a i ne zanima me geografija, sve dok piše ime i proizvodjač stoji iza kvaliteta svoje robe.


                            Gates zupčasti remen košta ovde u Srbiji sa carinom, transportom, porezima, maržama malo prodajna cena 9-11 eura kako gde.

                            slično je i za Conti, Roulunds je još jeftiniji, pa čak i Bosch nevezano za marku i model automobila.

                            najskuplji kaiš za koji znam je oko 35 eura za ultra retke modele automobila kod nas koji su malobrojni.

                            izrada kaiša je potpuno ista za sve marke, od jedne dugačke rolne seče se ne meru, zavaruje, pakuje u ambalažu i lepi nalepnica za koji je auto namenjeno.

                            cena izrade je ista, da ne kažem identična.

                            nesporno je da serviser i trgovac imaju neku zaradu i da se bave biznisom zbog zarade.

                            i novac se takodje kupuje i prodaje ali nije normalno da je kamata za pozajmljivanje novca 90%, tj marža na osnovnu cenu, to se valjda podrazumeva i ovde i kod tebe u USA.

                            ne vidim zašto bi bilo normalno da serviser naplaćuje +100% na cenu rezervnog dela kada već naplaćuje svoj rad tj uslugu.


                            navodiš da je norma 3 i nešto sati.
                            neka je i punih 4 sata, ovde je radni sat bruto od 20-40 evra.

                            znači, 80-160 evra maksimalni trošak za uslugu.

                            u toj ceni je sve što si pobrojao, i razvoj i troškovi, i zarade, i komunalije i porezi, sve pokriveno.

                            cena delova koja je realna u nabavci tog servisera ne dostiže 50 evra , potpuno sam uveren.

                            to je ukupno delovi+ rad 150-200 evra.

                            kako najstaje razlika do 500 evra koji se često pominju kao reper za taj posao.

                            samo pitamo, šta sadrži po stavkama ta cena od 500 evra -ovde u Srbiji - pa ćemo možda i lakše da svarimo priču da to tako mora a sve jeftinije je neki fuš posao.

                            ja i dalje sasvim opravdano verujem da se u ovom slučaju rolera koji košta 20tak evra ne radi o nekoj bagatela ceni i time nekoj fuš robi apriori iz razloga što takve cene jesu uobičajene u svetu u slobodnoj prodaji van dilerske proizvodjačeve mreže.

                            pitanje je zašto se raspao roler, cena ne ukazuje kao jedini faktor na moguće objašnjenje po mom shvatanju.


                            da li bi se isto dogodilo da je taj isti identičan roler kupljen kod dilera po ceni od 120 eura, šta je tvoje mišljenje ?


                            pomenuto je ovlaš i pitanje koliko je roler ili španer stajao na rafu u prodavnici ili magacinu. kakve pa to veze ima ??

                            nisam čuo do sada da vremenskim protokom ležaj gubi svoja svojstva, da stari, da se "troši" ili slično


                            šta kaže praksa, koliko često se dogodi da se razleti roler posle 100 ili 500km vožnje svejedno...?
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment


                            • #59
                              Brick,
                              Da li mi znamo ko je proizvođač zubčastog remena,rolera ili celog seta za hyundai elantru?Možda nije ni jedan od tih koje si naveo.Kada kupiš deo u maloprodaji autodelova po tim cenama da li dobiješ garanciju?Ako se deo bez garancije ugradi u radionici koja ne daje garanciju šta dobijemo kao rezultat?Aftermarket ne mora biti kvalitetan kao originalni deo.Ti si se ograničio na cenu delova čoveku se razleteo roler na autu sa potencijalnom teškom havarijom na motoru.Da li je vredno toga?

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #60
                                Da li mi znamo ko je proizvođač zubčastog remena,rolera ili celog seta za hyundai elantru?
                                znaš i sam da čekamo tu informaciju.

                                Kada kupiš deo u maloprodaji autodelova po tim cenama da li dobiješ garanciju?
                                da naravno, 24 meseca uobičajena euro garancija ili skraćeni rok od 12 meseci.
                                garancija u trgovini je nešto što se samo po sebi podrazumeva da ulazi u cenu.

                                Ako se deo bez garancije ugradi u radionici koja ne daje garanciju šta dobijemo kao rezultat
                                kako to misliš ?
                                svaki deo ima garanciju.
                                svaka radionica daje garanciju.

                                to je regulisano po sili zakona i ne postavlja se pitanje hoće ili neće.

                                koliko znam rečeno je da kupljeno u radnji, pa ovde nije priča o nekim ilegalnim poslovima i radovima.

                                Aftermarket ne mora biti kvalitetan kao originalni deo
                                saglasan.
                                ja pričam da je cena izrade ista ili gotovo ista kada se radi o aftermarket delovima od inače OEM fabrika, od kojih sam neka imena pomenuo.

                                Ti si se ograničio na cenu delova čoveku se razleteo roler na autu sa potencijalnom teškom havarijom na motoru.Da li je vredno toga?
                                ja kažem da cena koju neko naplati ništa posebno ne znači, i da ako nešto košta 5 puta skuplje na mestu A u odnosu na mesto B a za identičnu robu nema uticaja na sam kvaliet izrade dotičnog dela.

                                priča oko pumpanja cena delova je manje više univerzalna i ne odnosi se samo na roler i samo na Hyundai delove.

                                zar nije vredno truda razmotriti o čemu se radi, da li je uzrok razletanja rolera baš i jedino sama cena ili ima tu i drugih faktora.

                                da li se taj isti roler ne bi raspao da je kupljen kod drugog trgovca po drugoj ceni ?

                                znamo da je mali broj uvoznika a posle se prodaje po različitim cenama roba jedna te ista na više maloprodajnih mesta.

                                kažem da navodno mala cena nije tako mala, i da ne vidim da se možemo ograničiti na cenu kao uzrok havarije rolera koji je uz to kako smo saznali i od metala.

                                verujem da je potpun uporediv trošak proizvodnje rolera za Hyundai, VW, ili Fiat svejedno i da razlika u prodajnoj ceni je trgovačkog karaktera a ne nužno i zbog različitog koštanja pri izradi.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X