Redovan servis, da ili ne?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ogi
    CBC Senator XXL
    • 07.10.2007
    • 309
    • Beograd
    • Hyundai i30 1,4

    Redovan servis, da ili ne?

    Presao sam 6500km od poslednje promene ulja i filtera za ulje, gorivo i vazduh. Trebalo bi za dve i po nedelje da idem na put. Do tada cu preci jos nekih 200-250km... sipam polusinteticko... posto cu preci >1500km u roku od dve nedelje, hteo bih da odradim jos jedan redovan servis...

    Moje prvo pitanje bi bilo - da li mislite da je rano za to s' obzirom na predjenu kilometrazu?

    Ako bih to ipak uradio, da li mislite da je potrebno da menjam filter za vazduh koji je u celoj prici najskuplji? Da li uopste UVEK menjati sve u kompletu ili ne? Znam da je jeftino i da je uvek bolje zameniti sve ali trenutno sam u situaciji da mi 1000 dinara znaci.

    Da li kupiti sredstvo za ciscenje od predjasnjeg ulja i koje?
  • RANK
    CBC Senator XXL
    • 28.02.2007
    • 1635
    • Beograd
    • FIAT MAREA WEEKEND 1

    #2
    6500+300+1500=8300
    dakle imas jos lufta do servisa.
    preventivno pregledaj auto pred put i to je sve.
    "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

    Comment

    • Ogi
      CBC Senator XXL
      • 07.10.2007
      • 309
      • Beograd
      • Hyundai i30 1,4

      #3
      Mislis da na ~8000km treba da menjam? Znam da ne moram pre toga ali k'o velim idem na put pa rek'o da sprecim eventualne neprijatnosti i da mi auto "bolje ide" .

      Comment

      • RANK
        CBC Senator XXL
        • 28.02.2007
        • 1635
        • Beograd
        • FIAT MAREA WEEKEND 1

        #4
        kako si dosao do zakljucka da to mislim? mislim da je rano da to uradis na 8300, a kamoli na 6500
        "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

        Comment

        • Williams
          CBC Senator XXL
          • 07.02.2006
          • 556
          • Beograd- Cerak

          #5
          Nikakve preparate nemoj u ulje da sipas. Izvadi samo sipkicu i proveri nivo ulja i boju.
          Filter za vazduh mozes vizuelno da proveris, izduvaj ga malo kompresorom ako je potrebno, mada mislim da nema potrebe da se menja svaki put.
          Proveri gume, tecnosti u kolima, rezervni tocak, dizalicu, i ostalu dodatnu opremu i furaj slobodno.

          Skoro sam citao da su ti intervali za promenu ulja manje-vise cista predostroznost. U neke nove modele automobila ce krenuti da se ugradjuje neka vrsta senzora, koja meri viskozitet ulja i tada obavestava vlasnika da je vreme za servis.

          Comment

          • Eon
            Moderator
            • 10.03.2005
            • 4225
            • Beograd-NBG-44
            • Superb 2.0 4x4 DSG

            #6
            Polusintetika max 8k na nas benzin, pa se tu uklapas. A filter za vazduh menjaj ako treba. Mozda je prljav pa mu nema spasa, a mozda je i cist...
            Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
            Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

            Comment

            • CannoN
              CBC Senator XXL
              • 15.09.2007
              • 485
              • Beograd

              #7
              Ja bih na tvom mestu zamenio ulje i filter ulja.

              Comment

              • RANK
                CBC Senator XXL
                • 28.02.2007
                • 1635
                • Beograd
                • FIAT MAREA WEEKEND 1

                #8
                ja bih to ipak posle letovanja jer je 1500km otvorenog puta nikakvo opterecenje za motor, daleko manje nego 1500km kombinovane ili ne daj boze gradske voznje.
                "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                Comment

                • CannoN
                  CBC Senator XXL
                  • 15.09.2007
                  • 485
                  • Beograd

                  #9
                  Ja smatram da treba preventivno ranije zameniti ulje.

