Omega B '98 automatik, cudno ponasanje na bezinu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DraxNS
    CBC Senator XXL
    • 24.10.2006
    • 520
    • Bačka Palanka
    • Peugeot 307 SW

    Omega B '98 automatik, cudno ponasanje na bezinu

    Ovo sam vec postavio i u OPC sekciji, ali kako je slabiji odziv, postavljam pitanje i ovde.

    U Omegi imam i benzin i TNG i kao i velika vecina daleko vise kilometara predjem na gas nego na benzin (ne 3 : 1 vec bar 8 : 1). Glavni razlog je sto nikako da se pomirim sa neumerenom potrosnjom gasa, pa sam i zato vise forsirao TNG.

    Imao sam nedavno karambol sa gasom, razlog nepoznat, sve u svemu tada mi je i upalo u oci cudno ponasanje na benzinu i od tada planiram da ubacim tecnost za ciscenje dizni i malo se provozam na benzinu....

    Pre neki dan konacno to i uradih, te sad mogu i detaljnije da opisem sta se desava.

    -Svako malo (u neredovnim intervalima ali cesto) kao da imam zastoj u reakciji na stisak gas papucice.... znaci ne krece auto odmah, nego recimo sa nepunu sekundu zadrske, koja je cak pracena i mini knedlom....

    -Kad zabodem gas do patosa, cesto se desi da samo zamumla auto.... a od ubrzanja nista... jedva... (ovo cesto je skoro redovno), pa onda dignem nogu, ponovo stisnem jako.. isti (ne)odziv... ponovo pustim pa "doziram" gas... i tad povuce normalno..... Ono sto ocekujem kad to uradim je kickdown, za 1 ili 2 brzine... a ne muuuuuu

    -Kod ostrijih/dugotrajnijih ubrzanja, kad drzanjem gasa ne dozvoljavam da se brzina prebaci, UVEK ali bas uvek, na 4000 obrtaja pocinje show. Ako ne pustim nogu sa gasa, obrtaji motora skakucu gore/dole (4000-4200 obrtaja), samim tim auto se cima, ali barijeru od nekih 4200 obrtaja ne prelazim..... nisam istrajavo na tom cimanju, nije pametno bas u gradskoj voznji. Ako dajem malo slabiji gas i stignem do 4000 obrtaja, auto samo malo cimne i prebaci u sledeci stepen... neki put cak i ne cimne....

    -Lagana i srednja kontinualna ubrzanja, kao i kretanja iz mesta su sasvim OK, uz izuzetak prvoopisanog slucaja (kasnjenje reakcije), posto se na njima stepen prenosa menja na manje od 4000 obrtaja.

    -Pre par dana mi se auto ugasio na benzinu i nakon paljenja mi je sijala check engine lampica, dok je auto jedva isao... Znaci kao da je uvek u visem stepenu prenosa nego sto treba da bude.... Na stiskanje gas pedale reaguje kao kroz mulj... znaci oce... al natenane.... Kad sam sledeci put upalio auto (ovako sam stigao kuci) lampica se nije palila, a auto je normalno isao... (normalno sa sve ovim ostalim "manama")

    -Uz svo ovo mucenje motora i gradsku voznju, a islo se i do Iriskog venca i nazad, auto po BC trosi ~13,5 - 14,5 litara benzina... i ni jednu gresku mi BC nije izbacio.

    -Na TNG-u sve lepo radi, znaci lepo vuce, lepo reaguje, radi i kickdown, mada i tamo ima problema oko famoznih 4000 obrtaja...

    -Isti dan kad sam bio da natocim sredstvo za ciscenje dizni sam bio i da "ubijem" AB gresku i TECH2 nije pokazao druge greske... (osim standardnih plinskih)

    Nastavicu da vozim na benzin bar dok ne "padnem" na 20l (sad je skoro pun) pa cu da vidim da li ce biti bolje.

    Pitanje je da li ima jos nesto sto mogu da uradim da ovo samostalno razresim i naravno sta moze da bude uzrok? Kao sto rekoh daleko manje problema ima na TNG, a kako na njemu i kickdown radi, kapiram da nije do menjaca... nema ni godinu dana.... kako je zamenjeno ulje u menjacu i zamenjen ventil trece brzine....

