problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Black Knight
    CBC Senator XXL
    • 13.10.2004
    • 2020
    • Novi Beograd, kicblo

    problem

    ovako, radi se prvenstveno o motoru, ali ima i elektronike i mehanike, svaceg po malo...

    U pitanju su moja kola..vectra b 2.0 DI

    Problem:

    Kada je motor hladan, upalim ga, prodje 2-3 sec zatrese si spadne mu broj obrtaja za 300-400 bukvalno da se ugasi...vrati se i normalno nastavi da radi.
    Problem je to trzanje i check engine lampica.
    Kada je dosta hladno, lampica se pali periodicno, po nekih 15s, ugasi se pa se upali na 10s ugasi mozda eventualno jos jednom...ali od prilike to je to...Kada je toplo samo dok upalim, krenem 20m ugasi se i ne pali se vise...

    Dignostika:
    na diagnostici su mi rekli da prijavljuje jedinu gresku a to su "grejaci".
    Probanjem, pojedinacno svakog grejaca na dva nacina...i omski i na "zicu/varnicu" utvrdjno je da su grejaci ispravni(!) ...
    Sumnjam na relej grejaca?

    Povremeno se desi, da auto izgubi snagu...iako ne prikazuje check engine...jednostavno kao da...(da ne nagovestavam ali kao da je TuRbo ili EGR faill...ali...) ali stanem, ugasim, upalim posle par sekundi cekanja...sve normalno...

    sad me sve ovo buni, jer kola idu, ali ne TOTALNO ispravno...a to ne zelim!

    p.s.chip je vracen fabricki!
    Injection is good,but I'd rather be blown!
  • Wiz
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 3104
    • Nish

    #2
    To sa gasenjem mi se desavalo kad navuce vazduh ,proveri dovod goriva,posle toga samo jos jednom al neznam sto,inace kod mene lampica uvek gori oko minut(poznati problem sa trepkanjem svetala kod vecine Astri),proveri sve vakume koji vode to vac ventila ili EGR-a,dali ti radi ok ona vakum pumpa,proveri sve Vac ventile ako malo zuji onda ne radi dobro i zbog toga moze da se pali lampica,meni se jenom izvuklo crevo ili bilo lbavo ,ono malo sto je za vakum i odmah pocelo da bilnka na instrument tabli,vremenom hoce i guma u koju ulaze creva da podtane porozna pa mozes zameniti i nju, da taj relej na grejacima zna da zeza,ja nisam proverio grejace neradi mi jedan jos od prosle zime,ali preguracu i ovu bez njega

    Comment

    • Black Knight
      CBC Senator XXL
      • 13.10.2004
      • 2020
      • Novi Beograd, kicblo

      #3
      pa nemoj, nije skup, 10-12 eur...nemoj da se zezas...nije dobro

      p.s. kazem, sve je proveravano, na vakum pistolju...nema leak-ova...
      tako da, hmmm...
      Injection is good,but I'd rather be blown!

      Comment

      • Wiz
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 3104
        • Nish

        #4
        Gde ima za 10-12e meni traze oko 40e za komad,preporuci nekoga!,a jesi proverio sve konektore na onim ventilima,mene je kontakt zezao pa se nesto slicno desavalo

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          Probanjem, pojedinacno svakog grejaca na dva nacina...i omski i na "zicu/varnicu" utvrdjno je da su grejaci ispravni(!) ...
          niti jedan od ta dva nacina ne utvrdjuje ispravnost stanja grejaca jer je pogresan (prema fabrickom uputstvu proizvodjaca).

          provera se vrsi tako sto se grejac skine, postavi na ispitni sto i izmeri radna struja, odnosno kriva struja vs vreme.

          takodje se meri i postigunuta temperatura uzarenog vrha.

          postoje tzv spori i brzi grejaci, pa se prema tome i ocekuje/meri radna struja.

          ugrubo, struja treba da bude oko 12A po svakom grejacu.

          moze da se meri i dok su grejaci montirani na auto, izazove se (ako je motor topao) da se aktiviraju grejaci i induktivnim ampermetrom izmeri ukupna struja koju vuku 4 ( 5 ili 6) grejaca zajedno pa se uporedi sa vrednosti iz tabele proizvodjaca.

          to sto varnici nista ne znaci, amaterska varijanta nagadjanja da li je grejac probio ili nije.

