Dva klipa na jednoj klipnjaci ????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chila
    CBC Senator XXL
    • 18.07.2008
    • 401
    • Kos. Mitrovica

    #31
    E ovako,treba praviti razliku izmedju agregatnog stanja i veze! Klipnace su kruta tela,ali veza 2 kruta tela moze biti:
    -kruta ili nepomicna,ako su ta dva tela zavarena ili nekim drugim spojem je obezbrdjeno da nema relativnog pomereanja izmedju njih
    -labava ili pomicna,ako je veza ostvarena u vidu zgloba,bolcne ili bilo kako drugo sto obezbedjuje njihovo relativno kretanje!
    Polozaj jedne kipnjace u odnosu na drugu ili bilo koju drugu tacku za koju se racuna se moze odrediti jednacinama kretanj iz dinamike,a to zahteva poznavanj integralnog i diferencijalnog racuna!
    I dalje smatram da trenje nije vece nego kod normalne izvedbe,a kad budem pronasao tacno napisacu,za sad zamislite obican i u radilici za 60 stepeni okrenut jos jedan samo da bi fizicki imali predstavu,a evo i slike obicnog morota

    Nije tacno da se ovi motori primenjuju samo kod sporohodnih masina,evo jedan primer koji se ugradjuje u dvotockase i ugao je 60 stepeni


    Evo i malo price o ovom motoru,do duse na hrvatskom je ali razume se
    Dvocilindarski četverotaktni V-motor s kutem od 90 stupnjeva između cilindara. Hlađenje tekućinom. Dvije bregaste osovine u glavi pokretane kombinacijom zupčanika i lanca, četiri ventila po cilindru, zadovoljava normu Euro 3
    Gorivo Bezolovni benzin
    Promjer x hod 92 x 56.4 mm
    Obujam 749.9 cm³
    Kompresija 11 : 1
    Najveća snag ana radilici 95 KS pri 9000 o/min
    Najveći okretni moment na radilici 8.25 kgm pri 7000 o/min
    Gorivni sustav Integrirani sustav upravljanja motorom. Elektronsko ubrizgavanje goriva s kontrolom tijela ubrizgavanja ride by wire
    Paljenje Elektronsko, integrirano s ubrizgavanjem

    Pokretanje Elektropokretač
    Ispuh Sustav dva u jedan izrađen od 100-postotnog nehrđajućeg čelika s trostaznim katalizatorom i lambda-sondom

    Alternator 450 W pri 6000 o/min
    Podmazivanje Klasični karter
    Mjenjač Šest brzina, omjeri prijenosa:
    1. brzina 36/14 (2.57)
    2. brzina 32/17 (1.88)
    3. brzina 30/20 (1.5)
    4. brzina 28/22 (1.27)
    5. brzina 23/26 (0.88)
    6. brzina 24/25 (0.96)
    Spojka Hidraulično pokretana, višelamelna u uljnoj kupelji
    Samo vas gledam ...

    Comment

    • remus
      CBC Senator XXL
      • 25.12.2004
      • 695
      • Zrenjanin

      #32
      VR6 ima ugao izmedju klipova od 15 stepeni i ima standardne klipnjace.


      VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

      Comment

      • dfast
        CBC Senator XXL
        • 26.05.2005
        • 1302
        • Hoofddorp NL /Bgd

        #33
        Ovakvu(e) klipnjacu je imao jedan od mojih motorcica, Puch 175 sgs. Cilindri su redni potpuno paralelni jedan za drugim, imao je zajednicki kompresioni prostor i palio smesu na jednu svecicu. Ne secam se da li je imao iste debljine klipnjaca ali su bile fiksne, jednostavno jedan klip je kasnio za drugim za odredjeni ugao i to je to. Verovatno je taj drugi malo postedjen muka jer ga prvi vuce i trpi manje opterecenja po nekoj logici pa je zato i tanja klipnjaca.

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #34
          Chila, ne znam gde se ja i ti ne razumemo... Naizmenične veze izmedju klipnjače u jednom i klipa u drugom cilindru u ovom (ovakvom) motoru je ostvarena krutom vezom jer je klipnjača kruto telo. Šta si se uhvatio za tu osovinicu, ja ti uporno pričam o klipnjači a ti osovinica pa osovinica... To što ti pričam nikako da shvatiš na pravi način iako si i sam to napisao u svom postu:

          Klipnace su kruta tela,ali veza 2 kruta tela moze biti:

          labava ili pomicna,ako je veza ostvarena u vidu zgloba,bolcne ili bilo kako drugo sto obezbedjuje njihovo relativno kretanje!
          U pravu si, radi se o dva kruta tela (klipnjače) povezana (tom tvojom osovinicom ) tako da im je omogućeno relativno i naizmenično zavisno kretanje u dve dimenzije, što znači da su veze klipa u jednom cilindru i klipnjače u drugom cilindru - kruta. To si i sam napisao gore. Kako onda sad kažeš to nije kruta veza? Odluči se...