    [Update 14.04.2009.]
    Sad sam primetio da kad je hladan oce isto tako da "trza" vec oko 3000 obrtaja... i da definitivno ne voli ostar stisak gas pedale.... "pumpanje" pomogne... (znaci kaod kretanja kad bas ocu da "poletim" zabodem gas do patosa... on muuuuuuu, dignem nogu, ponovo zabodem... opet muuuuu i treci put malo neznije i ne do kraja stisnem... i tad povuce solidno, mada se u tom trenutku vec krece nekom malom brzinom , znaci nije start iz mesta)

    Znam da se ovakav automatik ne "potpisuje" i nije mi ni zelja... samo zelim da istestiram sto je vise ovakve situacije da ne dodjem u situaciju da kod obilazenja ostanem bez ubrzanja...

    Ponasanje kod kretanja iz mesta (gas do patosa) je gotovo indenticno i na TNG.

    [Update 16.04.2009.]
    Danas na ugrejan auto i umereno doziranje gasa dobijam sledecu reakciju..... obrtaji idu do 4000 onda zastoj, nema cimanja/skakanja... iako i dalje umereno dodajem gas.... trajalo je tako jedno 5-6 sekundi... i onda kao da je "progledao" nastavlja da dize obrtaje i povecava brzinu. Kao da je pokusavao da progura... i da se probio.... momenat "probijanja" barijere 4000 je pracen malom "knedlicom".
    Kickdown za jednu brzinu radi, mada malo vise odlozeno nego ranije, ali bolje nego pre neki dan.
    Nakon ovoga se pali lampica Check Engine, ali za razliku od pre neki dan, auto i dalje normalno vuce.

    Sutra idem za Temerin da mi majstor proveri menjac... pa ce i tu biti testiranja ... ako uslovi na putu dozvole.

    [Update 17.04.2009.]
    Bio kod majstora, menjac 100% OK... znaci gresku traziti u motornom delu.... Da citiram majstora "motor nema snage" Skoro svaki put kad stisnem gas (intenzivno ~60-75% punog gasa/patosa) kao u situaciji preticanja, mi se desava da auto nece da povuce... Uvek simptomi na 3000 ili 4000 obrtaja.... Na 3000 mumla.... i stoji..... tj. ne raste broj obrtaja i moram da dignem nogu sa gasa, pa da ponovo stisnem... kako bi povukao. Primetio sam neko krljanje/drhtanje motora u tim momentima....
    Ukoliko ovo prodje, sledeca barijera je 4000 gde imam 2 opcije.... ili vec pomenuto skakutanje i cimanje..... ili prica vrlo slicna ovoj na 3000, samo sto u ovom slucaju moze da se desi da istrajavanjem na zadrzavanju nivoa gasa, konacno povuce i ubrza (samim tim probijajuci "barijeru" 4000 rpm).

    Ove simptome mogu u svako doba da reprodukujem, vise nije nivo slucajnosti, vec je pravilo. Sugestije neophodne HITNO!
    P.S. Kickdown provereno radi....
  • DraxNS
    CBC Senator XXL
    • 24.10.2006
    • 520
    • Bačka Palanka
    • Peugeot 307 SW

    #2
    Re: Omega B '98 automatik, cudno ponasanje na bezinu

    Danas zamenjen senzor bregaste... ponasanje malo bolje... ali i dalje ima "rupu" u ubrzanju i lag prilikom prelaska 4k obrtaja....

    TECH II je pokazao 3 greske, neispravan senzor bregaste, neispravan senzor (ili sta vec) protoka vazduha (protokomer) i nesto sa O2 (kiseonikom).

    Prvi kvar otklonjen, sutra se ide u nabavku protokomera.... valjda ce konacno sve da se slegne sa tim.....

