Potrebna pomoć

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • espace2beograd
    CBC Veteran
    • 06.10.2010
    • 149
    • Pančevo
    • Golf 7 81kw

    #16
    termodavač i termoprekidač nisu isti deo, to su 2 razlicita dela ciji nazivi govore sta je koji.

    termostat nije ni jedan od ta dva termo dela

    Comment

    • mupe
      CBC Senator XXL
      • 05.10.2006
      • 822
      • bg
      • Laguna 3 GT 2.0T 205

      #17
      Tako je. Termodavač je zapravo senzor temperature rashladne tečnosti koji šalje "podatak" centralnom kompjuteru, odnosno kompjuteru ubrizgavanja, ili analognom instrumentu za prikaz temperature rashladne tečnosti. Termoprekidač uključuje/isključuje ventilator prema unapred zadatim vrednostima temperature, a termostat je mehanički deo koji otvara/zatvara prolaz rashladnoj tečnosti kroz hladnjak. Sve ovo je pojednostavljeno rečeno.

      Moderni automobili često nemaju termoprekidač jer kompjuter na osnovu podatka sa termodavača i drugih parametara aktivira ventilator.

      Namerno sam se uključio u raspravu jer sam odavno primetio da mnogo ljudi meša ove pojmove iako ih i nije baš teško zapamtiti.

      Comment

      • Franjo
        Banovan
        • 14.08.2009
        • 2831
        • Inđija - Beograd
        • Renault megan II res

        #18
        A, bolje, da se nisi uključio! Termodavač za zastavina i sva starija vozila, koji se nalazi na hladnjaku, nije senzor o kojem govoriš. Radi na istom principu termostata na bojleru, samo nešto drugačije: termodavač, o kome govorimo, dobije kontakt na 92 C, zatvori električno kolo motora ventilatora i tako pokrene ventilator. Kada se temperatura rashladne tečnosti (antifriza) spusti na 87 C, gubi kontakt, prekida se strujno kolo i ventilator isključuje. Kod el. bojlera, termostatom se ostvaruje kontakt od najniže temperature, a isključuje grejač na zadatoj temperaturi. Kad temperatura vode u bojleru padne za 2-5 C, ponovo se ostvari kontakt i uključi grejač. Ipak, najsličniji su termostati mašina za pranje rublja: 30, 40, 60 i 90 C.

        Comment

        • espace2beograd
          CBC Veteran
          • 06.10.2010
          • 149
          • Pančevo
          • Golf 7 81kw

          #19
          Ajme majko moja , sad je meni jasno zasto se Dora ponekad iznervira, neko ne da nece da shvati nego izgleda nemoze

          Franjo moras shvatiti da je termoDAVAČ nešto sto samo daje prikaz trenutne temperature, sto mu i samo ime kaze(termodavac=daje visinu temperature) a termoPREKIDAČ nešto što prekida, znaci to nesto prekine ventilator na tvojih 87 i NEprekine na 92, tj ukljuci ventilator na 92

          Comment

          • espace2beograd
            CBC Veteran
            • 06.10.2010
            • 149
            • Pančevo
            • Golf 7 81kw

            #20
            i da na zastavinim vozilima to sto se nalazi na hladnjaku je termoprekidaČ a termodavač se nalazi negde na glavi,bloku

            Nemoj Franjo mešati termostat od bojlera ili cak od radijatora ili TA peći sa termostatom od auta
            Last edited by espace2beograd; 27.08.2013, 21:45.

