Lampica za ulje...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ludidzora
    CBC Senator XXL
    • 09.01.2012
    • 310
    • Banatsko Veliko Selo
    • Fiesta 200 iz mesta!

    #31
    Odg: Lampica za ulje...

    Sad pali normalno, obrtaji odu na 1500, kao na snimku u prethodnom postu, jutros mi se desilo da sam palio a nisam prebacio na plin (treba drzati 3 sec. taster), pa je valjda povukao malo "zaostalog" plina u crevu/isparivacu ili gde vec, posto ga trenutno palim na plin i gasim na plin, pa po paljenju nije prebacio na plin pa se ugasio.

    Kao sto se vidi na snimku, palim auto, obrtaji skoce na 1500+ i lampica se gasi 1 sec posle toga. Na koliko rpm vrti kad vergla nemam pojma...

    E sad kazes
    Podizači i ostalo, nisu uzrok palenja lampice!
    meni se ona ne pali u toku rada, nikada, cak ni kada sam ranije imao situaciju da obrtaji padaju gotovo na 0, ako si mislio da se pali u toku vznje i slicno, ili si mislio da podizaci i ostalo nisu uzrok kasnijeg gasenja lampice???

    I nije mi jasno za pu ulja, zar ne bi trebalo karter->pumpa->filter, da kroz filter gura ulje a ne da ga vuce? Nisam expert ali imam takvu informaciju... zanimalo me sta ide prvo, sto je Dora odgovorio, radilica pa dalje, cisto onako da se zna...

    Filter, odrovarajuci. Promenio sam dva proizvodjaca koja sam mogao da nedjem u Ki. Ni jedan nema nepovratni ventil u sebi, takvi su po katalogu, a takvi su i kod Kadeta, nekih modela Astre i jos dosta Opela.

    Sto se tice pumpe, davac ide na nju sa leve strane kako stoji slika, to je sigurno, tu je i inastalacija i nasao sam po netu. Sa desne strane, gore ima uvrnut samo jedan sraf na inbus i to je to, koliko sam video, dok sa desne strane dole ima jedan klipic supalj sa strane, opruga pa sraf. Pumpa je opet ista kao kod Kadeta 1.6 i Astre F 1.6, po recima ovih mojih majstora, ako ti nesto znaci... kao i blok
    Last edited by ludidzora; 03.04.2012, 22:16.

    Comment

    • Franjo
      Banovan
      • 14.08.2009
      • 2831
      • Inđija - Beograd
      • Renault megan II res

      #32
      Odg: Lampica za ulje...

      Originally posted by ludidzora View Post
      ... dok sa desne strane dole ima jedan klipic supalj sa strane, opruga pa sraf.
      To ti je bajpas ventil, koji štiti pumpu od oštećenja u slučaju prevelikog pritiska zbog zagušenja filtera i cevovoda u sistemu podmazivanja.

      Naravno, Dora je u pravu, pumpa "gura" ulje kroz prečistač u glavno kolo podmazivanja. Davač je u sklopu pumpe i zato sam naveo, da podizači i ostali delovi u ovom slučaju nisu važni, jer on "meri" efikasnost pumpe. Svako palenje sijalice, ukazuje isključivo na nedovoljan pritisak, koji stvara pumpa. Povećan pritisak usled većeg otpora u sistemu cevovoda podmazivanja, rezultira gašenjem indikatora.

      Moderator Chubs, govorio je u sličnoj temi o toj prvoj sekundi, nakon starta motora, kod mnogo sofisticiranije mašine kao što je bmw i da je sve preko toga znak za uzbunu, zbog kapitalnog značaja podmazivanja motora.

      E, sad, pitanje je merenja, da li su kod tebe jedna, ili dve sekunde? I zbog čega su dve, ako je to tako? Prema merenjima, pumpa je ispravna, a (eventualno) duže upaljen indikator, samo ako za to vreme radi u prazno, dok ne povuče.

