Astra C16NZ, guši se na TNG-u, na benzinu skoro neprimetno.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mb12
    CBC Senator XXL
    • 06.11.2006
    • 640
    • Vrbas
    • Mazda 626 2.0 TD

    Astra C16NZ, guši se na TNG-u, na benzinu skoro neprimetno.

    Pozdrav,

    Unazad 10 dana, sa prvom pojavom nestašice TNG-a na pumpama, došlo je do problema sa radom motora. Priče teče ovako:

    Dobijem nalog da sipam 35 litara TNG-a, koje dobijam za putne troškove na svakih 10 dana. Odem na pumpu, međutim zatekne me situacija da nemaju TNG-a na pumpi, i po njihovoj izjavi , da ga i neće biti narednih 5 dana. OK, nema problema, sipao 20 litara Bezolovnog 95 oktana. Krenuo kući sa pumpe ( od pumpe do kuće, približno 20 km ) Motor se ponošao sasvim korektno, jednostavno rečeno, sasvim normalno je radio.

    Sledeći dan, tj jutro, isto tako, upalio , bez ikakvih problema. Bilo je oko nule pa odlučih da stavim karton između hladnjaka i maske, da se motor brže ugreje itd... Sipao na EuroGas-ovoj pumpi 10 litara TNG-a, jer su matori trebali naredni dan da idu u Novi Sad zbog nekih obaveza. Pa nek ga oni voze na TNG, a ja ću na benzin, dok ga ne potrošim pa ću i ja opet preći na TNG. Otišao na posao, vrati se sa posla, skoro 30 km. Sa nekim švrćkanjem po gradu, ukupno na benzin pređeno 60 km za 2 dana. I to bez ikakvih problema, trzanja, gušenja itd... Treći dan , odem na posao busom, vratim se busom. Pitam oca kako je prošao u vožnji, a on mi reče da mu se non stop gasio auto kada je kočio, tj kada je pustio papučicu gasa, i kada je broj obrtaja spao na 1000 obrtaja po minutu. !"#$%&/(!"#$%&/(!"#$%&/("#$%&/ Znajući njegovu vožnju, ništa me ne čudi. Sledeće jutro, isto tako upalim auto, ali posle drugog pokušaja, jer iz prvog pokušaja nije hteo, verglao kao da je akumulator bio prazan, Pitam ja oca , jer je bio slučajno ujutru pored mene "Jel bre, šta si ti radio? Koliko ti se puta gasio auto" A on meni:" Pa jedno 15-20 puta"

    Skoro je bio sjebao akumulator. Ali sva sreća upali auto, tj zvergla na jedvite jade i upali. Isto vreme oko minusa, opet stavih karton između hladnjaka i maske da se brže ugreje. Vozim auto na benzin, i osećam da neprima dobro gas. Kao da ga je nešto pripušilo. Na prvoj raskrsnici , posle 9 km vožnje, ugasi mi se auto. Zaverglam ga, sada malo bolje verglanje, jer se dopunio akumulator, i nastavih vožnju. Ali opet kao da nešto prigušuje motor. Nije nešto strašno, ali se oseća.

    Po nekom mom laičkom mišljenju, zaključih da je loš kvalitet TNG-a bio u pitanju, te mu se gasio auto na svakom zaustavljanju, a da je ovo gašenje na benzinu, puka slučajnost, jer sam se taj dan vratio normalno ( skinuo karton, jer je bilo toplo oko 16h ) Međutim oterah ga do majstora. Majstora? Ispravka, više, poznanika, koji se razume u mehaniku i koji honorarno opravlja automobile starije generacije ( što ovaj motor i auto jesu ) Po njegovim rečima, nije uočio ništa sporno. Ni mehanički, ni na što se tiče struje ( što bi inače mogao primetiti majstor takve vrste )

    OK, probam da poteram auto na preostalih 2-3 litre TNG, i opet, prvo kočenje, ugasi se motor. Definitivno loš kvalitet TNG-a, zaključih. Ništa, reših da odvozam još 140 km na benzin, pa ću onda sipati TNG ( koji dobijam za putne troškove ) a dodatni razlog je taj što ću ga sipati na drugoj pumpi,tj ne na EuroGas-ovoj, već na Paroški Petrol pumpi u Srbobranu ( navodim imena čisto informativno za ljude koji su iz okoline ).

