možda je neki lokalni fenomen u tvom kraju sa tim VP cenama koje navodiš.
možda se i pravi u Kini to ne znam a i ne zanima me geografija, sve dok piše ime i proizvodjač stoji iza kvaliteta svoje robe.
Gates zupčasti remen košta ovde u Srbiji sa carinom, transportom, porezima, maržama malo prodajna cena 9-11 eura kako gde.
najskuplji kaiš za koji znam je oko 35 eura za ultra retke modele automobila kod nas koji su malobrojni.

izrada kaiša je potpuno ista za sve marke, od jedne dugačke rolne seče se ne meru, zavaruje, pakuje u ambalažu i lepi nalepnica za koji je auto namenjeno.
Praksa je pokazala da ima razlike u kvaliteti i performansama remenja.
Ovdje postoji dovoljno izvjestaja o nedostatnosti pojedinog remenja. Ljudi kupe aftermarket proizvod (od Gates-a) i imaju probleme sa bukom, ili razvodom ventila. Nakon instalacije tvornickog remena problem rijesen.
cena izrade je ista, da ne kažem identična.
nesporno je da serviser i trgovac imaju neku zaradu i da se bave biznisom zbog zarade.
i novac se takodje kupuje i prodaje ali nije normalno da je kamata za pozajmljivanje novca 90%, tj marža na osnovnu cenu, to se valjda podrazumeva i ovde i kod tebe u USA.
[quote:2rtkib8j]ne vidim zašto bi bilo normalno da serviser naplaćuje +100% na cenu rezervnog dela kada već naplaćuje svoj rad tj uslugu.
[quote:2rtkib8j]ne vidim zašto bi bilo normalno da serviser naplaćuje +100% na cenu rezervnog dela kada već naplaćuje svoj rad tj uslugu.
Vrlo dobro pitanje. Ne mora serviser naplacivati ni cent marze, no u tom slucaju morat ce naplacivati ruke po nekom drugom arsinu. Morat ce dici cijenu na odredjeni nivo koji ce podrzavati odrzavanje i razvoj biznisa kao i njegov tekuci trosak. Osim toga, svaki novi serviser dolazi na vec definirano trziste i mora konkurirati u danim uvjetima. Recimo da se isti odrekne marze na dijelove, gdje bi zavrsio? Ako bi digao cijenu rada, sto bi se desilo? Sve bi musterije pogodno zaboravile da se odrekao marze i rekli mu da svi ostali naplacuju samo toliko i toliko.
Tolika je buka na servisere oko cijena, dobijem dojam da su svi milioneri.
navodiš da je norma 3 i nešto sati.
neka je i punih 4 sata, ovde je radni sat bruto od 20-40 evra.
znači, 80-160 evra maksimalni trošak za uslugu.
u toj ceni je sve što si pobrojao, i razvoj i troškovi, i zarade, i komunalije i porezi, sve pokriveno.
cena delova koja je realna u nabavci tog servisera ne dostiže 50 evra , potpuno sam uveren.
to je ukupno delovi+ rad 150-200 evra.
neka je i punih 4 sata, ovde je radni sat bruto od 20-40 evra.
znači, 80-160 evra maksimalni trošak za uslugu.
u toj ceni je sve što si pobrojao, i razvoj i troškovi, i zarade, i komunalije i porezi, sve pokriveno.
cena delova koja je realna u nabavci tog servisera ne dostiže 50 evra , potpuno sam uveren.
to je ukupno delovi+ rad 150-200 evra.
kako najstaje razlika do 500 evra koji se često pominju kao reper za taj posao.
samo pitamo, šta sadrži po stavkama ta cena od 500 evra -ovde u Srbiji - pa ćemo možda i lakše da svarimo priču da to tako mora a sve jeftinije je neki fuš posao.
samo pitamo, šta sadrži po stavkama ta cena od 500 evra -ovde u Srbiji - pa ćemo možda i lakše da svarimo priču da to tako mora a sve jeftinije je neki fuš posao.
ja i dalje sasvim opravdano verujem da se u ovom slučaju rolera koji košta 20tak evra ne radi o nekoj bagatela ceni i time nekoj fuš robi apriori iz razloga što takve cene jesu uobičajene u svetu u slobodnoj prodaji van dilerske proizvodjačeve mreže.
sw.brick:
pitanje je zašto se raspao roler, cena ne ukazuje kao jedini faktor na moguće objašnjenje po mom shvatanju.
pitanje je zašto se raspao roler, cena ne ukazuje kao jedini faktor na moguće objašnjenje po mom shvatanju.
VV':
Prije svega, ne znamo tocno iz kog razloga je doslo do loma. Mozda majstor, mozda dijelovi, mozda obadvoje.
Prije svega, ne znamo tocno iz kog razloga je doslo do loma. Mozda majstor, mozda dijelovi, mozda obadvoje.
da li bi se isto dogodilo da je taj isti identičan roler kupljen kod dilera po ceni od 120 eura, šta je tvoje mišljenje ?
pomenuto je ovlaš i pitanje koliko je roler ili španer stajao na rafu u prodavnici ili magacinu. kakve pa to veze ima ??
nisam čuo do sada da vremenskim protokom ležaj gubi svoja svojstva, da stari, da se "troši" ili slično
nisam čuo do sada da vremenskim protokom ležaj gubi svoja svojstva, da stari, da se "troši" ili slično
šta kaže praksa, koliko često se dogodi da se razleti roler posle 100 ili 500km vožnje svejedno...?
Meni je jednom pobjegla podloska s poklopca remena i zaglavila se izmedju remena i zubcanika. Musterija ceka dok ja pokusavam upaliti motor. Naravno, bum kres i ostali zvuci. Odose ventili. Napravljeno pod garancijom sljedeci dan.
Iz istog razloga ja predlazem da musterije ne kupuju svoje dijelove, a da serviseri, uz prodaju svojih dijelova, ponude neku postenu garanciju, te da musterijin izbor servisa (ili mehanicara) bude zasnovan na sveukupnoj ponudi i kvalitetu usluge. Na taj nacin servisi bi konkurirali na istoj osnovi.
_________________
Comment