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Re: Omega B '98 automatik, cudno ponasanje na bezinu

      Greška lambda sonde je verovatno izazvana lošom smešom a ne kvarom tak oda će se to "popraviti samo od sebe" kad se sredi ostalo...
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • DraxNS
        CBC Senator XXL
        • 24.10.2006
        • 520
        • Bačka Palanka
        • Peugeot 307 SW

        #4
        Re: Omega B '98 automatik, cudno ponasanje na bezinu

        sto ce reci pravac po nov protokomer... koliko sutra..... pa sta kosta da kosta...

        btw. da li je zaista moguce da je protokomer uzrok "gusenja" motora na jakim gasovima/ubrzanjima ... kada umesto da poleti on samo zamumla... i naravno ne ide....

        4k obrtaja i dalje pravi problem... samo sto sada ne cekam po 10-tak sekundi da "povuce" vec 2-3... aj do 5... veoma se nadam da ce nov protokomer razresiti sve ovo

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Re: Omega B '98 automatik, cudno ponasanje na bezinu

          Način na koji popravljaš auto je skup sport. Ja ne bih menjao taj protokomer bez prave dijagnostike. To očitavanje kodova ne smatram dijagnostikom.
          Protok i temperatura vazduha su bitni elementi pri proračunu paljenja i ubrizgavanja tako da je lako moguće da on pravi taj problem ako je stvarno neispravan.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • nikola_VUK
            CBC Senator XXL
            • 20.09.2005
            • 317
            • Podgorica - Novi Sad
            • Mercedes vaneo 1.7

            #6
            Re: Omega B '98 automatik, cudno ponasanje na bezinu

            Mislim da smo vec jednom diskutovali oko ovoga, moj ti je savet da podjes u Calibru, jer imaju sve delove tako da mozes odmah da probas i da vidis da li je resenje to, meni su prvo menjali senzor bregaste pa su posle ukapirali da je EGR, naravno senzor bregaste su skinuli i nisam morao da ga uzmem.

            Comment

            • DraxNS
              CBC Senator XXL
              • 24.10.2006
              • 520
              • Bačka Palanka
              • Peugeot 307 SW

              #7
              Re: Omega B '98 automatik, cudno ponasanje na bezinu

              ok... ima li neki blizi "normalan" servis koji bi uradio full dijagnostiku? Cuvena Calibra je bese negde u Srbiji.... (lupicu - Simanovci? ) a ne poteze mi se do tamo bez prevelikog razloga.

              Jutros sam bio oko 8:30 u servisu i bio peti... tako da pomalo imam otpor prema ovlascenim servisima.... velika guzva, puno posla... veoma malo kvalitetno posvecenog vremena za pravu dijagnostiku. A i ta logika popravljanja svega za sta se buni kompjuter... je prilicno cest pristup... i slazem se da bas nije najzdraviji za finansije

              Protokomer mogu da nabavim prilicno povoljno... (varijanta g16), regularan i nov, sto je najbitnije.... pa cu to svakako i uraditi.

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Re: Omega B '98 automatik, cudno ponasanje na bezinu

                Dijagnostika je skup sport. Dijagnostičara ima malo koji imaj uznanje i potrebnu opremu, osvrni se po forumu na ljubičaste i zelene boje ako se neko ne javi sa boljom preporukom.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • Gavra
                  CBC Senator XXL
                  • 06.03.2008
                  • 2031
                  • Beograd

                  #9
                  Re: Omega B '98 automatik, cudno ponasanje na bezinu

                  Pravilna dijagnostika izgleda ovako:
                  Merenje izduvnih gasova,da bi dobio uvid u sam proces sagorevanja i pravac za dalju dijagnozu
                  Zatim se skenerom proprate greske i parametri da bi se uporedilo sa izduvnim gasovima i videlo da li je ECM pobrljavio ili greske koje su u memoriji potvrdjuju stanje izduvnih gasova.
                  Na kraju se vrsi provera dela na koji se sumnja osciloskopom i potvrdjuje kvar.

                  Nadji nekoga ko ce ti odraditi dijagnostiku ovim redosledom i NEMOGUCE je da se ne pronadje kvar.
                  Poslednji nek ugasi svetlo

                  Comment

                  • DraxNS
                    CBC Senator XXL
                    • 24.10.2006
                    • 520
                    • Bačka Palanka
                    • Peugeot 307 SW

                    #10
                    Re: Omega B '98 automatik, cudno ponasanje na bezinu

                    Evo i protokomer ubacen, ali jos uvek nema kraja mojim mukama

                    Elem, dobar deo problema je nestao, prvo zamenom senzora bregaste i sad zamenom protokomera.... ali je ostao u sustini najbitniji....