    4 dana sam išao na posao i vraćao se, na benzinu bez ikakvog gašenja. Ujutru su bile temperature ispod nule, kada sam se vraćao sa posla , oko 5 stepeni. Svako to jutro sam stavljao karton , kao i svako ladno jutro, zbog grejana motora. Moram da naglasim, da se motor nikad nije pregrejao zbog toga, i najveća temperatura, koju je postizao je nešto malo manje od 90 stepeni. A svako ko je dolazio u dodir sa ovim motorima, govorio je da mu je radna temperatura otprilike na 90 stepeni.

    5 dan, tj danas, otišao sam na posao na benzinu, uz neku moju konstataciju da je trošio oko 9 litara na 100 km, mešovite vožnje ( 6 km otvorenog puta, 7,6 u naselju ). Što verujem da za motor od 1598 ccm, 55 kW i 1110 kg tereta ( plus mojih 100 ), je sasvim normalno? Tako odlučih da danas sipam 30 litara TNG-a. Potrebno je da napomenem da je svih ovih dana, od očeve vožnje na plin, a kada sam vozio na benzin, da sam imao osećaj da nešto pripušava rad motora, tromije ubrzava, ne mnogo , ali osetno. Međutim, nikad se nije gasio na ler gasu, i palio je bez problema ujutru. Završih sa poslom, i usput nasuh 5 litara benzina, da imam zbog paljenja. Dođoh na pumpu u Srbobran i nasuh 30 litara TNG-a. Upalih auto, prebacih na plin...Blaga katastrofa. Neprima gas, hoće da se ugasi. Nevuče, guši se, kao da mu je neko zavrnuo izduvnu granu, ili začepio dotok vazduha...Šta reći, popizdih, prebacih na benzin i vratih se kući, uz isto osetno pripušavanje i slabije ubrzavanje ali definitivno mnogo manje, nego na plinu.

    Znači, definitivno nije bio problem u kvalitetu sa EuroGas-ove pumpe. Dođoh kući, sedoh i popričam sa ocem. On mi izjavljuje kako nije menjan filter TNG-a od kako smo ga kupili ( pre 5 godina, 70000 km pređeno ) i filter goriva ( barem 20000 km ) A ja mu davao pare , kupio delove, on išao kod majstora, i on neda majstoru da ih promeni. Pa debilizam , nad debilizmima. Kada sam ga pita zašto, on izjavi da nema potrebe menjati filter benzina, jer ionako non stop vozimo na plin, a da u plinu nema nečistoća, i da se to nikad ne menja...Pa da,ja sam tu ispao magare, jer imam u njega poverenja, a dobro me je naučio da ga ne treba puštati o bilo čemu da brine, po poslednjoj kupovini ulja. Pošaljem ga za polusintetiku, on se vrati sa mineralnim

    Elem, idem na menjanje filtera, verovatno i vazduha. To je obavezno, bilo ovo sve u vezi sa tim, ili ne. Ako posle toga i dalje budem imao isti problem, šta bi po vašem moglo biti uzročnik ovakvom ponašanju, rada motora.

    P.S.

    Ako je ko potencijalni dobitnik za magarca godine, to sam Ja, a ne moj otac. On je tipičan predstavnik sitničavog vozača, koji kada mu riknu kola, kune i šuto i rogato, a sam ih neodržava redovno, a još ni on ne plaća održavanje, nego je ubeđen da se to tako može
  • GTX
    CBC Senator XXL
    • 13.09.2008
    • 422
    • Subotica
    • Nexia 1.5 16v

    #2
    Re: Astra C16NZ, guši se na TNG-u, na benzinu skoro neprimetno.

    Pokazi mu stari filter gasa kad ga majstor bude izvadio,sigurno ce promeniti misljenje o svemu

    Comment

    • mb12
      CBC Senator XXL
      • 06.11.2006
      • 640
      • Vrbas
      • Mazda 626 2.0 TD

      #3
      Re: Astra C16NZ, guši se na TNG-u, na benzinu skoro neprimetno.

      Problem rešen.

      Pa rekoh, ajd već kad je rešen, iako niko nije napisao ništa konkretno, da ipak napišem u čemu je bio problem, verovatno će nekome biti od pomoći.