                  Iako vozim na plin ja menjam polusintetiku na 5k - 6k a dok sam sipao mineralno i ranije. Kada menjam ulje ono bude, cini mi se, u istom stanju kao kada sam ga stavio(uopste ne vozim na benzin pa se ne prlja).

                  Kada ce izgubiti viskozitet necu da nagadjam jer je ulje jeftino a najodgovornije je za vek motora.

                  Evo moj je presao preko 300k, nikada nije mazen, cak se cesto u voznji surovo postupa sa njim ali ne trosi ni malo ulja(barem ja ne primetim) - kompresija mu je skroz izjednacena i odstupa od fabricke tek za nijansu.

                  Auto je dosao iz Svajcarske sa servisnom istorijom i 114k pa znam da se taj motor od pocetka servisira u propisanim intervalima a od kada je kod mene i vise od toga.

                  Sa druge strane manje opterecene varijante tog motora(TU3) su umele da izdahnu na malo iznad 100k usled neodrzavanja tj. neredovnog menjanja ulja i to verovatno loseg kvaliteta. Veseli i jos neki ljudi sa foruma su imali takva iskustva.

                  Comment

                  • Srdjan
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 2416
                    • Bajina Basta/Beograd

                    #10
                    Vozi ti to sto imas i kad zavrsis sa odmorom onda odradi servis. Inace pogledaj kakav je filter vazduha i shodno tome odluci da li da ga menjas ili ne. A filter goriva se ionako ne menja tako cesto. Ako mislis da nije nikad menjan onda zameni, inace nista ne diraj. Ipak nece to da se raspadne zbog par hiljada kilometara.
                    Lancia Kappa 2.0 20v

                    Comment

                    • Ogi
                      CBC Senator XXL
                      • 07.10.2007
                      • 309
                      • Beograd
                      • Hyundai i30 1,4

                      #11
                      Ok, onda cu da odem na more pa kada se vratim, to mi iovako finansijski jako odgovara. Sto se tice zamene filtera goriva, koliko sam upoznat, najbolje je svaki redovan servis menjati sve komplet, ulje, filter ulja i goriva, nije skupo a dosta znaci, cak i filter vazduha iako on, ocigledno, ne mora da se menja svaki put.

                      Comment

                      • CannoN
                        CBC Senator XXL
                        • 15.09.2007
                        • 485
                        • Beograd

                        #12
                        Finansijski bi ti jos vise odgovaralo da ne radis servis ni kada se vratis - posle prodas auto i bolece te

                        Comment

                        • sErGiO
                          Moderator
                          • 30.01.2007
                          • 2769
                          • Neko selo pored Beogr
                          • Alfa Romeo 156SW

                          #13
                          Originally posted by Ogi
                          Ok, onda cu da odem na more pa kada se vratim, to mi iovako finansijski jako odgovara. Sto se tice zamene filtera goriva, koliko sam upoznat, najbolje je svaki redovan servis menjati sve komplet, ulje, filter ulja i goriva, nije skupo a dosta znaci, cak i filter vazduha iako on, ocigledno, ne mora da se menja svaki put.
                          Pa tu postoje razne teorije ali ono sto ja znam je da nema potrebe menjati filter vazduha i narocito filter goriva svaki put pri zameni ulja. Obicno postoje propisani servisni intervali za zamenu razlicitih filtera i oni se obicno ne poklapaju koliko ja znam. Filter goriva je dovoljno menjati jednom godisnje a filter ulja jednom na svaku drugu zamenu ulja
                          Ja ulje menjam na oko 7-8 hiljada (polusintetika), filter ulja i vazduha na svaku zamenu ulja (nisu skupi pa nije zgoreg promeniti a i vozim na plin ) a za gorivo sam samo jednom menjao do sada.

                          Comment

                          Working...
                          X