Pozdrav,
Unazad 10 dana, sa prvom pojavom nestašice TNG-a na pumpama, došlo je do problema sa radom motora. Priče teče ovako:
Dobijem nalog da sipam 35 litara TNG-a, koje dobijam za putne troškove na svakih 10 dana. Odem na pumpu, međutim zatekne me situacija da nemaju TNG-a na pumpi, i po njihovoj izjavi , da ga i neće biti narednih 5 dana. OK, nema problema, sipao 20 litara Bezolovnog 95 oktana. Krenuo kući sa pumpe ( od pumpe do kuće, približno 20 km ) Motor se ponošao sasvim korektno, jednostavno rečeno, sasvim normalno je radio.
Sledeći dan, tj jutro, isto tako, upalio , bez ikakvih problema. Bilo je oko nule pa odlučih da stavim karton između hladnjaka i maske, da se motor brže ugreje itd... Sipao na EuroGas-ovoj pumpi 10 litara TNG-a, jer su matori trebali naredni dan da idu u Novi Sad zbog nekih obaveza. Pa nek ga oni voze na TNG, a ja ću na benzin, dok ga ne potrošim pa ću i ja opet preći na TNG. Otišao na posao, vrati se sa posla, skoro 30 km. Sa nekim švrćkanjem po gradu, ukupno na benzin pređeno 60 km za 2 dana. I to bez ikakvih problema, trzanja, gušenja itd... Treći dan , odem na posao busom, vratim se busom. Pitam oca kako je prošao u vožnji, a on mi reče da mu se non stop gasio auto kada je kočio, tj kada je pustio papučicu gasa, i kada je broj obrtaja spao na 1000 obrtaja po minutu. !"#$%&/(!"#$%&/(!"#$%&/("#$%&/ Znajući njegovu vožnju, ništa me ne čudi. Sledeće jutro, isto tako upalim auto, ali posle drugog pokušaja, jer iz prvog pokušaja nije hteo, verglao kao da je akumulator bio prazan, Pitam ja oca , jer je bio slučajno ujutru pored mene "Jel bre, šta si ti radio? Koliko ti se puta gasio auto" A on meni:" Pa jedno 15-20 puta"
Skoro je bio sjebao akumulator. Ali sva sreća upali auto, tj zvergla na jedvite jade i upali. Isto vreme oko minusa, opet stavih karton između hladnjaka i maske da se brže ugreje. Vozim auto na benzin, i osećam da neprima dobro gas. Kao da ga je nešto pripušilo. Na prvoj raskrsnici , posle 9 km vožnje, ugasi mi se auto. Zaverglam ga, sada malo bolje verglanje, jer se dopunio akumulator, i nastavih vožnju. Ali opet kao da nešto prigušuje motor. Nije nešto strašno, ali se oseća.
Po nekom mom laičkom mišljenju, zaključih da je loš kvalitet TNG-a bio u pitanju, te mu se gasio auto na svakom zaustavljanju, a da je ovo gašenje na benzinu, puka slučajnost, jer sam se taj dan vratio normalno ( skinuo karton, jer je bilo toplo oko 16h ) Međutim oterah ga do majstora. Majstora? Ispravka, više, poznanika, koji se razume u mehaniku i koji honorarno opravlja automobile starije generacije ( što ovaj motor i auto jesu ) Po njegovim rečima, nije uočio ništa sporno. Ni mehanički, ni na što se tiče struje ( što bi inače mogao primetiti majstor takve vrste
)
OK, probam da poteram auto na preostalih 2-3 litre TNG, i opet, prvo kočenje, ugasi se motor. Definitivno loš kvalitet TNG-a, zaključih. Ništa, reših da odvozam još 140 km na benzin, pa ću onda sipati TNG ( koji dobijam za putne troškove ) a dodatni razlog je taj što ću ga sipati na drugoj pumpi,tj ne na EuroGas-ovoj, već na Paroški Petrol pumpi u Srbobranu ( navodim imena čisto informativno za ljude koji su iz okoline ).
4 dana sam išao na posao i vraćao se, na benzinu bez ikakvog gašenja. Ujutru su bile temperature ispod nule, kada sam se vraćao sa posla , oko 5 stepeni. Svako to jutro sam stavljao karton , kao i svako ladno jutro, zbog grejana motora. Moram da naglasim, da se motor nikad nije pregrejao zbog toga, i najveća temperatura, koju je postizao je nešto malo manje od 90 stepeni. A svako ko je dolazio u dodir sa ovim motorima, govorio je da mu je radna temperatura otprilike na 90 stepeni.
5 dan, tj danas, otišao sam na posao na benzinu, uz neku moju konstataciju da je trošio oko 9 litara na 100 km, mešovite vožnje ( 6 km otvorenog puta, 7,6 u naselju ). Što verujem da za motor od 1598 ccm, 55 kW i 1110 kg tereta ( plus mojih 100
