Ovo sam vec postavio i u OPC sekciji, ali kako je slabiji odziv, postavljam pitanje i ovde.
U Omegi imam i benzin i TNG i kao i velika vecina daleko vise kilometara predjem na gas nego na benzin (ne 3 : 1 vec bar 8 : 1). Glavni razlog je sto nikako da se pomirim sa neumerenom potrosnjom gasa, pa sam i zato vise forsirao TNG.
Imao sam nedavno karambol sa gasom, razlog nepoznat, sve u svemu tada mi je i upalo u oci cudno ponasanje na benzinu i od tada planiram da ubacim tecnost za ciscenje dizni i malo se provozam na benzinu....
Pre neki dan konacno to i uradih, te sad mogu i detaljnije da opisem sta se desava.
-Svako malo (u neredovnim intervalima ali cesto) kao da imam zastoj u reakciji na stisak gas papucice.... znaci ne krece auto odmah, nego recimo sa nepunu sekundu zadrske, koja je cak pracena i mini knedlom....
-Kad zabodem gas do patosa, cesto se desi da samo zamumla auto.... a od ubrzanja nista... jedva... (ovo cesto je skoro redovno), pa onda dignem nogu, ponovo stisnem jako.. isti (ne)odziv... ponovo pustim pa "doziram" gas... i tad povuce normalno..... Ono sto ocekujem kad to uradim je kickdown, za 1 ili 2 brzine... a ne muuuuuu
-Kod ostrijih/dugotrajnijih ubrzanja, kad drzanjem gasa ne dozvoljavam da se brzina prebaci, UVEK ali bas uvek, na 4000 obrtaja pocinje show. Ako ne pustim nogu sa gasa, obrtaji motora skakucu gore/dole (4000-4200 obrtaja), samim tim auto se cima, ali barijeru od nekih 4200 obrtaja ne prelazim..... nisam istrajavo na tom cimanju, nije pametno bas u gradskoj voznji. Ako dajem malo slabiji gas i stignem do 4000 obrtaja, auto samo malo cimne i prebaci u sledeci stepen... neki put cak i ne cimne....
-Lagana i srednja kontinualna ubrzanja, kao i kretanja iz mesta su sasvim OK, uz izuzetak prvoopisanog slucaja (kasnjenje reakcije), posto se na njima stepen prenosa menja na manje od 4000 obrtaja.
-Pre par dana mi se auto ugasio na benzinu i nakon paljenja mi je sijala check engine lampica, dok je auto jedva isao... Znaci kao da je uvek u visem stepenu prenosa nego sto treba da bude.... Na stiskanje gas pedale reaguje kao kroz mulj... znaci oce... al natenane.... Kad sam sledeci put upalio auto (ovako sam stigao kuci) lampica se nije palila, a auto je normalno isao... (normalno sa sve ovim ostalim "manama")
-Uz svo ovo mucenje motora i gradsku voznju, a islo se i do Iriskog venca i nazad, auto po BC trosi ~13,5 - 14,5 litara benzina... i ni jednu gresku mi BC nije izbacio.
-Na TNG-u sve lepo radi, znaci lepo vuce, lepo reaguje, radi i kickdown, mada i tamo ima problema oko famoznih 4000 obrtaja...
-Isti dan kad sam bio da natocim sredstvo za ciscenje dizni sam bio i da "ubijem" AB gresku i TECH2 nije pokazao druge greske... (osim standardnih plinskih)
Nastavicu da vozim na benzin bar dok ne "padnem" na 20l (sad je skoro pun) pa cu da vidim da li ce biti bolje.
Pitanje je da li ima jos nesto sto mogu da uradim da ovo samostalno razresim i naravno sta moze da bude uzrok? Kao sto rekoh daleko manje problema ima na TNG, a kako na njemu i kickdown radi, kapiram da nije do menjaca... nema ni godinu dana.... kako je zamenjeno ulje u menjacu i zamenjen ventil trece brzine....
[Update 14.04.2009.]
Sad sam primetio da kad je hladan oce isto tako da "trza" vec oko 3000 obrtaja... i da definitivno ne voli ostar stisak gas pedale.... "pumpanje" pomogne... (znaci kaod kretanja kad bas ocu da "poletim" zabodem gas do patosa... on muuuuuuu, dignem nogu, ponovo zabodem... opet muuuuu i treci put malo neznije i ne do kraja stisnem... i tad povuce solidno, mada se u tom trenutku vec krece nekom malom brzinom , znaci nije start iz mesta)
Znam da se ovakav automatik ne "potpisuje" i nije mi ni zelja... samo zelim da istestiram sto je vise ovakve situacije da ne dodjem u situaciju da kod obilazenja ostanem bez ubrzanja...
