Zamena dihtunga poklopca motora!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shone190
    CBC Senator XXL
    • 10.12.2004
    • 1877
    • Beograd
    • Dodge Charger 8.1l

    Zamena dihtunga poklopca motora!

    Imam jedno pitanjce, mozda glupo, ali se ne razumem jbg

    Na Ford Escort-u 1.3 1985g mi vec dugo vremena curka ulje na pojedinim dihtunzima, a posto mi se cini da je dihtung poklopca motora relativno lako zameniti, hteo bi to da uradim sam. Pitanje je, da li treba obratiti posebnu paznju na nesto prilikom skidanja i zamene dihtunga, ili je to operacija u smislu, odvrni, stavi novi i zavrni?
    Da li je potrebno znati koliko da se zategnu srafovi na poklopcu i da li moze onako "od oka" da se zavrnu na osnovu toga koliko su sada zavrnuti?
    Sve u svemu, jel' moze neko da me posavetuje da li ima poente da se zezam sa tim ili ne, u smislu da je veliko cimanje ili ne?

    Pozzzz
  • ostres
    CBC Senator XXL
    • 01.06.2008
    • 305
    • Zemun

    #2
    Cimanje nije veliko, ali itekako treba da znas silu kojom treba stezati safove. Osim toga (mozda ne kod svih) ali treba znati cak i redosled stezanja.
    Ako mislis na poklopac ventila to je manje problematicno, ali ako mislis bas na glavu motora to nemoj pokusavati sam.
    U stvari nemoj uopste pokusavati sam. Najvise sto bih ti preporucio je da radis sam je tako sto ces pored sebe imati nekog ko zna sta radi i ko ce ti pricati "... sad uradi to, sad to..."
    Live together, die alone.

    Comment

    • Alekre
      CBC Senator XXL
      • 12.09.2005
      • 780
      • Smederevo

      #3
      Verovatno covek misli na poklopac razvodnog mehanizma.
      Sto se gore pomenutog tice ne postoji nista problematicno. Odvijas sta vec ima da se odvije, ocisti nalegajuce povrsine, namazi barsilom ukoliko je potrebno. Kratko, jasno, prosto
      Sloboda i divljina, nesputanost i zivot van formalnih drustvenih okvira.

      Comment

      • shone190
        CBC Senator XXL
        • 10.12.2004
        • 1877
        • Beograd
        • Dodge Charger 8.1l

        #4
        Ma kakva glava motora, mislim na obican poklopac na samom vrhu motora.

        I na kraju jel' treba ili ne treba obratiti paznju koliko se stezu srafovi i kako?

        Pozzz

        Comment

        • Alekre
          CBC Senator XXL
          • 12.09.2005
          • 780
          • Smederevo

          #5
          Stegni ih bilo kako, samo da ne puknu.
          Sloboda i divljina, nesputanost i zivot van formalnih drustvenih okvira.

          Comment

          • IglIg
            CBC Član
            • 12.11.2006
            • 37
            • Beograd

            #6
            Alekre molim te da malo razmislis pre nego sto sledeci put lupis... jeste da moze tako (Srbija je ovo) ali ne znaci da bi tako i trebalo... posle ne valjaju delovi i slicno...
            @Shone, iz servisnog uputstva -->
            Samo posmatram

            Comment

            • shone190
              CBC Senator XXL
              • 10.12.2004
              • 1877
              • Beograd
              • Dodge Charger 8.1l

              #7
              Znaci bez "kilo kljuca" da se ne salim

              Comment

              • Aki
                CBC Senator XXL
                • 04.08.2006
                • 1133
                • Beograd
                • Yugo 1603, Yugo 1301

                #8
                Zavisi kakav je dihtung, da li je plutani ili papirni i sl. Plutani dihtung ne treba pretezati, jer ce puci i rasiriti se. Ja meni stezem cevastim kljucem, ravnomerno sve srafove, taman toliko da se dihtung ne deformise.
                "Sometimes it seemed like the more you drove the less money you had. I remember one time Buck Baker and Lee Petty and I had to put our money together just to split a hot dog and a Coke."
                - Lousie Smith

                Comment

                • Alekre
                  CBC Senator XXL
                  • 12.09.2005
                  • 780
                  • Smederevo

                  #9
                  Ma daj, zamenio sam jedno 10 takvih dihtunga i niko mi se nije zalio
                  Sloboda i divljina, nesputanost i zivot van formalnih drustvenih okvira.

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #10
                    Mozda nije hteo da se zali
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • Alekre
                      CBC Senator XXL
                      • 12.09.2005
                      • 780
                      • Smederevo

                      #11
                      Originally posted by M-power
                      Mozda nije hteo da se zali
                      Nesto u skoli a nesto i na caletovom autu. Nikakvih problema nisam imao.
                      Sloboda i divljina, nesputanost i zivot van formalnih drustvenih okvira.

                      Comment

                      • milan_g1
                        CBC Senator XXL
                        • 07.02.2007
                        • 863
                        • Karaburma

                        #12
                        A sta moze da se desi ako se pretegne, samo da se osteti dihtung? To se lako primeti, pocne da masti...

                        Pitam jer sam ja dotegao malo taj poklopac ventila jer su srafovi bili bas labavi, poprilicno.... vrlo malo je mastio pa sam probao kljucem a ono srafovi skroz labavi, svih 8 komada. Sve sam ravnomerno dotegao, ne mnogo, jel sam pogresio, nisam trebao?
                        "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                        Comment

                        • M-power
                          Moderator
                          • 10.01.2005
                          • 10060
                          • Bg; Banovo Brdo
                          • CorsaC, astra H,

                          #13
                          Nisi pogresio.

                          Tabela sa momentom stezanja je vise teorija koja se retko primenjuje u praksi, narocito kod nasih majstora.
                          Dihtung vremenom smeksa i olabavi se pa ga treba dotegnuti.
                          Evo ja sam pre vrbasa 5X dotezao skoro da sam iscupao brezone da bi prestalo da curi.
                          To date there has never been a faster car built for the public road and,
                          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                          Comment

                          • milan_g1
                            CBC Senator XXL
                            • 07.02.2007
                            • 863
                            • Karaburma

                            #14
                            Pa da, pretpostavljao sam, pa nije to glava motora da se bas tacno steze
                            Inace motor ceo je sada potpuno suv... jos uvek
                            "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                            Comment

                            • deki-ascona
                              Bio nam je drug! RIP
                              • 10.04.2007
                              • 2118
                              • NI , Trosharina

                              #15
                              Originally posted by Alekre
                              ...namazi barsilom ukoliko je potrebno. Kratko, jasno, prosto
                              Sta je "barsil" i kako da znamo dal' je potrebno?
                              Jel' bolji plutani ili papirni dihtung ?

                              Pun sam pitanja danas...
                              Originally posted by Valent Vudriga
                              ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                              Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                              Comment

                              Working...
                              X