      Comment

      • ludidzora
        CBC Senator XXL
        • 09.01.2012
        • 310
        • Banatsko Veliko Selo
        • Fiesta 200 iz mesta!

        #33
        Odg: Lampica za ulje...

        Znaci davac meri pritisak na pocetku sistema, posto su mi neki ljudi rekli da meri na kraju, tj. da ulje prvo prodje kroz ceo sistem pa tek onda do njega, sto bi bilo malo nelogicno zbog mesta gde je, na samoj pumpi i sto ulje iz sistema izlazi kod lezajeva radilice, rupama na klipnjacma, pored podizaca, bregaste... ne verujem da ima neki kanal koji vraa ulje do davaca.

        Uglavnom filter je takav kakav je, brz nepovratnog, stoji pod 90° u odnosu na blok, kad sam ga skidao pole stajanja bio je pun do oko pola, sa uljem koje je iscurelo prilikom skidanja, takodje oko podizaca koje bregasta nije potisnula nije bilo ulja ok oko ovih stisnutih jeste. Ako znaci nesto... Mozda isto tako ulje iscuri iz pumpe pa joj treba da povuce. Malo je cudno da u celom sistemu nema nepovratnog??? A mozda joj treba vremena da nagura pritisak zbog polu punog filtera, praznih kanala u glavi, cim oko podizaca nema ulja verovatno su i kanali prazni???

        Imam nesto u planu, da izvrnem iz bloka reducir na koji se srafi filter i namestim novi za colovni navoj i stavim filter od Yuga sa nepovratnim za probu, da vidim sta ce onda da kaze...

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          #34
          Odg: Lampica za ulje...

          Jel` samo to ostalo da shebeš, ili ima još nešto? Daj, kupi orginalni filter, kat.br. 968 79797 i davač, koji najčešće pravi takve probleme. Sve zajedno oko 1.500 RSD kod onih u Bgd, što sam ti ranije javio.

          Comment

          • ludidzora
            CBC Senator XXL
            • 09.01.2012
            • 310
            • Banatsko Veliko Selo
            • Fiesta 200 iz mesta!

            #35
            Odg: Lampica za ulje...

            Ok, vudecu iza nedelje da pozovem da narucim, ako bude plata... Uzecu i jedno i drugo pa cu se javiti, i nadam se da ce biti bolje. A ako ne bude, idemo dalje...

            Comment

            • roske
              CBC Senator
              • 08.03.2007
              • 272
              • Lazarevac
              • Alfa Romeo 145 boxer

              #36
              Odg: Lampica za ulje...

              Probaj pa javi,pratim temu,interesuje me samo da li ti cackas to ili onaj sto ti je radio motor ako to nisi ti u stavari

              Comment

              • ludidzora
                CBC Senator XXL
                • 09.01.2012
                • 310
                • Banatsko Veliko Selo
                • Fiesta 200 iz mesta!

                #37
                Odg: Lampica za ulje...

                Motor je radio jedan lokalni majstor, kolega, a ja sam bio asistent... koliko ce to ispasti dobro na kraju videcemo. Uglavnom za sad nema nikakvih problema sem ovog. Mislim motor radi, ne trosi ulje lepo ide, bilo je par zezancija ali sad je sve na svom mestu, sem lampice. Podizace nisam stavio nove zbog finansija, a po njemu pumpa je dobra, sto pritisak i pokazuje, zato je to ostalo staro. Filter sam uzeo kakav sam naso u Ki. a to je Champion i neki GM Made in Poland, ima njegova slika ali ne lici na ovaj sto Franjo govori. Tako da ostaje taj filter i davac pa da se vidi za dalje.

                Comment

                • b_samardzic
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 1557
                  • Smederevo

                  #38
                  Odg: Lampica za ulje...

