Zamena Dihtunga Glave - Hitno!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    daj bre wiz nemoj da se palis na bajke

    samo uljna pumpa za taj dizel je oko 500 evra, a gde je sve ostalo sto spada u full reparaturu motora.
    30k km nije nikakav pokazatelj da je generalna uspela, pogotovu ne na dizelu...


    cene originalnih (i kvalitetnih) delova nisu prijatne ali kvalitet istih garantuje uspesan rezultat.
    stvar je izbora.

    iz podataka sa slike (tnx) jasno je da se na Nisanovom dizelu zatezanje vrsi na ugao a to znaci obaveznu zamenu srafova glave.
    nema diskusije i zelja, prosto to mora jer su srafovi istegnuti i materijal je trajno deformisan pri prvoj upotrebi (plasticna deformacija).

    tako treba, a moze i kako se stigne pa sta ispadne.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Wiz
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 3104
      • Nish

      #17
      Ne palim se samo prenosim ono sto sam cuo od njega,dal je menjao pumpu to neznam,delove je koristio one sto ima trenutno za naci na trzistu

      Comment

      • sri98
        Admin od Trpeze
        • 24.10.2004
        • 7262
        • Republic of Konjarnik
        • Toyota Corolla E 210

        #18
        Meni sada nista nije jasno u vezi tih srafova?????

        Na slici pise Renew bolts/nuts NO, a brick kaze da se na osnovu slike vidi da treba da se menjaju???????

        Stvarno se ne razumem u te stvari, ali makar engleski razumem.

        Ajd' pojasnite, please???
        Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

        Comment

        • dfast
          CBC Senator XXL
          • 26.05.2005
          • 1302
          • Hoofddorp NL /Bgd

          #19
          Pa zbunjuje malo tehnika stezanja u pet koraka. Prvo se steze do 92Nm, a zatim olabavi za 360 stepeni, znaci jedan ceo krug. A zatim ponovo steze na 39Nm pa plus 80 stepeni. Obicno kada se steze zavrsnim uglom od nekih 90 stepeni posle stezanja na odredjenu meru, tada srafovi podnose tu plasticnu deformaciju o kojoj Brick prica, mada to najvise zavisi od kvaliteta srafova. Ako proizvodjac kaze da se treba menjati onda se menja, a ako ne kao sto je ovde slucaj onda nema potrebe za menjanjem.

          Comment

          • gazda
            CBC Član
            • 30.08.2005
            • 34
            • Beograd

            #20
            Originally posted by Ljubo
            Imam isti automobil pa rekoh da priupitam, kolika mu je kilometraža?

            Čisto da imam neku orijentaciju da li da očekujem nešto uskoro ili ne.

            Mom je kilometraža cca 125.000km, kod mene je od cifre 100.000km, prethodni vlasnik (kaže da) je menjao zupčasti na 70-80.000km, ja sam mislio da ga teram do 150.000km pa onda da idem na zamenu kaiša, ovako...

            Pozdrav
            Auto je presao 250,000 km.
            440 + KS !!!

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              Na slici pise Renew bolts/nuts NO, a brick kaze da se na osnovu slike vidi da treba da se menjaju
              kljucno je ono poslednje, ugao od 80 stepeni.

              sraf za glavu se pravi od materijala koji se isteze i skuplja pod dejstvom aksijalne sile.
              kao i (prakticno) svaki drugi.

              dok je to istezanje materijala u oblasti elasticne deformacije sraf se po nestanku sile istezanja vraca u pocetno stanje i na pocetnu meru. i takav moze ponovo da se koristi.

              kada je istezanje materijala toliko jako da je sraf prvo istegnut a onda dodatno (jos) za ugao dalje istegnut materijal ne moze da otrpi deformaciju i prelazu u zonu tzv plasticne. to je podrucje trajne deformacije.
              karakterise je to da posle nestanka sile sraf ostaje istegnut i duzi je nego pre primene sile.

              zbog toga sto je vec istegnut na tom mestu je materijal na neki nacin ostecen odnosno izgubio je pocetne karakteristike.
              pri svakom sledecem delovanju sile sraf se sve vise deformise i sa sve manjom efektivnom siloma vrsi pritisak na dihtung.

              u krajnjem stadijumu sraf puca, odnosno materijal se raspada.

              sve i da se materijal ne raspadne i da je sraf cvrst, razlog menjanja SVAKI put cim je dotezanje na ugao je taj sto tim metodom doteznja uvek materijal (i njegova osobina) odredjue silu delovanja glave na dihtung pa je samim tim sila uvek identicna (prakticno) na svim srafovima- ravnomerno zategnuta cela glava.

              kod dotezanja na momenat faktor od velikog uticaja je keoficijent trenja i sila trenja koja postoji u navojima. kako je ta sila (prakticno) nemerljiva i vrlo promenljiva (kap ulja, sitna ostecenja navoja unutar bloka, sitna ostecenja navoja srafa, nedovoljna preciznost kilo kljuca, itd u praksi se pokazalo da nije moguce ravnomerno zategnuti sve srafove glave i da usled toga nastaju razlicite sile naleganja glave sto je odlican preduslov za nedovoljno zaptivanje i razne deformacije glave (krivljenje, riseve, itd).


