Cini mi se da covek rece da mu auto ne trosi ulje pa stoga zakljucujem da nema produvavanja kroz karike - valjda bi primetio prvo da dimi ako produkti sagorevanja odlaze u karter... stoga mislim da nije u pitanju ovo sto ti navodis vec sumnjam na lose ulje.
ulje u motoru
Collapse
X
-
meni je jedno vreme dok sam vozio ficu stvarao "majonez"na cepu dok sam radio u jednoj firmi i ustajao rano ujutru,cim sam dao otkaz i vise nisam ustajao tako rano,taj majonez je nestao. sto znaci da je u mom slucaju samo bila kondenzacija.ma samo napred! ali popreko!
Comment
-
-
@Vojislav
Promeni ulje, pa onda jos malo nagazi auto. Proveri ulje. Vozi ga onda kako ga uvek vozis jedno 300-400 km, pa opet proveri ulje. Pretpostavka je da ako je kondenzacija, da ces opet naci tu masu. Ostaje ti da onda povremeno vozis na duze relacije da kondenz nestane.
Naravno, ako je problem dihtung ili glava, tako mozesa da ostetis i motor!Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017
Comment
-
-
Originally posted by dimaKoliko ja znam uvek duva kroz rascep na karikama cak i kod novog motora, samo je to u granicama neke normale.
Kondenzacija je fazni prelaz iz gasovitog u tecno stanje.
U ispravnom motoru kondenzuju uljna isparenja koja da nisu kondenzovala putem iberlauf-a bi otisla u usis i sagorela.
Proces kondenzacije se desava usled hladjenja tj. oduzimanja toplote pa je zato zimi izrazenija pojava kod motora sa unutrasnjim sagorevanjem.
Izmedju ostalog sastav samog ulja utice na kolicinu uljnih isparenja pa time posredno i na verovatnocu stvaranja kondenza.
Comment
-
-
Moraš uzeti u opciju i da je ulje kojim se podmazuje klip i stublina jednim dijelom voda, isto tako u vazduhu koji klip u**** u stublinu vlažnost (dakle opet voda) ide u granicama od 40 do 60 procenata; ovo je više nego bijedan procenat ali kada uzmeš u obzir da se na 4000 rpm 1000 puta u minuti izvrši u****vanje onda to već počinje bivati količina, dok pritisci i temperature samo dalje pomažu da ta silna voda manjim dijelom prođe u blok motora te tamo dalje biva kondenzovana što kao uljna isparenja što kao isparenja raznoraznih hemijskih elemenata koji učestvuju u sagorjevanju. Zima i ljeto tu imaju puno manji uticaj nego razlike pritisaka iznad i ispod samog klipa, tako da slobodno možemo reći da je kondenzacija skoro pa konstanta bez obzira na godišnje doba.
Comment
-
-
Pritisak i temperatura jesu matematicki u uzajamnoj vezi ali promene pritiska se odvijaju lokalno u komorama dok je u karteru gde se isparenja stvaraju pritisak izjednacen zato sto se klipovi istovremeno krecu u suprotnim smerovima.
Ako se slazes sa ovim uvideces da je pritisak irelevantan zato sto je blizu konstante pa ostaje uticaj spoljne sredine.
Kondenz se najvise javlja na mestima gde isparenja prolaze - tu je temperatura niza a spoljna sredina blizu - odvojena samo zidom creva u slucaju iberlaufa.
Ako je motor u dobrom stanju nema razloga da produvavanje pored karika bude znacajno a ako nije kondenz je drugaciji u zavisnosti od goriva i vise ga ima svakako.
Comment
-
-
Nedovoljno zagrejan motorm, vrsta goriva, ulje... ne racunajuci vremenske uslove, ovim redosledom ovi faktori deluju na pojavu kondenza u motoru!Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017
Comment
-
-
Originally posted by CannoNKondenz se najvise javlja na mestima gde isparenja prolaze - tu je temperatura niza a spoljna sredina blizu - odvojena samo zidom creva u slucaju iberlaufa.
U prilog teoriji:
Opel_Kadett_Service_And_Repair_Manual.pdf
22 Engine lubrication and
crankcase ventilation systems -
general description
///
6 The crankcase ventilation system is
designed to draw oil fumes and blow-by gas
(combustion gas which has passed the piston
rings) from the crankcase into the air cleaner,
whence they are drawn into the engine and
burnt during the normal combustion cycle.
7 On larger engines, one of the crankcase
ventilation hoses is attached to the camshaft
cover. Inside the cover is a filter which should
be cleaned in paraffin periodically (see
illustrations).
8 On smaller engines, the ventilation system
incorporates an oil separator bolted to the
block. Although it is not a specified
maintenance task, the separator can be
removed for cleaning (see illustration).
9 On all engines, the breather hoses should
be cleaned out periodically and renewed if
necessary. Investigate the cause of any
build-up of white sludge - sometimes this
indicates a cooling system fault or a blown
head gasket, although it may simply mean
that the engine is not reaching operating
temperature (eg short runs in winter).OPEL ASTRA G 1.4 16V
Comment
-
-
Nesto u vezi produvavanja je receno i u temi:
Na kraju prve strane sam konstatovao a niko nije osporio da: I nov motor ima neki zazor misleci na zazor izmedju stublina i karika..
Svestan sam produvavanja ali mu ne pridajem puno znacaja kada pricamo o ispravnom motoru...
Comment
-
-
Re: ulje u motoru
Jel smem ja jedno pitanje?
Ako voda produvava,sta se onda desava sa gasovima u cilindru?
Produvavaju i oni?
Zanci da je motor produvao i da je los!
Ovo su bila 2 pitanja i jedan konstatacijaSamo vas gledam ...
Comment
-
-
Re: ulje u motoru
nov sam na forumu ...
Na Golfu II 1990 godište mi se kondezuje na poklopcu i u iberlaufu. Ne troši ulje i vodu. Problem je kad je hladno pa se zaledi u iberlaufu. Tada počne da izlazi ulje na šipci merača. Da se to desilo upozori me lampica za ulje ... a tada fali već oko 2,5 litre ulja. Majstori su mi sproveli crevo umesto u iberlaufa ide na dole a na iferlauf stavili čep. Tako sam vozio celu zimu. Preko leta sam vratio kako je bilo a sad sam ponovo prespojio - za svaki slučaj.
Ima li leka za ovaj problem ... osim "budženja"?
Comment
-
Comment