          Ili, evo jednog banalnog ali prikladnog primera za ovo:



          - pošto se pri šlepovanju ruda isto tako slobodno kreće u tačkama vezivanja poput "slobodne" veze klipnjače koja veže klip u jednom i klipnjaču u drugom cilindru, onda po tebi to nije kruta veza izmedju ova dva tela (ili vozila na slici). Zašto su je onda nazvali krutom vezom u ovom slučaju? (slika je sa site-a vozite.com). Na to aludiram sve vreme...

          Dobro mi je poznato kako se računa relativno kretanje tačke, dinamiku sam položio u ovom a statiku i kimenatiku još u prošlom veku. Tako se zalomilo...

          Inače ako već komentarišeš ili citiraš nešta onda neka bude kompletno a ne samo da pojedine delove rečenica ili onoga što sam napisao, jer se tako vade stvari iz konteksta i od priče pravi besmislica... Što se tiče primene ovakvih konstrukcija napisao sam ranije:

          ...uglavnom kod sporohodnih mašina...
          - dakle nemoj da generalizuješ stvari...

          A što se trenja tiče... Trenje zavisi od koeficijenta trenja i od pritiska koji deluje na površinu/podlogu, a pritisak zavisi od intenziteta normalne (upravne na površinu) sile koja deluje. Definicija iz srednje škole. Zbog same konstrukcije pritisak će biti veći sa ovakvom izvedbom zato što će intenzitet upravne sile na površinu cilindra (stubline) biti veći. A biće veći zato što je jednostavno kontrukcijski ovo rešeno tako da klipnjače u momentu kad kreću iz GMT ka DMT napadaju stubline cilindara u mnogo tupljem uglu nego kod klasične konstrukcije. Razlaganje sila, ništa više. Naravno, pričam o velikim uglovima medju "bankama" cilindara, ovo je često slučaj ko konstrukcija sa 90 stepeni i na to aludiram... I ne pričam da se radi o nekom drastičnom povećanju opterećenja, sve vreme aludiram na intenzitet trenja jer sam se u vezi toga i uključio u diskusiju...
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • Djolee
            CBC Veteran
            • 03.04.2006
            • 160
            • Nis

            #35
            Originally posted by dfast
            Ovakvu(e) klipnjacu je imao jedan od mojih motorcica, Puch 175 sgs. Cilindri su redni potpuno paralelni jedan za drugim, imao je zajednicki kompresioni prostor i palio smesu na jednu svecicu. Ne secam se da li je imao iste debljine klipnjaca ali su bile fiksne, jednostavno jedan klip je kasnio za drugim za odredjeni ugao i to je to. Verovatno je taj drugi malo postedjen muka jer ga prvi vuce i trpi manje opterecenja po nekoj logici pa je zato i tanja klipnjaca.
            Imam ja masinu od Puch-a SG 250 i ima ovakav raspored,i klipovi su blizanci,znaci 2 paralelno postavljena jedan iza drugog.inace motorce je dvotaktno.

            Comment

            • dfast
              CBC Senator XXL
              • 26.05.2005
              • 1302
              • Hoofddorp NL /Bgd

              #36
              Ma da nego nesto razmisljam u stvari prva klipnjaca je slabija, ona prva sabija ali kada dodje do paljenja ona je vec dole, odnosno nize nego ova druga koje u stvari prima jacu silu eksplozije. Samo glasno razmisljam

              Comment

              • amir
                CBC Član
                • 07.11.2008
                • 88
                • Sarajevo

                #37
                Gazda gdje bre nađe ovu sliku svega ti?

                Comment

                • Chila
                  CBC Senator XXL
                  • 18.07.2008
                  • 401
                  • Kos. Mitrovica

                  #38
                  Pojam krute veze u mehanici se objasnjava na nacin koji sam i opisao u prethodnom postu.Onaj primer sa kamionom nije pravi primer,jer se pod krutom vezom potencira stanga kao sredstvo za slepanje a da bi se napravila razlika u odnosu na sajlu ili konopac.Elem,ta stanga je na oba kraja zakacena za kamion,u kednom slucaju napred a u drugom pozadi i to opet klinom tako da se stanga pomera u odnosu na jedan i na drugi kamion inace kako bi skrenuli u krivini i to je primer labave ili pomicne veze. Da bi ta veza bila mehanicki kruta,onda ne bi smelo da bude tog pomeranja i slepanje bi bilo izvodljivo samo pravo!
                  Na prethodnim slikama se vidi da se ose blokova seku i jednoj tacci i obrazuju jednu ravan,normalno na tu ravan i u tacci preseka osa blokova prolazi osa radilice. To je isto kao i kod obicnog motora tako da normalna komponenta te rezultujuce sile nije nista veca nego i obicno,mozda neznatno za neki veci ugao,kazem mozda ali zato je radilica izlozena slozenom opterecenju.
                  Trenje u bloku motora prevashodno potice od karika i na taj nacin se obezbedjuje stvaranje kompresije i normalan rad motora i zato je u ovom slucaju karika postavljena pri dnu klipa da bi se obezbedio njegov pravilan polozaj u cilindru.
                  Umalo zaboravih, uhvatio sam se za tu osovinicu jer se tanja klipnaca oko te osovinice okrece za odredjeni ugao,ili mozda mislis da je onaj ugao na slici izmedju klipnjaca konstantan,tj.da nema pomeranja?
                  Samo vas gledam ...

