razleteo se roler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valent Vudriga
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 2778
    • USA

    #61
    možda je neki lokalni fenomen u tvom kraju sa tim VP cenama koje navodiš.
    Remen za 2001 Elantru ovdje dodje $31.88. Mozes ga kupiti za manje preko neta, no kad platis putarinu dodje na isto ili vise.
    možda se i pravi u Kini to ne znam a i ne zanima me geografija, sve dok piše ime i proizvodjač stoji iza kvaliteta svoje robe.
    Tu se slazemo.
    Gates zupčasti remen košta ovde u Srbiji sa carinom, transportom, porezima, maržama malo prodajna cena 9-11 eura kako gde.
    Koliko bi kostao remen za doticni Hyundai?
    najskuplji kaiš za koji znam je oko 35 eura za ultra retke modele automobila kod nas koji su malobrojni.
    x2 = 70e
    izrada kaiša je potpuno ista za sve marke, od jedne dugačke rolne seče se ne meru, zavaruje, pakuje u ambalažu i lepi nalepnica za koji je auto namenjeno.
    S dogmatskim stavom tesko je argumentirati. Ja vise vjerujem kolektivnom prakticnom iskustvu ljudi koji rade ovaj posao decenijama.
    Praksa je pokazala da ima razlike u kvaliteti i performansama remenja.
    Ovdje postoji dovoljno izvjestaja o nedostatnosti pojedinog remenja. Ljudi kupe aftermarket proizvod (od Gates-a) i imaju probleme sa bukom, ili razvodom ventila. Nakon instalacije tvornickog remena problem rijesen.
    cena izrade je ista, da ne kažem identična.
    ???
    nesporno je da serviser i trgovac imaju neku zaradu i da se bave biznisom zbog zarade.
    Da, to je lako prihvatiti. Problem je u marzi na dijelove i pitanje je zasto?

    i novac se takodje kupuje i prodaje ali nije normalno da je kamata za pozajmljivanje novca 90%, tj marža na osnovnu cenu, to se valjda podrazumeva i ovde i kod tebe u USA.
    [quote:2rtkib8j]ne vidim zašto bi bilo normalno da serviser naplaćuje +100% na cenu rezervnog dela kada već naplaćuje svoj rad tj uslugu.
    [/quote:2rtkib8j]
    Vrlo dobro pitanje. Ne mora serviser naplacivati ni cent marze, no u tom slucaju morat ce naplacivati ruke po nekom drugom arsinu. Morat ce dici cijenu na odredjeni nivo koji ce podrzavati odrzavanje i razvoj biznisa kao i njegov tekuci trosak. Osim toga, svaki novi serviser dolazi na vec definirano trziste i mora konkurirati u danim uvjetima. Recimo da se isti odrekne marze na dijelove, gdje bi zavrsio? Ako bi digao cijenu rada, sto bi se desilo? Sve bi musterije pogodno zaboravile da se odrekao marze i rekli mu da svi ostali naplacuju samo toliko i toliko.

    Tolika je buka na servisere oko cijena, dobijem dojam da su svi milioneri.
    navodiš da je norma 3 i nešto sati.
    neka je i punih 4 sata, ovde je radni sat bruto od 20-40 evra.

    znači, 80-160 evra maksimalni trošak za uslugu.

    u toj ceni je sve što si pobrojao, i razvoj i troškovi, i zarade, i komunalije i porezi, sve pokriveno.

    cena delova koja je realna u nabavci tog servisera ne dostiže 50 evra , potpuno sam uveren.

    to je ukupno delovi+ rad 150-200 evra.
    Ovdje bi taj posao kostao $220 EURA.
    kako najstaje razlika do 500 evra koji se često pominju kao reper za taj posao.

    samo pitamo, šta sadrži po stavkama ta cena od 500 evra -ovde u Srbiji - pa ćemo možda i lakše da svarimo priču da to tako mora a sve jeftinije je neki fuš posao.
    $500 nije navedeno kao cijena za doticni model. Gavra se nije najbolje odrazio u tom slucaju.