      Od pisanja mog prvog posta, u roku od 2 dana, sredio sam filter gasa, membrana nije dirana na preporuku servisera, jer je u odličnom stanju. Zamenjen i filter benzina, filter vazduha nije diran jer je čist ko suza. Kada sam bio kod servisera za gas, problem je bio zbog creva koje vodi vazduh od maske do filtera za vazduh. Ono ni tada, kada sam otišao do servisera, nije bilo montirano na masku, nego je bilo skinuto sa maske a drugim krajem je bilo pričvršćeno za filter vazduha. Tako je od kada smo ga kupili, i nikada nije pravilo probleme. Međutim uvek je pravilo proleme ako se stavi, da fabrički stoji. Pri svakom kočenju, auto se gasio. Sada, auto se gušio, iako je crevo bilo skinuto sa maske. Elem, majstor reče da upalim kola i prebacim na plin, što sam i uradio. Pozvao me da stanem pored njega, da vidim šta se dešava, u međuvremenu je on uzeo to crevo, i malo jače dunuo u njega. Auto se ugasio. Kao rešenje, spljoštio je crevo, to utvrdio saparčetom lima i zavrnuo na gore, dobijajući znatno manji promer površine kroz koju ulazi vazduh. Od tada nisam imao problema sa gušenjem.

      Međutim...auto je i dalje bio spor i trom kod ubrzavanja. Sada je tromost, bila ista kao kod benzina. Katalizator, struja itd... svašta mi je padalo na pamet. Medjutim, serviser kod kojeg sam menjao filter za benzin , reče da bi trebalo da se menja zupčasti kaiš i španer. Ajd rekoh da to zamenim, pa ću polako, kroz mesec dana, zameniti i katalizator i kablove itd... Odem do njega sa delovima, i budem sa njim tih dva sata dok je menjao zupčasti i španer. Ispostavilo se da je španer zablokirao, da je zupčasti preko njega, faktički klizao, u samom španeru nije bilo par kuglica od ležajeva Jbt, ni sam ne verujem. Čovek zamenio, auto se preporodio.

      Kao rezultat, opet se vratio na normalno stanje sa ubrzanjima, finiji ler, koji se faktički ni nečuje da radi. E sada, posle te intervencije prošao sam 210 km na TNG-u, i potrošio 30 litara plina. Jeste da su to bili dani kada se vozilo otvorenim putem 50 km/h u trećoj na 2000 obr/min, a u gradu 35 km/h stalno drugom isto na 2000 obr/min , zbog snega i leda. Da li je to zbog zime i takvih uslova vožnje, ili je nešto drugo riknulo, ne znam, ali ću vas u ovoj temi obavestiti, koliko sam sa 40 litara TNG-a, sipanih pre par dana, uspeo preći.

      Do tada, pozdrav!

      Comment

      • GTX
        CBC Senator XXL
        • 13.09.2008
        • 422
        • Subotica
        • Nexia 1.5 16v

        #4
        Re: Astra C16NZ, guši se na TNG-u, na benzinu skoro neprimetno.

        Taj spaner je pre blokiranja morao da se cuje,ali izgleda niko nije obracao paznju na to.Imao si dosta srece,mogao je zupcasti da pukne.

        Comment

        • mb12
          CBC Senator XXL
          • 06.11.2006
          • 640
          • Vrbas
          • Mazda 626 2.0 TD

          #5
          Re: Astra C16NZ, guši se na TNG-u, na benzinu skoro neprimetno.

          Pazi, prosle godine, tacno u ovo vreme, zupčasti je bio pukao u sred vožnje, tokom ubrzavanja. Taj zupčasti, koji je pukao, bio je u automobilu jako malo. Nemogu se setiti, ali ima tema na forumu. Znači, baš malo je bio u automobilu. Uglavnom bio je neki feleričan. Tada, kada smo ga trebali zameniti, španer je bio u odličnom stanju, i nismo ga dirali. A što se tiče samog pucanja kaiša, nije došlo do nikakve havarije. Da li zbog konstrukcije motora, ili puka sreća, ne znam.

          Uglavnom, španer se uopšte nije čuo. Ili se barem meni tako činilo. Ništa nije škripalo, grebalo, zviždalo itd... Ali imao je gore navedene simptome. Tromost, nemiran ler gas itd...

          Evo, pratim potrošnju, pa da vidim da li je prošla potrošnja od 15 l TNG-a na 100 km, posledica lošeg vremena za vožnju, ili je neki kvar u pitanju.

          Comment

          Working...
          X