BTW: Tema nema veze sa hidraulicnim potiskivacima ventila vec sa rezonantnim zveketanjem klipova direkno vezano sa kvalitetom istih i geometrijom motora, odatle se javlja na izvesnim obrtajima.
Stojim iza Boostove tvrdnje,bacate novce na hidropodizace!
Vratio se sa puta i evo novih zapažanja.
Zveketanje se čuje uvek i pri svakom većem broju obrtaja, dok mi je noga bila na gasu. Čim malo "opustim" gas gubi se-čim dodam pojavi se ! Nisam vozio brže od 150 km/h.
Jutros opet po starom, u leru sve super. Do 2000 obrtaja super a posle počinje sa lupkanjem.
Rešio sam da ove nedelje to rešim, ... pa javljam.
BOOST je totalno upravu-pratim ovu temu i vidim da covek ima iskustva a kazem to jer sam i ja imao u pocetku slicnih problema sa pojavom ,,olaksanih,, OPELOVIH motora-pre jedno 17god.Poceloje kada jo GM startovao sa takozvanim PLITKIM klipovima izato nemoj da bacate pare na hidro podizace. ponekad nije dovoljno zameniti klipove vec izbusiti blok ili postaviti nove hilzne
Nebi da ulazim preduboko u problematiku jer bi uzelo previse od mog vremena da zadovoljim svakoga sa odgovorom i podpitanjima. Reci cu samo jos jednom.
Opsani kratki klipovi nemaju dovoljno dugacku liniju kontakta te na mrtvim tackama imaju preklopni trzaj. Sto je zazor veci i taj je jace izrazen i dovodi do zvuka koji vam se nesvidja.
Krivac pored plitkog klipa je i uska karika i malo rastojanje od prve do trece.
Sad ono vazno za sve motore ove konstrukcije:
Karike su te koje su zaduzene da svojim ekspander efektom drze klip stabilnim i da glume amortizere gde se gasovi iza njih koji sluze za ekspaziju istig koriste kao amortizer zone.
Uske karike od 1,5mm visine i uski kanali za propust gasova da udju iza karika su jako laka meta koksu koji smanjuje protok gasova i stvara naslage te karike postaju zarobljene.
Ovde se zavrsilo sa svim idejama konstruktora jer ovaj momenat nije ocekivan. Prvenstveni krivci su vrste-kvaliteti ulja i sumpor u gorivu.
Ni od jedne ni od druge opasnosti nemozete pobeci. Jedini spas je ukoliko nije prekasno ( jer predugo vozenje sa ovakvim motorom stvara povecane zazore izmedju klipa i cilindra i takodje produvavanjem pored karike sa erozionim efektom narusava i smanjuje njen obim ) je flashovanje motora sa nekim sredstvom koje ce razgraditi koks. Necu reklamirati nijednu firmu koja proizvodi sredstva sa "navedenim efektima". Ko trazi naci ce.
Recimo jedan od motora koji je presao 340.000 km i opste poznat kao motor koji usled loseg odrzavanja zna da bude maksimalno koksan, posle tretmana sa Flushom motor je dovezen do Srbije i raspakovan u cilju modifikacija , dakle, slike su direktno po rasklapanju :
Da navedem da ovi motori na vasem trzistu znaju da izgledaju ovako:
Elem, ko razume, shvatice.
// Boost
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Kakvi to podizaci rade normalno i ne cuju se na leru, kad je pritisak ulja najmanji i po svoj logici trebalo bi da zvone kao blesavi jer nema ulja koje bi ih otvaralo - a na visim obrtajima, sa porastom pritiska i kolicine ulja, krecu da zvekecu?
The difference between men and boys is the price of their toys
Kod nas nepostoji kultura da se cisti ono sto se nevidi
Cao Zveri
Originally posted by 206
Kakvi to podizaci rade normalno i ne cuju se na leru, kad je pritisak ulja najmanji i po svoj logici trebalo bi da zvone kao blesavi jer nema ulja koje bi ih otvaralo - a na visim obrtajima, sa porastom pritiska i kolicine ulja, krecu da zvekecu?
Postoji i ta opcija kad je kanal za dovod ulja u glavu redukovan necim, recimo naslagama.
No ti si postedjen takvih motora te nije ni cudo sto nepomisljas o tome
Tada dotok ulja nije dovoljan da ih snabdeva u vecim obrtajima.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Apsolutno se slazem sa BOOST-om o potrebi koriscenja ovih gore navedenih sredstava ali imam jedno pitanje. Da li je moguce da koriscenjem takvih sredstava dodje do situacije da se uljni kanali mozda zapuse nekom naslagom koksa koja je pod dejstvom preparata oslobodjena sa mesta gde se natalozila ili je dejstvo takvo da ona (naslaga koksa) prelazi iz svog cvrstog stanja u tecno tj. biva "rastopljena" pod uticajem istog.
PS Kakva je tvoja preporuka o tome koliko cesto treba koristiti takva sredstva?
Pozdrav i jos jednom, dobro nam dosao (ako si uopste i bio odsutan)!
EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T
Nekih da nekih ne, zavisi sta sipas, ko sa rakijom, od jedne nema mamurluka a od druge nahebes.
Neka su jeftinija neka su skuplja, u zavisnosti od koliko usta hrane na lancu do musterije.
Ako se koristi bar jednom godisnje motor ce proci sa minimalnim ostecenjima izazvanim hemijskim reakcijama.
Obicno su najbolja sredstva ona za koja niste culi jer malo ko izlazi na lowbudget trziste sa produktima maxi kvaliteta.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Jel smemo mi sa 20+ starim autima da koristimo te preparate, s obzirom da verovatno nikad nije cisceno na taj nacin? U smislu da ne bude ono sto je @alexa napisao...
Originally posted by Valent Vudriga
ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.
Opet cu reci, kako koji, neki rade kao rastvarivaci i ti bi mogli prouzrokovati izvesnu stetu, dok neki opet rade kao erozioni ispiraci sa akumulacijom koksa na nivou atoma.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment