Poštovani članovi, ukoliko neko ima iskustva sa ovim...
Majstor (inače moj dobar prijatelj, uz čije znanje i pišem poruku) i ja smo malo u dilemi...
1. Auto je naglo izgubio grejanje u kabini,kad sam se vraćao kući (na oko pola puta od 100km koliko ima)
2. Tako sam ga dovezao do kuće (još oko 50ak km), auto za to vreme nije pokazivao nikakve probleme (normalno je radio, normalna snaga, normalna radna temperatura, sem grejanja u kabini)
kada sam stigao, u garaži sam otvorio haubu i video sledeće:
- raspršeno ulje oko žutog čepa na posudi za antifriz (kaljice svuda, guste tamne)
- kao i kaljice raspršene svuda oko posude na crevima, na unutrašnjoj starni krila do posude
- cvrčalo je iz žutog čepa, creva za antifriz su bila baš naduvana i tvrda
- posle 10ak minuta otvorio sam posudu uz šištanje vazduha, bilo je ulja na čepu, na zidovima posude, u antifrizu su plivale kaljice ulja (znači manja količina ulja)
- proverio sam nivo ulja u motoru bilo je na max (u normali), čak je i antifriz bio u normali na "kalt".
3. Sutradan sam ga odvezao do majstora (nekih 15 km, lagano za 20ak+ minuta), normalno je postigao radnu temepraturu, i nije gubio grejanje.
Ali kada sam stigao nabio je opet jak pritisak u posudu za antifriz i instalacije.
4. Majstor je pretpostavio da se radi o dihtungu glave (jer on ima opel omegu i imao je preslikano isti problem i tako ga rešio)
5. Skinuta je glava motora, ali dihtung nije pokazao ni jedan trag, ni jedno vidno oštećenje koje bi npr spojilo kompresioni prostor i instalacije za antifriz... I tu je ta dilema...
6. za sledeću nedelju sam zakazao hidrotest glave...
7. Pre 3 godine sam imao problem sa gubljenjem antifriza i to smo rešili promenom gumica čaura dizni (stavljene su nove, originalne pre oko 3 godine
tj. pre nekih 25-30.000 km), što je pomenuo jedan od članova na forumu, po čijoj ideji je i urađeno.
Tako da smo tu opciju isključili teoretski.
Pitamo se za onaj mali hladnjak ulja, ali on ne bi trebalo da nabija pritisak ako se u njemu meša.
Nikako ne bih hteo da sklapam motor sa nerešenim problemom...
Eto, zahvaljujem se na pročitanoj malo opširnoj poruci i ako ste u mogućnoti molio bih za neku ideju.
Ivan
Majstor (inače moj dobar prijatelj, uz čije znanje i pišem poruku) i ja smo malo u dilemi...
1. Auto je naglo izgubio grejanje u kabini,kad sam se vraćao kući (na oko pola puta od 100km koliko ima)
2. Tako sam ga dovezao do kuće (još oko 50ak km), auto za to vreme nije pokazivao nikakve probleme (normalno je radio, normalna snaga, normalna radna temperatura, sem grejanja u kabini)
kada sam stigao, u garaži sam otvorio haubu i video sledeće:
- raspršeno ulje oko žutog čepa na posudi za antifriz (kaljice svuda, guste tamne)
- kao i kaljice raspršene svuda oko posude na crevima, na unutrašnjoj starni krila do posude
- cvrčalo je iz žutog čepa, creva za antifriz su bila baš naduvana i tvrda
- posle 10ak minuta otvorio sam posudu uz šištanje vazduha, bilo je ulja na čepu, na zidovima posude, u antifrizu su plivale kaljice ulja (znači manja količina ulja)
- proverio sam nivo ulja u motoru bilo je na max (u normali), čak je i antifriz bio u normali na "kalt".
3. Sutradan sam ga odvezao do majstora (nekih 15 km, lagano za 20ak+ minuta), normalno je postigao radnu temepraturu, i nije gubio grejanje.
Ali kada sam stigao nabio je opet jak pritisak u posudu za antifriz i instalacije.
4. Majstor je pretpostavio da se radi o dihtungu glave (jer on ima opel omegu i imao je preslikano isti problem i tako ga rešio)
5. Skinuta je glava motora, ali dihtung nije pokazao ni jedan trag, ni jedno vidno oštećenje koje bi npr spojilo kompresioni prostor i instalacije za antifriz... I tu je ta dilema...
6. za sledeću nedelju sam zakazao hidrotest glave...
7. Pre 3 godine sam imao problem sa gubljenjem antifriza i to smo rešili promenom gumica čaura dizni (stavljene su nove, originalne pre oko 3 godine
tj. pre nekih 25-30.000 km), što je pomenuo jedan od članova na forumu, po čijoj ideji je i urađeno.
Tako da smo tu opciju isključili teoretski.
Pitamo se za onaj mali hladnjak ulja, ali on ne bi trebalo da nabija pritisak ako se u njemu meša.
Nikako ne bih hteo da sklapam motor sa nerešenim problemom...
Eto, zahvaljujem se na pročitanoj malo opširnoj poruci i ako ste u mogućnoti molio bih za neku ideju.
Ivan
Comment