    ja i dalje sasvim opravdano verujem da se u ovom slučaju rolera koji košta 20tak evra ne radi o nekoj bagatela ceni i time nekoj fuš robi apriori iz razloga što takve cene jesu uobičajene u svetu u slobodnoj prodaji van dilerske proizvodjačeve mreže.
    VP cijena kompleta je ispod 50 E. Opet, ne zaboravi da trzisni uvjeti traze da se ta cijena uveca.
    sw.brick:
    pitanje je zašto se raspao roler, cena ne ukazuje kao jedini faktor na moguće objašnjenje po mom shvatanju.
    VV':
    Prije svega, ne znamo tocno iz kog razloga je doslo do loma. Mozda majstor, mozda dijelovi, mozda obadvoje.
    da li bi se isto dogodilo da je taj isti identičan roler kupljen kod dilera po ceni od 120 eura, šta je tvoje mišljenje ?
    Ovdje se vec toliko operira na osnovu raznih hipoteza da ne moram ja dodavati jos jednu. Mogucnosti su visestruke
    pomenuto je ovlaš i pitanje koliko je roler ili španer stajao na rafu u prodavnici ili magacinu. kakve pa to veze ima ??
    nisam čuo do sada da vremenskim protokom ležaj gubi svoja svojstva, da stari, da se "troši" ili slično
    Zanemari.
    šta kaže praksa, koliko često se dogodi da se razleti roler posle 100 ili 500km vožnje svejedno...?
    Ako je roler od plastike i od sumnjivog proizvodjaca, uvijek postoji mogucnost defekta. Mehanicar je mogao ostaviti i nedotegnute rolere, tko zna. Zato sam predlozio da se diskusija malo prizemlji.

    Meni je jednom pobjegla podloska s poklopca remena i zaglavila se izmedju remena i zubcanika. Musterija ceka dok ja pokusavam upaliti motor. Naravno, bum kres i ostali zvuci. Odose ventili. Napravljeno pod garancijom sljedeci dan.
    Iz istog razloga ja predlazem da musterije ne kupuju svoje dijelove, a da serviseri, uz prodaju svojih dijelova, ponude neku postenu garanciju, te da musterijin izbor servisa (ili mehanicara) bude zasnovan na sveukupnoj ponudi i kvalitetu usluge. Na taj nacin servisi bi konkurirali na istoj osnovi.

    _________________

    Comment

    • JAPANX
      CBC Senator XXL
      • 10.08.2006
      • 2159
      • Beograd

      #62
      svaki deo kupljen u ranji, sa racunom ima i garanciju od 6 meseci kako to i zakon nalaze osim ako to nije posebno navedeno i u tom slucaju se samo garancija moze povecati.. primer amortizera sa garancijom od 24 meseca.

      u hyundai originalnom pakovanju kaisa(originalu) nalazimo kais marke gates.. spaneri su valeo korea ali po znanju sta se prodaje na nasem trzistu, spaner koji je japanske ili korejske proizvodnje je kvalitetniji nego neki tzv nemacki optimal ili rouville ili neki shatro italijanski..

      zato me zanima koji je spaner upotrebljen i koji mu je "majstor" dosao glave.. ko zna, moda je morao da legne uz pomoc cekica pa je dobio luft

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #63
        Koliko bi kostao remen za doticni Hyundai?
        ne znam da li za dotični, primer cene za Hyundai 19,04 €. maloprodajna cena 3-4ta ruka prodaje.
        Gates 5479xs model.

        Ovdje postoji dovoljno izvjestaja o nedostatnosti pojedinog remenja. Ljudi kupe aftermarket proizvod (od Gates-a) i imaju probleme sa bukom, ili razvodom ventila. Nakon instalacije tvornickog remena problem rijesen.
        kvalitet delova u USA je opao znatno u odnosu na ranije i to nije ništa novo. taj fenomen nije toliko izražen u Evropi, i ovde ne prolazi takav odnos proizvodjača, bilo kog.
        roba druge klase kvaliteta mora da bude tako i označena.

        kao što sam već rekao a ti potvrdio, Gates ili bilo koje drugo ime, pitanje geografije i koji je robot sekao i vario rolnu tokom proizvodnje ne smatram bitnim.
        brigu oko izrade ima proizvodjač. to nije nikakva dogma, uobičajeni današnji standardi kvaliteta koji se očekuju od brendiranog proizvoda.

        niej nepoznato da Mercedes iz USA, ML serija, je nedovoljnog kvaliteta izrade u odnosu na evropsku izradu a koliko se sećam dolazi iz Alabame. o Fordovima i da ne pričamo, koje su razlike USA vs Euro proizvodnje.

        cena izrade je ista, da ne kažem identična.