Ponasanje kod kretanja iz mesta (gas do patosa) je gotovo indenticno i na TNG.
[Update 16.04.2009.]
Danas na ugrejan auto i umereno doziranje gasa dobijam sledecu reakciju..... obrtaji idu do 4000 onda zastoj, nema cimanja/skakanja... iako i dalje umereno dodajem gas.... trajalo je tako jedno 5-6 sekundi... i onda kao da je "progledao" nastavlja da dize obrtaje i povecava brzinu. Kao da je pokusavao da progura... i da se probio.... momenat "probijanja" barijere 4000 je pracen malom "knedlicom".
Kickdown za jednu brzinu radi, mada malo vise odlozeno nego ranije, ali bolje nego pre neki dan.
Nakon ovoga se pali lampica Check Engine, ali za razliku od pre neki dan, auto i dalje normalno vuce.
Sutra idem za Temerin da mi majstor proveri menjac... pa ce i tu biti testiranja ... ako uslovi na putu dozvole.
[Update 17.04.2009.]
Bio kod majstora, menjac 100% OK... znaci gresku traziti u motornom delu.... Da citiram majstora "motor nema snage" Skoro svaki put kad stisnem gas (intenzivno ~60-75% punog gasa/patosa) kao u situaciji preticanja, mi se desava da auto nece da povuce... Uvek simptomi na 3000 ili 4000 obrtaja.... Na 3000 mumla.... i stoji..... tj. ne raste broj obrtaja i moram da dignem nogu sa gasa, pa da ponovo stisnem... kako bi povukao. Primetio sam neko krljanje/drhtanje motora u tim momentima....
Ukoliko ovo prodje, sledeca barijera je 4000 gde imam 2 opcije.... ili vec pomenuto skakutanje i cimanje..... ili prica vrlo slicna ovoj na 3000, samo sto u ovom slucaju moze da se desi da istrajavanjem na zadrzavanju nivoa gasa, konacno povuce i ubrza (samim tim probijajuci "barijeru" 4000 rpm).
Ove simptome mogu u svako doba da reprodukujem, vise nije nivo slucajnosti, vec je pravilo. Sugestije neophodne HITNO!
P.S. Kickdown provereno radi....
U Omegi imam i benzin i TNG i kao i velika vecina daleko vise kilometara predjem na gas nego na benzin (ne 3 : 1 vec bar 8 : 1). Glavni razlog je sto nikako da se pomirim sa neumerenom potrosnjom gasa, pa sam i zato vise forsirao TNG.
Imao sam nedavno karambol sa gasom, razlog nepoznat, sve u svemu tada mi je i upalo u oci cudno ponasanje na benzinu i od tada planiram da ubacim tecnost za ciscenje dizni i malo se provozam na benzinu....
Pre neki dan konacno to i uradih, te sad mogu i detaljnije da opisem sta se desava.
-Svako malo (u neredovnim intervalima ali cesto) kao da imam zastoj u reakciji na stisak gas papucice.... znaci ne krece auto odmah, nego recimo sa nepunu sekundu zadrske, koja je cak pracena i mini knedlom....
-Kad zabodem gas do patosa, cesto se desi da samo zamumla auto.... a od ubrzanja nista... jedva... (ovo cesto je skoro redovno), pa onda dignem nogu, ponovo stisnem jako.. isti (ne)odziv... ponovo pustim pa "doziram" gas... i tad povuce normalno..... Ono sto ocekujem kad to uradim je kickdown, za 1 ili 2 brzine... a ne muuuuuu
-Kod ostrijih/dugotrajnijih ubrzanja, kad drzanjem gasa ne dozvoljavam da se brzina prebaci, UVEK ali bas uvek, na 4000 obrtaja pocinje show. Ako ne pustim nogu sa gasa, obrtaji motora skakucu gore/dole (4000-4200 obrtaja), samim tim auto se cima, ali barijeru od nekih 4200 obrtaja ne prelazim..... nisam istrajavo na tom cimanju, nije pametno bas u gradskoj voznji. Ako dajem malo slabiji gas i stignem do 4000 obrtaja, auto samo malo cimne i prebaci u sledeci stepen... neki put cak i ne cimne....
-Lagana i srednja kontinualna ubrzanja, kao i kretanja iz mesta su sasvim OK, uz izuzetak prvoopisanog slucaja (kasnjenje reakcije), posto se na njima stepen prenosa menja na manje od 4000 obrtaja.