                    Auto nema snage izmedju 3400 i 4100 obrtaja... tj. u tom opsegu motor "cima" (3400 - 3600) i kad to prodje... veoma polako ubrzava do nekih 4000-4100 obrtaja.... a onda... shizenje povuce kao da ga je neko sutnuo u pedu....

                    Ko je pratio od pocetka... moze da primeti da nema vise knedle na 3000 i 4000 te da se to sad promenulo u opis iz prethodne recenice.

                    Sta se vise ne desava:
                    - prima i srednje gasove, ne samo slabe
                    - prima i velike/nagle/jake gasove, ali brzo stigne do 3200 rpm i tu ima problema
                    - nema knedle na 3000 (nepremostive sem "pumpanjem" gasa)
                    - nema knedle na 4000 (tj. skoro da je nema... jedva je osetna i daleko kratkotrajnija)
                    - nema cudnog tresenja motora na ~3000 obrtaja
                    - nema "rupe" prilikom kretanja sa semafora, krece odmah po prijemu gasa

                    Ono sto fali je SNAGE tj. dinamicna isporuka iste u rasponu 3400 do 4100 obrtaja... Upravo onda kada najvise treba, tada kao da se gusi umesto da vuce. Takodje je potrosnja benzina (po BC) presla 16,5 l po gradu...... Jeste da sam ga "stiskao" kako bi proverio ponasanje i odziv.... ali mi to nije postao stil voznje.

                    Sta je uradjeno:
                    - zamena senzora bregaste
                    - zamena protokomera
                    - sipana tecnost za ciscenje dizni u benzin i tako se vozi vec ~200 km

                    Sta je preostalo... ili bi trebalo... pojma nemam, zato i piskaram toliko ovde

                    Comment

                    • ostres
                      CBC Senator XXL
                      • 01.06.2008
                      • 305
                      • Zemun

                      #11
                      Re: Omega B '98 automatik, cudno ponasanje na bezinu

                      Pa kad si vec dotle stigao onda bi trebalo da dizne ocistis kako treba, tecnost koja se sipa u benzin sluzi da pripomogne da se dizne ne zaprljaju, da ih ocisti ne moze.
                      Nisam uspeo da vidim koji motor je u pitanju.
                      Bio sam ubedjen da je do protokomera. Kako se sada ponasa na plinu?
                      Live together, die alone.

                      Comment

                      • DraxNS
                        CBC Senator XXL
                        • 24.10.2006
                        • 520
                        • Bačka Palanka
                        • Peugeot 307 SW

                        #12
                        Re: Omega B '98 automatik, cudno ponasanje na bezinu

                        Pa ta tecnost bi trebala bas da sluzi za ciscenje... 'ebes ga kad nisam zapisao sta sam sipao

                        Motor je x20xev (2.0 16v 136hp)

                        Za plin ce da saceka jos malo... ipak je benzin osnovno gorivo i prvo to mora da se sredi..... Svakako je uvek na plinu radio bolje, ako izuzmemo potrosnju...

                        Comment

                        • gorky
                          CBC Senator XXL
                          • 08.06.2007
                          • 860
                          • Vojvodina,Kikinda

                          #13
                          Re: Omega B '98 automatik, cudno ponasanje na bezinu