        ???
        pa raspitaj se kako se pravi kaiš. ja sam bio u fabrici (sadašnji Goodyear je vlasnik pogona) video kompletan proces izrade i znam da cena proizvodnje ne zavisi od pakovanja na kome će pisati ime brenda.

        potpuno je isto i kod Gates, Conti, nekada Pirelli itd.

        Vrlo dobro pitanje. Ne mora serviser naplacivati ni cent marze, no u tom slucaju morat ce naplacivati ruke po nekom drugom arsinu. Morat ce dici cijenu na odredjeni nivo koji ce podrzavati odrzavanje i razvoj biznisa kao i njegov tekuci trosak

        odgovor na tu dilemu koju imaš je već postignut na tržištu, specijalizacija poslova.
        serviser već odavno naplaćuje ruke po podignutim cenama, naveo sam ti neke ovdašnje cene tj raspon cena.
        prosečna satnica rada u Srbiji je oko 2,6 €. toliko vredi prosečan radnik.
        serviser naplaćuje 25-40 € bruto što kada odbiješ sve to što si pomenuo svodi se na 8-15€ za sam rad.

        to je 4-7 puta, tj i do 600% više od proseka vrednosti rada.

        samo ruke majstora.

        Tolika je buka na servisere oko cijena, dobijem dojam da su svi milioneri.
        pa i jesu, godinama unazad ta branša je bila poznata po extra prihodima.
        šta misliš zašto toliko ima servisera ako nije atraktivno po zaradi

        ni poenta je nešto drugo, trgovci su specijalisti za trgovinu a to nisu serviseri. svako treba da se bavi svojim poslom i da tu traži izvor prihoda.

        serviseru ne treba da preprodaja delova bude osnova biznisa.

        kao što niti trgovac ne treba da proda deo za 50€ a onda usput da ponudi uslugu ugradnje za 4€ pa i na tome da traži dodatak na maržu.

        svako zanimanje je specijalnost za sebe, i prodaje se veština tog zanimanja odnosno rad.

        nažalost to nije uvek moguće pogotovu kod nas posle svega preživljenog u ekonomiji zemlje ali USA su nešto sasvim drugo i tamo tržište daleko aktivnije reguliše iznose marži.
        naveo sam primer, probaj u USA da formiraš banku koja će imati maržu od 90% na svoju robu tj novac koji pozajmljuje.
        isto tako niti serviser ne može u današnje doba da očekuje 90% marže na delove.

        jasnije

        $500 nije navedeno kao cijena za doticni model.
        u pravu si, nije 500 $ već 800 $ kao neka prosečna cena ovde u Srbiji.

        za dotični model je ostala ograda da možda košta i više, koliko više nismo pominjali.

        ako ti kažeš da košta vrednost posla u USA 220 € što je nekih 350 $ a ovde u Srbiji se za traži 800 $, ja sam pitao šta sadrži razlika od 450$ koja se ovde plaća extra.

        da li su to ruke, delovi, porezi, šta to vredi sve ukupno 800 $ u tom poslu zvanom zamena kaiša i pratećeg odnosno veliki servis.

        možda i vredi 800$ danas ono što je vredelo 200 $ ne tako davno na sličnim automobilima, ja to ne znam pa pitam.

        ali dozvolićeš da imam pravo da sumnjam da zaista mora da košta set zupčastog i rad kao paket po ceni od 800$ kao minimumum da se ne razleti roler, inače niža cena tipa 400 ili 300$ je već težak rizik, fuš i neki katastrofa bagatelni i sumnjivi delovi.
        da li je baš tako ?

        moja računica kaže da delovi koštaju reda 50tak €, rad košta recimo 4 sata po 30 € što je 120€ odnosno ukupno 170€.

        tj nekih 270 $, ajde da dodamo ulje i filter još 30$.

        sve zajedno maximum 300 $ ili nešto manje od 200 €.

        i pri tome serviser ima zaradu, trgovačku maržu u normalnim okvirima i verovatno zadovoljnu mušteriju.