              drugi faktor koji je vazan za odabir metoda (i zamenu ili ne srafova) je sam dihtung i nacin/materijal od koga je pravljen.

              kod dizela (tog tipa) deo dihtunga ucestvuje mnogo vise (po opterecenju) u samom procesu sagorevanja i daleko je vise opterecen nego kod benzinaca (osim turbo benzin, prica za sebe).

              dakle, razlog zamene srafova svaki put nije samo istezanje i kolicina tog istezanja vec i obezbedjivanje identicnih pocetnih uslova materijala ( a to omogucava samo novi sraf) u procesu plasticne deformacije da bi sila glave na dihtung bila apsolutno jednaka po celoj duzini i po celoj sirini zone naleganja.

              cela ta materija nema veze sa konkretnim proizvodjacem motora, to je univerzalni zakon fizike odnosno osobina materijala i opste je vazece.

              samo i iskljucivo ako sraf ne udje (tako mala sila) u zonu plasticne deformacije moze da se koristi vise puta jer se svaki put vrati u pocetno stanje i pocetnu meru.

              radi razjasnjenje, elasticna deformacija je kada se naslonimo rukom na povrsinu krova (ili blatobrana) i on se malo ulegne dok je pritisnut a vrati se u prvobitno stanje u potpunosti kao da nista nije bilo.

              plasticna deformacija je kada se malo jace naslonimo, odnosno udarimo pesnicom (moze i , bilo cime sto izaozve dovoljnu silu) i lim ostane ulubljen i ne vraca se u prvobitno stanje.

              to se desava kada se prekoraci granica elasticnosti materijala.

              sasvim druga pravila vaze kada se za glavu motora koriste matice (nuts) a brezoni su u bloku. (tzv racing studs).

              bolts i nuts ne idu i istoj recenici kada je dotezanje u pitanju, i nacin funkcionisanja.

              Nissan i njegovo ORIGINALNO uputstvo je merodavno, autodata i slicno je ipak tek pomocno a cesto sam nalazio u njemu ( i slicnim, ukljucujuci Haynes) pogresne vitalne informacije tako da to ne racunam u ozbiljan/ kredibilan izvor kao jedini i osnovni.
              kako Nissan kaze tako i treba raditi, i greske sigurno nece biti a popravka ce biti trajno resena.

              pogotovu, ovde je u pitanju dizel i ogromni pritisci koje trpi dihtung.

              ovo sam saznao od profesionalaca koji su napisali obimno, sa sve dijagramima i objasnjenjima zasto...ako nadjem postovacu link gde se moze skinuti enciklopedija about nuts& bolts...

              toliko o tome sto kazu profesionalci a ja prepricao ukratko (original ima oko 350 stranica teskta)

              btw, ti srafovi uopste nisu skupi, kostaju oko 5 evra/kom pa nagore a obicno ih ima 12 (14) komada a cenim da to nije previse para za sigurnost koju zamena donosi.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • mirdza
                CBC Senator XXL
                • 14.03.2005
                • 2437
                • Katowice (PL) / Banja Luka
                • AGP / W126

                #22
                Originally posted by brick
                sasvim druga pravila vaze kada se za glavu motora koriste matice (nuts) a brezoni su u bloku. (tzv racing studs).

                bolts i nuts ne idu i istoj recenici kada je dotezanje u pitanju, i nacin funkcionisanja.
                ajd malo pojasni... ja sam covjek seljek pa ne razumijem...
                naime kod rovera je bas taj slucaj a izgleda da me ceka promjena dihtunga glave (ima trag ulja u antifrizu)...a sarafi, ne samo sto su skupi, nego ih tesko dobiti
                Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                Comment

                • dfast
                  CBC Senator XXL
                  • 26.05.2005
                  • 1302
                  • Hoofddorp NL /Bgd

                  #23
                  Pa nema u suštini neke razlike, matice se ne menjaju za razliku od šrafova koji se od slucaja do slucaja menjaju.

                  Comment

                  • mirdza
                    CBC Senator XXL
                    • 14.03.2005
                    • 2437
                    • Katowice (PL) / Banja Luka
                    • AGP / W126

                    #24
                    da, ali rover ima sarafe kroz citav blok (cca 40cm) i boljka je sto su "malko" skupi
                    Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                    Comment

                    • zoranbg
                      CBC Senator XXL
                      • 23.03.2005
                      • 4098
                      • Rooster's Hill , Beog
                      • Grande Punto 1.2

                      #25



                      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                      Comment

                      • mirdza
                        CBC Senator XXL
                        • 14.03.2005
                        • 2437
                        • Katowice (PL) / Banja Luka
                        • AGP / W126

                        #26
                        imas od mene

                        P.S. IZVINJAVAM SE svima sto sam skrenuo sa teme posta i nadovezao se na njega! hvala za razumijevanje!
                        Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                        Comment

                        Working...
                        X