), je sasvim normalno? Tako odlučih da danas sipam 30 litara TNG-a. Potrebno je da napomenem da je svih ovih dana, od očeve vožnje na plin, a kada sam vozio na benzin, da sam imao osećaj da nešto pripušava rad motora, tromije ubrzava, ne mnogo , ali osetno. Međutim, nikad se nije gasio na ler gasu, i palio je bez problema ujutru. Završih sa poslom, i usput nasuh 5 litara benzina, da imam zbog paljenja. Dođoh na pumpu u Srbobran i nasuh 30 litara TNG-a. Upalih auto, prebacih na plin...Blaga katastrofa. Neprima gas, hoće da se ugasi. Nevuče, guši se, kao da mu je neko zavrnuo izduvnu granu, ili začepio dotok vazduha...Šta reći, popizdih, prebacih na benzin i vratih se kući, uz isto osetno pripušavanje i slabije ubrzavanje ali definitivno mnogo manje, nego na plinu.
Znači, definitivno nije bio problem u kvalitetu sa EuroGas-ove pumpe. Dođoh kući, sedoh i popričam sa ocem. On mi izjavljuje kako nije menjan filter TNG-a od kako smo ga kupili ( pre 5 godina, 70000 km pređeno ) i filter goriva ( barem 20000 km )
A ja mu davao pare , kupio delove, on išao kod majstora, i on neda majstoru da ih promeni. Pa debilizam , nad debilizmima. Kada sam ga pita zašto, on izjavi da nema potrebe menjati filter benzina, jer ionako non stop vozimo na plin, a da u plinu nema nečistoća, i da se to nikad ne menja...Pa da,ja sam tu ispao magare, jer imam u njega poverenja, a dobro me je naučio da ga ne treba puštati o bilo čemu da brine, po poslednjoj kupovini ulja. Pošaljem ga za polusintetiku, on se vrati sa mineralnim
Elem, idem na menjanje filtera, verovatno i vazduha. To je obavezno, bilo ovo sve u vezi sa tim, ili ne. Ako posle toga i dalje budem imao isti problem, šta bi po vašem moglo biti uzročnik ovakvom ponašanju, rada motora.
P.S.
Ako je ko potencijalni dobitnik za magarca godine, to sam Ja, a ne moj otac. On je tipičan predstavnik sitničavog vozača, koji kada mu riknu kola, kune i šuto i rogato, a sam ih neodržava redovno, a još ni on ne plaća održavanje, nego je ubeđen da se to tako može
Unazad 10 dana, sa prvom pojavom nestašice TNG-a na pumpama, došlo je do problema sa radom motora. Priče teče ovako:
Dobijem nalog da sipam 35 litara TNG-a, koje dobijam za putne troškove na svakih 10 dana. Odem na pumpu, međutim zatekne me situacija da nemaju TNG-a na pumpi, i po njihovoj izjavi , da ga i neće biti narednih 5 dana. OK, nema problema, sipao 20 litara Bezolovnog 95 oktana. Krenuo kući sa pumpe ( od pumpe do kuće, približno 20 km ) Motor se ponošao sasvim korektno, jednostavno rečeno, sasvim normalno je radio.
Sledeći dan, tj jutro, isto tako, upalio , bez ikakvih problema. Bilo je oko nule pa odlučih da stavim karton između hladnjaka i maske, da se motor brže ugreje itd... Sipao na EuroGas-ovoj pumpi 10 litara TNG-a, jer su matori trebali naredni dan da idu u Novi Sad zbog nekih obaveza. Pa nek ga oni voze na TNG, a ja ću na benzin, dok ga ne potrošim pa ću i ja opet preći na TNG. Otišao na posao, vrati se sa posla, skoro 30 km. Sa nekim švrćkanjem po gradu, ukupno na benzin pređeno 60 km za 2 dana. I to bez ikakvih problema, trzanja, gušenja itd... Treći dan , odem na posao busom, vratim se busom. Pitam oca kako je prošao u vožnji, a on mi reče da mu se non stop gasio auto kada je kočio, tj kada je pustio papučicu gasa, i kada je broj obrtaja spao na 1000 obrtaja po minutu. !"#$%&/(!"#$%&/(!"#$%&/("#$%&/ Znajući njegovu vožnju, ništa me ne čudi. Sledeće jutro, isto tako upalim auto, ali posle drugog pokušaja, jer iz prvog pokušaja nije hteo, verglao kao da je akumulator bio prazan, Pitam ja oca , jer je bio slučajno ujutru pored mene "Jel bre, šta si ti radio? Koliko ti se puta gasio auto" A on meni:" Pa jedno 15-20 puta"