        od ljudi koje znam kao privatne vlasnike, 95+% ne ide u ovlašćeni servis za redovno i vanredno održavanje svojih vozila.
        upravo zbog dranja sa višekratno, po 400-500%, uvećanim cenama od uobičajenih ovde u lokalu za rad.

        svako bi rado pre poverio posao serviseru u ovlašćenom servisu kada bi njegova cena bila recimo +30% viša radi toga što je ovlašćen, obučen itd.

        tih 30% skuplji rad je prihvatljiv većini vlasnika.
        ali 300% više nije prihvatljivo.

        stoga servisi zvrje prazni, izmišljaju nekakve akcije sa prodajama delova umesto da klijente privlače kvalitetom i cenom svoje primerne delatnosti, tj održavanja i servisiranja vozila.

        pričam o lokalnom ovdašnjem odnosu cena rada tj radnika poredjenjem servisera sa ostalom radnom populacijom.

        no, kako je servisera postalo previše za mali broj klijenata, tako su i cene krenule nizbrdo kod slobodnih van lanca....godinama se broj servisera povećavao jer je bilo atraktivno sa puno uvezenih polovnih kola nakon 2001-ve godine, što ti kažeš milionerski posao, i balon se naduvao.

        sada se balon prazni kako ima više prodatih novih a manji broj se uvozi.
        kod novih auta ima manje potrebe za serviserima dok su još novi.

        isto tako je i sa autogas ugradnjom.
        bilo je malo servisera, načulo se da je to "milionerski" posao pa je postalo atraktivno i onda su majstori za auspuhe, električari, "pekar, lekar, apotekar,..." naprasno postali majstori za gasne sisteme.

        i....odjednom na svakom ćošku autogas servis, cene rada se srozale.

        verujem da ćeš se složiti da je ugradnja autogasnog sistema u auto po obimu i zahtevnosti veći posao od zamene zupčastog.
        zamisli da serviser autogasa zatraži 1,500 $ kao naknadu za taj posao, što je minimum 8 sati.

        zamena zupčastog 700 $ bez delova kao naknada za nekih 3 1/2 sati rada.

        taj serviser autogasa koji naplati kod nas na tržištu 1,500$ ugradnju gasa samo za ruke, mislim da zaslužuje medalju za sposobnosti.

        da ne bude zabune, pričamo o maržama tipa 100% za premeštanje delova iz jedne kutije u drugu kao standardu koji je (ne)prihvatljiv na tržištu ovde.


        daleko smo mi od takvih cena još podosta godina, i stoga meni je potpuno neshvatljivo to oko 300-400% dodatka marže na neto cenu materijala kod naših ovlešćenih servisera.

        VP cijena kompleta je ispod 50 E. Opet, ne zaboravi da trzisni uvjeti traze da se ta cijena uveca
        pokušao sam da opišem stanje tržišta, i koliko prosečan vlasnik auta sa prosečnih 2,5-3 € po satu zarade na svom poslu očekuje da plati tu uvećanu cenu.

        Ako je roler od plastike i od sumnjivog proizvodjaca, uvijek postoji mogucnost defekta. Mehanicar je mogao ostaviti i nedotegnute rolere, tko zna. Zato sam predlozio da se diskusija malo prizemlji
        u pravu si da ne znamo uzrok.
        znamo da je rečeno da je roler od metala, proizvodjača ne znamo ali znamo da je plaćen po realnoj tržišnoj ceni koštanja preko zvaničnih regularnih kanala prodaje.

        možda je taj primerak rolera sa fabričkom greškom, možda mehaničar nije uradio posao po pravilima u svemu, to sve još ne znamo.

        ja pričam generalno, o situaciji ovde u Srbiji i cenama delova ovde u Srbiji.

        te cene su takve da nabavka po 50€ za set ni po čemu ne upućuje da se radi o nekoj bofl robi u odnosu na npr 400€ kod servisera koje uključuju tu istu ili vrlo sličnu po kvalitetu robu / proizvodjača.

        tvrdim da je npr cena kaiša od 150€ kod ovlašćenog servisera naduvana pre svega zbog marži a ne zbog izrazito višeg kvaliteta u odnosu na onaj kod trgovca u radnji od 15€.

        takve marže su na duži rok ovde u Srbiji neprihvatljivo visoke i ne vidim kako će se zadržati sa daljim otvaranjem našeg tržišta po pitanju još slobodnije trgovine u narednim godinama.

        trudim se da objasnim kako je ovde stanje odnosa cena, i da tih 800$ iliti 500€ za servis zamene zupčastog nije lako progutati kroz objašnjenje da to tako mora ili je jeftinija opcija strahota od nesigurnosti i problema sa delovima- majstorima.