          ako se sumnja na grejace, i ako oni imaju iza sebe solidan radni staz (vise od 3-4 godine i vise od 50tak hiljada km brze (time i jeftinije) je izvrsiti njihovu zamenu nego trositi vreme na ispitivanja.

          btw, koliko se secam Iskrini grejaci za VWa su kostali oko 2,50 evra po komadu pre par godina...neka je danas to i nesto skuplje ali mislim da ja ne bi mnogo razmisljao- zamenio set grejaca novim i resio dilemu. (posto ionako je pitanje kada, grejaci su potrosna roba ko i svecice manje vise).

          ne znam kako je na Opelu mehanicki reseno i kakav je pristup, ja sam ih menjao za oko 2 minuta po komadu, znaci nepunih 10 minuta laganog posla.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Black Knight
            CBC Senator XXL
            • 13.10.2004
            • 2020
            • Novi Beograd, kicblo

            #6
            bas tako brick...samo da napomenem da su grejaci proveravani i na TECH II pojedinacnim paljenjem i gasenjem..ali opet mislim da su u pravu kada kazes za menjanje...

            samo me jos muci gubitak snage, on ne moze biti prouzrokovan grejacima ma u kom pogledu!
            Injection is good,but I'd rather be blown!

            Comment

            • Wiz
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 3104
              • Nish

              #7
              Hey ne rece mi gde je ta cena,mozda sam ja i i krivu pa je komplet bio 40e,takodje je i meni Tech II rekao za taj jedan sporni grejac,ima ih 4 bese.Sto se tice gubljenja i dobitka snage proveri jos jednom sve konektore i zice do njhih to zna da napravi takav zez,bar se meni to desilo,crevca si proverio to je ok,protokomer je u redu pretpostavljam kao i ventili,mozda neki od njih,hoce da zuji malo vise ako je otkazao,ocisti mu EGR ventil,sta ostaje ECU

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                samo me jos muci gubitak snage, on ne moze biti prouzrokovan grejacima ma u kom pogledu!
                ne bih bio tako siguran.

                ti si rekao da postoji direktna veze gubitka snage i temperature gorive smese, ili meni bar tako lici iz opisa.

                dizeli su poznati da imaju "hladno" sagorevanje odnosno da rade sa niskim temperaturama izduvnih gasova (otuda i problem cvrstih cestica i crnog "dima" u izduvu).

                sto je vise opterecen i sto je visa temperatura dizel motoru je prijatniji rad

                ako ima ikakve sumnje na grejac(e) ja bih iz zamenio pogotovu ako su vec otprilike po km stigli na red.
                popraviti radni efekat sigurno nece a kako dolazi zima bolje je sada dok je jos toplo oko nule nego posle u januaru na minus 25 da zaboli glava.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #9
                  Ranko, netrchi, tvoj auto ima grejache u kucistu filtera za gorivo.
                  Proveri

                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • Eon
                    Moderator
                    • 10.03.2005
                    • 4225
                    • Beograd-NBG-44
                    • Superb 2.0 4x4 DSG

                    #10
                    Meni stvarno nije jasno kakve veze ima grejac u filteru sa gubitkom snage?! A takodje ni grejaci u motoru?!?!
                    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                    Comment

                    • dieselman
                      CBC Senator XXL
                      • 14.11.2005
                      • 833
                      • tt

                      #11
                      Jedino u slucaju da ECU prebacuje motor u "limp home" mod,ako ima prijavljenu gresku na grejacu.

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #12
                        Prilikom hladnijeg vremena??? ukoliko je temperatura niza od 0 stepeni grejachi u filteru krecu da greju oprugu (bimetalna) i kase se tek kad se gorivo na izlazu filtera zagreje na 20c stepeni.
                        U pitanju je obezbedjenje dovoljne kolicine goriva pumpi visokog pritiska.
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • Wiz
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 3104
                          • Nish

                          #13
                          Mozda mi je zato treplkala ona lampica za gorivo kad je bilo -25

                          Comment

                          • Eon
                            Moderator
                            • 10.03.2005
                            • 4225
                            • Beograd-NBG-44
                            • Superb 2.0 4x4 DSG

                            #14
                            Ali auto mu gubi snagu na visoj temp, a prijavio bi i gresku na proveri da to nije u redu. A takodje, gorivo se iz motora, pod nekom temp vraca u rezervoar, tako da ne verujem da to moze da bude... Mada nikada se ne zna!
                            Ma menjaj taj grejac, iovako imaju ogranicen vek trajanja, pa proveri!
                            Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                            Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                            Comment

                            Working...
                            X