-Pre par dana mi se auto ugasio na benzinu i nakon paljenja mi je sijala check engine lampica, dok je auto jedva isao... Znaci kao da je uvek u visem stepenu prenosa nego sto treba da bude.... Na stiskanje gas pedale reaguje kao kroz mulj... znaci oce... al natenane.... Kad sam sledeci put upalio auto (ovako sam stigao kuci) lampica se nije palila, a auto je normalno isao... (normalno sa sve ovim ostalim "manama")
-Uz svo ovo mucenje motora i gradsku voznju, a islo se i do Iriskog venca i nazad, auto po BC trosi ~13,5 - 14,5 litara benzina... i ni jednu gresku mi BC nije izbacio.
-Na TNG-u sve lepo radi, znaci lepo vuce, lepo reaguje, radi i kickdown, mada i tamo ima problema oko famoznih 4000 obrtaja...
-Isti dan kad sam bio da natocim sredstvo za ciscenje dizni sam bio i da "ubijem" AB gresku i TECH2 nije pokazao druge greske... (osim standardnih plinskih)
Nastavicu da vozim na benzin bar dok ne "padnem" na 20l (sad je skoro pun) pa cu da vidim da li ce biti bolje.
Pitanje je da li ima jos nesto sto mogu da uradim da ovo samostalno razresim i naravno sta moze da bude uzrok? Kao sto rekoh daleko manje problema ima na TNG, a kako na njemu i kickdown radi, kapiram da nije do menjaca... nema ni godinu dana.... kako je zamenjeno ulje u menjacu i zamenjen ventil trece brzine....
[Update 14.04.2009.]
Sad sam primetio da kad je hladan oce isto tako da "trza" vec oko 3000 obrtaja... i da definitivno ne voli ostar stisak gas pedale.... "pumpanje" pomogne... (znaci kaod kretanja kad bas ocu da "poletim" zabodem gas do patosa... on muuuuuuu, dignem nogu, ponovo zabodem... opet muuuuu i treci put malo neznije i ne do kraja stisnem... i tad povuce solidno, mada se u tom trenutku vec krece nekom malom brzinom , znaci nije start iz mesta)
Znam da se ovakav automatik ne "potpisuje" i nije mi ni zelja... samo zelim da istestiram sto je vise ovakve situacije da ne dodjem u situaciju da kod obilazenja ostanem bez ubrzanja...
Ponasanje kod kretanja iz mesta (gas do patosa) je gotovo indenticno i na TNG.
[Update 16.04.2009.]
Danas na ugrejan auto i umereno doziranje gasa dobijam sledecu reakciju..... obrtaji idu do 4000 onda zastoj, nema cimanja/skakanja... iako i dalje umereno dodajem gas.... trajalo je tako jedno 5-6 sekundi... i onda kao da je "progledao" nastavlja da dize obrtaje i povecava brzinu. Kao da je pokusavao da progura... i da se probio.... momenat "probijanja" barijere 4000 je pracen malom "knedlicom".
Kickdown za jednu brzinu radi, mada malo vise odlozeno nego ranije, ali bolje nego pre neki dan.
Nakon ovoga se pali lampica Check Engine, ali za razliku od pre neki dan, auto i dalje normalno vuce.
Sutra idem za Temerin da mi majstor proveri menjac... pa ce i tu biti testiranja ... ako uslovi na putu dozvole.
[Update 17.04.2009.]
Bio kod majstora, menjac 100% OK... znaci gresku traziti u motornom delu.... Da citiram majstora "motor nema snage" Skoro svaki put kad stisnem gas (intenzivno ~60-75% punog gasa/patosa) kao u situaciji preticanja, mi se desava da auto nece da povuce... Uvek simptomi na 3000 ili 4000 obrtaja.... Na 3000 mumla.... i stoji..... tj. ne raste broj obrtaja i moram da dignem nogu sa gasa, pa da ponovo stisnem... kako bi povukao. Primetio sam neko krljanje/drhtanje motora u tim momentima....
Ukoliko ovo prodje, sledeca barijera je 4000 gde imam 2 opcije.... ili vec pomenuto skakutanje i cimanje..... ili prica vrlo slicna ovoj na 3000, samo sto u ovom slucaju moze da se desi da istrajavanjem na zadrzavanju nivoa gasa, konacno povuce i ubrza (samim tim probijajuci "barijeru" 4000 rpm).
Ove simptome mogu u svako doba da reprodukujem, vise nije nivo slucajnosti, vec je pravilo. Sugestije neophodne HITNO!
P.S. Kickdown provereno radi....
Comment