                  Comment

                  • Flavio
                    CBC Senator XXL
                    • 13.06.2006
                    • 1926
                    • 012 Centar
                    • KaraWagon 1.4T.Spark

                    #39
                    Puch-ov bliznak motor http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichieru ... kolben.jpg

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #40
                      Sta bi strucnjaci masinci rekli na to da ja sad kazem da je ruda za slepanje i veza klip-klipnjaca u stvari polukruta veza?

                      Ruda nije kruta veza jer se menja ugao izmedju nje i kamiona na koje je zakacena, odnosno postoji zglob. Po istoj logici nije ni klip/klipnjaca/radilica jer postoji relativno pomeranje vezanih elemenata po jednoj (ili vise) osa.
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #41
                        Sad moram i ja makar me banovali Ja nisam mašinac ali znam za polukrutu vezu Oćete vi lepo da pričate o tim motorima ili da se seksate
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • overspeed
                          CBC Senator XXL
                          • 24.05.2005
                          • 2779
                          • Kosovska Mitrovica

                          #42
                          ili mozda mislis da je onaj ugao na slici izmedju klipnjaca konstantan,tj.da nema pomeranja?
                          Da, isto kao što je onaj ugao izmedju podužne ose krute veze ili rude na onom primeru konstantan u odnosu na smer kretanja kamiona

                          Chela, prvi kamion = klipnjača u jednom, drugi kamion = klip u drugom cilindru => veza izmedju njih je kruta = klipnjača br. 2 ili ruda na slici. Veza je pokretna u dve tačke vezivanja sa telima koje spaja, tj. klipnjaču br. 1 i klip br.2, odnosno kamion br. 1 i kamion br. 2. Kao što je i kretanje klipova medjusobno zavisno tako je i kretanje kamiona medjusobno zavisno.

                          A pošto kažeš da nema veze što zbog prirode konstrukcije nedvosmisleno postoje razlike u napadnim uglovima klipnjača na površinu (stublinu) u ova dva slučaja, odnosno da je recimo u prvom slučaju:

                          - koeficijent trenja npr. 0,5 i da je Fn = 100 N

                          A u drugom slučaju:

                          - koeficijent trenja isto 0,5 (isti materijal) a da je Fn = 150 N (veći intenzitet normalne sile zbog većeg ugla izmedju rezultante sila i smera kretanja klipa u cilindru)

                          - izvedi mi na osnovu čega tvrdiš da u oba ova slučaja dobijamo istu silu trenja.

                          edit: 206, samo si nam još ti falio...

                          Ja ne znam kako da se usaglasimo da ja pričam od prvog vagona na odnos klip u cilindru br 1. i klipnjača u cilindru br. 2 a kolega nikako da odmakne od uzajamnog odnosa dve klipnjače. Tu je fundamentalni problem u našem medjusobnom razumevanju, što bi rekao Radovan III

                          edit br. 2: doro, ne spamuj...
                          http://www.bmw.tv

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #43
                            Pa recite onda oko cega nisam u pravu, ako vec nisam u pravu, pa da ne smetam dalje
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • overspeed
                              CBC Senator XXL
                              • 24.05.2005
                              • 2779
                              • Kosovska Mitrovica

                              #44
                              Što bi onaj rek'o:

                              Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam... Neki to shvate pre a neki ranije...
                              http://www.bmw.tv

                              Comment

                              • SAAB PoWeR
                                CBC Senator XXL
                                • 26.04.2005
                                • 1394
                                • tu iza coska(Milwaukee USA)

                                #45
                                ko zna da cita engleski
                                covek objasnio kako motor radi i odakle potice

                                i jos malo ovde
                                spustiti se do sekcije
                                DISCUSSION OF 2 STROKE SCAVENGING METHODS
                                http://www.users.globalnet.co.uk/~pattl ... rc0291.htm

                                znaci nije od lokomotive nije V6 nije od V8
                                _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

                                Comment

                                Working...
                                X