        800$ uopšte nije mala para ovde

        to je neki prosek za marku tipa VW, Toyota i slično a za neke modele u skupljoj kategoriji cena prelazi 1,200$.

        ne znam kako je u SAD stranje vrednosti novca ali zaraditi po jednom autu ovde toliko je svakako isplativo ovlašćenim serviserima.
        da nije ne bi svakog meseca nicalo po 10,000 m2 novih serviserskih garaža i auto salona.

        evo mogu da odem da pitam za moj slučaj koliko bi koštala zamena zupčastog u ovlašćenom servisu, ako te zanima konkretan podatak o ceni.

        za delove znam(o) jer sam naveo cene, da koštaju recimo galantnih 25€ ovde.

        evo da pogadjam, cena delovi+rad je negde u opsegu 400-1,000 $ za moj auto, ukupna bruto sa porezom.
        ako bi uopšte primili auto u rad pošto na novijima još više uzimaju pa je sladje.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Valent Vudriga
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 2778
          • USA

          #64
          Moje vrijeme i brzina tipkanja ne dozvoljavaju opsirnost tvog pisanja, pa cu skratiti.

          kvalitet delova u USA je opao znatno u odnosu na ranije i to nije ništa novo. taj fenomen nije toliko izražen u Evropi, i ovde ne prolazi takav odnos proizvodjača, bilo kog.
          roba druge klase kvaliteta mora da bude tako i označena.
          Nacelno receno, ovdje se vise ne proizvode auto dijelovi. Made in Brazil, Mexico, Taiwan, China, Italy itd. Osim toga, postoji toliko razlicitih trgovackih asortimana i kvaliteta. Jedan te isti model vodene pumpe mozes kupiti u rasponu od tri razlicite cijene koje reflektiraju nivo kvaliteta.
          pa raspitaj se kako se pravi kaiš. ja sam bio u fabrici (sadašnji Goodyear je vlasnik pogona) video kompletan proces izrade i znam da cena proizvodnje ne zavisi od pakovanja na kome će pisati ime brenda.
          Nije potrebno znati. Ti zagovaras ideju da finalna prodajna cijena bude zasnovana na proizvodnim troskovima, ili da marze budu uniformne.
          Sljedeca rasprava bi vjerojatno trebala biti trzisno formiranje cijena.

          Ovdje nema ogranicenja na cijenu usluge i dijelova, bar sto se tice auto industrije. Dakle 100% ili 1000% marza je dozvoljena, jedini uvijet je da se musteriju obavijesti na pocetku sklapanja ugovora. Jedan te isti posao ce imati razlicitu cijenu zavisno od teritorija na kojem se radi te plateznih mogucnosti musterije.
          odgovor na tu dilemu koju imaš je već postignut na tržištu, specijalizacija poslova.
          serviser već odavno naplaćuje ruke po podignutim cenama, naveo sam ti neke ovdašnje cene tj raspon cena.
          prosečna satnica rada u Srbiji je oko 2,6 €. toliko vredi prosečan radnik.
          serviser naplaćuje 25-40 € bruto što kada odbiješ sve to što si pomenuo svodi se na 8-15€ za sam rad.

          to je 4-7 puta, tj i do 600% više od proseka vrednosti rada.

          samo ruke majstora.
          Jedan od mogucih zakljucaka je da garaza moze racunati koliko hoce. Platezna mogucnost musterije ce odrediti cijenu isto toliko koliko i cjenovnik garaze. Sve dok je posao obavljen unutar tehnickih normi, cijenu treba ostaviti dogovoru izmedju musterije i garaze.
          pa i jesu, godinama unazad ta branša je bila poznata po extra prihodima. šta misliš zašto toliko ima servisera ako nije atraktivno po zaradi
          Mozda bi bilo dobro cuti komentar lokalnih servisera. Ovdje ne cvjetaju ruze nikome.