                          drax izvini ali te ja ne kontam zaista,dora i gavra su pokusali da te navedu na put ka resavanju problema,a ti i dalje popravljas auto po svom,veruj mi da to oni nisu uradili zlonamerno ili iz neke svoje licne koristi samo su te posavetovali na najbolji moguci nacin.evo ja trenutno u radionici imam kedija 2005.1.9 koji trosi 15 l nafte,promenili su mu 3 lambda sonde,a ne prijavljuje nikakve greske,ali i dalje trosi 15l nafte,i imam pola koji nece da vuce prijavljuje gresku protokomer(navodno) promenili su mu protokomer,sada kao ne prijavljuje gresku ali i dalje nece da vuce.auto koji nece da upali moze da izbaci 10 gresaka i kada bi sve sto je skener zapisao promenuo opet mozda ne bi resio problem,jer citanje i brisanje gresaka nije dijagnostika,to moze svaki papak da uradi.na netu ces naci da neko napise da auto nije hteo da vuce pa je promenuo protokomer i sad auto ide kao lud,to ne znaci da ce svako kome nece da vuce auto zamenom protokomera resiti problem.apsolutno je nebitno da li ces dobiti protokomer ili ce te on kostati 1 dinar,ako je bez veze zamenjen skup je.ni jedan majstor na ovom svetu nije resio ili popravio svaki,bas svaki auto koji mu je dosao pod ruke,iz ovog ili onog razloga,ne bitno,ali to ne znaci da nema dobrih majstora i da je uputno sam popravljati auto.konkretno u novom sadu ima djavolski dobrih majstora,koji rade svoj posao skroz dobro ali takvog majstora moras sam da pronadjes...

                          Comment

                          • DraxNS
                            CBC Senator XXL
                            • 24.10.2006
                            • 520
                            • Bačka Palanka
                            • Peugeot 307 SW

                            #14
                            Re: Omega B '98 automatik, cudno ponasanje na bezinu

                            gorky, kao sto mozes da vidis, meni je i zamena senzora bregaste i protokomera pomogla... ALI ne sasvim.... tako da to sto je zamenjeno je moralo biti zamenjeno... Takodje mi je jasno da cu morati na pravu dijagnostiku kao sto mi je Gavra napisao, ali dok do toga dodje (cuveni faktori vreme/novac) bi voleo da probam ako postoji jos neko resenje...

                            Mozda ce zvucati glupo, ali da li bi pomogao "reset" BC-a skidanjem i vracanjem klemne sa akumulatora? Jedna od pretpostavki koje sam cuo je da je BC pokupio paramtere dok je imao greske - pogresne informacije... pa sad i dalje radi u takvom "okruzenju".

                            A to za potrosnju ce svakako morati biti izdijagnostikovano... pre ili kasnije, jer pretpostavljam da je jednostavno to jedini nacin da se dodje do pravog uzroka... a posebno ako uz to i ostane ova "rupa" od 3200 do 4100 obrtaja.

                            Comment

                            • DraxNS
                              CBC Senator XXL
                              • 24.10.2006
                              • 520
                              • Bačka Palanka
                              • Peugeot 307 SW

                              #15
                              Re: Omega B '98 automatik, cudno ponasanje na bezinu

                              Evo i danas palo malo testiranje... bio do aerodroma i nazad....
                              U odlasku, na benzin, opet ista stvar... ako "zalepim" gas... muuuuuuuuu muci se, nece da povuce, mora opako da se pumpa da bi na kraju povukao..... Ukoliko ukljucim sport dugmence....onda oce da povuce, ali nisam imao hrabrosti da ga bas "stisnem" ali je srednje i jace gasove lepo primao... i "vukao" 5,5 - 6 k obrtaja....

                              U povratku, sa sve prtljagom i jednim putnikom vise, ali ovaj put na butan... sasvim OK radi... znaci nema gusenja, nema da krene pa stane... radi najnormalnije...... Kad stinem gas, lepo sibne 1 brzinu na dole... lepo povuce... i vrlo brzo prebaci u sledeci... pa u sledeci stepen prenosa, ali sve u svemu, lepo povlaci, jedino sto nisam uspeo da napravim (ipak puna kola) je kickdown za 2 brzine (ili ipak jesam... sad kad se setim...).

                              Sve u svemu, na TNG sasvim lepo radi i lepo se ponasa, a na benzinu ima "rupu" u snazi od vec pomenutih 3200 do 4100 obrtaja.... i to u rezimu D. Interesantno je da kad rucno spustim u 2. brzinu oce da povuce super... pa opet rucno u 3. pa onda na kraju u D.

                              Ovako laicki, a slusajuci starije, ako nije menjac, onda je sumnja na smesi vazduh/benzin.... i to samo u odredjenom opsegu. Cudno... (bar meni... mrzim kad stvari polovicno rade...)

                              Comment

                              Working...
                              X