Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • doktorrr
    CBC Član
    • 01.10.2010
    • 47
    • Novi Sad

    Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

    Pozdrav svima!
    Imam Pasata 3 1,8 benzin i 4 problema.

    1. Kod zadnjeg desnog točka na mom Pasatu čuje se zujanje ako je auto upaljen. Zujanje se čuje i kada auto stoji u mjestu ili se vozi. Da li neko zna šta može biti problem.

    2. Takođe, s vremena na vrijeme dešava se da mi se u vožnji upali lampica od ABS i ručne zajedno, iako sve radi normalno. Probao sam da stisnem kočnicu kada se lampica upali misleći da možda u tom trentuku ne radi, ali kočnica radi normalno. Ručna je spuštena do kraja. Nekada se lampica ugasi nakon pet-šest sekundi, a nekada ostane upaljena sve dok ne ugasim auto. Kada ga ponovo upalim lapmica više ne gori i ponaša se normalno.

    3. Motor se previše brzo ugrije. Otprilike, dovoljno je da ujutro kada je hladan pređem dva kilometra i da dostigne preko 90 stepeni. Nakon toga dovoljno je da u leru stojim minut ili dva i pali se ventilator. Baš sam neki dan kada sam išao pješke osluškivao druga auta na semaforu i ne čujem da se kod ostalih pali ventilator kad stoje i čekaju zeleno. Meni se ventilator pali čim na semaforu čekam duže od minut. Zbog toga sam bio kod majstora i provjeravali su mu temperaturu permanta koji prolazi kroz sistem cijevi nekim laserskim pištoljem. Ventilator se pali na negdje 95 stepeni koliko mogu da procjenim po kazaljci. Majstor kaže da nema problema i da je dihtung glave OK, jer kada se ventilator upali temperatura permanta se odmah počne spuštati i dođe do nekih 75 stepeni, a permant ne baca mjehuriće u onom rezervoaru. Nakon toga, ako je auto i dalje u leru, ventilator se opet pali za najduže tri minuta. Iako majstor kaže da je sve OK, meni svejedno nekako nije normalno da se motor tako brzo ugrije. Prije ovoga auta vozio sam sedam-osam drugih i ni kod jednog se motor nije tako brzo grijao.

    4. Prilikom podizanja auta na dizalicu ustanovljeno je da je šaraf koji ide u glavčinu tanji od standardnog. Da li to može biti opasno? Auto se lijepo ponaša u vožnji i nemam lufta na volanu.

    Ako neko može da pomogne idejama bio bih zahvalan.
  • TheWickerMan
    CBC Senator XXL
    • 11.09.2007
    • 791
    • DE
    • AR Giulietta TCT

    #2
    Re: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

    1. pumpa za gorivo bi trebalo da bude

    2. proveri nivo kočione tečnosti

    Comment

    • TECA
      CBC Senator XXL
      • 14.10.2007
      • 2355
      • Oz

      #3
      Odg: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

      3.mogucnost da je hladnjak motora za zamenu,eventualno da pomogne spoljasnje pranje i da ima obavezno usmerivac vazduha na braniku
      4.ako je to saraf sto steze donju kuglu,jeste opasno
      Last edited by TECA; 13.05.2012, 15:27.

      Comment

      • doktorrr
        CBC Član
        • 01.10.2010
        • 47
        • Novi Sad

        #4
        Odg: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

        Zadržaću se samo na problemu sa grijanjem motora, jer mislim da je on najbitniji.
        Dakle, provjerio sam na čepu za rashladnu tečnost i čepu za ulje od motora da li ima nekih promjena boje i sl. Sve izgleda normalno.
        U mali špric sam povukao malo antifriza da vidim ima li znakova ulja i ne bih rekao da ima.

        Na auspuhu ne izbacuje bijeli dim i ne kaplje voda.

        Cijevi od rashladne tečnost nisu toliko tvrde kad se motor ugrije, tako da mislim da nema nekog velikog pritiska u njima.
        Na vodenoj pumpi ne vidim nikakvih tragova vlaženja. Na hladnjaku ima mali trag ispod cijevi koja dovodi vruću vodu. E sad, ja sam usuo antifriz do maksimuma i nakon 600 km provjerio tečnost i falilo je možda 3dl. Opet sam nasuo do maksimuma i ne primjećujem da se motor zbog toga brže ili sporije grije.

        Malo sam tražio po internetu i koliko sam uspio da skontam sistem hlađenja, hladnjak nema nikakve veze sa sistemom dok motor ne postigne radnu temperaturu. Tek tada termostat otvara ventil i pušta vodu da kruži kroz hladnjak.
        Pošto se meni motor odmah po paljenju počinje brzo grijati onda bih isključio hladnjak kao mogući problem.

