Nemam pojma.....
Otići ću kod jednog majstora na preporuku pa vidjeti da li on išta može uraditi....
A jeste, na plin vozim i tada se i čuje to lupkanje....
Prije zamjene svjećica u njemu su bile iste (tačnije tri NGK i jedna Champion - od to italijana ) pa čisto sumnjam da je problem do njih
A ne znam da li se može štelovati palenje, pogledaću
P.S. Na benzinu imam problem detonacija, gubitka gasa.....
A lupkanje na plinu ( nisam ga vozio na benzin par dana pa ne znam)
da bude jasno- motor ulazi u samodetonacije i to je veoma opasno za motor.
dalje,razlozi porekla problema su razliciti.
da se zadrzimo oko poznatih cinjenica- sam si promenio svecice i oda tada (ne pise direktno ali tako ispada) se pojavio problem ili se povecano oseca. (?)
posto si sam menjao svecice a kazes da imas i uputstvo za podesavanje auta- proveri zazor na svecicama. 1,10mm mi se cini previse pogotovu za gas. dakle, ja bih smanjio zazor na 0,80mm koliko je i naveo Dora.
za to se ne kupuju nove svecice vec se postojecim podesi zazor.
kada se eliminisu svecice kao potencijalni problem (a zajednicka je za obe vrste goriva) skoncentrisi se na gasni pogon i detonacije.
ako moze dinamika paljenja da se podesava, makar prekontrolisati staticko pretpljenje. s obzirom na godiste auta pretpostavljam da je paljenje full automatsko bez manuelnog podesavanja.
u paljenje spadaju i VN kablovi (ako postoje) odnosno bobine -za kontrolu.
dijagnostika podrazumeva analizu rada motora, prosto kacenje na nekakav kompjuter je tek mali pocetni korak u dijagnostici uzroka problema/kvara.
LPG kao gorivo skoro sigurno nije uzrok pojavi detonacija, samo po sebi je visokooktansko.
Lupkanje nije jednako detonacija....
Nisam baš toliki laik...
Lupkanje se čuje samo kada je auto pod većim naporom - tj kada ubzava...
Pored lupkanja naveo sam da auto ima detonacije na benzinu i da kada ubacim u prvu jednostavno nema snage tj kao da ga je neko zakačio i onda odjednom dobije snagu i krene... i tako u drugoj.
Svjećice sam mijenjao sam, kao što ih do sada promijeni hiljadu i znam da sam trebao uzeti sa manjim zazorom na preporuku Dore ali nisam jer ih u tom trenutku nije bilo tako da sam uzeo fabrički preporučene.
Problem sa detonacijama (na benzinu) se dešavao i prije zamjene svjećica tako da bi njih isključio kao problem.
Bobine su njemu direktno na svjećicama (dvije male) i mogu da uslikam ako neko želi.
Rekao sam da ću danas otići u servis,ali nisam jer sam imao privatnih obaveza tako da ću sutra ako bog da....
@brick Kažeš sam smanjim zazor? tu već nisam upućen
Lupkanje nije jednako detonacija....
Nisam baš toliki laik...
Lupkanje se čuje samo kada je auto pod većim naporom - tj kada ubzava...
pa to kako si opisao su upravo detonacije (samopaljenje smese)
ne misli se pritom na detonaciju kad ti plin eksplodira u usisu pa cujes veliko bum, to su dve razlicite stvari..
kao sto rekoh prelistaj malo forum , bilo je slicnih slucajeva, da ne bi sad u svakoj temi pisali o vrsti i uzrocima detonacija, i svakom ponaosob objasnjavali....
dakle, u postovima iznad su opisani uzroci toga sto ti se desava, citaj pazljivo
ne bih da sirim temu- iskustvo mi nedvosmisleno kaze da se radi o klasicnim simptomima nekontrolisanog sagorevanja u cilindru, iliti (samo)detonacija.
ventili se na DOHC motoru takve konstrukcije uopste ne mogu cuti osim kada je totalni defekt razvodnog mehanizma istih u glavi a sto je malo verovatno a dodatno razdeseni ventili se cuju (samo) gotovo uvek na leru i taj zvuk je veoma tih i jedva se primeti ako slusa vrlo pazljivo iskusno uho. zvuk ventila je tisi od buke klinastih kaiseva, lezaja pumpe za vodu i slicnih rotacionih elemenata ispod haube a kamoli da se moze cuti u kabini tokom voznje.
konkretno, recimo brizgaljke benzina se jace cuju od ventila kada se digne hauba.
zapravo, i nema sta da se cuje, jedino poreklo izvora zvuka je kontakt potiskivaca i stabla ventila a to je u modernim motorima prakticno necujna operacija, pogotovu u DOHC konstrukcijama koje imaju malecne ventile (time i male mase, i malu inerciju, pa time i manje sile potiskivaca na ventil, manja buka).
sve sto su kolege napisale bih isto napisao, i posvetio se problemu sagorevanja i potpuno batalio ventile u daljem toku.