Skoro je bio sjebao akumulator. Ali sva sreća upali auto, tj zvergla na jedvite jade i upali. Isto vreme oko minusa, opet stavih karton između hladnjaka i maske da se brže ugreje. Vozim auto na benzin, i osećam da neprima dobro gas. Kao da ga je nešto pripušilo. Na prvoj raskrsnici , posle 9 km vožnje, ugasi mi se auto. Zaverglam ga, sada malo bolje verglanje, jer se dopunio akumulator, i nastavih vožnju. Ali opet kao da nešto prigušuje motor. Nije nešto strašno, ali se oseća.
Po nekom mom laičkom mišljenju, zaključih da je loš kvalitet TNG-a bio u pitanju, te mu se gasio auto na svakom zaustavljanju, a da je ovo gašenje na benzinu, puka slučajnost, jer sam se taj dan vratio normalno ( skinuo karton, jer je bilo toplo oko 16h ) Međutim oterah ga do majstora. Majstora? Ispravka, više, poznanika, koji se razume u mehaniku i koji honorarno opravlja automobile starije generacije ( što ovaj motor i auto jesu ) Po njegovim rečima, nije uočio ništa sporno. Ni mehanički, ni na što se tiče struje ( što bi inače mogao primetiti majstor takve vrste

OK, probam da poteram auto na preostalih 2-3 litre TNG, i opet, prvo kočenje, ugasi se motor. Definitivno loš kvalitet TNG-a, zaključih. Ništa, reših da odvozam još 140 km na benzin, pa ću onda sipati TNG ( koji dobijam za putne troškove ) a dodatni razlog je taj što ću ga sipati na drugoj pumpi,tj ne na EuroGas-ovoj, već na Paroški Petrol pumpi u Srbobranu ( navodim imena čisto informativno za ljude koji su iz okoline ).
4 dana sam išao na posao i vraćao se, na benzinu bez ikakvog gašenja. Ujutru su bile temperature ispod nule, kada sam se vraćao sa posla , oko 5 stepeni. Svako to jutro sam stavljao karton , kao i svako ladno jutro, zbog grejana motora. Moram da naglasim, da se motor nikad nije pregrejao zbog toga, i najveća temperatura, koju je postizao je nešto malo manje od 90 stepeni. A svako ko je dolazio u dodir sa ovim motorima, govorio je da mu je radna temperatura otprilike na 90 stepeni.
5 dan, tj danas, otišao sam na posao na benzinu, uz neku moju konstataciju da je trošio oko 9 litara na 100 km, mešovite vožnje ( 6 km otvorenog puta, 7,6 u naselju ). Što verujem da za motor od 1598 ccm, 55 kW i 1110 kg tereta ( plus mojih 100

Znači, definitivno nije bio problem u kvalitetu sa EuroGas-ove pumpe. Dođoh kući, sedoh i popričam sa ocem. On mi izjavljuje kako nije menjan filter TNG-a od kako smo ga kupili ( pre 5 godina, 70000 km pređeno ) i filter goriva ( barem 20000 km )



Elem, idem na menjanje filtera, verovatno i vazduha. To je obavezno, bilo ovo sve u vezi sa tim, ili ne. Ako posle toga i dalje budem imao isti problem, šta bi po vašem moglo biti uzročnik ovakvom ponašanju, rada motora.
P.S.
Ako je ko potencijalni dobitnik za magarca godine, to sam Ja, a ne moj otac. On je tipičan predstavnik sitničavog vozača, koji kada mu riknu kola, kune i šuto i rogato, a sam ih neodržava redovno, a još ni on ne plaća održavanje, nego je ubeđen da se to tako može

Comment