        Ostaje glava motora, odnosno dihtung ili vodena pupma.
        Interesuje me da li je neko imao iskustvo da mu je vodena pumpa bila pokvarena, a da nije curila tečnost iz nje,jer kod mene ne primjećujem nikakve znake vlažnosti oko pumpe.
        Opet,ako bi u pitanju bio dihtung glave,valjda bi osjećao pritisak u crijevu ili bi izbacivao mjehuriće u posudi za tečnost ili bi na čepu bilo promjena. Ništa od toga ne primjetim.

        U svakom slučaju ne izgleda mi normalno da mi se motor tako brzo ugrije da se ventilator upali po nekoliko puta u gradskoj vožnji(recimo da pređem pet-šest kilometara).

        Ima li neko ideju šta još da provjerim? Šta može prouzrokovati tako brzo grijanje motora?

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Odg: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

          Ne vidim razlog zašto se zabrinjavaš ako je temperatura u granicama normale a jeste jer tvrdiš ti i majstori koji su pregledali. To što porediš susedni auto na semaforu je otprilike kao da porediš trčanje mene i tebe, pomeraju se noge otprilike istim pokretima samo ti brže trčiš.
          Vagenovi motori imaj uosobinu da su dosadni sa ventilatorom, kad odje na šteovanej osedim dok ne prestane ventilator da duva. ne bih rekao da imaš razlog za brigu po svemu što si napisao.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • doktorrr
            CBC Član
            • 01.10.2010
            • 47
            • Novi Sad

            #6
            Odg: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

            Ali ako je sve u redu nemoguće da negdje gubi tečnost. Danas sam sačekao da se upali ventilator i izašao da provjerim dim iz auspuha i ima nešto dima ( za moj pojam ne puno), ali su se pojavile i kapljice tečnosti na izlazu iz auspuha.

            Da li to znači da voda ulazi u cilindar i šta bih trebao da uradim?

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #7
              Odg: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

              Opet,ako bi u pitanju bio dihtung glave,valjda bi osjećao pritisak u crijevu ili bi izbacivao mjehuriće u posudi za tečnost ili bi na čepu bilo promjena. Ništa od toga ne primjetim.
              Ovo si ti napisao i tačno je. Danas je lilo kao iz kabla i sasvim je normalno da se stvara veći kondenz u auspuhu pa time i da kane neka kap iz njega.
              Kad probije zaptivač ne postavi se neki jednosmerni ventil na to mesto, gde curi voda tu curi i kompresija, nema jedno bez drugog.
              Tri deci na duži period je mala količina da bi ostavljala baricu ispod motora da se vidi. Moraš naći gde pomalo pušta.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • doktorrr
                CBC Član
                • 01.10.2010
                • 47
                • Novi Sad

                #8
                Odg: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

                Znaš kako. Ja sam napravio test tako što sam otvorio čep od posude i upalio auto i čekao da postigne radnu temperaturu. Nivo vode se jeste podizao u posudi, ali nije bilo mjehurića. Čim se ventilator upalio, nivo vode u posudi je opao.

                Comment

                • TECA
                  CBC Senator XXL
                  • 14.10.2007
                  • 2355
                  • Oz

                  #9
                  Odg: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

                  Tako je normalno.Nije normalno da ti ventilator zuji dok temperatura na skali sa 95, ne padne do 75 stepeni...ne valja termostat.Ili te ja nisam razumeo?
                  Da li ventilator ima dve brzine?Koliko vremena prodje od paljenja i gasenja istog?
                  Postoji mogucnost da je stavljen i zamenski termoprekidac pa mnogo pre ukljucuje(i nikako da se iskljuci,sto smeta Dori )
                  Zameniti termostat,proveriti pretpaljenje i napisati koliko je sad,skinuti termoprekidac i procitati u kom opsegu iskljucuje i ukljucuje....pa da idemo dalje

                  Comment

                  • doktorrr
                    CBC Član
                    • 01.10.2010
                    • 47
                    • Novi Sad

                    #10
                    Odg: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

                    Mislim da ne uključuje prije, jer sam provjeravao laserskim pištoljem temperaturu vode u cijevima. Ista je kao što kaže kazaljka na tabli. Ne znam koliko brzina ima ventilator, ali on kad se uključi radi otprilike jedan minut,možda nešto duže. Kazaljka pokazuje temperaturu oko 85 stepeni kad se isključi, ako ostane auto u leru nakon tri - četiri minuta opet se pali ventilator itd...

                    Comment

                    • Franjo
                      Banovan
                      • 14.08.2009
                      • 2831
                      • Inđija - Beograd
                      • Renault megan II res

                      #11
                      Odg: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

                      Kao što je Dora napisao, sve je normalno. Kad temperatura poraste iznad 90 stepeni, uključi se ventilator, koji snizi na radnu temperaturu 85*C i isključi se.

                      Što se tiče brzog postizanja radne temperature, svi se žale zimi, kako im kola sporo greju. Pitanje je, kakve su spoljašnje temperature, kad si to primetio? Ovo iz razloga, što je Trebinje poznato po visokim temperaturama, pa je normalno, da pri temperaturama iznad 20*C brže zagreje, nego na primer ispod 10*C.

                      Comment

                      Working...
                      X