                  Franjo recirkulacioni ventil radi svaki put kad pritisak predje 3-4bara a to je obicno vec posle 1500-2000 o/min. To je veliko rasipanje energije ali tako je. Boost je jos davno pisao o nepotrebnom gubitku energije i eksperimentisanju sa pumpom koja daje konstantan pritisak, ne secam se vise da li je bila elektricna.
                  Kod WV su jos 80 godina ugradjivana 2 senzora pritiska ulja. Jedan pre filtera ulja a jedan na glavi motora. Oba pale lampicu.
                  Svaka pumpa ima kapacitet a to je protok u jedinici vremena. Uljne pumpe nemaju veliki kapacitet pogotovo na leru.
                  Da bi se ostvario pritisak ulja odticanje ulja iz kliznih lezaja mora da bude manje od kapaciteta pumpe. Redje ulje (recimo vruce) vece odticanje ulja ali zato i bolje hladjenje i manja degradacija ulja.
                  Kod motora gde je filter ulja visoko postavljen ili okrenut na dole mora da postoji nepovratni ventil, svi to znate! A zasto? Pa zato sto bi se bez nepovratnog ventila ulje vratilo u karter a filter napunio vazduhom i to svi znate. Kapacitet uljne pumpe nije veliki i zato joj treba vremena da izgura vazduh iz uljnog sistema a do tad nema otpora i nema pritiska. Lampica gori i to svi znate. Pa sto se sad bunite kad su podizaci u pitanju? Oni su takodje deo uljnog sistema. Lampica gori dok ne sabije vazduh u hidropodizacima. Obratite paznju da vazduh iz podizaca ne izadje odmah nakon gasenja lampice vec se sabije a podizaci se zbog toga cuju jos neko vreme dok se ne izbaci vazduh.
                  Ajmo dalje.

                  Comment

                  • ludidzora
                    CBC Senator XXL
                    • 09.01.2012
                    • 310
                    • Banatsko Veliko Selo
                    • Fiesta 200 iz mesta!

                    #39
                    Odg: Lampica za ulje...

                    Ima smisla to sto pricas, posto kad se zacuju, lampica se gasi kad se gasi, oni tu negde pocinju da se cuju slabije i prestaju ubrzo, isto 1-2 sec posle gasenja lampice. Isto mi izgleda logicno da ako je davac i na pocetku sistema, odma kod pumpe, i ako ima vazduha dalje u sistemu, u filteru, kanalima, podizacima, da davac ne reaguje odma posto i da bi se tu stvorio neki pritisak treba prvo ulje da napuni sistem dalje, ne kazem da nema neki pritisak ali je mali za momentalno gasenje lampice. Moze se ona i ugasiti i pre nego sto se napuni filter ili ulje dodje do glave je se i tu stvara neki otpor a pritisak iza se povecava, sve vise kako se i sistem vise puni. Mozda lupam, mozda ne, ali ovo je neka logika, ja i moja logika, meni je sve logicno...

                    Uglavnom oni se izprazne + se ulje salije i oko podizaca, verovatno i iz kanala u glavi i odredjena kolicina iz filtera, sto, nemam pojma. Za sad je filter glavni krivac, pogotovo sto nema nepovratni i ne znam kako je uopste moguce da se ulje iz gornjeg dela ne salije u karter. Bice ovaj originalni i novi davac pa cemo nastaviti ili stati... Ja bi voleo ovo drugo a verovatno i vi, ubi ja...

                    Nego jel onda 4 bara na 3000 rpm nije dobro, posto kazes 3-4 bara na 1500-2000?

                    Comment

                    • b_samardzic
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 1557
                      • Smederevo

                      #40
                      Odg: Lampica za ulje...

                      Pise u mom prethodnom postu. Ta kuglica sa oprugom sluzi da pritisak ostane na tih 4 bara a da nema nje pritisak bi bio veci. Vozi tako dok ti ne dosadi lupkanje. To je standardna boljka opelovih motora ali tako prelaze stotine hilada km. A za filter pozoves par prodavnica u nekom vecem gradu i pitas kakav ide za tvoj motor.