(na osnovu opisa u kojim okolnostima nastaje buka).
Hvala svima na odgovorima....
Po mom skromnom iskustvu pomislio sam da se čuju ventili što dalje nisam tvrdio tako da ne trebate više spominjati ventile.
Postavio sam temu da vidim da li neko možda zna uzrok problema da bi mogao otići kod majstora i uputiti ga u isti jer čisto sumnjam da su ovde majstori dovoljno iskusni i kvalifikovani da bi to sami zaključili....
Nadam se da ću danas otići kod majstora i srediti to...
Samo mali "prevod" ako jos nisi skontao o kakvim samo-detonacijama picaju ljudi... Jos jedan uobicajen naziv za tu pojavu, mozda malo "zapadniji" je "kliktanje"... Oznacava pojavu nekontrolisanog paljenja smjese u cilindru(ima), znaci nevezanu za varnicu sa svjecice... To znaci da se desava u pogresnom momentu, a to moze biti opasno za motor, ili barem neke njegove dijelove... Najcesce se pojavljuje pod vecim opterecenjima motora, znaci na manjim obrtajima kada se pritisne gas, znaci kada ocekujes da obrtni moment motora odradi svoje... Ja sam se susretao sa tom pojavom na Z-101, prije rata, kada se znalo desiti da na pumpama nije bivalo Super98, pa sam morao sipati Regular86 da se ipak vozim... Posto je to gorivo s manjom oktanskom vrijednoscu, znaci manje otporno na "samopaljenje" onda se desavalo da se cuje "kliktanje" pod haubom kada npr. hocu u 4-toj da ubrzam sa 60km/h, znaci samo dodavanjem gasa... Kada bih ga vratio u 3-cu, i ubrzao na 80 km/h, te nastavio u 4-toj, toga ne bi bilo... I jos nesto, u tim slucajevima je temp. rashladne tekucine pokazivala tendenciju dodatnog rasta...
Razmisljanje za ostale ( strucnije od mene ), zar moderniji motor tog godista ne bi trebao imati senzor protiv "kliktanja", koji sam po potrebi prilagodjava paljenje datoj situaciji ???
Za svaki motor proizvodjac daje specifikaciju od koliko do koliko oktana moze da radi, ako je izvan vrednosti ne pomaze nikakva elektronika. a jos kad se elektronika pokvari...
Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless." 11.04. 0:12 #2 Rule #51:Sometimes — You're Wrong!
Hvala za objašnjenje, za detonaciju sam shvatio....
Istina kada su pisali o detonaciji mislio sam na "klasičnu" pa sam se bunio - da tako kažem
Svhatio sam ja to, ali još jednom hvala na objašnjenju.
A kakav je to senzor? I gdje bi mogao biti???
Moja Epopeja se nastavlja jer majstora juče nije bilo - na moru pa ću možda danas u jedan drugi servis
Iskreno mislim da treba podesiti smješu za benzin
Odoh tražiti manual za auto ako ima
/EDIT Kako mogu provjeriti ispravnost Lambda sonde???
Nalazi se na bloku motora, kako bi najbolje mogao registrovati frekvenciju detonacija. obicno je mali crni, kao i vecina drugih
neki automobili imaju i dva knock sensora rasporedjenih tako da svaki "hvata" detonacije na odredjenoj grupi cilindara pa ecu onda regulise posebno rad tih grupa cilindara
EDIT Kako mogu provjeriti ispravnost Lambda sonde???
ocitavanjem napona koji treba da varira grubo gledano od 200 do 800 mV, pri zagrejanoj sondi. Inace sonda obicno ima i zice za struju grejaca tako da treba voditi racuna gde se meri, i da grejac sonde bude u funkciji.
Napon sonde treba da "osciluje", ne da bude konstantan.
svaki malo bolji auto elektricar-elektronicar bi trebalo da zna da je proveri.
Iskreno mislim da treba podesiti smješu za benzin
na tu smesu ne mozes da utices, to ecu radi
moguce je i da su dizne prljave, cesta pojava kod automobila na gas, i treba ih s vremena na vreme ocistiti. to se najcesce manifestuje slabim primanjem gasa na benzinu, i "knedlama" prilikom malo naglijeg dodavanja gasa posebno dok je hladan auto.
mozes probati i da malo "pojacas" smesu na gasu, odvrtanjem srafa na crevu, pa da vidis da li ce mozda nestati detonacije ? naravno, prvo zabelezi sadasnji polozaj, tako da uvek mozes da vratis ako to ne resi problem.
Comment