Pre nekoliko dana se tokom vožnje uključila check engine lampica. Prešao sam 100-ak km do kuće i auto se sasvim normalno ponašao. Jedini trenutak, mada, ja tada nisam gledao u instrument tablu, kada se možda upalila lampica je bio tokom moje neodlučnost u preticanju nekog zaprežnog vozila. Tada sam na trenutak podigao nogu sa gasa i kad sam procenio da je bezbedno za preticanje, naglo spustio nogu na gas i auto je napravio trzaj.
Sličnu situaciju (ali bez ovog trzaja, čini mi se), imao sam pre nekih 8 meseci, dakle na ravnom putu se upalila check engine lampica. Posle nekoliko sati i 2-3 tzv. hladnih startovanja u međuvremenu, lampica je i dalje bila uključena. Onda sam krenuo natrag kući i kada je motor bio zagrejan na nivo radne temperature (kada ima običaj da prilikom naglog oduzimanja gasa na leru, toliko spusti obrtaje da se check engine lampica, ali samo na trenutak upali, a nekada i da se motor ugasi), na leru sam oduzeo gas, motor se zamalo ugasio, ali je ipak “progutao knedlu” i tada, gle čuda, lampica se ugasila i nije se palila do ovog poslednjeg događaja.
Naravno, probao sam sa "gutanjem knedle" (ili bolje reći "knedli") i ovog puta, ali nije uspelo.
Pretpostavljajući da ću možda rešiti problem, sam sam promenio svećice i kablove, ali ništa (kablovi nisu, ali su svećice bile za zamenu, prešle su 20000km). Šta više, motor je u prvih nekoliko trenutaka radio kao na tri klipa, ali se ubrzo sve normalizovalo, osim upaljene check engine lampice.
Znam da je bilo puno tema na forumu o "check engine" lampici, ali bih želeo da čujem mišljenja od ljudi koji imaju ovaj auto i možda znaju, onako iskustveno, šta bi kod ovog modela najčešće moglo biti u pitanju. Pošto auto održavam u Bg-u, ujedno želim da pitam da li je opasno preći još dodatnih 100-ak km do servisa u Bg-u (onda bi bilo ukupno 200km) ili da ga vozim negde u mom mestu na Dg.
Samo da napomenem da auto nema ugrađen gas i da gorivo točim na OMV i EKO pumpama (ako je to bitno).
Izvinite na ovako opšrinom tekstu.
Sličnu situaciju (ali bez ovog trzaja, čini mi se), imao sam pre nekih 8 meseci, dakle na ravnom putu se upalila check engine lampica. Posle nekoliko sati i 2-3 tzv. hladnih startovanja u međuvremenu, lampica je i dalje bila uključena. Onda sam krenuo natrag kući i kada je motor bio zagrejan na nivo radne temperature (kada ima običaj da prilikom naglog oduzimanja gasa na leru, toliko spusti obrtaje da se check engine lampica, ali samo na trenutak upali, a nekada i da se motor ugasi), na leru sam oduzeo gas, motor se zamalo ugasio, ali je ipak “progutao knedlu” i tada, gle čuda, lampica se ugasila i nije se palila do ovog poslednjeg događaja.
Naravno, probao sam sa "gutanjem knedle" (ili bolje reći "knedli") i ovog puta, ali nije uspelo.
Pretpostavljajući da ću možda rešiti problem, sam sam promenio svećice i kablove, ali ništa (kablovi nisu, ali su svećice bile za zamenu, prešle su 20000km). Šta više, motor je u prvih nekoliko trenutaka radio kao na tri klipa, ali se ubrzo sve normalizovalo, osim upaljene check engine lampice.
Znam da je bilo puno tema na forumu o "check engine" lampici, ali bih želeo da čujem mišljenja od ljudi koji imaju ovaj auto i možda znaju, onako iskustveno, šta bi kod ovog modela najčešće moglo biti u pitanju. Pošto auto održavam u Bg-u, ujedno želim da pitam da li je opasno preći još dodatnih 100-ak km do servisa u Bg-u (onda bi bilo ukupno 200km) ili da ga vozim negde u mom mestu na Dg.
Samo da napomenem da auto nema ugrađen gas i da gorivo točim na OMV i EKO pumpama (ako je to bitno).
Izvinite na ovako opšrinom tekstu.
Comment