          Da ne duljimo. Ne rece li Krleza da ni medju cvijecem nema pravice?

          Comment

          • bobances
            CBC Član
            • 08.05.2008
            • 36
            • beograd

            #65
            sto se tice marke delova napisacu ih sutra, ne znam napamet. a sto se tice ne kvaliteta delova to mi za sada ne drzi vodu , a evo zasto.
            Napomenuo sam u prethodnim postovima (mozda) da mi i kais alternatora nije bio dobro ugradjen (pola kaisa ide po vodjicama pola po obodu remenice)pa je isecen na pola ali po duzini. kad ga je "majstor" zamenio rekao je da mu tu nesto nije u redu jer kais ide ukrivo, krivo naleze na remenicu od alternatora(nije bio u osi sa drugom remenicom). Stvarno je tako i bilo, ali nije tako bilo dok nisam otisao kod njega. kaze on meni dobro kupi ti kais (posto mi je vratio onaj stari sto je prvi put menjao jer je kao dobar)pa ponovo dodji kod mene da pogledamo zasto to ide ukrivo, po njemu kao sad alternator ne valja. Ja dodjem kuci zavrnem rukave uzmem alat i skinem taj kais alternatora zajedno sa remenicom koja se vrti na istoj osovini kao i ona za servo. (ne znam kako drugacije da objasnim) Kad imam sta i da vidim, ta remenica je bila okrenuta naopko , posto nije simetricna sa obe strane, sa jedne strane ima vece udubljenje, i vise je odbijala kais nego sto treba. Okrenem ja to vratim kako treba, sve stegnem, i nema da fali, sve se vratilo u osu , nema da kais naleze ukrivo, nikakvi vise se zvuci ne cuju....
            Tako da i sto se tice rolera ipak je najvecim udelom majstor kriv, bar sto se vidi iz prilozenih drugih posledica, jer ne verujem da ce lezaj da se razleti tek tako posle 100 km a da nije sa nekom greskom namontiran.
            Sto se tice delova , proizvodjace dobijate sutra.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #66
              Ti zagovaras ideju da finalna prodajna cijena bude zasnovana na proizvodnim troskovima, ili da marze budu uniformne

              niti jedno niti drugo.

              znam da jedino fer cena omogućava dugoročno za obe strane nastavak saradnje.
              zato i pitanje šta sadrži u sebi cena od 800 $ za zamenu zupčastog.

              reagovao sam na tvoju tvrdnju da proizvodni trošak ikvalitet jednog te istog kaiša zavisi od brenda nalepnice ili trgovca koji će ga kasnije prodavati.
              i smatram da se po krajnjoj ceni ne može proizvod kada je jeftiniji smatrati apriori inferiornog kvaliteta iz razloga što glavni deo cene potiče od marketing-trgovinskog troška a ne same proizvodnje.

              nesporno je da može bilo ko da odredi bilo koju cenu za svoj uloženi rad, ali je sporno da ima pravo da svima drugima na tržištu nameće tu svoju odluku kao neku normu.
              a ovde je bila priča, ako košta 500€ onda je pravi majstor i pravi deo a ako košta 200€ onda je to tragedija i katastrofa.

              ne delim takvo mišljenje na osnovu praktičnog iskustva da je cena garant kvaliteta sama po sebi.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Delkan
                CBC Senator XXL
                • 14.06.2005
                • 829
                • 60 km From BG,West

                #67
                Ako imas majstora koji je uspeo da okrene remenicu kontra i to ne primeti,promeni ga.Sada je cela prica malo jasnija...

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #68
                  prvi put čujem da neko skida remenicu zbog posla zamene kaiša.
                  jeli to neka Hyndai specifičnost, ili je ovaj majstor totalno omašio profesiju
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #69
                    Mozda je i video ali ga je mrzelo da to promeni kako treba.
                    Mozda je bio kraj radnog vremena. Mozda...

                    Comment

                    • bobances
                      CBC Član
                      • 08.05.2008
                      • 36
                      • beograd

                      #70
                      Pa naravno da nece vise da me vidi, ali sad nisam siguran ni kako je namestio zupcasti, za sada je sve ok, videcemo.

                      Pa ja stvarno ne znam da li treba da se skida remenica ali on je ocigledno skidao i nije vratio kako treba.