            Comment

            • Chubbs
              Everybody lies
              • 29.01.2006
              • 5807
              • Novi Sad
              • Audi A6 1.8T

              #21
              ja da imam taj problem, sad bih izasao napolje, polio auto benzinom i zapalio ga. Ako ne znate, ne umete ili necete da pomognete ili sta god, nemojte ni da pisete.

              prvi koji skrene sa teme, leti napolje.

              pa jel bas svaka tema da se usere do balcaka.
              You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
              Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
              Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

              Comment

              • ragazzoni
                CBC Senator XXL
                • 24.02.2009
                • 774
                • Obrenovac i okolina
                • Opel Omega 2.0i-16v

                #22
                Ajmo od početka, generalno
                1.TERMOPREKIDAC- prekidač uslovljen porastom temperature, na 92 uključuje kontakt, na 87 stepeni isključuje kontakt, polozaj 1/0.
                2.TERMOSTAT- termomehanički element, vrsta klapne koja na određenoj temperaturi omogućava cirkulaciju rashladne tecnosti prema hladnjaku, recimo OTVORI na 87 stepeni, a zatvori na 82 stepena. Kad je zatvoren, tečnost kruži u kratkom toku glava-blok
                3.TERMODAVAČ- elektronski, najčešće, element, koji zajedno sa instrumentom, POKAZIVAČEM TEMPERATURE na instrument tabli, čini termometarski sistem, koji meri temperaturu. Termometar može biti i mehanički, zivin, alkoholni, ali je danas gotovo svugde u primeni termoelektronski.
                4. SENZOR TEMPERATURE MOTORA- piezoelektrični element, koji sa promenom temperature menja i svoj otpor. Preko njega racunar VIDI temperaturu motora, pa određuje ler gas, ugao pretpaljenja, količinu goriva.

                Tečnost za hladjenje, smeša antifriza i vode, sa nadpritiskom od 1 bar, neće proključati mislim do 127 stepeni, podatak iz glave, stepen dva gore dole. Opel Omega 2.0b, 2 termoprekidača, 3 temperature uključenja dva ventilatora sa po dve brzine, 95 stepeni, 115 stepeni i 120 stepeni. Ništa neobično da je iza 100 stepeni. Sistemi moraju držati pritisak, da se ne bi javili parni čepovi u sistemu i onemogućilo pravilno funkcionisanje, bez obzira na temperaturu na pokazivaču.

                Za ovaj tip motora, iz ZASTAVINOG radioničkog uputstva, karakteristična su dva moguća stanja, ili je termoprekidač klasičan na hladnjaku kao na klasičnim Jugićima 1.1 ili je na motoru, pa preko računara uključuje rele za ventilator. Imam negde obe orginalne šeme, no savetujem ti da to uradi neko profesionalno, malo može biti komplikovano. Pre svega identifikovati kvar
                ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                Comment

                • Franjo
                  Banovan
                  • 14.08.2009
                  • 2831
                  • Inđija - Beograd
                  • Renault megan II res

                  #23
                  Kvar je identifikovan: neispravan motor ventilatora! A, koliko znam 1.3 EFI je fiatov 128 motor i yugićev sistem hlađenja, sa termodavačem "uvrnutim" u hladnjak. Btw. pre 50-ak godina, taj deo nosio je naziv "termostat hladnjaka", čista mehanika, za razliku od davača temperature motora, potpuno različite konstrukcije.
                  P.S. temperatura ključanja, zavisi od omera voda:antifriz. Isto, kao i tačka mržnjenja. Samo, obrnuto proporcionalno!

                  Comment

                  • ragazzoni
                    CBC Senator XXL
                    • 24.02.2009
                    • 774
                    • Obrenovac i okolina
                    • Opel Omega 2.0i-16v

                    #24
                    Originally posted by Franjo View Post
                    .....
                    P.S. temperatura ključanja, zavisi od omera voda:antifriz. Isto, kao i tačka mržnjenja. Samo, obrnuto proporcionalno!
                    I natpritiska
                    ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                    Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                    Comment

                    • milanj221
                      CBC Član
                      • 08.03.2013
                      • 12
                      • Bor
                      • Yugo Florida 1.3EFI

                      #25
                      Pozdrav ljudi,

                      Rešio sam konačno problem sa Floridom. U pitanju je bio Motor ventilatora i termostat sa termodavačem. Sad je sve u redu radi sve normalno, ne pregreva se, dihtung glave se nije oštetio nadam se. Par dana pratim korsantin u posudi i na istom je nivou.

                      Comment

                      Working...
                      X