                      Comment

                      • zoranbg
                        CBC Senator XXL
                        • 23.03.2005
                        • 4098
                        • Rooster's Hill , Beog
                        • Grande Punto 1.2

                        #41
                        Odg: Lampica za ulje...

                        yhttp://seekpart24.com/daewoo/nexia-saloon-kletn-95/1-5-16v-4223/oil-filter-100470




                        za tebe neide filter sa nepovratnim ventilom, kad filter ima nepovratni,oni to obavezno navedu.
                        Last edited by zoranbg; 04.04.2012, 19:41.
                        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                        Comment

                        • ludidzora
                          CBC Senator XXL
                          • 09.01.2012
                          • 310
                          • Banatsko Veliko Selo
                          • Fiesta 200 iz mesta!

                          #42
                          Odg: Lampica za ulje...

                          I ja sam ustanovio da ide sa nepovratnim. I po ovima sto sam kupovao i na MAN-ovom sajtu sam gledao. I tako je za sve Opele sa ovakvim filterom... Meni licno ne smeta sto zalupaju malo pri paljenju ali me brine vazduh u filteru i to sto nema ulja oko podizaca, kanala u glavi, da li on taj vazduh iz filtera protera kroz radilicu i koliko to moze lose da utice na nju? A lampica je verovatno uzrok tog vazduha u filteru, slivanje ulja iz gornjeg dela motora i prazni hidropodizaci. Mozda i netacan davac, i da ne kvalitetan filter igra neku ulogu. I kakav je vaj GM Made in Poland, da li uopste GM?

                          Comment

                          • Franjo
                            Banovan
                            • 14.08.2009
                            • 2831
                            • Inđija - Beograd
                            • Renault megan II res

                            #43
                            Odg: Lampica za ulje...

                            Zašto komplikuješ? Navedeni filteri su za nexie do 8.97., a filter za koji sam ti javio je za `98 godište po daewo katalogu.

                            Comment

                            • GTX
                              CBC Senator XXL
                              • 13.09.2008
                              • 422
                              • Subotica
                              • Nexia 1.5 16v

                              #44
                              Odg: Lampica za ulje...

                              @Franjo
                              Koji je filter u pitanju?
                              Mislim da Daewoo nije menjao nista za te 3-4 godine koliko se Nexia proizvodila,moja je `96 i ima isti taj motor (A15MF).
                              Meni auto odrzava servis koji je bio ovlascen za Daewoo u ono vreme i svaki put do sada su stavili GM filter bez nepovratnog ventila.
                              Jedino sto mi pada na pamet je da su te zadnje godine najzad uocili propust pa "ubacili" filter sa ventilom.

                              Comment

                              • ludidzora
                                CBC Senator XXL
                                • 09.01.2012
                                • 310
                                • Banatsko Veliko Selo
                                • Fiesta 200 iz mesta!

                                #45
                                Odg: Lampica za ulje...

                                Ne komplikujem, uzecu filter sto si naveo. Najmanji problem... nego cisto sponeuo, na MAN-ovom sajtu trazi filter za Nexiu, Kadeta, Astru, Corsu... i u vecini slucajeva gde je takav navoj i precnik gumice izbaci jedan te isti filter W 712/22.

                                I to za god. Gde god gledam po netu, i ovi po prodavnici kada kazem da je '98 gledaju me bledo, pa kad treba da naruce deo ne znaju kako, oni imaju samo do '97. Pa se onda natezem da je to isti motor, A15MF, potpuno identican kao taj iz '97.

                                Prekopao sam ceo net u potrazi za filterom sa nepovratnim ventilom, ali jedino odgovarajuce je ovo: https://www.mann-hummel.com/mf_prodk...gobackToPage=7 da pase navoj i precnik, ali ima bypas na 1 bar. Mada Mozda je problem u samom filteru a ne sto nema nepovratni ventil... Videcemo kad uzmem ovo sto Franjo kaze, sta ce se onda desiti...

                                Comment

                                Working...
                                X