                      Ma kako je mogao da nevidi ili da ga mrzi, pa meni je trebalo to da vratim kako teba 30 min. pretpostavljam da bi njemu trebalo 10min. nego jednostavno covek nezna.

                      Comment

                      • Valent Vudriga
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 2778
                        • USA

                        #71
                        znam da jedino fer cena omogućava dugoročno za obe strane nastavak saradnje.
                        Koja je to fer cijena je pitanje dana. Djavo je u sitnom detalju.
                        zato i pitanje šta sadrži u sebi cena od 800 $ za zamenu zupčastog.
                        Ne bih ni ja platio tu cifru za Hyundai 1.6 l motor, sve dok postoji
                        drugi servis koji ce ponuditi isti servis uz manju cijenu. U slucaju Hyundai-a, serviser je trebao naplatiti vise i uzeti vise vremena da propisno obavi posao. Umjesto toga naplatio je minimalnu cifru i zbrljao posao. Isti takvi serviseri, obezvredjuju rad onih koji rade kvalitetnu uslugu. Otuda reakcija gavre. Ja dobro poznam taj sentiment.
                        reagovao sam na tvoju tvrdnju da proizvodni trošak i kvalitet jednog te istog kaiša zavisi od brenda nalepnice ili trgovca koji će ga kasnije prodavati.
                        i smatram da se po krajnjoj ceni ne može proizvod kada je jeftiniji smatrati apriori inferiornog kvaliteta iz razloga što glavni deo cene potiče od marketing-trgovinskog troška a ne same proizvodnje.
                        Relativnost ove situacije je ocigledna. Apriori kvalifikacija zasnovana na cijeni nebi trebala biti pravilo. S druge strane, kvalitet i cijena idu zajedno u mnogo slucaja. Primjer kugli ili spona volana. Svaka radnja ovdje nudi osnovnu liniju te "high line" liniju koja kosta duplo i traje vise nego duplo.
                        Isto vrijedi za mnoge druge dijelove. Gornji nivo cijena obicno je zapechacen cijenom koju drze dileri.
                        Evo ti mala anegdota u vezi dijelova. Izvadili smo Saab-ov motor da bi zamjenili klip. Pri sklapanju motora instaliran je zadnji semering radilice kupljen preko interneta s ostalim dijelovima, brtvama itd.
                        Po zavrsetku posla imali smo curenje ulja iz podrucja zadnjeg semeringa.
                        Skinemo motor i ustanovimo da nije bilo greske u montiranju, semering nije bio dovoljno fleksibilan. Novi Saab-ov semering, koji je kostao vise je rijesio problem.
                        nesporno je da može bilo ko da odredi bilo koju cenu za svoj uloženi rad, ali je sporno da ima pravo da svima drugima na tržištu nameće tu svoju odluku kao neku normu.
                        I da hoce, ne moze on nametnuti ista.
                        a ovde je bila priča, ako košta 500€ onda je pravi majstor i pravi deo a ako košta 200€ onda je to tragedija i katastrofa.
                        Sumnjam. Nacelno, receno je da previse mala cijena vodi losem rezultatu. Ja to vidim i ovdje. Mnogi manji mehanicari nastoje uzeti posao jeftinom cijenom, a onda razbijaju kosuljice lagera sjekacima, zatezu vijke bez moment kljuca, dijagnosticiraju raskopcavanjem komponenti itd.
                        Ili ne uzimaju dovoljno vremena da bi propisno sklopili sve nazad.
                        ne delim takvo mišljenje na osnovu praktičnog iskustva da je cena garant kvaliteta sama po sebi.
                        Mozda tvoje iskustvo nije dovoljno opsezno. Mene su jeftini dijelovi opekli dovoljno puta i kostali puno novca.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #72
                          S druge strane, kvalitet i cijena idu zajedno u mnogo slucaja. Primjer kugli ili spona volana. Svaka radnja ovdje nudi osnovnu liniju te "high line" liniju koja kosta duplo i traje vise nego duplo
                          ne zaboravi da pričamo o situaciji da jedan te isti dakle apsolutno identičan deo ili što ti kažeš ista linija (isti proizvodjač, isti broj rezervnog dela, isto pakovanje, ista proizvodna traka, na istoj mašini) košta u radnjama različito shodno različitim maržama i drugim -trgovačkim - troškovima.

                          Nacelno, receno je da previse mala cijena vodi losem rezultatu. Ja to vidim i ovdje.
                          ja nigde ne vidim previše malu cenu, naprotiv vidim sasvim uobičajenu prosečnu cenu delova.

                          Citat:
                          ne delim takvo mišljenje na osnovu praktičnog iskustva da je cena garant kvaliteta sama po sebi.

                          Mozda tvoje iskustvo nije dovoljno opsezno. Mene su jeftini dijelovi opekli dovoljno puta i kostali puno novca
                          ne bih rekao, iskustvo je ogromno u hiljadama primera nabavke robe kod trgovaca po različitoj ceni za jednu te istu robu.

                          marža trgovca nikada nije odredjivala kvalitet izrade robe koji je postigao sam proizvodjač.

                          bila marža trgovine na rezervni deo 20% ili 320% kvalitet rezervnog dela u kutiji je jedan te isti i nimalo se ne menja promenom cene koju je trgovac slobodno odredio.

                          isto tako ni visina PDV poreza koji se plaća na deo ne utiče na njegov proizvodni kvalitet.

                          za mene su to čisto administrativne mere lokalnog karaktera koje nemaju uticaj u proizvodnom procesu nekog rezervnog dela.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Valent Vudriga
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 2778
                            • USA

                            #73
                            ne zaboravi da pričamo o situaciji da jedan te isti dakle apsolutno identičan deo ili što ti kažeš ista linija (isti proizvodjač, isti broj rezervnog dela, isto pakovanje, ista proizvodna traka, na istoj mašini) košta u radnjama različito shodno različitim maržama i drugim -trgovačkim - troškovima.
                            Ovdje se to ne dogadja. Sto vise, u mnogim radnjama imaju nesto zvano
                            "uskljadjivanje cijena". Ako ti ponude robu po odredjenoj cijeni, mozes se pozvati na cijenu u drugoj radnji i dobiti snizenje. Konkurencija drzi ravnotezu cijena.
                            ja nigde ne vidim previše malu cenu, naprotiv vidim sasvim uobičajenu prosečnu cenu delova.
                            Da korigiram: Nacelno, receno je da previse mala cijena moze voditi losem rezultatu.
                            Ako se sjecas, ja sam prvi trazio da se dijelovi ne prozivaju dok se ne ustanovi tocno o cemu se radi.
                            marža trgovca nikada nije odredjivala kvalitet izrade robe koji je postigao sam proizvodjač.

                            bila marža trgovine na rezervni deo 20% ili 320% kvalitet rezervnog dela u kutiji je jedan te isti i nimalo se ne menja promenom cene koju je trgovac slobodno odredio.
                            No to ne znaci da ne postoji razlika u kvaliteti izmedju raznih
                            proizvodjacha i njihovih razlichitih linija.
                            Na primjer jedna te ista firma proizvodi ignition module u dvije verzije cijene i kvalitete. Jeftiniji nemaju sve funkcije i ne traju dugo, a cesto ne rade cim se ugrade. Jeftinije vodene pumpe iz Kine imaju bucne lagere cim se instaliraju. Da ne duljim.

                            Sve u svemu, sistem velikoprodaje nece nitko promijenti u skorije vrijeme.
                            Servisna garaza tu nema utjecaja, a kao sto smo vidjeli iz primjera mog Saab slucaja, koristenje sumnjivih dijelova moze imati posljedice koje kostaju garazu. Znam da se ovdje govorilo o remenju. Ja i tu imam negativna iskustva, pojedino remenje nakon kratkog vremena pocne "pjevati" i mora se mjenjati pod garancijom.

                            Ja cu ovdje prestati, mislim da je dovoljno receno, slagali se ili ne.

                            Comment

                            • bobances
                              CBC Član
                              • 08.05.2008
                              • 36
                              • beograd

                              #74
                              Evo, sto se tice delova koji su ugradjeni:

                              -GMB - roler i spaner
                              -GATES power grip - zupcasti kais

                              Comment

                              • bobances
                                CBC Član
                                • 08.05.2008
                                • 36
                                • beograd

                                #75
                                druge marke lezajeva nisam ni nasao, a kais je sada Bosch, da li je to ok ili je moglo bolje.

                                Comment

                                Working...
                                X